Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεPavlos Hallas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ ΠΡΙΓΚΙΠΑ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ <<Κείμενο για όλους>>: Υπηρετώντας τη διαφορετικότητα μέσα από τη Λογοτεχνία. Επιμέλεια Καραγιαννάκου Δέσποινα, Καραγιάννης Θεόδωρος Σχολική Μονάδα που υλοποιήθηκε το έργο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 1
2
ΥΠΗΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ:
<<O Mικρός Πρίγκιπας και η αλεπού, ένα κείμενο για όλους>>.
3
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί:
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Υπάγεται στη δράση ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί: 1. ως ετήσια δουλειά, μαζί με το θεατρικό δρώμενο, στα πλαίσια του Εργαστηρίου Αυτόνομης Διαβίωσης των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., όπου, όταν φτάνει ο εκπαιδευτικός στη διδασκαλία διαπροσωπικών σχέσεων, οι αφηρημένες έννοιες (φιλία, αφοσίωση, μοναδικότητα) δεν είναι εύκολα κατανοητές. 2. να χρησιμοποιηθεί ως βιβλίο-εργαλείο ανάγνωσης για τα παιδιά των πρώτων τάξεων Δημοτικού ειδικά για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες 3. μαζί με κάποια ακόμα κείμενα που θα μπορούσαν να μεταγραφούν θα αποτελούσε μέρος ενός βιβλίου Κειμένων Λογοτεχνίας για παιδιά που βρίσκονται σε τμήματα ένταξης Γυμνασίων (Ο Μικρός Πρίγκιπας και η αλεπού είναι κείμενο από τα Κ.Ν.Λ. Β΄ Γυμνασίου) Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 3
4
Περίληψη της καινοτόμου δράσης
Η μέθοδος << ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ >> είναι ένα εργαλείο εκπαίδευσης που συμβάλει στον εγγραματισμό ομάδων που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατανόηση κειμένου. Δεξιότητες που μπορούν να διδαχτούν είναι η προσωπική υγιεινή, καθαριότητα , ντύσιμο, διαχείριση χρημάτων και χρόνου, διαπροσωπικές σχέσεις. Η προσπάθειά μας είχε ως στόχους την βελτίωση της αναγνωστικής ικανότητας και την εμπέδωση της αξίας της φιλίας από τους μαθητές μέσω θεατρικού βιώματος. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 4 4
5
Περίληψη της καινοτόμου δράσης
Επιχειρήσαμε να διδάξουμε τα παραπάνω σε μαθητές με αυτισμό, νοητική υστέρηση, εγκεφαλική παράλυση , μειωμένη όραση. Το αποτέλεσμα ήταν η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων ανάμεσα στους μαθητές , η βελτίωση της ανάγνωσης και της κατανόησης του κειμένου και η βελτίωση ικανοτήτων που έχουν σχέση με την δραματική τέχνη (με τη θεατρική διασκευή η οποία περιλαμβάνεται στο Βιβλίο Εκπ/κού). Πιστεύουμε πως το βιβλίο βοήθησε ως εργαλείο για την κατάκτηση των παραπάνω.
6
Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση;
Η καινοτόμος δράση προέκυψε από δύο καταστάσεις που αντιμετωπίζαμε, ως εκπαιδευτικοί καθημερινά και προβλημάτιζαν όλους τους εκπαιδευτικούς που έκαναν για πρώτη χρονιά μάθημα στο ΕΕΕΕΚ( νεοϊδρυθέν σχολείο που λειτούργησε τον Φεβρουάριο του 2007). Τα παιδιά χρόνια κλεισμένα στα σπίτια τους, όταν δημιουργήθηκε η ΣΜΕΑΕ, δεν μπορούσαν εύκολα να αποτελέσουν ομάδα γιατί δεν μπορούσε το ένα να δεχθεί την διαφορετική αναπηρία του άλλου αλλά και τις διαφορετικές εκπ/κές ανάγκες του άλλου, με αποτέλεσμα όσο μικρά κι αν ήταν τα τμήματα, γινόταν φανερό ολοένα και περισσότερο ότι θα έπρεπε να προχωρήσουμε σε εξατομικευμένα προγράμματα, κάτι που ήταν πάρα πολύ δύσκολο λόγω έλλειψης προσωπικού, ή θα έπρεπε να τα δέσουμε ως ομάδα με κοινούς στόχους και κοινές αγωνίες (πράγμα που συνέβη στο θεατρικό διαγωνισμό). Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 6
