Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΜελπομένη Μαλαξός Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΚΕΣΥΠ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ ΣΧ. ΕΤΟΣ 2013-14 Ευροίας 1 Τηλ. 2665029462
2
ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
3
ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ Γενικό Λύκειο (Ημερήσιο και Εσπερινό) Εκπαιδευτική μονάδα δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Παρέχει γενική παιδεία και βαθμιαία εμβάθυνση και εξειδίκευση στα επιμέρους αντικείμενα.
4
ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ 1. Παροχή γενικής παιδείας 2. Προαγωγή της κριτικής σκέψης, της πρωτοβουλίας, της δημιουργικότητας και των ικανοτήτων. 3. Η καλλιέργεια της εθνικής, θρησκευτικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς, αλλά και η προετοιμασία των νέων για την κοινωνία των ευρωπαίων πολιτών
5
Σκοποί Συνέχεια….. 1. Ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της διαφορετικότητας και της πολιτισμικής ετερότητας. 2. Η ενδυνάμωση των αξιών της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της συλλογικότητας, και της αλληλεγγύης και η διαμόρφωση συνείδησης ενεργού πολίτη. 3. Η διασφάλιση της ισορροπίας στη σχολική ζωή.
6
Σκοποί Συνέχεια….. 1. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων εφαρμογής της γνώσης και επίλυσης προβλημάτων. 2. Η καλλιέργεια της ικανότητας για κριτική προσέγγιση και η ανάπτυξη δεξιοτήτων αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών. 3. Η καλλιέργεια δεξιοτήτων για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
7
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Στην Α΄ Τάξη εγγράφονται οι κάτοχοι Απολυτηρίου Γυμνασίου ή άλλου ισότιμου τίτλου. Στην Β΄ Τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Α΄ Τάξη του Γενικού ή του Επαγγελματικού Λυκείου. Στη Γ΄ Τάξη εγγράφονται οι προαγόμενοι από τη Β΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου.
8
Διάρθρωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Γενικού Λυκείου
9
ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΩΝ Α, Β, Γ ΚΑΙ ΤΑΞΕΩΝ ΓΕΛ Η Α΄ Τάξη είναι γενικής παιδείας. 35 ώρες την εβδομάδα 33 ώρες και 9 μαθήματα κοινά για όλους τους μαθητές. 2 ώρες από 1 μάθημα επιλογής μεταξύ 4 μαθημάτων.
10
Α ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΑΡΧΑΙΑ 5, ΝΕΑ ΕΛΛ. 2, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 9 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΑΛΓΕΒΡΑ 3, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 5 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ 2, ΧΗΜΕΙΑ 2, ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 6 ΙΣΤΟΡΙΑ2 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 3 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ2 ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ Ή ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ)2 ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ2
11
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Ο μαθητής επιλέγει το 1 από τα 4 ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ2 ΓΕΩΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ2 ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ2 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ2
12
Β ΤΑΞΗ Περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας 30 ωρών την εβδομάδα, Δύο ομάδες μαθημάτων προσανατολισμού με 5 διδακτικές ώρες η κάθε ομάδα.
