Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ Θ. ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΜΠ, ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ MSc (Eng), MSc (Fin) ΙΟΥΝΙΟΣ 2015

2 ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕΛΕΤΗΣ Συγκέντρωση & Αξιολόγηση προηγούμενων κυκλοφοριακών μελετών, συλλογή στοιχείων, χρήσεων γης, κλπ Συλλογή μετρητικών στοιχείων (κυκλ. φόρτοι, στάθμευση, κλπ) Ενημέρωση διαθέσιμων στοιχείων και χαρτογραφικών υποβάθρων από τις παραπάνω πηγές. Ανάλυση και συμπεράσματα. Διατύπωση πλαισίου εφαρμογής μέτρων και σεναρίου βελτίωσης, για Κυκλοφοριακές Παρεμβάσεις στους ακόλουθους οδικούς άξονες και πέριξ αυτών: Λ. Ιασωνίδου Οδός Πόντου Οδός Καισαρείας Οδός Μαργαρίτας Οδός Αθ. Διάκου

3 ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ

4 Τι πόλη θέλουμε ;;; Το πρόβλημα της διαχείρισης του δημόσιου χώρου
Τι πόλη θέλουμε ;;; Το πρόβλημα της διαχείρισης του δημόσιου χώρου

5 Τι πόλη Θέλουμε;;;

6 Τι πόλη Θέλουμε;;;

7 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΠΟΛΗ (μια διαμάχη ανάμεσα σε έννοιες φαινομενικά ασύμβατες)

8 ……….. και άλλες έννοιες φαινομενικά ασύμβατες……
Τέσσερις στους πέντε Ευρωπαίους ζουν σε αστικές περιοχές Στις πόλεις: πολλά περιβαλλοντικά προβλήματα, όμως και οικονομικοί μοχλοί και ο τόπος για επιχειρηματικότητα και επενδύσεις Οι αστικές μεταφορές: άμεσο αντίκτυπο στη ρύπανση του αέρα και το θόρυβο, όμως θεμελιώδους σημασίας για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις Στο σχεδιασμό των μεταφορών: (πρέπει να) λαμβάνονται υπόψη η ασφάλεια, η πρόσβαση σε εμπορεύματα και υπηρεσίες, η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο θόρυβος, οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και η κατανάλωση ενέργειας, οι χρήσεις γης, να καλύπτονται οι μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων και να συνυπολογίζονται όλοι οι τρόποι μεταφοράς. Ευρωπαϊκή πολιτική μεταφορών: ικανοποίηση των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών αναγκών του συνόλου Η κινητικότητα προσώπων και εμπορευμάτων, πέραν του ότι είναι δικαίωμα, είναι και πηγή συνοχής και βασική συνιστώσα της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας

9 Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΒΙΒΛΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΣΤΟΧΟΣ: η βιώσιμη ανάπτυξη της πόλης μέσω της προώθησης ΒΙΩΣΙΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ + της διαμόρφωσης ΝΕΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ με κριτήρια Περιβαλλοντικά Κοινωνικά Οικονομικά 4 ΒΑΣΙΚΕΣ ΚΑΤΕΘΥΝΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ: Ενιαίος χωροταξικός/ πολεοδομικός + συγκοινωνιακός σχεδιασμός Διαχείριση της κυκλοφορίας Αναπλάσεις για ήπιες μορφές μετακίνησης Τεχνολογίες και μέτρα για το περιβάλλον

10 …….και άλλες ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΟΡΘΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ…….
απελευθέρωση μέρους από το χώρο που κατέχει σήμερα το ΙΧ, για τη συγκοινωνία, το ποδήλατο και το περπάτημα ριζική αλλαγή της νοοτροπίας και του καταναλωτικού προτύπου κυκλοφορία με όρους βιώσιμης κινητικότητας = περιορισμός της χρήσης του ΙΧ ιδιαίτερα στο κέντρο της πόλης πυκνό δίκτυο αστικής συγκοινωνίας Διεύρυνση ωραρίου ΜΜΜ Εναρμόνιση των χρήσεων γης με το είδος των συγκοινωνιακών υποδομών Προτεραιότητα σε Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Ολοκληρωμένη πολιτική στάθμευσης Αναβάθμιση οδικής ασφάλειας βελτίωση της αστικής κινητικότητας λαμβάνοντας ιδιαίτερη μέριμνα για τα  Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ) βελτίωση της αισθητικής του αστικού χώρου Η τήρηση κατά το σχεδιασμό ουσιαστικών συμμετοχικών διαδικασιών

