Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDemetri Nini Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΝΟΜΙΑΣ - ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας. ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Διδάσκων καθηγητής: Φοιτήτρια: Καπιδάκης Σαράντος Μπαλόπητα Δέσποινα ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
2
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Εισαγωγή Ψηφιακές βιβλιοθήκες για την εκμάθηση της γλώσσας Ο ρόλος της ψηφιακής βιβλιοθήκης Η μάθηση μέσα από τη ψηφιακή βιβλιοθήκη Μεταδεδομενα της ψηφιακής βιβλιοθήκης Η αναζήτηση στη ψηφιακή βιβλιοθήκη Κοινά στοιχεία χρηστών – χαρακτηριστικά Δραστηριότητες Άσκηση εικόνων Ασκήσεις με ανακατεμένες λέξεις Αξιολόγηση Συμπεράσματα Προβληματισμοί
3
Με αυξανόμενη χρήση των υπολογιστικών συστημάτων ο ρόλος των βιβλιοθηκών αρχίζει να διευρύνεται. Το παραδοσιακό περιβάλλον μάθησης αλλάζει ριζικά. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ: Οι βιβλιοθήκες ενσωματώνονται στη σχολική διδασκαλία και διαμορφώνεται ένα νέο πλαίσιο μάθησης που συνδυάζει τη ψυχαγωγία και τη γνώση. ΕΙΣΑΓΩΓΗ
4
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1) Στο Πανεπιστήμιο του Hamilton στη Νέα Ζηλανδία πραγματοποιήθηκε ένα project για το πώς οι ψηφιακές βιβλιοθήκες μπορούν να γίνουν τόποι μάθησης και εκπαίδευσης των παιδιών. Σκοπός του συστήματος: Εκμάθηση της γλώσσας μέσα από οχτώ(8) διαδραστικές εφαρμογές με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό. Παρέχονται μέσα από το περιβάλλον μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης.
5
Στόχος δραστηριοτήτων: Οι μαθητές να βρίσκονται στο επίκεντρο της εκπαιδευτικής διδασκαλίας Να δημιουργηθεί ένα επικοινωνιακό περιβάλλον μέσα από το οποίο οι μαθητές θα επιμορφώνονται. Να παρέχουν πολύγλωσσο περιβάλλον εργασίας (interface) Να δημιουργηθούν ασκήσεις οι οποίες προέρχονται καθαρά από το περιεχόμενο της ψηφιακής βιβλιοθήκης. Εξετάστηκε η ευχρηστία του συστήματος από: ειδικούς επιστήμονες δασκάλους και συμμετέχοντες ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (1)
6
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες: Παρέχουν ένα πλούτο από γλωσσικές πηγές από τις οποίες οι μαθητές μπορούν να εξασκηθούν στο μάθημα της γλώσσας (γραμματική, σύνταξη, σημασιολογία λέξεων). Φέρνουν τους δασκάλους και τους μαθητές περισσότερο κοντά. Παρέχουν στους μαθητές εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
7
Η ΜΑΘΗΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Οι ψηφιακές βιβλιοθήκες παρέχουν αξιόπιστο και ασφαλές εκπαιδευτικό περιβάλλον κυρίως για τους αρχάριους μαθητές. Οι μαθητές έχουν την δυνατότητα να εξασκηθούν με έννοιες και ασκήσεις που διδάσκονται και μέσα στη τάξη τους
8
ΜΕΤΑΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Τα επικρατέστερα σχήματα μεταδεδομένων: Learning Object Metadata-LOM Sharable Content Object Reference Model- SCORM Αναπτύχθηκε νέο σχήμα που βασίστηκε σε: μεταδεδομένα κειμένων μεταδεδομένα προτάσεων Σκοπός του σχήματος: να βοηθήσει τους μαθητές και τους δασκάλους να εντοπίζουν το υλικό που αναζητούν μέσα από συγκεκριμένες μαθησιακές δραστηριότητες
9
ΚΟΙΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ – ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Κωδικός Συμμετοχή σε συζητήσεις Σύστημα βαθμολόγησης Βοήθεια από το σύστημα με μορφή κειμένων, εικόνων, μουσικής, video-clips, ή παραπέμποντας το μαθητή σε σχετικά άρθρα ή άλλες πρακτικές ασκήσεις.
10
Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Σχεδιάστηκαν πέντε θεματικές ενότητες: Κείμενα που αφορούν τεχνικές ψαρέματος Ιστορίες για παιδιά από το διαδύκτιο Άρθρα από το BBC Δείγματα άρθρων από το περιοδικό ‘Password’ για αρχάριους μαθητές Συλλογές φυτών και ζώων από το διαδύκτιο Οι χρήστες μπορούν να δηλώσουν στοιχεία στα εξής πεδία: τίτλο, συγγραφέα, επίπεδο δυσκολίας κτλ.