13
ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕ Σ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΑΡΧΑΙΑ 2, ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ 2, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 6 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΑΛΓΕΒΡΑ 3, ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 5 ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΦΥΣΙΚΗ 2, ΧΗΜΕΙΑ 2, ΒΙΟΛΟΓΙΑ 2) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ Η/Υ1 ΙΣΤΟΡΙΑ2 ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ2 ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΔΙΚΑΙΟΥ-ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ) ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 2 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ1 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ2 ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΑΓΓΛΙΚΑΉ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ Ή ΓΑΛΛΙΚΑ)2 ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ1
14
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ 2 ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
15
1 η Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΝΑΣ ΒΑΘΜΟΣ ΩΣ Μ.Ο. 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ) 2
16
2 η Ο.Π. ΘΕΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ ΦΥΣΙΚΗ3 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ2
17
Γ ΤΑΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 34 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 14 ΩΡΕΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 20 ΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
18
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΩΡΕΣ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 4, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ 2) 6 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΩΝ Η/Υ 2 ΙΣΤΟΡΙΑ 2 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 1 ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΑΓΓΛΙΚΑ, ΓΑΛΛΙΚΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ) 2 ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 1
19
ΟΜΑΔΕΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ 1 η Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 2 η Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 3 η Ο.Π. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ & ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΚΆΘΕ ΜΑΘΗΤΗΣ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
20
1 η Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ10 ΛΑΤΙΝΙΚΑ4 ΙΣΤΟΡΙΑ6
21
2 η Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ ΦΥΣΙΚΗ6 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ή ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΥΓΕΙΑΣ) 8 ΧΗΜΕΙΑ6
22
3 η Ο.Π. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ-ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ- ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ8 ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ6 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ 6
23
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΑΩΡΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ8 ΑΡΧΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ6 ΙΣΤΟΡΙΑ6
24
ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Σε επίπεδο Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ και σε ώρες εκτός λειτουργίας των σχολείων, δύνανται να λειτουργούν «Τμήματα Ενίσχυσης» για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια και σε σχολές που απαιτείται και εξέταση σε ειδικά μαθήματα. Τμήματα ενίσχυσης στα: Ελεύθερο Γραμμικό Σχέδιο Ιταλικά Ισπανικά
25
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΌΛΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
26
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Οι μαθητές της Α΄ Τάξης εξετάζονται γραπτά για την προαγωγή τους στη Β Τάξη. Οι εξετάσεις είναι ενδοσχολικές. Περιλαμβάνουν όλα τα διδασκόμενα μαθήματα εκτός από την Ερευνητική Εργασία και τη Φυσική Αγωγή. Κοινά τα θέματα για όλα τα τμήματα του ίδιου σχολείου.
27
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Α ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Τα θέματα ορίζονται: 1. Κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. 2. Κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. 3. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
28
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Ο Γενικός Βαθμός Προαγωγής της Α Τάξης είναι ο μέσος όρος προφορικής και γραπτής εξέτασης δια του συνόλου των διδασκομένων μαθημάτων. Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή αποτελεί: α) η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή μεγαλύτερου του 10 και Β) Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων: Ελληνική Γλώσσα και Μαθηματικά Τουλάχιστον 10 και Τουλάχιστον 8 σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα
29
Πώς εξάγεται ο βαθμός σε κάθε μάθημα Ο βαθμός σε κάθε μάθημα εξάγεται από τον μέσο όρο των προφορικών των 2 τετραμήνων και από τον βαθμό των εξετάσεων: Για παράδειγμα μαθητής με (14) στο πρώτο τετράμηνο Ιστορία και (16) στο δεύτερο τετράμηνο έχει μέσο όρο (15) στα προφορικά. Αν ο μαθητής γράψει (10) στις εξετάσεις ο βαθμός προαγωγής είναι 15+10/2 = 12.5. Το παραπάνω ισχύει για όλες τις τάξεις.
30
Παράδειγμα: Μαθητής έχει μέσο όρο (10) στην Α τάξη του λυκείου όμως στα Μαθηματικά έχει (9). Ο μαθητής αυτός θα επανεξεταστεί το Σεπτέμβριο. Μαθητής με μέσο όρο (12) στην Α τάξη προάγεται ακόμα και αν έχει κάποια μαθήματα κάτω από τη βάση με την προϋπόθεση Μαθηματικά και Ελληνική Γλώσσα να έχει (10) και πάνω. Για παράδειγμα αν έχει (9) στην Ιστορία ή στα Θρησκευτικά και (8) στα Αγγλικά προάγεται καθώς για τα μαθήματα αυτά απαιτείται τουλάχιστον (8).
