Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεDianthe Gabris Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Δρ. Ναλμπάντη Θεοδώρα Σχολική Σύμβουλος Δ.Ε. Πληροφορικής - Θράκης
To Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο του Ψηφιακού Σχολείου. Δρ. Ναλμπάντη Θεοδώρα Σχολική Σύμβουλος Δ.Ε. Πληροφορικής - Θράκης Ημερίδα Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ΣΤ’ τάξης Δημοτικών Σχολείων. Συνδιοργάνωση Σχολικοί Σύμβουλοι 1ης και 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Ν. Ροδόπης. Μάκρα Ραλλού, Βουλγαρίδου Ολγα ΚΟΜΟΤΗΝΗ 10 Σεπτεμβρίου 2014
2
Το πλαίσιο ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΙΤΥΕ ΚΕΓ ΥΠΑΙΘΠΑ
ΙΕΠ ΑΘΗΝΑ
3
Υποδομή του Ψηφιακού Σχολείου για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο
Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα Διαδραστικά Ηλεκτρονικά Σχολικά Βιβλία Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
4
Περιβάλλον Εργασίας για Μαθητές (προσωποποιημένη πρόσβαση)
1. Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα Περιβάλλον Εργασίας για Μαθητές & Εκπαιδευτικούς Εκδοχή για σχολεία (προσωποποιημένη πρόσβαση) Δημόσια Εκδοχή
5
2. Ηλεκτρονικές διαδραστικές εκδόσεις σχολικών βιβλίων
Α. ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ & ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Β. ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΜΗ HTML ΜΟΡΦΗ
6
2. Ηλεκτρονικές διαδραστικές εκδόσεις σχολικών βιβλίων
Γ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ & ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
7
2. Ηλεκτρονικές διαδραστικές εκδόσεις σχολικών βιβλίων
Βιολογία Α Λυκείου, Κεφάλαιο 7. Ερειστικό Σύστημα 7.9 – Κινήσεις Διάρθρωσης /Κινήσεις Σκελετού Φυσική Β’ Γυμνασίου, Κεφάλαιο 3.2 Νόμος του Hook Γ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ & ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
8
2. Ηλεκτρονικές διαδραστικές εκδόσεις σχολικών βιβλίων
ενεργή συμμετοχή εκπαιδευτικής κοινότητας 135 συνεργάτες εκπαιδευτικοί και ειδικοί επιστήμονες. 10 συντονιστές- μέλη ΔΕΠ
9
3. Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
10
http://photodentro.edu.gr/ Το ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
Πανελλήνιο ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ για την Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
11
Σε ποιούς απευθύνεται Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές
εκπαιδευτικούς και μαθητές ..αλλά και σε γονείς, ερευνητές, συγγραφείς εκπαιδευτικού υλικού …
12
Τι περιέχει; ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ εξυπηρετούν εκπαιδευτικούς στόχους
εξυπηρετούν εκπαιδευτικούς στόχους είναι επαναχρησιμοποιήσιμα έχουν αυτοτέλεια Γραφική αναπαράσταση της τιμής της δύναμης ελατηρίου το οποίο ταλαντώνεται πειράματα, διαδραστικές προσομοιώσεις, διερευνήσεις, εικόνες, εκπαιδευτικά παιχνίδια, 3D χάρτες, ασκήσεις και άλλα Το φαινόμενο του θερμοκηπίου
13
Υλικό από τον εμπλουτισμό των σχολικών βιβλίων
14
http://photodentro.edu.gr/ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ Συλλογές «Ψηφιακού Σχολείου» Μαθησιακά αντικείμενα από τον εμπλουτισμό των σχολικών βιβλίων Εκτίμηση: > μαθησιακά αντικείμενα
15
Ψηφιακά Αποθετήρια Μαθησιακών Αντικειμένων
ΨΗΦΙΑΚΑ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ: Συστήματα που παρέχουν την υποδομή για αποθήκευση, αναζήτηση, διαχείριση, ανάκτηση και παράδοση ψηφιακού περιεχομένου
16
http://photodentro.edu.gr/ Το ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ
Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από το ΙΤΥΕ – ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ στο πλαίσιο του «Ψηφιακού Σχολείου» ως το πρώτο από τα ψηφιακά αποθετήρια εκπαιδευτικού υλικού της οικογένειας «Φωτόδεντρο», που αποτελεί κεντρική e-υπηρεσία του ΥΠΑΙΘ για την οργάνωση και τη διάθεση του ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στη σχολική κοινότητα.