11 ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
Προτεραιότητα στον πολίτη και όχι στο όχημα Στροφή στις ήπιες μορφές μετακίνησης (π.χ. πεζή, ποδήλατο)/ Αύξηση χώρου για πεζό, ποδήλατο/ Δίκτυο πεζοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και οδών ήπιας κυκλοφορίας ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ: Προστασία γειτονιάς/ εκτροπή διαμπερούς και βαριάς κυκλοφορίας στο ιεραρχημένο δίκτυο ΟΧΙ αποσπασματική εφαρμογή – ΟΧΙ σημειακές διαφοροποιήσεις χωρίς μελέτη – ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ σε εύλογο χρονικό διάστημα και βελτίωση Όχι άλλη αύξηση στην οδική υποδομή (πρόσθετοι ρύποι, θόρυβος, ανάπτυξη υπερτοπικών χρήσεων, αργά ή γρήγορα κορεσμός και εκτροπή κυκλοφορίας στο τοπικό οδικό δίκτυο, κλπ) Άρση της λογικής εξυπηρέτησης μόνο του ΙΧ (Δήμος + πολίτες). Ενθάρρυνση χρήσης ΜΜΜ Εφαρμογή Αστυνόμευσης Οργανωμένο καθεστώς στάθμευσης Επεμβάσεις σε επικίνδυνους κόμβους και οδικά τμήματα – Μείωση ταχυτήτων

12 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Συγκέντρωση & Αξιολόγηση προηγούμενων κυκλοφοριακών μελετών

13 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Στοιχεία Κυκλοφοριακών Φόρτων από ΥΠΕΧΩΔΕ

14 ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
Συλλογή μετρητικών στοιχείων

15 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΧΡΗΣΕΙΣ ΓΗΣ, ΠΛΑΤΗ ΟΔΩΝ/ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΩΝ, ΣΗΜΑΝΣΗ, ΜΜΜ, ΣΥΣΣΩΡΕΥΣΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ, κλπ

16 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Κατά τη διάρκεια των αυτοψιών από τις ως τις μετρήθηκε η ημερήσια (10:00-16:00) συσσώρευση της νόμιμης και παράνομης στάθμευσης παρά την οδό στις περιοχές μελέτης. Στις μεταξύ 04:00 και 05:15 έγιναν μετρήσεις νυχτερινής στάθμευσης σε οδούς πέριξ της Λ. Ιασωνίδου και της οδού Πόντου, όπως: Παράδρομος Βουλιαγμένης Χαλδείας Καλλιπόλεως Πρωτέως Λ. Ιασωνίδου Ριζούντος Κολχίδος Ροδοπόλεως Αφροδίτης Ξάνθου Πόντου Αργοναυτών Θράκης

17 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Ημερήσια & Νυχτερινή Ζήτηση Στάθμευσης

18 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

19 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Κατά βάση επιτρέπεται η παρόδια στάθμευση και στις 2 πλευρές της οδού εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων όπως π.χ: Λ. Ιασωνίδου μεταξύ Λ. Βουλιαγμένης και Χαλδείας, Παραδρομος Λ. Βουλιαγμένης μεταξύ Πόντου και Λ. Ιασωνίδου, κλπ. Έντονη παρόδια (νόμιμη & παράνομη) στάθμευση Ο παράδρομος της Λ. Βουλιαγμένης παρουσιάζει ιδιαίτερα έντονη παρόδια στάθμευση εκατέρωθεν της οδού (κατά τη διάρκεια λειτουργίας του Μετρό), ενώ εξυπηρετεί αμφίδρομη κυκλοφορία και η διατομή του κυμαίνεται μεταξύ 6,5μ.-7,5μ.