31
Μαθήματα Ελάχιστος Βαθμός προαγωγής Μαθηματικά10 και άνω Ελληνική γλώσσα10 και άνω Φυσικές επιστήμες8 και άνω Ιστορία8 και άνω Πολιτική παιδεία8 και άνω Εφαρμογές πληροφορικής8 και άνω Γεωλογία8 και άνω Ελληνικός πολιτισμός8 και άνω Καλλιτεχνική παιδεία8 και άνω Φυσική αγωγήΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ Ερευνητική εργασίαΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ
32
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Ο μαθητής επαναλαμβάνει τη Τάξη όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις α) και β). Ο μαθητής παραπέμπεται για επανεξέταση (μόνο στα μαθήματα αυτά) όταν δεν πληροί τη προϋπόθεση β)
33
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Β΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Προαγωγή στη Γ΄ Τάξη με γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα εκτός από την Ερευνητική Εργασία και τη Φυσική Αγωγή Τα θέματα κατά τον ίδιο τρόπο όπως στην Α΄ Τάξη
34
Απαραίτητη προϋπόθεση για την προαγωγή του μαθητή: A. Η επίτευξη γενικού βαθμού μεγαλύτερου ή ίσου με το δέκα (10). B. Μ.Ο. προφορικής και γραπτής βαθμολογίας κατά διακριτό γνωστικό αντικείμενο των μαθημάτων Ελληνικής Γλώσσας, Μαθηματικών και των μαθημάτων ομάδας προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.
35
Συνέχεια…….. Ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση όταν δεν πληροί το Α) και το Β). Παραπέμπεται σε επανεξέταση όταν δεν πληροί το Β), δηλαδή κατά διακριτό ή διακριτά γνωστικά αντικείμενα μαθημάτων ή μαθήματα προσανατολισμού ή υπόλοιπα μαθήματα.
36
Παράδειγμα: Μαθητής με γενικό (11) στη Β΄ Τάξη και Αρχαία (9) οδηγείται σε επανεξέταση για το μάθημα των Αρχαίων. Αν μαθητής έχει μέσο όρο (10) και έχει (9) στο μάθημα της Φιλοσοφίας προάγεται αρκεί στα μαθήματα κατεύθυνσης και σε Γλώσσα και Μαθηματικά να έχει (10).
37
Μαθήματα Ελάχιστος Βαθμός προαγωγής Μαθηματικά 10 και άνω Ελληνική γλώσσα 10 και άνω Φυσικές επιστήμες 8 και άνω Εισαγωγή Η/Υ 8 και άνω Ιστορία 8 και άνω Φιλοσοφία 8 και άνω Πολιτική παιδεία 8 και άνω Θρησκευτικά 8 και άνω Ξένη γλώσσα 8 και άνω Φυσική αγωγήΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ Ερευνητική εργασίαΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ
38
Μαθήματα προσανατολισμού Ελάχιστος Βαθμός προαγωγής Φυσική10 και άνω Μαθηματικά10 και άνω Αρχαία10 και άνω Βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών 10 και άνω
39
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Εξετάζονται γραπτά ενδοσχολικά τα μαθήματα: Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Θρησκευτικά Ιστορία Ξένη Γλώσσα Και 3 μαθήματα από την επιλεχθείσα Ο.Π.
40
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Για τα θέματα των γραπτών απολυτηρίων εξετάσεων ισχύει ότι και στις άλλες τάξεις. Το μάθημα της Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας με διακριτά αντικείμενα τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία εξετάζεται ως ενιαίο γνωστικό αντικείμενο με αναλογία θεμάτων 60% Ελληνικής Γλώσσας και 40% Λογοτεχνίας
41
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΛΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ Γ΄ ΤΑΞΗΣ ΓΕΛ Τα θέματα των απολυτηρίων εξετάσεων ορίζονται: 1. Κατά ποσοστό 50% με κλήρωση από τράπεζα θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας. 2. Κατά ποσοστό 50% από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες. 3. Τα γραπτά διορθώνονται από τον οικείο διδάσκοντα.