7
Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση;
2. Και η δεύτερη κατάσταση που αντιμετωπίσαμε ως εκπ/κοί ήταν ότι τα παιδιά ήταν πιο δεκτικά στο τραγούδι στη μουσική και στην κίνηση (ειδικά προς το τέλος του εξαώρου) και επειδή το πρόγραμμα των ΕΕΕΕΚ δίνει μεν τη δυνατότητα στην τελευταία ώρα να γίνει ομαδική δραστηριότητα, λόγω της έλλειψης άλλων ειδικοτήτων, (όπως μουσικός, Αισθητικής Αγωγής κτλ), σκεφθήκαμε ότι αυτό το βιβλίο ανάγνωσης που κάναμε την ώρα της Γλώσσας, προσπαθώντας να διαβάσουμε σωστά, αφού πρώτα αναδιηγηθούμε το παραμύθι μέσα από τις αρχικές εικόνες, μπορούσαμε να το μετατρέψουμε σε θεατρικό δρώμενο με απλό διάλογο, πολλή μουσική, πολύ τραγούδι και αρκετά απλοϊκή κίνηση γιατί ήταν ομαδική η παρουσία τους επί σκηνής και θα έπρεπε να συντονιστούν και αυτιστικοί μαθητές. Έτσι θα διδάσκαμε κάτι (την φιλία μέσα από τη συλλογική δουλειά με κοινό στόχο, άρα βιωματικά) και την τελευταία ώρα, χωρίς να έχουμε μπροστά μας παιδιά κουρασμένα που θα παραπονιούνται γιατί το πρόγραμμα πολλές φορές τα εξουθενώνει προς το τέλος του, θα διασκέδαζαν με κίνηση, χορό και τραγούδι. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
8
Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Ως φιλόλογος Γυμνασίου πάνω από είκοσι χρόνια, παρατηρούσα το έντονο ενδιαφέρον των μαθητών της γενικής εκπ/σης (είτε είχαν μαθησιακές δυσκολίες είτε όχι) στο συγκεκριμένο κείμενο στη Β΄ Γυμνασίου, ίσως γιατί η εφηβεία περιέχει και την έντονη ανάγκη δημιουργίας μιας ισχυρής φιλικής σχέσης κατά πρώτο λόγο και κατά δεύτερο γιατί ο συγγραφέας καταφέρνει με πιο απλό τρόπο (τον βοηθά η αλληγορία) να αποδώσει τον σύγχρονο τρόπο ζωής που κάθε μέρα χειροτερεύει και είναι σίγουρο ότι η βίωση της μοναξιάς οδηγεί αναπόφευκτα στην εύρεση αντιδότων ειδικά στην εφηβεία… Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 8
9
:Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Το απόσπασμα από το έργο του Σαιντ - Εξυπερύ στο βιβλίο Κείμενα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Γυμνασίου καταλαμβάνει, ως μεταφρασμένο κείμενο, περίπου τέσσερεις σελίδες και φέρει τον τίτλο <<Ο Μικρός Πρίγκιπας και η Αλεπού>>. Τη σχολική χρονιά γνωρίζαμε ότι ήδη τέσσερα έως και πέντε (με νοητική στέρηση από και νοητική ηλικία χρονών) από τα δώδεκα παιδιά με λίγη παραπάνω προσπάθεια σε κοινό βιβλίο για όλους θα μπορούσαμε να πετύχουμε μεν την ανάγνωση αλλά όχι την απόδοση αφηρημένων εννοιών στις λέξεις. Το σχολείο διέθετε κάποια βιβλία Γλώσσας που όμως δεν ενθουσίαζαν τα παιδιά γιατί η κάθε ενότητα είχε διαφορετικό θέμα και αυτό τα άγχωνε και στην ανάγνωση αλλά και στην κατανόηση. Άλλωστε στα ΕΕΕΕΚ πέρα από τα ΑΠΣ (Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών) δεν υπάρχει προκαθορισμένη θεματική ύλη ενώ ταυτόχρονα για κάθε μάθημα που διδάσκεται, υπάρχουν και διαθεματικές ενότητες για να μην είναι το κάθε μάθημα ιδιαίτερα θεωρητικό.