20 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Ροδοπόλεως λήψη από Παράδρομο προς Χαλδείας

21 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Χαλδείας λήψη από Ροδοπόλεως προς Αφροδίτης

22 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Ξάνθου λήψη από Λ. Ιασωνίδου προς Ροδοπόλεως

23 ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Ενδεικτικά παρουσιάζονται τα ακόλουθα στοιχεία:
Οδός Χαλδείας μεταξύ Αφροδίτης & Ροδοπόλεως Προσφορά Νόμιμων θέσεων Στάθμευσης = 16 Ημερήσια Ζήτηση = 11Νόμιμες + 20Παράνομες = 31 Νυχτερινή Ζήτηση (κάτοικοι) = 14Νόμιμες + 10Παράνομες = 24 Οδός Ροδοπόλεως μεταξύ Χαλδείας & Παραδρόμου Λ. Βουλιαγμένης Προσφορά Νόμιμων θέσεων Στάθμευσης = 12 Ημερήσια Ζήτηση = 11Νόμιμες + 16Παράνομες = 27 Νυχτερινή Ζήτηση (κάτοικοι) = 1Νόμιμη = 1 Οδός Ξάνθου μεταξύ Λ. Ιασωνίδου & Ροδοπόλεως Ημερήσια Ζήτηση = 16Νόμιμες + 18Παράνομες = 34 Νυχτερινή Ζήτηση (κάτοικοι) = 10Νόμιμες + 1Παράνομη = 11

24 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ

25 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ

26 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ

27 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ

28 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ

29 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ

30 ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ

31 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)

32 Κυκλοφοριακός φόρτος Λ
Κυκλοφοριακός φόρτος Λ. Ιασωνίδου μεταξύ Ριζούντος & Τριπόλεως (ρεύμα ανόδου): ~9.000ΜΕΑ Κυκλοφοριακός φόρτος Λ. Ιασωνίδου μεταξύ Τριπόλεως & Ριζούντος (ρεύμα καθόδου): ~8.000 ΜΕΑ Ποσοστό Βαριάς Κυκλοφορίας: 6,5%+

33 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)

34 Κυκλοφοριακός φόρτος Πόντου μεταξύ Γούναρη & Κολχίδος (ρεύμα καθόδου): ~850 ΜΕΑ
Κυκλοφοριακός φόρτος Πόντου μεταξύ Κολχίδος & Γούναρη (ρεύμα ανόδου/ΠΑΡΑΝΟΜΗ): ~150 ΜΕΑ Ποσοστό Βαριάς Κυκλοφορίας: 1,5%-2%

35 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)

36 Κυκλοφοριακός φόρτος Ελ. Βενιζέλου μεταξύ 33ης & Λ
Κυκλοφοριακός φόρτος Ελ. Βενιζέλου μεταξύ 33ης & Λ. Βουλιαγμένης (ρεύμα ανόδου): ~3.250 ΜΕΑ Κυκλοφοριακός φόρτος Ελ. Βενιζέλου μεταξύ Λ. Βουλιαγμένης & 33ης (ρεύμα καθόδου): ~3.250 ΜΕΑ Ποσοστό Βαριάς Κυκλοφορίας: ~16%

37 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 24ΩΡΩΝ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΦΟΡΤΩΝ (ΛΑΣΤΙΧΑ)

38 Κυκλοφοριακός φόρτος Αργοναυτών/ Καισαρείας μεταξύ Αγγ
Κυκλοφοριακός φόρτος Αργοναυτών/ Καισαρείας μεταξύ Αγγ. Σικελιανού & Κρώμνης: ~610 ΜΕΑ Κυκλοφοριακός φόρτος Αργοναυτών/ Καισαρείας μεταξύ Κρώμνης & Αγγ. Σικελιανού: ~750 ΜΕΑ Ποσοστό Βαριάς Κυκλοφορίας: 11,5%

39 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ/ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Πολύ υψηλά ποσοστά νόμιμης & παράνομης (πεζοδρόμια, γωνιές διασταυρώσεων, διπλοπαρκαρισμένα, κλπ) στάθμευσης σε οδούς όπως Χαλδείας, Καλλιπόλεως, Ροδοπόλεως, Αφροδίτης, Ξάνθου, Ριζούντος, κλπ καθώς και στη Λ. Ιασωνίδου. Έντονο φαινόμενο κατάληψης πεζοδρομίων από σταθμευμένα οχήματα. Στάθμευση στις διασταυρώσεις με αποτέλεσμα τη μείωση της οδικής ασφάλειας λόγω έλλειψης ορατότητας. Ύπαρξη οδικών τμημάτων που εμφανίζουν πολύ υψηλά ποσοστά στάθμευσης και κατά τη νυχτερινή απογραφή (ζήτηση κατοίκων), όπως Χαλδείας, Καλλιπόλεως, Ριζούντος, Ξάνθου, Αργοναυτών, Πόντου, Κολχίδος, κλπ. Σημαντική επιβάρυνση παρόδιας στάθμευσης (πλην των δημοτών/ κατοίκων και ιδιοκτητών – υπαλλήλων - επισκεπτών εμπορικών χρήσεων) από χρήστες του τερματικού Σταθμού του Μετρό ‘‘Ελληνικό’’. Υψηλά ποσοστά παράνομων κινήσεων στις διασταυρώσεις της οδού Πόντου με τις οδούς Πλαπούτα και Κολχίδος.