42
Οι προϋποθέσεις για την απόλυση του μαθητή A. Η επίτευξη γενικού βαθμού ίσου ή μεγαλύτερου του δέκα (10) B. Μ.Ο. Προφορικής και γραπτής βαθμολογίας των μαθημάτων: Νέας Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και καθενός από τα μαθήματα της επιλεγείσας Ομάδας Προσανατολισμού τουλάχιστον δέκα (10) και τουλάχιστον οκτώ (8) σε καθένα από τα υπόλοιπα μαθήματα.
43
Συνέχεια…… Ο μαθητής επαναλαμβάνει τη φοίτηση, όταν δεν πληροί το Α) και το Β) και Παραπέμπεται σε επανεξέταση όταν δεν πληροί το Β) κατά μάθημα.
44
Παράδειγμα: 1 ο. Μαθητής με γενικό (11) στη Γ' τάξη και Αρχαία (9) οδηγείται σε επανεξέταση για το μάθημα των Αρχαίων. Αν μαθητής έχει μέσο όρο (10) και έχει (9) στο μάθημα της Φιλοσοφίας προάγεται αρκεί στα μαθήματα κατεύθυνσης και σε Γλώσσα και Μαθηματικά να έχει (10).
45
Παράδειγμα συνέχεια…… 2 ο Ο μαθητής Κ της Α΄ τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 10,2 και στην Άλγεβρα Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 9 (<10) καθώς και στην Ιστορία (ή σε άλλο μάθημα εκτός των κλάδων της Ελληνικής Γλώσσας ) Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 7,5 (<08). Ο μαθητής Κ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Άλγεβρα και Ιστορία.
46
Παράδειγμα συνέχεια…… 3 ο Η μαθήτρια Λ της Β΄τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 11 και στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Μ.Ο. γραπτής και προφορικής βαθμολογίας 9,4 (<10) καθώς και στην Φυσική (ή σε οποιοδήποτε άλλο μάθημα της Ομάδας Προσανατολισμού που έχει επιλέξει) 9 (<10). Η μαθήτρια Λ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Φυσική.
47
Παράδειγμα συνέχεια…… 4 ο Ο μαθητής Μ της Γ΄τάξης έχει Μ.Ο μαθημάτων 12 και στα μαθήματα: Λατινικά έχει 9,5 (<10) και 7,5 (<08) στην Ξένη Γλώσσα. Ο μαθητής Μ παραπέμπεται σε επανεξέταση στα μαθήματα: Λατινικά και Ξένη Γλώσσα
48
Παράδειγμα συνέχεια…… 5 ο Η μαθήτρια Ν της Α΄ τάξης έχει Μ.Ο. μαθημάτων 9,4 και πληροί την προϋπόθεση β) (δηλαδή σε όλα τα μαθήματα-κλάδους της Ελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών (Άλγεβρα, Γεωμετρία) έχει Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >10 και Μ.Ο. Γραπτής και Προφορικής βαθμολογίας >08 σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα. Η μαθήτρια Ν επαναλαμβάνει την τάξη.
49
Μαθήματα Ελάχιστος Βαθμός προαγωγής Νέα ελληνική γλώσσα και λογοτεχνία 10 και άνω Εισαγωγή Η/Υ8 και άνω Ιστορία8 και άνω Θρησκευτικά8 και άνω Ξένη γλώσσα8 και άνω Φυσική αγωγήΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΤΑΙ
50
Μαθήματα προσανατολισμού Ελάχιστος Βαθμός προαγωγής Φυσική10 και άνω Μαθηματικά10 και άνω Χημεία10 και άνω Βιολογία10 και άνω Αρχαία10 και άνω Λατινικά10 και άνω Ιστορία10 και άνω Αρχές Οικονομικής επιστήμης10 και άνω Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών 10 και άνω Αρχές Φυσικών Επιστημών 10 και άνω
51
Άρθρο 4 Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Οι εξετάσεις διεξάγονται μετά την απόλυση του μαθητή σε πανελλαδικό επίπεδο. Στην εξεταστέα ύλη της Γ Τάξης: Τα θέματα 50% από τράπεζα θεμάτων με κλήρωση και 50% από την κεντρική επιτροπή εξετάσεων
52
Άρθρο 4 Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση Μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου στην αρχή της σχολικής χρονιάς επιβεβαιώνουν την αρχική Δήλωση Ομάδας Μαθημάτων Προσανατολισμού. Ο μαθητής επιλέγει μία (1) Ομάδα Μαθημάτων Προσανατολισμού και Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης υποχρεωτικά. Μέχρι στις 15 Μαρτίου, με απόφαση Υπουργού καθορίζεται ο αριθμός των εισακτέων και τα ειδικά μαθήματα ανά σχολή.
