Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεMomus Biros Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΘΕΡΜΑΪΚΟΣ ΚΟΛΠΟΣ ΠΟΤΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΜΠΑΡΛΗΣ ΑΚΗΣ ΓΚΑΛΙΟΥ ΕΥΗ
ΠΟΤΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΜΠΑΡΛΗΣ ΑΚΗΣ ΓΚΑΛΙΟΥ ΕΥΗ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
3
Ο Θερμαϊκός Κόλπος είναι ο μεγαλύτερος κόλπος του Αιγαίου πελάγους
Ο Θερμαϊκός Κόλπος είναι ο μεγαλύτερος κόλπος του Αιγαίου πελάγους. Βρέχει τη Θεσσαλονίκη στο βορειότερο σημείο του, την Πιερία στα δυτικά και τη Χαλκιδική στα ανατολικά. Το πλάτος του κυμαίνεται από 5 χιλιόμετρα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης μέχρι 50 στο νοτιότερο τμήμα του. Στον Θερμαϊκό εκβάλλουν οι ποταμοί Αξιός, Αλιάκμονας, Λουδίας και Γαλλικός, καθώς και αρκετοί μικρότεροι. Στις δυτικές του ακτές δεσπόζουν τα Πιέρια όρη και ο Όλυμπος. Οι ακτές του συγκεντρώνουν μερικές από τις ομορφότερες παραλίες της Ελλάδας, τις οποίες επισκέπτεται μεγάλος αριθμός τουριστών. Πήρε το όνομά του από την Αρχαία Θέρμη, πόλη που βρισκόταν στην θέση της σημερινής Θεσσαλονίκης.
7
Οικονομική αξία Θερμαϊκού
Οι κοινωνικό-οικονομικές δραστηριότητες που αναπτύσσονται στην περιοχή, είναι κρίσιμες στο επίπεδο της Κεντρικής Μακεδονίας και σημαντικές σε επίπεδο χώρας, εφόσον : στην παραλιακή ζώνη διαβιεί το 50% του πληθυσμού της Κεντρικής Μακεδονίας και το 10% της χώρας στην ίδια περιοχή παράγεται το 60% του Περιφερειακού ΑΕΠ και άνω 10% του εθνικού ΑΕΠ, καθώς και το 18% περίπου της μεταποιητικής βάσης και παραγωγής της χώρας ο μυχός του κόλπου συνιστά τον κύριο ελληνικό διαμετακομιστικό κόμβο, με σοβαρή διεθνή σημασία στον κόλπο συγκεντρώνεται το 90% των μονάδων και της παραγωγής οστράκων σε εθνικό επίπεδο, ενώ τα νερά του τροφοδοτούν με ψάρια όχι μόνο την τοπική παράκτια, αλλά και μεγάλο τμήμα της μέσης πελαγικής αλιείας στο βόρειο Αιγαίο. υπάρχει έντονη τουριστική δραστηριότητα τόσο στον εσωτερικό κόλπο όσο και στις νοτιότερες, τουριστικά αναπτυγμένες ακτές της Χαλκιδικής και της Πιερίας. -
8
Από άποψη ναυσιπλοΐας, ο Θερμαϊκός θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός, με αιχμή το υπερ-εθνικής εμβέλειας Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, περιλαμβανόμενων και των εγκαταστάσεων φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών και χημικών στο Καλοχώρι, καθώς και το αλιευτικό λιμάνι της Μηχανιώνας (Ιχθυόσκαλα, παράκτια και μέση αλιεία). Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) περιλαμβάνει το συμβατικό Λιμάνι, σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων, επιβατικό σταθμό, εκτάσεις αποθήκευσης-φύλαξης, καθώς και τα αγκυροβόλια φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών στην δυτική απόληξη του (Καλοχώρι) που εξυπηρετούν ανάγκες σε επίπεδο Βαλκανικής. Η δραστηριότητα του εμπορικού λιμένα έχει σαφέστατα υπερεθνικά χαρακτηριστικά και συνιστά ζώνη εξυπηρέτησης για όλα τα Βαλκάνια
20
Οικολογική αξία του Θερμαϊκού
άνω του 50% των παράκτιων υδάτων και ζωνών καλύπτονται από προστατευτέους οικότοπους εξαιρετικής αξίας και προτεραιότητας διατήρησης, που κινδυνεύουν με εξαφάνιση : δέλτα ποταμών, λιμνοθάλασσες Επανομής, Αγγελοχωρίου και Κίτρους Πιερίας, οικότοπος Ποσειδωνίας στην Περαία – Αγία Τριάδα. τα αβαθή παράκτια ύδατα λειτουργούν ως πεδίο αναπαραγωγής ψαριών, πράγμα σημαντικό σε εθνικό επίπεδο και κρίσιμο για το βόρειο Αιγαίο.