17
Το όνομα ένα όνομα που ... … δηλώνει ότι περικλείει «ΓΝΩΣΗ» … παραπέμπει σε κάτι «ΖΩΝΤΑΝΟ» που αναπτύσσεται και εξελίσσεται και … θυμίζει «ΕΛΛΑΔΑ»
18
http://photodentro.edu.gr/ Τι μπορούν να κάνουν οι χρήστες;
Θεματική πλοήγηση Πλοήγηση με βάση τον Τύπο των Μαθησιακών Αντικειμένων Πλοήγηση στις Συλλογές
19
Τι μπορούν να κάνουν οι χρήστες;
3. Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων Αναζήτηση Ελεύθερου Κειμένου Αναζήτηση με: «Ανακύκλωση» Μαθησιακό Αντικείμενο: Ανακύκλωση Αναζήτηση με: «Κινήσεις» Μαθησιακό Αντικείμενο: Θεμελιώδης νόμος της Μηχανικής
20
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Θεματική Πλοήγηση
Παράδειγμα Θεματική Περιοχή: Γεωγραφία-Γεωλογία Θεματική Ενότητα: Χάρτες Αντικείμενο: Χάρτες - Κλίμακα
21
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Πλοήγηση με Τύπο Αντικειμένου
Παράδειγμα Τύπος Αντικειμένου: Εκπαιδευτικό παιχνίδι "Παιχνίδι με τις μέλισσες και τις σφήκες" Παράδειγμα Τύπος Αντικειμένου: Πειράματα και Προσομοιώσεις Σελ 15 ( ) Σκιά και παρασκιά
22
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ: Πλοήγηση σε Συλλογές
23
Συνδυαστική Αναζήτηση
24
Επισκόπηση Στοιχείων Μαθησιακού Αντικειμένου
25
Πληροφορίες (Μεταδεδομένα)
Μαθησιακού Αντικειμένου
26
Προβολή Μεταδεδομένων, Προεπισκόπηση,
Download, QRCode
27
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ Ως Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικών Μεταδεδομένων
Συλλογές Ψηφιακού σχολείου Έργα εκπαιδευτικού λογισμικού, εκπαιδευτικών σεναρίων ΥΠΑΙΘΠΑ, ΙΤΥΕ, ΙΕΠ, … Ψηφιακό Υλικό Πολιτισμικού Περιεχομένου Βίντεο
28
http://photodentro.edu.gr/video ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ Συλλογή Εκπαιδευτικών Βίντεο Ελεύθερα διαθέσιμο οπτικοακουστικό υλικό > 800 μικρής διάρκειας βίντεο Της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης 24 η συλλογή του έργου EdnergyBits Διακριθέντα βίντεο μαθητών σε διαγωνισμούς
29
http://photodentro.edu.gr/edusoft ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ Συλλογές από έργα εκπαιδευτικών σεναρίων και λογισμικού ΥΠΑΙΘΠΑ, ΙΤΥΕ, ΙΕΠ, … 32 Λογισμικά
30
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ : ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ Συλλογές Πολιτισμικού Περιεχομένου Ψηφιακές Συλλογές Μουσείων, Πολιτιστικών Ιδρυμάτων κ.α. Συσσώρευση Εκπαιδευτικών Μεταδεδομένων
31
http://photodentro.edu.gr/ugc ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΧΡΗΣΤΩΝ
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ - ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΘΕΤΗΡΙΑ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΧΡΗΣΤΩΝ (User Generated Content -UCG) ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΧΡΗΣΤΩΝ
32
