Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεIona Demopoulos Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Εκπαιδεύοντας για Καινοτομία & Επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα MBA International Γρηγόρης Πραστάκος Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
2
Έρευνα MACIS 1997: έρευνα ΕΟΚ για την εκπαίδευση ΜΒΑ στην Κοινωνία της Πληροφορίας Συμμετοχή των καλύτερων Business Schools της Ευρώπης: INSEAD, LBS, Bocconi, ESADE, Erasmus, CBS, κ.ά Βασικό αποτέλεσμα της έρευνας: Η σημασία της Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας (Κ&Ε) στην εκπαίδευση 1999: το ΟΠΑ ξεκίνησε νέο ΜΠΣ βάσει των αποτελεσμάτων αυτής της έρευνας
3
Βασικά συμπεράσματα της έρευνας Η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα είναι τα κυριότερα στοιχεία που θα προσδώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην επιχείρηση του 21ου αιώνα. Οι αυριανοί επιχειρηματικοί ηγέτες θα πρέπει να επωφελούνται από τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες με ένα ταχύτερο, πιο ευέλικτο και πιο αποτελεσματικό τρόπο από ότι στο παρελθόν. Οι βασικοί μοχλοί καινοτομίας είναι η Τεχνολογία και η Διεθνοποίηση Η λήψη αποφάσεων θα είναι όλο και πιο δύσκολη, γιατί θα γίνεται σε συνθήκες διαρκών αλλαγών, και πληθώρας δεδομένων Ιδιαίτερα σημαντικά παραμένουν οι προσωπικές ικανότητες επικοινωνίας, ηγεσίας, διαπραγμάτευσης, ομαδικής συνεργασίας Έρευνα Μαcis
4
Οι βασικές ικανότητες που θέλαμε να αποκτήσουν οι φοιτητές μας είναι: Να σκέφτονται οι φοιτητές μας out of the box, αλλά με λύσεις εφαρμόσιμες. Να αμφισβητούν προϋποθέσεις, περιορισμούς, προηγούμενες λύσεις. Σε ένα πρόβλημα να βλέπουν προοπτικές ευκαιριών-δημιουργικότητας. Να παίρνουν πρωτοβουλίες – “αυτοφυή ενεργοποίηση”, όχι καθ’ υπόδειξη. Να παίρνουν αποφάσεις και ζυγισμένα ρίσκα! Να μην είναι φυγόπονοι στο ρίσκο και να μαθαίνουν μέσα απο τις αποφάσεις. Να λύνουν προβλήματα - “problem solvers” Να μάθουν να δουλεύουν συνεργατικά – να αναπτύξουν ομαδικότητα και την αίσθηση ότι όταν χάνει ένας, χάνουν όλοι. Τί θέλαμε για Κ&Ε (1)
5
Τί θέλαμε για Κ&Ε (2) Να αποκτήσουν κουλτούρα, εξοικείωση, παραστάσεις και συγκεκριμένες γνώσεις και μέθοδο/σύστημα για επιχειρηματική δράση και ανάπτυξη της ιδέας σε αξία. Να βιώσουν και να εφαρμόσουν τα όσα μαθαίνουν, μέσα και έξω απο την τάξη – πρακτική άσκηση Να αποκτήσουν διεθνή προσανατολισμό - “global thinkers and players” Να οικειοποιηθούν τις σύγχρονες τεχνολογίες απο επιχειρησιακής πλευράς Να έχουν συνείδηση, εγρήγορση των κοινωνικών επιπτώσεων των αποφάσεών τους και επιχειρηματική ηθική
6
Το πρόγραμμα: Επισκόπηση Διάρκεια 14 μήνες 8 κατευθύνσεις, 60+ μαθήματα Πρόγραμμα ανάπτυξης προσωπικών ικανοτήτων Φοιτητές από 20+ χώρες, καθηγητές από Ευρώπη, Αμερική, Ασία Πολλαπλές παράλληλες δραστηριότητες και ερεθίσματα Πτυχιακή εργασία εφαρμογής Επαφή με την αγορά εργασίας Εντατικό πρόγραμμα – υψηλά standards Εξωστρέφεια & Αριστεία
7