53
Συντελεστές Βαρύτητας Ο καθορισμός του συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα, από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα, ανά Σχολή ή Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τμήματος, η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους και ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α΄ Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.
54
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Ομάδα Μαθημάτων και Επιστημονικά Πεδία Εξειδίκευσης: 1 ο Ε.Π.Ε.- Ανθρωπιστικές Σπουδές, Νομικές Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ιστορία Λατινικά
55
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 2 ο Ε.Π.Ε. –Θετικές και τεχνολογικές Επιστήμες Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Μαθηματικά Φυσική Χημεία
56
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 3 ο Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Υγείας Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Μαθηματικά Φυσική Βιολογία
57
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 4 ο Ε.Π.Ε. – Επιστήμες Οικονομίας, Πολιτικές και Κοινωνικές Επιστήμες. Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Αρχές Οικονομικής Επιστήμης Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών
58
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 5 ο Ε.Π.Ε. – Παιδαγωγικών Επιστημών Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Ιστορία Αρχές Φυσικών Επιστημών
59
Υπολογισμός βαθμού εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ Εκτός από τη βαθμολογία στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα μετρά και ένας 5 ος βαθμός που φέρει την ονομασία Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης (ΒΠΑ). Ο βαθμός αυτός εξάγεται από τις επιδόσεις του μαθητή στις τρείς τάξεις του λυκείου. Ο ι βαθμοί αυτοί των τριών τάξεων, πολλαπλασιάζονται με συντελεστή που είναι 0. 4 για την Α΄ Τάξη, 0.7 για τη Β΄ Τάξη και 0.9 για τη Γ΄ Τάξη. Το άθροισμα των βαθμών αυτών διαιρείται με το δυο και εξάγεται ο ΒΠΑ.
60
Αναπροσαρμογή ΒΠΑ Ο Βαθμός προαγωγής και απόλυσης αναπροσαρμόζεται αν είναι μεγαλύτερος της μίας μονάδας από το Μ.Ο των 4 πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων ή αν είναι μικρότερος. Αν είναι μεγαλύτερος από 1 μονάδα αναπροσαρμόζεται ώστε να απέχει 1 μονάδα από το Μ.Ο των 4 μαθημάτων (πχ αν μέσος όρος 4 μαθημάτων είναι 15 και ο ΒΠΑ είναι 17 θα διαμορφωθεί στο 16). Αν αντιθέτως αν είναι μεγαλύτερος μέχρι 1 μονάδα δεν αναπροσαρμόζεται.
61
Αναπροσαρμογή ΒΠΑ Σε περίπτωση που ο ΒΠΑ είναι μικρότερος αναπροσαρμόζεται προς τα επάνω μέχρι 1 μονάδα και όχι περισσότερο από το Μ.Ο των 4 μαθημάτων. Δηλαδή αν ο Μ.Ο των 4 μαθημάτων είναι 15 και ο ΒΠΑ είναι 13 αναπροσαρμόζεται κατά μια μονάδα και το 13 γίνεται 14. Αν ο ΒΠΑ είναι 14.5 και ο Μ.Ο των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων είναι 15 τότε το 14.5 αναπροσαρμόζεται και γίνεται 15 όσο και ο Μ.Ο των πανελλαδικών μαθημάτων.