Φωτόδεντρο: Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων & Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικών Μεταδεδομένων
33
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ - Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα “e-me” για μαθητές και εκπαιδευτικούς
Ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό περιβάλλον, ασφαλές αλλά ταυτόχρονα ανοικτό, για τη μάθηση, επικοινωνία, συνεργασία και δικτύωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
34
ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ & ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ
Προσβασιμότητα Η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα και τα συστήματα Ψηφιακών Αποθετηρίων (Φωτόδεντρα) θα συμμορφώνονται σε επίπεδο ΑΑ με τις οδηγίες προσβασιμότητας W3C / WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines 2.0 της Κοινοπραξίας για τον Παγκόσμιο Ιστό W3C, όπως αυτές ισχύουν με την έγκρισή τους ως διεθνές πρότυπο ISO / IEC (ISO / IEC 40500:2012) επιτρέποντας έτσι την πρόσβαση σε αυτά ατόμων με αναπηρία. Η τεχνολογία φωνητικής επαύξησης θα ενσωματωθεί στην ΨΕ Πλατφόρμα και στο Φωτόδενδρο. Η φωνητική επαύξηση συνίσταται στον εμπλουτισμό μιας διαδικτυακής πλατφόρμας με τεχνολογίες σύνθεσης φωνής από κείμενο με στόχο την ενίσχυση της χρηστικότητας, λειτουργικότητας, αλλά κυρίως, της προσβασιμότητάς της. Η τεχνολογία αυτή αναλαμβάνει τη δομημένη εκφώνηση του περιεχομένου των ιστοσελίδων με χρήση συνθετικής φωνής, ιδιαίτερα υψηλής φυσικότητας και καταληπτότητας, που προσεγγίζει τα επίπεδα της φυσικής ομιλίας. Η εκφώνηση δεν περιορίζεται σε απλή ανάγνωση του συνόλου του περιεχομένου κάθε ιστοσελίδας, όπως συμβαίνει στα συμβατικά συστήματα υποστηρικτικής τεχνολογίας. Στο σύστημα φωνητικής επαύξησης θα κωδικοποιηθεί γνώση της δομής και τοπολογικής οργάνωσης των ιστοσελίδων, με βάση την οποία θα επιτυγχάνεται ορθότερη, αποδοτικότερη και φιλικότερη προς τον χρήστη φωνητική αναπαραγωγή του γραπτού/κειμενικού περιεχομένου. Έτσι, το σύστημα θα υποστηρίζει και τη γενικότερη πλοήγηση στην πλατφόρμα με τη βοήθεια απλών εργονομιών. Μέσω συνδυασμού απλών πλήκτρων συντόμευσης (π.χ., πλήκτρα βέλη, ALT, Enter) και φωνητικών μηνυμάτων, ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα (α) να πλοηγηθεί μέσα στις διάφορες ιστοσελίδες και να ακούσει μόνο εκείνα τα τμήματα που τον ενδιαφέρουν και (β) να μετακινηθεί μεταξύ συνδεδεμένων ιστοσελίδων σύμφωνα με τις προτιμήσεις του. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό της τεχνολογίας φωνητικής επαύξησης είναι το γεγονός ότι δεν προβάλλει καμία απαίτηση για πρόσθετο εξοπλισμό ή λογισμικό στους υπολογιστές των χρηστών. Το λογισμικό φωνητικής επαύξησης απλώς εγκαθίσταται και λειτουργεί αμιγώς στο υπολογιστικό περιβάλλον του εξυπηρετητή διαδικτύου. Επιπρόσθετα, η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να υποστηρίξει σχεδόν οποιονδήποτε συστηματικά σχεδιασμένο διαδικτυακό τόπο χωρίς να επιβάλλει κάποιον περιορισμό στην σχεδίαση των ιστοσελίδων του. Ένα τέτοιο σύστημα αποτελεί εξαιρετικό εργαλείο με πεδίο εφαρμογής που εκτείνεται πολύ πέρα από την υποστήριξη ατόμων με αναπηρίες, και συγκεκριμένα, σε υπηρεσίες και λύσεις φωνητικής επαύξησης ιστοσελίδων, υποστήριξης εναλλακτικών μέσων πρόσβασης δικτυακών τόπων (για παράδειγμα, μέσω τηλεφώνου), κλπ.. 2. 1. Τεχνολογία Φωνητικής Επαύξησης Ιστοτόπων για Υποστήριξη Ατόμων με Προβλήματα Όρασης ή Ανάγνωσης Αντίθετα με ό,τι θεωρείται ευρέως ως εύλογο, οι κωφοί αντιμετωπίζουν εξαιρετικά μεγάλη δυσκολία στην ανάγνωση. Πράγματι, η μέση αναγνωστική δεξιότητα των ενήλικων κωφών ατόμων αναγνωρίζεται διεθνώς ως αντίστοιχη εκείνης των με φυσιολογική ακοή μαθητών των πρώτων τάξεων του Δημοτικού. Το γεγονός αυτό οφείλεται στο ότι η εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης προϋποθέτει μακρόχρονη ακουστική εμπειρία των ήχων των φωνημάτων και των λέξεων μιας φωνούμενης γλώσσας, την οποία όμως εμπειρία στερούνται τα άτομα χωρίς δυνατότητα ακουστικής αντίληψης των ηχητικών ερεθισμάτων του περιβάλλοντός τους. Έτσι η γραφή, η οποία κωδικοποιεί ήχους και έννοιες σε γραφικά σύμβολα, και η ανάγνωση, η οποία αποκωδικοποιεί τα γραφικά σύμβολα σε ήχους και έννοιες, προσεγγίζεται από τους κωφούς και τους ακούοντες με εντελώς διαφορετικούς τρόπους. Στην περίπτωση των κωφών, ο γραπτός λόγος προσλαμβάνεται ως σειρά από φωτογραφικά αντιληπτές ακολουθίες συμβόλων που πρέπει να συνδεθούν με έννοιες. Επομένως, αν και μπορούν να δουν τα κείμενα, δυσκολεύονται πολύ να τα κατανοήσουν, καθ’ ό,τι κατ’ ουσίαν είναι εκφρασμένα σε μια γλώσσα που δεν είναι μητρική γι’ αυτούς. 2.2. Υποστηρικτικές Τεχνολογίες για Άτομα με Προβλήματα Ακοής Οι Τεχνολογίες Νοηματικής Γλώσσας του ΕΚ ‘Αθηνά’ διευκολύνουν τα άτομα με προβλήματα ακοής να αποκτήσουν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο οποιασδήποτε μορφής. Στο πλαίσιο της πρόσκλησης 61, το ΕΚ ‘Αθηνά’ θα υποστηρίξει τα ακόλουθα διαδικτυακά περιβάλλοντα και υπηρεσίες που χρησιμοποιούν την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ): Α) Μεγάλου όγκου δίγλωσσο διαδικτυακό λεξικό για το ζεύγος Ελληνικά-ΕΝΓ Για την υποστήριξη της πρόσβασης των κωφών και βαρήκοων μαθητών σε ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο, θα ενσωματωθεί στις στοχευόμενες ψηφιακές εκπαιδευτικές πλατφόρμες δίγλωσσο λεξικό για το ζεύγος Ελληνικά-ΕΝΓ. Το συγκεκριμένο λεξικό αποτελείται από ένα από τα πληρέστερα παγκοσμίως λημματολόγια νοηματικής γλώσσας και περιλαμβάνει περίπου λήμματα της ΕΝΓ σε