Μερικά χαρακτηριστικά για Κ&Ε? Ειδική κατεύθυνση Επιχειρηματικότητας, αλλά και πολλά μαθήματα Κ&Ε Έμφαση στην τεχνολογία σε όλο το πρόγραμμα Διεθνής προσανατολισμός (φοιτητές, καθηγητές, μαθήματα, κατεύθυνση) Mε φοιτητές απο άλλες χώρες που μοιράζονται εμπειρίες καθημερινότητας μέσα και έξω απο την τάξη – ανάπτυξη σχέσεων και μελλοντικών συνεργασιών Πρόγραμμα ανταλλαγής με προγράμματα του εξωτερικού Διεθνής κουλτούρα – ανταγωνισμός – διεθνείς συμμετοχές – winners spirit – πάθος συμμετοχής και νίκης Σεβασμός στην αξιολόγηση και προσπάθεια διαρκούς βελτίωσης (διεθνής αξιολόγηση στο ίδιο το πρόγραμμα) Ένας χώρος και ένα πρόγραμμα όπου η ποικιλία και οι επιλογές πάντα υπάρχουν, διαρκώς τις διαχειριζόμαστε και τις αξιοποιούμε
8
Μερικά χαρακτηριστικά για Κ&Ε? Μεγάλη ποιλία στα μαθήματα Με μεγάλο βαθμό ευελιξίας για να κτίσει ο κάθε φοιτητής το δικό του πρόγραμμα Με μαθήματα οπως Λήψη Αποφάσεων, Διαχείριση Κινδύνου για ανάπτυξη ικανοτήτων αποφάσεων - όπως Ethics and Corporate Governance για κοινωνική ευθύνη, κ.ά. Πέραν των θεωρητικών μαθημάτων, αρκετά μαθήματα προσανατολισμένα και στην πράξη (Βαλκάνια, Μεσόγειος, Κίνα, κ.ά.) Καταρχήν, επιλογή φοιτητών με εργασιακή εμπειρία, ώστε να αποφευχθεί νοοτροπία «φοιτητική» Ερευνα, εργαστήρια, διαρκής μάθηση – μεγάλη η σημασία της έρευνας στην Καινοτομία – παράδοση του ΟΠΑ στην έρευνα, διεθνώς – Εργαστήριο InnKnow & Newsletter InnKnow FORUM
9
Το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Προσωπικών Ικανοτήτων Μεταφέρει εμπειρική πρακτική εφαρμογή μέσα στην τάξη – βάσει αρχικού τεστ αξιολόγησης και προσωπικού πλάνου ανάπτυξης, π.χ. Ομαδικότητα: Οι φοιτητές καταβάλλουν τα παραδοτέα σε ομάδες και αξιολογούνται ομάδικα απο όλες τις απόψεις απο απουσίες μέχρι παρουσιάσεις. Η εικόνα της ομάδας αντανακλάται στον καθένα Ηγεσία: Καλούνται να βρούν οι ίδιοι καινοτομικούς τρόπους για να επηρεάσουν το περιβάλλον τους. Μοιράζονται τα αποτελέσματα με όλους και έτσι μεταφέρουν τις εμπειρείες τους στην τάξη Επικοινωνία: Εφαρμόζουν τεχνική διαπραγμάτευσης και ρητορικής για να επιτυχουν επίλυση πραγματικών θεμάτων
10
Οι Πτυχιακές Εργασίες Εφαρμογής Πάνω σε πραγματικά προβλήματα, μαθαίνουμε στην πράξη Εφαρμογή των γνώσεων από το Πρόγραμμα - Απόκτηση επιπλέον εμπειρίας “Όλες οι ικανότητές μας στην πράξη” (θεωρητικές, αναλυτικές, διαπροσωπικές…) Εξαιρετικό πρόγραμμα συνεργασίας με επιχειρήσεις Πάνω από 30 εργασίες εκπονούνται ετησίως - Πάνω από 180 έχουν ήδη ολοκληρωθεί με επιτυχία Με top εταιρίες από όλους τους κλάδους Μοναδικές στην Ελλάδα, περιζήτητες στο εξωτερικό "The programs that are of the most interest to MBAs and future employers are the Partnerships in Excellence Program (PEP), which includes student consulting projects" Business Week, April 13, 2005
11
Συμβούλιο Επιχειρηματιών που στέκονται δίπλα στο πρόγραμμα – εμπειρίες, εργασίες, υποτροφίες Ημέρες Εταιριών - JP Morgan, Carrefour, Marks & Spencer, McKinsey, Unilever,... Διαλέξεις Επιχειρηματιών - Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Δ/ντές Ανθρωπίνων Πόρων, Απόφοιτοι Σαββατοκύριακο Γνωριμίας (Ομαδικότητα, συντονισμός, προγραμματισμός, κλπ) Επιχειρηματικά παιχνίδια (Business game Competitions) Αθλητικά γεγονότα και αγώνες (πχ. Ιστιοπλία – Πανευρωπαϊκό Κύπελλο) Όμιλοι Παράλληλα, πολλά άλλα πράγματα...
