Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Ο ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
5
Η Έρευνα μας… Ο Εθισμός στο Διαδίκτυο…
6
Γενικότερα τι σημαίνει ο εθισμός, ειδικότερα τι σημαίνει εθισμός στο Διαδίκτυο και πως αυτό ορίζεται; Ως εθισμός αντιμετωπίζεται σχεδόν κάθε συνήθεια που ακολουθείται εκτός μέτρου από ένα άτομο το οποίο γνωρίζει ότι δυσκολεύεται ή αδυνατεί να την κατευνάσει και πολύ περισσότερο να της δώσει ένα τέλος. Η συγκεκριμένη συνήθεια, είτε είναι χρήση κάποιας ουσίας π.χ. αλκοόλ, ναρκωτικά είτε άσκηση συγκεκριμένης συμπεριφοράς π.χ. τζόγος, παίξιμο ηλεκτρονικών παιχνιδιών, χρήση διαδικτύου κ.ά. στο τέλος καταλήγει να αποτελεί εξάρτηση.
7
Εξάρτηση Ντοπαμίνη Η ντοπαμίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής. . Ένα χημικό μόριο το οποίο έχει την ιδιότητα να μεταφέρει μηνύματα από μια περιοχή του εγκεφάλου σε μιαν άλλη. Όταν λέμε «μηνύματα» εννοούμε συναισθήματα όπως η ευφορία και η ικανοποίηση συναισθήματα στα οποία η ντοπαμίνη έχει «ειδικευθεί».
8
ΠΡΟΣΟΧΗ!! Το ίδιο το πάθος το πάθος για οτιδήποτε δεν είναι παρά το «μεγάλο κυνήγι της ντοπαμίνης». Ή, για να το πούμε αλλιώς, οι ασχολίες, τα χόμπι και οι συνήθειές μας δεν είναι παρά οι τρόποι που έχουμε ανακαλύψει προκειμένου να εκκρίνεται για λίγο η ντοπαμίνη αφειδώλευτα.
9
Τι σημαίνει εθισμός στο Internet και πως αυτός ορίζεται;
Εξιδανίκευση του μέσου. Ο χρήστης θεωρεί τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ή το Διαδίκτυο το σημαντικότερο «κεφάλαιο» της καθημερινότητάς του. Τροποποίηση της διάθεσης. Σε όσους εθίζονται στα ηλεκτρονικά παιχνίδια παρουσιάζεται αύξηση της παραγωγής του νευροδιαβιβαστή του εγκεφάλου ντοπαμίνη, η οποία συνδέεται με την ευχαρίστηση. Ανοχή. Το άτομο χρειάζεται σταδιακά όλο και περισσότερες ώρες χρήσης του υπολογιστή ώστε να νιώθει ευχαρίστηση. Σύγκρουση. Ενώ το παιδί αισθάνεται ότι έχει πρόβλημα, δεν μπορεί να κάνει κάτι για να περιορίσει τη χρήση του υπολογιστή.
10
Ενασχόληση αρχικώς με ηπιότερες και όχι τόσο εθιστικές λειτουργίες του Διαδικτύου. Π.χ. Η αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων Σταδιακή μετάβαση σε πιο διαδραστικές διαδικτυακές λειτουργίες όπως τα δωμάτια συνομιλιών (chat room), οι ομάδες ειδήσεων ή ακόμη και τα αποκαλούμενα κοινωνικά παιχνίδια όπως το «Second Life», στο οποίο κάθε χρήστης φτιάχνει μια νέα «εικονική» διαδικτυακή ζωή με όλες τις εκφάνσεις της (αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ήδη προκληθεί θόρυβος σχετικά με τέτοιου είδους παιχνίδια, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις η «εικονική» ζωή του χρήστη παρενέβαινε στη φυσιολογική ζωή του, ενώ παράλληλα η πλατφόρμα του παιχνιδιού γινόταν έρμαιο παιδεραστών και διακινητών πορνογραφικού υλικού).
11
Επιπτώσεις στην λειτουργικότητα του ατόμου
Μειώνεται ο χρόνος που περνάει ο έφηβος με την οικογένειά του. Περιορίζονται τα χόμπι και οι κοινωνικές συναναστροφές του. Αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης παχυσαρκίας, μυοσκελετικών προβλημάτων και οφθαλμικών παθήσεων λόγω των πολλών ωρών- ακινησίας- μπροστά στην οθόνη. Παράλληλα, οι εθισμένοι στο Διαδίκτυο νεαροί παραμελούν τη σωματική τους υγιεινή, ενώ κάνουν πολλές απουσίες στο σχολείο με αποτέλεσμα ακόμη και να χάνουν τάξεις.