βίντεο, με παραδείγματα χρήσης τους στο νοηματικό λόγο. Πρόσβαση σε μεγάλου όγκου λεξικά αυτού του είδους υποβοηθεί την κατανόηση ψηφιακών εκπαιδευτικών κειμένων, καθώς ο κωφός χρήστης μπορεί να ανατρέχει σε δεδομένα στη μητρική του γλώσσα, προκειμένου να συμπληρώσει πιθανά κενά κατανόησης των γραπτών πληροφοριών. Η ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα, θα συνδέεται με διαδικτυακό εργαλείο το οποίο, από ειδικά κωδικοποιημένα λήμματα της ΕΝΓ, θα συνθέτει δυναμικά ισοδύναμο νοηματικό λόγο τον οποίο και θα εμφανίζει σε βίντεο με χρήση εικονικού βοηθού (avatar, τρισδιάστατη απεικόνιση). Ο χρήστης θα μπορεί να τροποποιεί λήμματα του γενικού λεξιλογίου και να τους προσδίδει διαφορετικά χαρακτηριστικά (π.χ., γένους, αριθμού, προσώπου, κ.ά.), αλλά και να συνδυάζει υπάρχουσες κωδικοποιήσεις λεξικών μονάδων ΕΝΓ για το δυναμικό σχηματισμό νέων νοηματικών φράσεων, δυνατότητα η οποία επιτρέπει την παραγωγή δυνάμει άπειρων νέων νοηματικών φράσεων. Το προαναφερθέν λεξικό αποτελεί βασικό πόρο του συγκεκριμένου περιβάλλοντος, καθώς εκτός των άλλων, περιέχει τις απαραίτητες κωδικοποιήσεις με βάση τα φωνολογικά χαρακτηριστικά της ΕΝΓ, οι οποίες καθιστούν εφικτό το νοηματισμό μέσω εικονικού βοηθού. Β) Διαδικτυακό περιβάλλον δυναμικής σύνθεσης λεξικών μονάδων και φράσεων νοηματικής γλώσσας με χρήση εικονικού βοηθού Το εικονικό πληκτρολόγιο εισαγωγής χαρακτήρων του δακτυλικού αλφαβήτου υποστηρίζει την εκμάθηση όλων των κύριων ονομάτων, των ακρωνύμων και των τοπωνυμίων και παράλληλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη δίγλωσση εκπαίδευση των κωφών. Ο χρήστης μπορεί να χρησιμοποιεί την δακτυλική αναπαράσταση του ελληνικού αλφαβήτου και οπτικές κωδικοποιήσεις για την αντιστοίχιση των αριθμών, έτσι ώστε να εισάγει αλφαριθμητικά δεδομένα αλλά και να οπτικοποιεί ήδη υπάρχοντα αλφαριθμητικά δεδομένα (όπως ονόματα, τοπωνύμια, αριθμητικά δεδομένα, κ.ά.). Γ) Εικονικό πληκτρολόγιο αλφαριθμητικών δεδομένων μέσω δακτυλικού αλφαβήτου Εκτός των παραπάνω υπηρεσιών, σε εναρμόνιση με τις ευρωπαϊκές πρακτικές ανοιχτών δεδομένων και στην κατεύθυνση του Ευρωπαϊκού portfolio γλωσσών, η χρήση των ακόλουθων πόρων μπορεί να υποστηρίξει τόσο τη μονόγλωσση όσο και την πολύγλωσση εκπαίδευση των κωφών. Πρόκειται για το μεγαλύτερο διαδικτυακά παρεχόμενο επισημειωμένο βίντεο-σώμα της ΕΝΓ που επιτρέπει πολλαπλές χρήσεις μιας σημαντικής ποικιλίας παραδειγμάτων γλωσσικής έκφρασης της ΕΝΓ. Η αξιοποίηση του corpus της ΕΝΓ ανοίγει νέους ορίζοντες στην εκπαίδευση των κωφών, αφού επιτρέπει στον εκπαιδευτή τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για το μάθημα της ΕΝΓ σύμφωνα με τις ανάγκες της διδασκαλίας της κάθε σχολικής ημέρας, το οποίο εμπλουτίζεται με παραδείγματα