62
ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ Στη συνέχεια ο αναπροσαρμοσμένος Προαγωγικός Βαθμός της Α΄ Τάξης πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0,4, της Β΄ Τάξης με συντελεστή 0,7 και ο απολυτήριος της Γ΄ Τάξης με συντελεστή 0,9. Το άθροισμα των τριών βαθμών διαιρείται με το 2 και μας δίνει τον Βαθμό Προαγωγής και Απόλυσης του μαθητή (Β.Π.Α.) Το πηλίκο αυτό είναι ο 5 ος Βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
63
Συνέχεια……… Αξίζει να σημειωθεί ότι η βαθμολογία κάθε τάξης έχει το δικό της συντελεστή που είναι 0,4 στην Α, 0,7 στη Β και 0,9 στη Γ. Με βάση λοιπόν τους συντελεστές η βαρύτητα κάθε τάξης στη διαμόρφωση του ΒΠΑ είναι 20% για την Α τάξη, 35% για τη Β τάξη και 45% για τη Γ τάξη, αν ο μαθητής έχει τους ίδιους βαθμούς και στις 3 τάξεις.
64
Συνέχεια……… Βέβαια αν ένας μαθητής τα πάει πολύ καλά στην Α τάξη και χειρότερα στη Β και στη Γ όπου και αυξάνεται και η δυσκολία των μαθημάτων το ποσοστό συνεισφοράς μεταβάλλεται. Το ίδιο φυσικά συμβαίνει και αν τα πάει πολύ καλά στη Γ και στη Β συγκριτικά με την Α. Ο βαθμός όμως που θα αλλάξει άρδην το σκηνικό της επίδοσης στις τρείς τάξεις του λυκείου είναι ο μέσος όρος των 4 μαθημάτων στα οποία εξετάστηκε πανελλαδικά.
65
Συνέχεια……… Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο βαθμός κάθε τάξης αναπροσαρμόζεται ανάλογα με το πώς τα πήγε ο υποψήφιος στις πανελλήνιες. Αν για παράδειγμα κάποιος γράψει 15 και έχει στην Α 18 το 18 θα γίνει 16. Το συμπέρασμα λοιπόν είναι ότι μπορεί οι βαθμοί στις τρεις τάξεις να συνδράμουν στην εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ άλλα καθοριστικότατη είναι η επίδοση στα 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα όπου 1 εξ αυτών θα έχει συντελεστή βαρύτητας.
66
Συνέχεια……… Αν ένας μαθητής έχει υψηλούς βαθμούς προαγωγής και απόλυσης και δεν τα καταφέρει στις πανελλήνιες θα καταστρέψει ότι πέτυχε τα προηγούμενα χρόνια. Φυσικά μαθητές που στοχεύουν σε υψηλόβαθμες σχολές όπου ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος θα πρέπει από την Α τάξη να βάλλουν τα δυνατά τους.