12
Διεθνείς επιδόσεις Εξαιρετικοί φοιτητές από 20 χώρες με μέσο σκορ τάξης στο διεθνές τεστ GMAT που μας τοποθετεί ανάμεσα στις πρώτες 8 Σχολές Διοίκησης στη Ευρώπη Κυπελλούχος ιστιοπλοίας Πανευρωπαϊκά Διάκριση στον διεθνή διαγωνισμό L'Oreal e-Strat Business Game 1 ο βραβείο στο 4 ο Διεθνές Επιχειρηματικό Φόρουμ, κ.ά. Πρόσφατα έγινε μέλος της επίλεκτης ομάδας Σχολών με πιστοποίηση από τον οργανισμό AMBA. Το μόνο στην Ελλάδα και λίγα στην Ευρώπη
13
Top 8 Schools/Programs Internationally, in terms of European student demand 2005 1. INSEAD (F) 2. London Business School (UK) 3. Harvard University MBA (USA) 4. Columbia University MBA (USA) 5. Stanford University MBA (USA) 6. Athens University of Economics & Business (GR) 7. University of Pennsylvania MBA (USA) 8. New York University MBA (USA) © - Graduate Management Admissions Council; Ranking refers to 2005 among all European residents; it is based on the number of test scores sent directly to the Business Schools The No. 1 “value-for- money” proposition in Business Education internationally ! Setting a “new standard in Business education internationally” ! “MBA International graduates are highly sought for in the market: 95% of the graduates have a job offer in 3 months, while their careers have an impressive growth track internationally” ! “European CEO” “GMAC ® ” © - “European CEO”, London, January- February 2006 issue. Διεθνής Αναγνωρισιμότητα
14
Summer Entrepreneurship Program Ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης 2 μηνών στην επιχειρηματικότητα για φοιτητές ΜΒΑ από την Ινδία Στοχεύει να προσφέρει γνώσεις επιχειρηυματικότητας, καλύτερη αντίληψη του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στην Ελλάδα, τα βαλκάνια και τη Νοτια Ευρώπη καθώς και την ανάπτυξη επαφών με Ελληνικές επιχειρήσεις Έμφαση σε θέματα όπως: Investing in Greece Macro Economic Conditions in Greece and Europe Inter-Cultural Management Venture Financing in Greece Innovation and Creativity Business Development in the Balkans Supply Chain and Retail Management
15
Η προσπάθεια συνεχίζεται... Αξιολογίσεις μαθημάτων και καθηγητών – διαρκής βελτίωση Επισκέπτες καθηγητές με νέες ιδέες Συνεχής έρευνα και αναζήτηση πρωτοποριακών ιδεών με εφαρμογή στην τάξη – σειρά case studies Ελληνικών επιχειρήσεων “Επιχειρηματική” αντιμετώπιση στον σχεδιασμό Προσδιορισμός “αγορών” – strategic positioning Προσαρμογή προϊόντων και υπηρεσιών (πχ νέα μαθήματα, κατευθύνσεις, Summer Entrepreneurship Program) Προώθηση και μάρκετινγκ διεθνώς (εκθέσεις, δίκτυο, υλικό, international web sites, δελτία τύπου Παρακολούθηση της πορείας των αποφοίτων μας Οικονομικά: προσπάθεια για break - even
16
Σας ευχαριστώ Περισσότερες πληροφορίες στο www.imba.aueb.gr
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.