40 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ/ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Μικρός κυκλοφοριακός φόρτος στο νότιο τμήμα του Παράδρομου της Λ. Βουλιαγμένης στο ρεύμα από Λ. Ιασωνίδου προς Πόντου. Η Λ. Ιασωνίδου (ιεραρχημένο οδικό δίκτυο βάσει ΓΠΣ) μεταξύ Τριπόλεως & Ριζούντος εξυπηρετεί ημερησίως ~ ΜΕΑ με ποσοστό βαριάς κυκλοφορίας της τάξης του 6,5%+. Η οδός Πόντου (τοπικό οδικό δίκτυο βάσει ΓΠΣ) μεταξύ Γούναρη & Κολχίδος εξυπηρετεί ημερησίως ~1.000 ΜΕΑ με ποσοστό βαριάς κυκλοφορίας της τάξης του 2%. Η οδός Ελ. Βενιζέλου (τοπικό οδικό δίκτυο βάσει ΓΠΣ) μεταξύ Λ. Βουλιαγμένης & 33ης εξυπηρετεί ημερησίως ~6.500 ΜΕΑ με ποσοστό βαριάς κυκλοφορίας της τάξης του 16% ! ! ! ! !

41 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Η στάση του ΟΑΣΑ επί της Ελ. Βενιζέλου πλησίον (~50μ) της διασταύρωσης της με την Λ. Βουλιαγμένης δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη και ασφαλή εξυπηρέτηση των χρηστών της Ελ. Βενιζέλου (π.χ. δημιουργείται ουρά οχημάτων στη διασταύρωση Ελ. Βενιζέλου-Λ. Βουλιαγμένης, κλπ). Σημαντική κυκλοφοριακή επιβάρυνση της Ελ. Βενιζέλου λόγω διέλευσης βαρέων οχημάτων, πέραν των λεωφορείων του ΟΑΣΑ και των Σχολικών Λεωφορείων, με προορισμό και προέλευση τους χώρους των εγκαταστάσεων της Ελληνικό Α.Ε. Στάθμευση ταξί επί της οδού Ελ. Βενιζέλου, πέραν του κατάλληλα σημασμένου χώρου (πιάτσα ταξί) επί της 35ης οδού. Η οδός Χατζηευαγγέλου, μεταξύ των οδών 33ης και 35ης εξυπηρετεί κυκλοφορία διπλής κατεύθυνσης με έντονη παράνομη παρόδια στάθμευση. Η παράνομη στάθμευση στο βόρειο τμήμα της Ελ. Βενιζέλου μειώνει την κυκλοφοριακή της ικανότητα και την οδική της ασφάλεια. Η υφιστάμενη απαγόρευση της αριστερής στροφής από 35ης (οδός έμπροσθεν ΑΒ Βασιλόπουλου) προς Ελ. Βενιζέλου (προς εγκαταστάσεις Ελληνικό Α.Ε.), δυσχεραίνει την εξυπηρέτηση των χρηστών με προορισμό τη γειτονιά του Άνω Ελληνικού.

42 ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ Λ. ΙΑΣΩΝΙΔΟΥ
Η στάση και η (παράνομη) στάθμευση κυρίως λόγω της ανάπτυξης παρόδιων εμπορικών χρήσεων στη Λ. Ιασωνίδου, μειώνει την κυκλοφοριακή ικανότητα και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα λειτουργίας και οδικής ασφάλειας. Η παράνομη στάθμευση καταλαμβάνει ουσιαστικό ποσοστό της κυκλοφοριακής ικανότητας του ήδη ανεπαρκούς κυρίου οδικού δικτύου (βλ. ισόπεδος σηματοδοτούμενος κόμβος Λ. Ιασωνίδου - Λ. Βουλιαγμένης). Η έλλειψη χώρων στάθμευσης εκτός οδού ή νόμιμων και ελεγχόμενων στην οδό και η νοοτροπία των μετακινούμενων να μην χρησιμοποιούν τα μαζικά μέσα μεταφορών, σε συνδυασμό με την αύξηση του αριθμού των κυκλοφορούντων οχημάτων, αυξάνουν συνεχώς την ανάγκη για παράνομη στάθμευση και, σε συνδυασμό με την έλλειψη αστυνόμευσης, συμβάλλουν στη συνεχή επέκταση της παράνομης στάθμευσης, αντί του επιβαλλόμενου περιορισμού της.