67
Πίνακας 1 ΤάξηΒαθμόςΣυντελεστής Βαθμός μετά τους συντελεστές Ποσοστό Συνεισφοράς στο ΒΠΑ Α160,46,420% Β160,711,235% Γ160,914,445% ΒΠΑ16
68
Πίνακας : 2. Βαθμός Προαγωγής και Απόλυσης Αν ΒΠΑ μεγαλύτερος από το Μ.Ο πανελληνίων μέχρι 1 μονάδα Δεν αναπροσαρμόζεται Μ.Ο Πανελλήνιες 15 ΒΠΑ 16 Αν ΒΠΑ μεγαλύτερος από το Μ.Ο πανελληνίων περισσότερο από 1 μονάδα Αναπροσαρμόζεται ώστε να απέχει 1 μονάδα 15 17 16 18 16 Αν ΒΠΑ μικρότερος από το Μ.Ο πανελληνίων κατά μία μονάδα Αναπροσαρμόζεται προς τα πάνω κατά μια 1 το πολύ μονάδα 15 14 15 14,5 15 11 12
69
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 Ο μαθητής Α…… έχει: Βαθμό Προαγωγής Α Τάξης 15 Βαθμό Προαγωγής Β Τάξης 14 Βαθμό Προαγωγής Γ Τάξης 11 Ο μαθητής έχει γράψει στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα: 11, 12, 14, 15
70
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 Τότε έχουμε: Ο μαθητής Α…. Έχει Μ.Ο. Βαθμολογίας στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα: Μ.Ο. = 11+12+14+15/4=13 Αναπροσαρμογή Ο βαθμός της Α΄ Τάξης γίνεται 14 (το 15 προσαρμόζεται να απέχει μία μονάδα από τον Μ.Ο). Ο βαθμός της Β΄ Τάξης μένει ως έχει δηλαδή 14 (απέχει ήδη μία μονάδα από τον Μ.Ο). Ο βαθμός της Γ΄ Τάξης γίνεται 12 (προσαρμόζεται προς τα πάνω κατά μία μονάδα που είναι και το μέγιστο όριο).
71
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 1 Άρα Β.Π.Α. = 14.0,4 + 14.0,7 + 12.0,9/2=13,1 αποτελεί το 5 ο βαθμό. Ο μαθητής Α…. Έχει τους βαθμούς 11, 12, 14, 15 και 13,1 με τους οποίους θα διεκδικήσει την είσοδο του στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
72
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 Ο μαθητής Β.......... Έχει: Βαθμούς Προαγωγής Α΄ Τάξη 13 Β΄ Τάξη 12 Γ΄ Τάξη 14 Έχει γράψει στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα: 12, 13, 14, 14.
73
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 Ο μαθητής έχει Μ.Ο. βαθμολογίας στα 4 πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα : Μ.Ο. = 12+13+14+14/4=13 Αναπροσαρμογή: Ο βαθμός της Α΄ Τάξης παραμένει 13 (είναι ο ίδιος με το Μ.Ο.). Ο βαθμός της Β΄ Τάξης γίνεται 13 (αφού είναι μικρότερος του μέσου όρου και άρα αυξάνεται κατά 1 μονάδα αφού δεν ξεπερνά με αυτόν τον τρόπο το 13 που είναι ο Μ.Ο).
74
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ 2 Ο βαθμός της Γ΄ Τάξης παραμένει 14 αφού αυτός είναι μεγαλύτερος κατά 1 μονάδα από τον Μ.Ο. Άρα δεν αναπροσαρμόζεται). Άρα ο Β.Π.Α. = 13*0,4+13*0,7+14*0.9/2=13,45 που είναι και ο 5 ος βαθμός. Έτσι ο μαθητής Β…… έχει τους βαθμούς 12, 13, 14, 14 και 13,45 με τους οποίους θα διεκδικήσει την είσοδο του στα ΑΕΙ/ΤΕΙ.
75
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΩΝ ΒΑΘΜΩΝ 1 ο ) Υπολογίζουμε το βαθμό προαγωγής της Α΄ και Β΄ Τάξης και τον βαθμό απόλυσης της Γ΄ Τάξης. 2 ο ) Υπολογίζουμε τον Μ.Ο. των τεσσάρων (4) γραπτά εξεταζομένων μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων. 3 ο ) Αναπροσαρμόζουμε τους βαθμούς προαγωγής της Α΄ και Β΄ Τάξης καθώς και τον βαθμό απόλυσης της Γ΄ Τάξης (αν χρειάζεται). 4 ο ) Υπολογίζουμε τον Βαθμό Προαγωγής και Απόλυσης (Β.Π.Α.) που αποτελεί και τον πέμπτο (5 ο ) βαθμό.