10
Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Έπρεπε επομένως να φτιάξουμε το δικό μας βιβλίο ανάγνωσης, το οποίο έστω και μικρό, θα σήμαινε για ένα σχολείο που έχει παιδιά με τετραπληγία, εγκεφαλική παράλυση, αυτισμό ή βαριά νοητική υστέρηση, ότι θα έπρεπε να διδαχτεί με διαφορετικούς τρόπους έτσι ώστε στο τέλος να μπορούμε να το μετατρέψουμε σε ομαδικό θεατρικό δρώμενο, το οποίο θα αντιλαμβανόταν ακόμα και ο αυτιστικός μαθητής για να μπορέσουμε να τον συντονίσουμε στη σκηνή. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
11
Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα
Τη μέθοδο <<Κείμενο για όλους>> την γνωρίζαμε αλλά γνωρίζαμε και την κοπιαστική δουλειά που είχε. γιατί 1. αφού επιλεγεί η ομάδα- στόχος και ακολουθηθούν οι <<ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΗ ΤΥΠΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ>> όπως κι έγινε, στη συνέχεια χρειάζεται 2. η καθημερινή αλλαγή λέξης- εικόνας βγαίνοντας από την τάξη, ανάλογα με τον βαθμό κατανόησης των σημασιών αφηρημένων εννοιών. Γι΄αυτό και οι εικόνες αντλήθηκαν από το διαδίκτυο ανάλογα με τη δυνατότητα ανάκλησης στη μνήμη σημαντικών εννοιών. Ταυτόχρονα δουλεύαμε και το βιβλίο εκπαιδευτικού φιλοδοξώντας κάποιοι εκπαιδευτικοί να ακολουθήσουν τα βήματα μας διδάσκοντας το ίδιο κείμενο ή να δημιουργήσουν κάτι ανάλογο (ή με μεταγραφή βάσει της μεθόδου ή δημιουργίας δικού τους κειμένου με ενημερωτικό χαρακτήρα)
12
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Η προσαρμογή ενός ήδη υπάρχοντος κειμένου σε «Κείμενο για Όλους» είναι δύσκολη. Το ζητούμενο δεν είναι να δημιουργηθεί απλώς ένα κείμενο. Είναι σημαντικό να διατηρηθεί η ατμόσφαιρα γραφής, τα συναισθήματα και η ιδιαίτερη σφραγίδα του συγγραφέα. Η προσαρμογή είναι μια άλλη αφήγηση του κειμένου και όχι μια «μετάφραση»[1] [1] Tronbacke, The publishing of easy-to-read in Sweden, σ. 7. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
13
ΥΛΙΚΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ
Όλα τα είδη του λόγου μπορούν να μετατραπούν σε «Κείμενο για Όλους» και να προσαρμόζονται στις υπάρχουσες ανάγκες. κάθε λογοτεχνικό είδος, μυθιστορήματα, θρίλερ, ποίηση, ταξιδιωτικά διηγήματα, αλλά και ειδήσεις και επικαιρότητα. Για παράδειγμα, στη Νορβηγία και τη Σουηδία αντίστοιχα, εκδίδονται οι εφημερίδες Klar Tale και 8 SIDOR που διαβάζονται από διαφορετικές ομάδες όπως μαθητές σχολείων, μετανάστες, δυσλεξικούς. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
14
Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας
Μπορεί να μεταγραφεί σε κάποια τροποποιημένη-υποβοηθούμενη μορφή επικοινωνίας (εμείς πλαστικοποιήσαμε με τη σειρά τις εικόνες, έτσι ώστε ο αυτιστικός μαθητής να θυμάται το παραμύθι, πριν πάρει μέρος στο θεατρικό δρώμενο) ή Μπορεί να μεταγραφεί με βάση τα σκίτσα από το «Παιδικό Λεξικό της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας» του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου , για παιδιά με κώφωση. Να αποδοθεί το παραμύθι με ΜΑΚΑΤΟΝ (μορφή επικοινωνίας για αυτιστικούς μαθητές. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 14
15
Αν χρησιμοποιηθεί ως ηλεκτρονικό βιβλίο βασική προϋπόθεση είναι ο Η/Υ.