43 ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ Αύξηση πληθυσμού, κατοικιών,
Παλαιότερες περιοχές = ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ρυμοτομικά χαρακτηριστικά για τις σημερινές πυκνότητες και απαιτήσεις στάθμευσης Η μη εφαρμογή της Ελεγχόμενης Στάθμευσης (λόγω αντιδράσεων) αχρηστεύει τις νόμιμες θέσεις στάθμευσης στην οδό σε περιοχές έντονης δραστηριότητας (π.χ. εμπορικής) με τη μακροχρόνια κατάληψή τους, κατά κανόνα από χρήστες που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα ΜΜΜ για τη μετακίνησή τους (π.χ. εργαζόμενοι) Παράνομη Στάθμευση Η Οικονομική Κρίση επιτείνει το πρόβλημα, γιατί η ζήτηση όλο περισσότερο στρέφεται στον παρόδιο χώρο, παρά στα ιδιωτικά parkings Αύξηση πληθυσμού, κατοικιών, κεντρικών χρήσεων που έλκουν + γεννούν μετακινήσεις = ΑΥΞΗΣΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ

44 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ vs ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ: Μειώνει την κυκλοφοριακή ικανότητα Αυξάνει ατυχήματα + μειώνει οδική ασφάλεια Δυσχεραίνει + αποτρέπει την πεζή μετακίνηση Αυξάνει τον αριθμό των οχημάτων που κάνουν κύκλους για την εύρεση θέσης, χωρίς να υπάρχει εναλλακτική λύση Περιβαλλοντικές επιπτώσεις Είναι δωρεάν ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ (ΟΡΘΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ): Εξασφαλίζει θέση στάθμευσης στον κάτοικο Αυξάνει το δείκτη εναλλαγής στη ζώνη επισκεπτών Αυξάνει την κυκλοφοριακή ικανότητα Αυξάνει την οδική ασφάλεια Δημιουργεί ελκυστικό και ασφαλές περιβάλλον για την πεζή μετακίνηση και τους ΑΜΕΑ Σε συνδυασμό με την ικανοποιητική εξυπηρέτηση από τα ΜΜΜ ωθεί τον επισκέπτη να χρησιμοποιήσει τα ΜΜΜ και να αφήσει το ΙΧ του. Μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αφού μειώνει τη χρήση του ΙΧ Έχει χαμηλό κόστος για τον οδηγό και με τα έσοδα από την εφαρμογή του είναι δυνατό να γίνουν περαιτέρω αναπλάσεις του δημόσιου χώρου

45 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Για την «τακτοποίηση» της παρόδιας στάθμευσης στο οδικό δίκτυο της πόλης δύναται να υλοποιηθούν επεμβάσεις στην υποδομή, όπως διαπλάτυνση πεζοδρομίων σε συνδυασμό με υψηλά κρασπεδόρειθρα ή/ και τοποθέτηση οδικού εξοπλισμού (κολωνάκια, κάγκελα, κλπ), με διατομή οδοστρώματος ~5μ (2μ θέση στάθμευσης+3μλωρίδα κυκλοφορίας). Ειδικά για τη Λ. Ιασωνίδου προτείνεται διαπλάτυνση της κεντρικής νησίδας. ΒΑΣΙΚΟ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑ Δαπανηρή Λύση Κατασκευή «φουσκωμάτων» στις διασταυρώσεις των οδών/ εγκιβωτισμός παρόδιας στάθμευσης με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας πεζών και οχημάτων.