76
Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα 1. Ποιος θα είναι βαθμός πρόσβασης (καθορίζεται με Υ.Α.) 2. Ποια θα είναι τα μαθήματα βαρύτητας ανά σχολή ή τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση (αναμένεται να γίνει έως τέλος Μαρτίου με Υ.Α. μετά από πρόταση των ΑΕΙ). 3. Ποιες σχολές ή τμήματα ανήκουν σε κάθε Ε.Π.Ε. (αναμένεται να καθοριστεί με Υ.Α.). 4. Ο αριθμός των εισακτέων ανά σχολή ή τμήμα (καθορίζεται με Υ.Α.).
77
Πανελλαδικές εξετάσεις Μάιος – Ιούνιος 2016 Α/Α Πεδίου (Ε.Π.Ε.) Ονομασία Πεδίου Εξεταζόμενα μαθήματαΟμάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων (Ο.Π.) 1ο1ο Ανθρωπιστικές Σπουδές Νομικές Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία Ιστορία Λατινικά Ο.Π. 1 η 2ο2ο Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Μαθηματικά Φυσική Χημεία Ο.Π.2 η
78
Πανελλαδικές εξετάσεις Μάιος – Ιούνιος 2016 Α/Α Πεδίο υ (Ε.Π. Ε.) Ονομασία Πεδίου Εξεταζόμενα μαθήματαΟμάδα Προσανατ ολισμού Μαθημάτω ν (Ο.Π.) 3ο3ο Επιστήμες Υγείας Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Φυσική Χημεία Βιολογία Ο.Π. 2 η 4ο Επιστήμες Οικονομίας -Διοίκησης και Πολιτικών Επιστημών Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Αρχές Οικονομικής Επιστήμης Στοιχεία Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Ο.Π. 3 η
79
Πανελλαδικές εξετάσεις Μάιος – Ιούνιος 2016 Α/Α Πεδίου (Ε.Π.Ε.) Ονομασία Πεδίου Εξεταζόμενα μαθήματαΟμάδα Προσανατολισμού Μαθημάτων (Ο.Π.) 5ο Παιδαγωγικ ών Επιστημών Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Ιστορία Αρχές Φυσικών Επιστημών Ο.Π. 3 η Ε.Π.Ε.Επιστημονικό Πεδίο Εξειδίκευσης
82
Όπως προκύπτει από το παράδειγμα η μέγιστη βοήθεια των Β.Π. της Α’ &Β’ Λυκείου και του Β. Α. της Γ Λυκείου είναι 1 μονάδα στο Β.Π.Α. ! Η συνεισφορά της μιας το πολύ μονάδας μειώνεται δραματικά εάν λάβουμε υπόψη: Ι)Ο Β.Π.Α. λογίζεται ως πέμπτος βαθμός για την εισαγωγή του μαθητή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. ΙΙ) Η κάθε σχολή θα καθορίζει συντελεστή βαρύτητας σε ένα (1) μάθημα από τα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
83
Οπότε πρακτικά η συνεισφορά των Β.Π. & Β.Α. είναι αμελητέα (της τάξης του 1% για επιδόσεις πάνω από τη βάση). Δηλαδή στο “Νέο Λύκειο” θα έχουμε επέκταση σε όλο το Λύκειο των γνωστών στρεβλώσεων (όλα 20) της βαθμοθηρίας, που σήμερα έχουμε μόνο στη Γ Λυκείου, χωρίς κανένα λόγο ! Μαθητές και εκπαιδευτικοί θα μπουν σε μια ψυχοφθόρο κατάσταση χωρίς κανένα χρήσιμο διακύβευμα γιατί η εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση καθορίζεται ουσιαστικά από τη γραπτή επίδοση στα τέσσερα μαθήματα που εξετάζονται Πανελλαδικά στη Γ’ Λυκείου.
84
Ευχαριστώ για την προσοχή σας Σταυρούλα Ζήση Εκπαιδευτικός - Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού ΚΕΣΥΠ Ηγουμενίτσας Τηλ. Επικοινωνίας 2665029462
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.