χρήσης, αλλά και με υλικό για ασκήσεις που μέχρι σήμερα δεν ήταν διαθέσιμο. Δ) Το corpus της ΕΝΓ (GSLC): Επισημειωμένο βίντεο-σώμα ΕΝΓ για την υποστήριξη της γλωσσολογικής ανάλυσης και της διδασκαλίας της ΕΝΓ Το συγκεκριμένο λεξικό παρουσιάζει σημαντικό μέρος του βασικού λεξιλογίου της ΕΝΓ σε αντιστοιχία με τρεις νοηματικές και τέσσερεις φωνούμενες γλώσσες και αποτελεί μοναδικό εργαλείο πολυγλωσσικής εκπαίδευσης. Επιτρέπει την εισαγωγή των κωφών και βαρήκοων μαθητών στην εκμάθηση των βασικών ευρωπαϊκών γλωσσών πέραν της Νέας Ελληνικής, που είναι η γλώσσα του περιβάλλοντός τους. Παρότι είναι σχετικά μικρού όγκου, το οκτάγλωσσο λεξικό μπορεί να υποστηρίξει και την πρόσβαση κωφών σε ελληνικά κατά βάση ψηφιακά κείμενα που συμπεριλαμβάνουν ξενόγλωσσες λέξεις. Ε) Οκτάγλωσσο λεξικό Ελληνικής-Αγγλικής-Γαλλικής-Γερμανικής Νοηματικής Γλώσσας - Ελληνικής-Αγγλικής-Γαλλικής-Γερμανικής Η τεχνολογία αυτή δίνει λύση στο πρόβλημα της αυτοματοποιημένης παραγωγής νοηματικού λόγου χωρίς τη χρήση έτοιμου βίντεο με φυσικό νοηματιστή, που παρουσιάζει πολλά μειονεκτήματα: (α) Υπόκειται σε περιορισμούς μεγέθους αρχείου και ποιότητας εγγραφής, η οποία ποικίλει ανάλογα με τις συνθήκες και τις συσκευές της βιντεοσκόπησης. (β) Είναι δυσκίνητο μέσο αναπαράστασης παραγωγής φυσικής γλώσσας, κυρίως διότι δεν επιτρέπει εύκολη επεξεργασία, π.χ., τροποποίηση, διόρθωση ή επαναχρησιμοποίηση μέρους ενός νοηματικού «κειμένου» σε αναλογία με έναν τυπικό επεξεργαστή γραπτού κειμένου. (γ) Τέλος, «εκθέτει» τον συγγραφέα-νοηματιστή, ο οποίος υποχρεώνεται να δημοσιοποιήσει τα φυσικά του χαρακτηριστικά. H ανθρώπινη ομιλία προϋπήρξε ιστορικά της γραφής. Corpus ή Σώμα της ΕΝΓ είναι μια πολύ μεγάλη βάση δεδομένων ΕΝΓ. Σύστημα αντιστοίχισης του ελληνικού αλφάβητου σε χειρομορφές. Η επισημείωση (annotation) του corpus της ΕΝΓ αφορά φωνολογική κωδικοποίηση του λημματολογίου, χωρισμό σε προτάσεις και μεγαλύτερες θεματικές ενότητες, μετάφραση στα Αγγλικά και αντιστοίχιση των λημμάτων με την αντίστοιχη εννοιολογική μορφή στα Ελληνικά (gloss). Επιπλέον υπηρεσίες προσβασιμότητας (όπως φωνητική επαύξηση ιστότοπων) θα αναπτυχθούν για το Φωτόδεντρο και την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα από το Ευρευνητικό Κέντρο ΑΘΗΝΑ.
35
Επικοινωνία Δρ. Ναλμπάντη Θεοδώρα Γενικά στοιχεία επικοινωνίας
Σχολική Σύμβουλος Πληροφορικής Θράκης Τηλ Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών & Εκδόσεων "Διόφαντος" (ΙΤΥΕ) Διεύθυνση Στρατηγικής και Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού Μητροπόλεως 26-28, ΤΚ 10563, Αθήνα Τηλ: (+30) Γενικά στοιχεία επικοινωνίας Υπεύθυνος έργου: Καθηγητής Χρήστος Κακλαμάνης Αναπλ. Υπεύθυνη έργου: Δρ. Ελίνα Μεγάλου
36
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.