11
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Οι οχτώ (8) αυτές δραστηριότητες είναι οι εξής: άσκηση εικόνων, ασκήσεις με αντιστοιχίσεις ιδιωματικών εκφράσεων, ασκήσεις αναγνώρισης ιδιωματικών εκφράσεων, ασκήσεις με μορφή ερωτήσεων (κουιζ), ανακατεμένες προτάσεις που πρέπει οι λέξεις να μπουν στη σωστή σειρά, ασκήσεις με ανακατεμένα κείμενα, ασκήσεις κρεμάλας, ασκήσεις συμπλήρωσης κενού
12
ΑΣΚΗΣΗ ΕΙΚΟΝΩΝ Η άσκηση αυτή απαιτεί δύο μαθητές. Το ένα πρόσωπο είναι εκείνο που περιγράφει την εικόνα ενώ το άλλο προσπαθεί να τη μαντέψει. Η εικόνα επιλέγεται από τη συλλογή των εικόνων της ψηφιακής βιβλιοθήκης Ο ένας μαθητής περιγράφει την εικόνα με λέξεις οι οποίες χρησιμοποιούνται από το σύστημα σαν όροι αναζήτησης για να βοηθήσουν τον άλλο μαθητή να εντοπίσει την εικόνα. Μεταξύ τους οι παίκτες μπορούν να επικοινωνούν μέσω συζητήσεων (chat). Η δραστηριότητα προχωράει στην επόμενη εικόνα όταν το άτομο που μαντεύει αναγνωρίσει την εικόνα ή όταν δώσει λάθος απάντηση ή όταν ο χρόνος λήξει.
13
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΕΣ ΛΕΞΕΙΣ Οι μαθητές σε αυτή τη δραστηριότητα πρέπει να συνδυάζουν τις λέξεις για να δημιουργηθεί μια πρόταση. Μπορούν να δουν τα λάθη άλλων μαθητών με σκοπό να αλληλοβοηθούνται αλλά και να βελτιώνουν την απόδοση τους. Μπορούν να συζητούν μεταξύ τους και να συνεργάζονται. Οι δάσκαλοι μπορούν να συμμετέχουν στην άσκηση αξιολογώντας την απόδοση των μαθητών και αναλύοντας τα λάθη τους.
14
Πραγματοποιήθηκαν τέσσερα είδη αξιολόγησης: στο σχήμα μεταδεδομένων Διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν λάθη σε κάποια μεταδεδομένα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συντακτικά κυρίως λάθη. στην ευχρηστία του συστήματος Εξετάστηκε η διεπαφή του συστήματος με το χρήστη και αξιολογήθηκε πώς αυτό λειτουργεί και συμμορφώνεται ανάλογα με τις απαιτήσεις του. Μελετήθηκε: η σαφήνεια η αποδοτικότητα η συνέπεια η χρηστικότητα η αποτελεσματικότητα ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (1)
15
στο βαθμό ικανοποίησης των δασκάλων Οι δραστηριότητες υπερέβησαν τις αρχικές προσδοκίες τους. Θεώρησαν σημαντικό ότι: χρησιμοποιήθηκαν πρωτότυπα κείμενα υπήρχαν περιλήψεις παροχή βοήθειας από το σύστημα οι συμβουλές σε περίπτωση δυσκολίας. στο βαθμό ικανοποίησης των ατόμων που χρησιμοποίησαν το σύστημα αυτό. Επιλέχτηκε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα ατόμων. Εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι δεν βρίσκονταν μέσα σε σχολική τάξη. Ευχρηστία συστήματος ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (2)
16
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Υπάρχουν χιλιάδες παιχνίδια στον Παγκόσμιο Ιστό, κανένα από αυτά δεν έχει εκπαιδευτικό περιεχόμενο, είναι καθαρά παιχνίδια ψυχαγωγίας. Οι δυνατότητες που παρέχονται από τις ψηφιακές βιβλιοθήκες ουσιαστικά μέχρι σήμερα παραμένουν ανεκμετάλλευτες. Θα βοηθούσε πολλούς μαθητές να δουν το σχολείο σαν κάτι ευχάριστο και όχι σαν ένα καταναγκαστικό έργο.
17
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Αν τέτοιες εκπαιδευτικές εφαρμογές μπορούν να υλοποιηθούν σε πραγματικά πλαίσια; Αν τελικά ένα τέτοιο σύστημα υλοποιηθεί τότε ποιος θα είναι ο ρόλος του σχολείου και των δασκάλων;
18
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.