21
Ρύπανση Θερμαϊκού Κύρια πηγή ρύπανσης στον όρμο της Θεσσαλονίκης αποτελούν οι αστικές και βιομηχανικές εκροές του ευρύτερου Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, είτε άμεσα (αποχετευτικοί αγωγοί όμβριων και ακαθάρτων, Λιμενικές εγκαταστάσεις κ.λπ.) είτε έμμεσα μέσω ρεμάτων, αερομεταφοράς ρύπων κλπ. Συναφείς, αυτοτελείς πηγές αποτελούν οι παράκτιοι οικισμοί και τουριστικές δραστηριότητες στην ανατολική και δυτική απόληξη της ακτογραμμής του κόλπου, οι λιμενικές και ναυπηγο-επισκευαστικές εγκαταστάσεις, καθώς και αμιγώς θαλάσσιες (απόβλητα πλοίων, απορρίψεις, οστρακοκαλλιέργειες) Ρύπανση παράγεται και από γεωργο-κτηνοτροφικές χρήσεις, που αναπτύσσονται στην λεκάνη απορροής των ποταμών που εκβάλλουν στον κόλπο και μεταφέρουν σε αυτόν ρυπαντικά φορτία από «εσωτερικές» περιοχές.
22
Tα νερά του Θερμαϊκού κόλπου διαχωρίζονται σε ζώνες ποιότητας από «άσχημη» μέχρι «εξαιρετική». Ευτροφισμός παρατηρείται κυρίως στον όρμο της Θεσσαλονίκης, όπου οι συγκεντρώσεις των θρεπτικών αλάτων, αζώτου και φωσφόρου είναι υψηλές. Οι συγκεντρώσεις μετάλλων λόγω βιομηχανικής δραστηριότητας, είναι αυξημένες στη δυτική περιοχή του κόλπου. Οι τιμές του διαλυμένου οξυγόνου και των παθογόνων μικροβίων ξεπερνούν αρκετές φορές τα όρια (σε κάποιες υποπεριοχές του κόλπου). Η εμφάνιση τοξικών μικροφυκών σε υψηλές συγκεντρώσεις (που μπορεί να προκαλέσουν τροφικές δηλητηριάσεις από την κατανάλωση οστρακοειδών) έχει παρατηρηθεί αρκετές φορές στη δυτική περιοχή, όπου βρίσκονται οι οστρακοκαλιέργειες.
24
Αστική θαλάσσια συγκοινωνία
Μετά από 25 χρόνια από την πρώτη φορά που κατατέθηκε η πρόταση για τη λειτουργία θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη βρισκόμαστε πάλι κοντά στη δρομολόγησή της. Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία υιοθετήθηκε από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, τους δήμους Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Θερμαϊκού, Πυλαίας – Χορτιάτη και Δέλτα, από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ειδικά από την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Η γραμμή που θα σύμφωνα με τη μελέτη θα είναι βιώσιμη θα ενώνει το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους δήμους Καλαμαριάς και Θερμαϊκού. Στάσεις προκρίθηκε να γίνουν στην πλατεία Ελευθερίας, το Μέγαρο Μουσικής, τη μαρίνα Καλαμαριάς και την Περαία
25
Άνετοι χώροι, εντυπωσιακοί φωτισμοί και βιοκλιματικά υλικά φιγουράρουν στις τρεις προτάσεις που βραβεύτηκαν στον πανελλήνιο διαγωνισμό για τους χώρους αποβίβασης-επιβίβασης που θα αποκτήσει το καραβάκι του Θερμαϊκού Σχέδια φουτουριστικά, γυάλινες προθήκες, μοντέρνα παγκάκια, εντυπωσιακοί φωτισμοί σαν να είναι βγαλμένα από ένα μουσείο μοντέρνας τέχνης, είναι τα περισσότερα από τα αρχιτεκτονικά σχέδια που κατατέθηκαν για στάσεις της θαλάσσιας συγκοινωνίας που φιλοδοξεί να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη στον Θερμαϊκό.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.