Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μέρος 1ο Πρόγραμμα Σπουδών Τμήμα ΗΜ&ΤΥ Μύθοι και Πραγματικότητα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μέρος 1ο Πρόγραμμα Σπουδών Τμήμα ΗΜ&ΤΥ Μύθοι και Πραγματικότητα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μέρος 1ο Πρόγραμμα Σπουδών Τμήμα ΗΜ&ΤΥ Μύθοι και Πραγματικότητα

2 Πρόγραμμα Σπουδών - Μύθοι Μύθος 1ος - Ο πιο μεγάλος μύθος. «Δεν υπάρχει πρόβλημα, το σύστημα (ΠΣ) είναι καλό» Μύθος 2ος «Το κράτος δεν διαθέτει πόρους» Μύθος 3ος. «Το κράτος ευθύνεται για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το τμήμα» Μύθος 4ος. «Οι φοιτητές διαλύουν το σύστημα γιατί κάνουν καταλήψεις» Πηγή: “Τμήμα ΗΜ&ΤΥ: Hacking ή Re-engineering”, Κ. Θραμπουλίδης, 24/01/2002

3 ΠΣ - Πραγματικότητα Εμείς φταίμε γιατί: έχουμε αρκετούς πόρους, αλλά ελάχιστους αξιοποιούμε προς την σωστή κατεύθυνση. η πολιτεία μας έδωσε πολλές ελευθερίες τις οποίες δυστυχώς καταχραστήκαμε. Η εκπαίδευση επαφίεται στον πατριωτισμό (που κάποτε είχαμε) του εκπαιδευτή και του εκπαιδευόμενου οι φοιτητές μας, βρέθηκαν στην κατάσταση αυτή γιατί εμείς τους διαμορφώσαμε έτσι. Διετέλεσαν είσοδοι και έξοδοι κατά σειρά σε ένα «άθλιο γυμνάσιο» (το ζω σαν πατέρας μαθητή), ένα «άθλιο λύκειο» (μου το περιγράφουν και το πιστεύω) για να καταλήξουν σε ένα «άθλιο πανεπιστήμιο». Πηγή: “Τμήμα ΗΜ&ΤΥ: Hacking ή Re-engineering”, Κ. Θραμπουλίδης, 24/01/2002

4 Διαστάσεις ΠΣ Τρεις Διαστάσεις Προγράμματος Σπουδών: – Σχεδιασμός – Εφαρμογή – Αξιολόγηση

5 Σχεδιασμός ΠΣ - Πραγματικότητα Σχεδιασμός της 10ετίας του 80. Αποδεκτό από όλους ότι δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές απαιτήσεις Επικαλύψεις Απουσία βασικής ύλης Έλλειψη προαπαιτούμενης γνώσης

6 Εφαρμογή ΠΣ (1) Ακροατήρια 250-280 φοιτητών σε αίθουσες των 150-200 θέσεων Εργαστήρια ? Μη αξιοποίηση διαθέσιμων πόρων Έλλειψη πόρων ? Θα μπορούσαμε να το πούμε μόνο μετά την αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων

7 Εφαρμογή ΠΣ (2) – Ο ανταγωνισμός Μάθημα: Προγραμματισμός Ηλεκτρονικών Υπολογιστών

8 Αξιολόγηση ΠΣ - Μύθος Σύστημα αξιολόγησης Πανεπιστημίου –Διαδικασία συμπλήρωσης έντυπου αξιολόγησης –Περιεχόμενο εντύπου –Αξιοποίηση αποτελεσμάτων διαδικασίας Στασιμότητα στην βελτίωση του όλου συστήματος

9 Αξιολόγηση ΠΣ - Πραγματικότητα Παντελής έλλειψη –συστήματος αξιολόγησης σε επίπεδο Τμήματος –κινήτρων για ενασχόληση με την εκπαιδευτική διαδικασία Τρέχουσα κατάσταση –Φοιτητές που δεν έχουν παρουσία στα αμφιθέατρα αξιολογούν το ΠΣ –Φοιτητές και ΜΦ αξιολογούν διδάσκοντες για τους οποίους δεν έχουν προσωπική άποψη, αλλά μεταφέρουν «τι άκουσαν» –Συνάδελφοι αξιολογούν συναδέλφους μεταφέροντας το «τι άκουσαν» για να πετύχουν τους «σκοπούς τους»

10 Αναβάθμιση ΠΣ Αναγκαία διαδικασία Source: ACM Computing Curriculum - Computer Engineering (Feb 2004)

11 Αναβάθμιση ΠΣ Θέλουμε – Μπορούμε ? «Θέλουμε να προχωρήσουμε σε αναβάθμιση;» ερώτηση δική μου. «Μπορούμε να προχωρήσουμε σε αναβάθμιση;» πολύ εύστοχη ερώτηση συναδέλφου. Μπορούμε να προσπαθήσουμε για να κάνουμε την υπέρβαση. Η κοινωνία το περιμένει από όλους μας.

12 Πρόταση (1) Ορισμός ολιγομελούς ομάδας σχεδιασμού Η ομάδα σχεδιασμού θα πρέπει να αποτελείται από άτομα ειδικών προδιαγραφών Κανένα αξιόλογο σύστημα δεν αναπτύχθηκε από γενική συνέλευση 60-100 ατόμων δεν σχεδιάσθηκε από τους πόρους (resources) που θα το υλοποιήσουν δεν σχεδιάσθηκε από τις εισόδους του που θέλουν το συντομότερο και χωρίς κόπο να γίνουν έξοδοι του συστήματος. Πηγή: “Τμήμα ΗΜ&ΤΥ: Hacking ή Re-engineering” Κ. Θραμπουλίδης, 24/01/2002

13 Πρόταση (2) Ορισμός συμβουλευτικών επιτροπών Οργάνωση συμβουλευτικών επιτροπών : Ομάδα μελών ΔΕΠ θα μεταφέρει την εμπειρία την γνώση και τις ιδέες της στην ομάδα σχεδιασμού. Ομάδα φοιτητών του 4ου και 5ου έτους με αποδεδειγμένη ενεργό συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία θα μεταφέρει την εμπειρία της από την τρέχουσα εκπαιδευτική διαδικασία. Σύλλογος των φοιτητών με δραστηριότητες που θα πρέπει να οριστούν Πηγή: “Τμήμα ΗΜ&ΤΥ: Hacking ή Re-engineering” Κ. Θραμπουλίδης, 24/01/2002

14 Πλαίσιο για πρόταση Επιτροπής ΘΠ Μόνο Ολοκληρωμένες προτάσεις Αναφορά στην διαδικασία δημιουργίας τους (σαφώς ορισμένη και ελεγχόμενη διαδικασία) Αναφορές σε πρωτότυπα προγράμματα σπουδών και προγράμματα σπουδών άλλων Πανεπιστημίων Μόνο τεκμηριωμένες τροποποιήσεις και επεκτάσεις

15 Πηγές προς αξιοποίηση ACM Curricula Recommendations –http://www.acm.org/education/curricula.html IEEE Computer Society/ACM Computing Curriculum - Computer Engineering http://www.eng.auburn.edu/ece/CCCE / Conference Presentations –SIGCSE 2003 Presentation on the CCCE Report http://www.eng.auburn.edu/ece/CCCE/030214-Sigcse-Ccce-John1.ppt Example Software Engineering Undergraduate Programs http://sites.computer.org/ccse/SEprograms.html


Κατέβασμα ppt "Μέρος 1ο Πρόγραμμα Σπουδών Τμήμα ΗΜ&ΤΥ Μύθοι και Πραγματικότητα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google