46 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Κυκλοφοριακές Ρυθμίσεις επί της οδού Πόντου:
Μονοδρόμηση στο σύνολο της οδού με κατεύθυνση προς Γούναρη α. επαφή με αρμόδια υπηρεσία για τροποποίηση του υφιστάμενου φωτεινού σηματοδότη στη διασταύρωση Πόντου-Γούναρη-Αθανάτων ή β. έξοδος Πόντου στη Γούναρη χωρίς φωτεινό σηματοδότη με απαγόρευση αριστερής στροφής. Μονοδρόμηση στο σύνολο της οδού με κατεύθυνση προς Παράδρομο Λ. Βουλιαγμένης Διατάραξη κυκλοφοριακών συνηθειών των χρηστών της Πόντου και πέριξ αυτής. ΚΙΝΔΥΝΟΣ: η συνολική μονοδρόμηση της οδού Πόντου ενδέχεται να υποκαταστήσει μέρος του κυκλοφοριακού φόρτου της Λ. Ιασωνίδου, ιδιαίτερα στη περίπτωση τοποθέτησης φαναριού επί της Πόντου. Μονοδρόμηση της οδού Πόντου από Γούναρη έως Χρυσ. Τραπεζούντος με κατεύθυνση προς Χρυσ. Τραπεζούντος (συγκλινόμενα ρεύματα). Συστηματική αστυνόμευση της υφιστάμενης κατάστασης για των περιορισμό των παράνομων μετακινήσεων

47 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ Πέριξ της οδού Ελ. Βενιζέλου (Άνω Ελληνικό):
Κυκλοφοριακή αναβάθμιση των δύο κλάδων της οδού Ρόζα Ιμβριώτη. Διερεύνηση ενδεχόμενου χωροθέτησης της στάσης αποβίβασης του ΟΑΣΑ επί της Ελ. Βενιζέλου σε νέα θέση επί της Λ. Βουλιαγμένης επαφές με ΔΜΕΟ και ΟΑΣΑ. Τοποθέτηση κατάλληλης ρυθμιστικής κατακόρυφης σήμανσης (Ρ-13 ή Ρ- 23), που θα αφορά στην απαγόρευση εισόδου σε φορτηγά αυτοκίνητα στη οδό Ελ. Βενιζέλου. Αστυνόμευση της περιοχής στάθμευσης (πιάτσα) των ταξί. Εφαρμογή κατακόρυφης σήμανσης Ρ-40 (απαγόρευση στάσης και στάθμευση) σε συνδυασμό με αστυνόμευση και επικουρικά τοποθέτηση κολωνακίων επί της οδού Χατζηευαγγέλλου, μεταξύ των οδών 33ης και 35ης. Τοποθέτηση κολωνακίων και εφαρμογή κατακόρυφης σήμανσης Ρ-40 (απαγόρευση στάσης και στάθμευση) και οριζόντια διαγράμμιση (κίτρινη γραμμή), στη βόρεια πλευρά της οδού Ελ. Βενιζέλου. Άρση απαγόρευσης αριστερής στροφής από 35ης (οδός έμπροσθεν ΑΒ Βασιλόπουλου) προς Ελ. Βενιζέλου (προς εγκαταστάσεις Ελληνικό Α.Ε.)

48 ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ/ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ Νομιμοποίηση της παράνομης στάθμευσης, όπου αυτή δεν ενοχλεί, και πλήρης εξάλειψη της οχλούσας. Ελεγχόμενη Στάθμευση: Εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης σε όλες τις περιοχές όπου παρατηρείται έλλειψη θέσεων στάθμευσης, με καθορισμό κατάλληλης τιμολόγησης και επιτρεπόμενης διάρκειας στάθμευσης, ώστε οι περιορισμένες διαθέσιμες θέσεις να χρησιμοποιούνται κατά προτεραιότητα από τους κατοίκους (κάρτα κατοίκων) και τους επισκέπτες μικρής διάρκειας στάθμευσης. Η μακροχρόνια στάθμευση θα πρέπει να αποθαρρυνθεί στις κεντρικές περιοχές που υπάρχει έλλειψη χώρων στάθμευσης. ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΗΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ πρέπει να μην δημιουργεί την αίσθηση ότι στόχος της είναι η δημιουργία μιας νέας πηγής εσόδων για τον Δήμο πρέπει να οδηγεί στην αποτροπή της χρήσης του ΙΧ πρέπει να οδηγεί στην αποθάρρυνση έως αποτροπή της μακροχρόνιας στάθμευσης και πρέπει να οδηγεί στην εξασφάλιση της στάθμευσης των κατοίκων


Κατέβασμα ppt "ΜΕΛΕΤΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google