Προϋποθέσεις που θεωρούνται απαραίτητες για την καλύτερη ανάπτυξής της στο σχολείο Απαραίτητες προϋποθέσεις για να αναγνωσθεί σωστά το βιβλίο είναι οι εξής: 1. Να εκτυπώνεται το βιβλίο-εργαλείο ανάγνωσης όπως και η άσκηση εμπέδωσης στο βιβλίο εκπ/κού με έγχρωμο εκτυπωτή και 2. Το dvd της παράστασης μπορεί να λειτουργεί βοηθητικά για τον εκπ/κό, στο στήσιμο μιας παράστασης για ΑμεΑ, στον τρόπο δηλαδή κάλυψης των προβλημάτων λόγω αναπηρίας στην ομιλία ή στην κίνηση. Αν χρησιμοποιηθεί ως ηλεκτρονικό βιβλίο βασική προϋπόθεση είναι ο Η/Υ. 15
16
Γενικότερα συμπεράσματα
1. Στη Σουηδία εκδίδεται καθημερινά εφημερίδα με μεταγραφή και προσαρμογή κειμένου σε «Κείμενο για όλους», για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, με νοητική στέρηση, εγκεφαλική παράλυση κ.τ.λ. Είναι μια ιδέα στην οποία πιστεύουμε ότι μπορούμε να επενδύσουμε μέσα στο σχολείο έστω κι αν η έκδοση μιας μικρής τοπικής εφημερίδας δεν θα έχει την εμβέλεια μιας κανονικής εφημερίδας. Βέβαια γνωρίζουμε, και γι΄ αυτό δεν προχωρήσαμε στην πραγματοποίηση αυτής της ιδέας, ότι μια τέτοια προσπάθεια κοστίζει και χρειάζονται χορηγοί για να φτάσει η εφημερίδα, ακόμα και μετά την έκδοσή της, στα περίπτερα. Άλλωστε δεν είναι ακόμα ιδιαίτερα διαδεδομένη η μέθοδος στη χώρα μας, ώστε να έχουμε βοήθεια στην προσπάθειά μας. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 16
17
Γενικότερα συμπεράσματα
2. Πέρα από την καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες και μέσω μιας όσο το δυνατό πιο απρόσκοπτης ανάγνωσης που γίνεται πιο ενδιαφέρουσα και πιο αποτελεσματική με την εικόνα αλλά και μέσω της έκθεσης τους στη σκηνή ώστε να βιώσουν (ο καθένας τους) την αίσθηση του φορέα ιδεών τον οποίο παρακολουθούν με προσοχή όλοι οι ακροατές, πετύχαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις και τη δημιουργικότητα αυτών των παιδιών σε μια συλλογική προσπάθεια η οποία αν και κοπιαστική γι΄ αυτά, τα έκανε να αισθάνονται πιο δημιουργικά αλλά και πιο μοναδικά απ΄ό,τι μπορούν να αισθανθούν έξω σε μια απαιτητική κοινωνία η οποία δύσκολα αποδέχεται ισότιμα τη διαφορετικότητα. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
18
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τον καινοτόμο χαρακτήρα του υποβαλλόμενου έργου
Ο χαρακτήρας της όλης προσπάθειας είναι εκ των πραγμάτων καινοτόμος γιατί λίγα κείμενα και ακόμα πιο λίγοι άνθρωποι ασχολήθηκαν με κάτι τόσο επίπονο στη χώρα μας, γιατί ενώ η μεταγραφή δεν έχει ιδιαίτερες δυσκολίες, όμως οι καθημερινές προσαρμογές στο κείμενο (word) μέσα στην τάξη, αλλά και οι συνεχείς αλλαγές των εικόνων για να επιλεγούν όσες εντυπώνονται στη μνήμη των παιδιών πιο εύκολα, κάνουν την προσπάθεια χρονοβόρα και δύσκολη. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 18
19
Ένας από τους ανθρώπους που προχώρησε στη μεταγραφή και προσαρμογή κειμένου σε μέθοδο <<Κείμενο για όλους>> συγκεκριμένα στο νόμο για τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες τον 3699/2008, είναι ο κ. Κουρμπέτης, Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής, Αναπληρωτής Πρόεδρος του Τμήματος Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η κ. Αραμπατζή έκανε μεταγραφή στις βασικές αρχές του Ο.Η.Ε για την εξίσωση των ευκαιριών για τα άτομα με αναπηρία. (αποσπασμένη φιλόλογος στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο). Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι η καινοτομία της προσπάθειάς μας βρίσκεται στο ότι γίνεται από μέρους μας προσπάθεια εισαγωγής της μεθόδου πρακτικά στηρίζοντας το συγκεκριμένο υλικό στο μάθημα- εργαστήριο της Αυτόνομης Διαβίωσης των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ
20
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή του έργου στη βελτίωση της διδακτικής πράξης