13
Στόχοι της έρευνας μας:
Το χρόνο που ξοδεύουν οι μαθητές στο Διαδίκτυο Το είδος και την ποιότητα της πληροφορίας που παίρνουν κατά κύριο λόγο από το Διαδίκτυο οι μαθητές μας Κατά πόσο η χρήση του Διαδικτύου προκαλεί κατάσταση εθισμού σε κάποιον.
17
Χρησιμοποιείς το Διαδίκτυο για να κατεβάζεις ταινίες, τηλεοπτικά προγράμματα; Τι είδους;
Κωμωδία 44% Δράση 32% Τρόμου 26% Σατιρικές Εκπομπές 20% Σεξουαλικού Περιεχομένου 9% Κοινωνικές
18
Χρησιμοποιείς το Διαδίκτυο για να παίζεις παιχνίδια; Τι είδους παιχνίδια;
Farmville - Petville 8% Πολεμικά 5% Τυχερά παιχνίδια Ποδοσφαιρικά παιχνίδια
19
Ξοδεύεις χρήματα σε τυχερά παιχνίδια;
43
Συμπεράσματα Το δείγμα της ερευνάς μας ήταν μικρό, κατέδειξε όμως καθαρά ότι από τους ερωτηθέντες ένα ποσοστό 6 με 7 % εμφανίζει συμπτώματα εθισμού στο Internet. Και δυστυχώς οι τάσεις τείνουν να είναι αυξητικές. Το Διαδίκτυο έχει εισβάλλει για τα καλά στη ζωή μας. Στόχος αυτής της έρευνας δεν ήταν να δαιμονοποιήσει το Διαδίκτυο. Στόχος αυτής της έρευνας ήταν: 1.Να κρούσει τον κώδωνα του κίνδυνου σε εμάς τους ιδίους τους μαθητές 2.Να ευαισθητοποιήσει τους αρμόδιους φορείς 3.Να φωνάξει στους ιδίους μας τους γονείς : «Επιμορφωθείτε, μην μένετε τεχνολογικά αναλφάβητοι. Μπορεί επιφανειακά να μας βολεύει ο τεχνολογικός σας αναλφαβητισμός, άλλα κατά βάθος νιώθουμε ανασφαλείς όταν δεν μπορείτε να μας βάλετε όρια, επειδή το αντικείμενο σάς είναι άγνωστο.»
44
Το μήνυμά μας: Ας μην κρυβόμαστε πίσω από μια οθόνη του υπολογιστή, ζώντας σε μια εικονική πραγματικότητα. Η πραγματική ζωή είναι αλλού και μας περιμένει να την εξερευνήσουμε και να ζήσουμε.
45
Κανένα μας πρόβλημα δεν λύεται αν δεν το αντιμετωπίσουμε κατά πρόσωπο
Κανένα μας πρόβλημα δεν λύεται αν δεν το αντιμετωπίσουμε κατά πρόσωπο. Η πολύωρη ενασχόληση με τον υπολογιστή απλώς αναβάλλει ολοένα και περισσότερο την αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος και καθυστερεί τη λύση του.
46
Κανένα μας πρόβλημα δεν λύεται αν δεν το αντιμετωπίσουμε κατά πρόσωπο
Κανένα μας πρόβλημα δεν λύεται αν δεν το αντιμετωπίσουμε κατά πρόσωπο. Η πολύωρη ενασχόληση με τον υπολογιστή απλώς αναβάλλει ολοένα και περισσότερο την αντιμετώπιση οποιουδήποτε προβλήματος και καθυστερεί τη λύση του.
47
Πιστέψτε στον εαυτό σας
Πιστέψτε στον εαυτό σας. Αγαπήστε τον εαυτό σας για να σας αγαπήσουν και οι άλλοι γύρω σας. Μόνο έτσι θα γνωρίσετε πραγματικούς και όχι « διαδικτυακούς φίλους» που θα είναι δίπλα σας σε ότι σας συμβεί.
48
Μη διακινδυνεύετε τη σχολική σας επίδοση
Μη διακινδυνεύετε τη σχολική σας επίδοση. Αν δεν πετύχετε τους σχολικούς σας στόχους, θα μειωθεί ακόμη περισσότερο η αυτοεκτίμηση σας και θα είσαστε ακόμα πιο πολύ έρμαιο στα χέρια του υπολογιστή.
49
ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ: ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΦΤΙΑΧΤΗΚΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ,
ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ !!!
50
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας !
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.