Επιτυχή αποτελέσματα μάθησης είχαμε στο επίπεδο ανάπτυξης διαχρονικά διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των παιδιών που ήταν βασικός στόχος ειδικά και με το βιωματικό δρώμενο (ακόμα και σε αυτιστικούς μαθητές), ενώ η όσο το δυνατόν απρόσκοπτη ανάγνωση, με τη συγκεκριμένη μέθοδο στα παιδιά με νοητική στέρηση, δεν είχε τα ίδια διαχρονικά αποτελέσματα μάθησης, γιατί όλη η προσπάθεια σε κάθε τύπου διαδικασία μάθησης στη νοητική στέρηση βασίζεται στη συχνή επανάληψη γιατί δε βοηθά η μνήμη. Γι’ αυτό και κάθε χρονιά φοίτησης έχουμε αποφασίσει ότι το μάθημα Γλώσσας θα ξεκινά από κάτι που το δουλέψαμε, το γνωρίζουμε ως θέμα κι έτσι δεν θα πελαγώνουν τα παιδιά και θα ξαναθυμούνται το μηχανισμό ανάγνωσης, μέσα από ένα εύκολα αναγνώσιμο κείμενο. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 20
21
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά την παιδαγωγική αξία του έργου
Η συμβολή της συγκεκριμένης προσπάθειας στην προσωπική, κοινωνική, πολιτιστική ανάπτυξη των μαθητών ήταν δεδομένη, αφού κατακτήθηκε ο μηχανισμός ανάγνωσης (προσωπικό επίτευγμα που αύξησε την αυτοπεποίθησή τους) αλλά επιτεύχθηκε ταυτόχρονα και η κατανόηση μέσα από το βιωματικό ομαδικό δρώμενο (κοινωνικό επίτευγμα), ώστε όταν αποφασίσαμε να παιχτεί η θεατρική παράσταση στο Πνευματικό Κέντρο της πόλης Πτολεμαϊ¨δας, όλα τα παιδιά ήταν σύμφωνα γιατί είχαν μυηθεί στην προσφορά τέχνης (πολιτιστικό επίτευγμα). Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 21
22
Ο βαθμός καλλιέργειας των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών,
Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης/μονάδας Ο βαθμός καλλιέργειας των διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, ο βαθμός επίσης κατανόησης της μοναδικότητας του καθενός, δοκιμάστηκαν στην πορεία της φετινής χρονιάς κατά τη διάρκεια της οποίας στο σχολείο φοίτησε μαθητής με ιδιαίτερη επιθετικότητα ο οποίος όμως εξαρχής δεν απομονώθηκε από τους συμμαθητές του αλλά έγινε προς μεγάλη μας έκπληξη το αντίθετο ακριβώς: έδειξαν ιδιαίτερη ωριμότητα και διαφαινόμενος στόχος από τις πράξεις τους ήταν η ενσωμάτωσή του στην ομάδα μέσα από την προσπάθειά τους να τον κατανοήσουν Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 22
23
Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ [1] «Συνοπτικός Διαναπηρικός Οδηγός Εξειδίκευσης», Πάντειο Παν/μιο, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΠΕΑΕΚ, Αθήνα 2007 [2] Αραμπατζή Κ (2009). «Εισαγωγή στη μέθοδο ΚΕΙΜΕΝΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Τμήμα Ειδικής Αγωγής. [3] Μαρνελάκης Μ. (2003). Η Ευανάγνωστη και Κατανοητή Πληροφορία Μέσο Βελτίωσης της Ποιότητας Ζωής των Ανθρώπων με Νοητική Υστέρηση, Έργο «Στέρξις». Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) 23
24
Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές
[4] Κουρμπέτης Β., Αραμπατζή Κ (2009). «Ο Νόμος 3699/2008 και τα δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Μεταγραφή και Προσαρμογή του Νόμου σε «Κείμενο για όλους» [5] Οι φωτογραφίες αναζητήθηκαν στο διαδίκτυο και έγιναν πολλές αλλαγές εικόνων στην πορεία ώστε να καλύψουν νοηματικά τις σημασίες των λέξεων που απεικόνιζαν. Ακολουθεί το βιβλίο-εργαλείο ανάγνωσης και το βιβλίο εκπ/κού σε ηλεκτρονική μορφή.
25
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΒΙΒΛΙΟ - ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ - ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΜΕΘΟΔΟΣ KEIMENO ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙ: O ΜΙΚΡΟΣ ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΙ Η ΑΛΕΠΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Ν. ΚΟΖΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
33
Το βιβλίο εκπαιδευτικού περιλαμβάνει:
τις αρχές της μεθόδου τους λόγους επιλογής του συγκεκριμένου κειμένου το αυθεντικό κείμενο- απόσπασμα του Μικρού Πρίγκιπα δραστηριότητες μαθησιακού χαρακτήρα Θεατρικό παιχνίδι με ήρωες τους μαθητές και τέλος άσκηση συμπλήρωσης κενών
34
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΒΙΒΛΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ Να το μυστικό μου. Είναι πολύ απλό: μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία δεν τη βλέπουν τα μάτια.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.