Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΠΑΛ ηθεύοντας τις Προσδοκίες των Αποφοίτων: Η περίπτωση των ΚΕΕ των Πανεπιστημίων Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης, Ειδικός σε θέματα Διδακτικής της Επιχειρηματικότητας,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΠΑΛ ηθεύοντας τις Προσδοκίες των Αποφοίτων: Η περίπτωση των ΚΕΕ των Πανεπιστημίων Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης, Ειδικός σε θέματα Διδακτικής της Επιχειρηματικότητας,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΠΑΛ ηθεύοντας τις Προσδοκίες των Αποφοίτων: Η περίπτωση των ΚΕΕ των Πανεπιστημίων Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης, Ειδικός σε θέματα Διδακτικής της Επιχειρηματικότητας, Γραμματέας Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας ΕΚΠΑ

2 Επιχειρηματικότητα και Επαγγελματική Εκπαίδευση στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (1)  Η επιχειρηματικότητα ουδέποτε προβλήθηκε στα πλαίσια του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού ως εναλλακτική επαγγελματική επιλογή των αποφοίτων του Ελληνικού σχολείου.  Ανέκαθεν υπήρχαν ιδεολογικού χαρακτήρα αντιρρήσεις για την εισαγωγή μαθημάτων και δραστηριοτήτων επιχειρηματικότητας  Το σκεπτικό ήταν ότι υποκρύπτεται κρυφή εισαγωγή του νεοκλασικού μοντέλου στην εκπαίδευση καθώς και εννοιών όπως αυτή του κέρδους αλλά και τη σύνδεση του σχολείου με την έννοια της αγοράς και των επιχειρήσεων που θεωρείτο κατακριτέο.  Εξαίρεση αποτελούσε η δευτεροβάθμια τεχνική- επαγγελματική εκπαίδευση.  Αποτέλεσμα των ανωτέρω ήταν το Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα να προσανατολίζει τους νέους σε αυτό που καλείται “How to take a job” δηλαδή στην ανεύρεση εργασίας και όχι στο “How to make a job” δηλαδή στην επιχειρηματικότητα.

3 Επιχειρηματικότητα και Επαγγελματική Εκπαίδευση στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα (2) Η ελληνική εκπαίδευση χαρακτηριζόταν ανέκαθεν από εντονότατη ζήτηση για γενική εκπαίδευση και κατ’ επέκταση για πανεπιστηµιακές σπουδές. Η επαγγελµατική εκπαίδευση και κατάρτιση είχε µικρή απήχηση στους νέους. Σήµερα η κατάσταση δεν είναι πολύ διαφορετική. Η επαγγελµατική εκπαίδευση εξακολουθεί να θεωρείται από τους νέους διέξοδος ανάγκης παρά τις συνεχείς προσπάθειες της πολιτείας να την αναδείξει σε εναλλακτική λύση ισότιµη προς τη γενική εκπαίδευση και παρά την ύπαρξη ερευνητικών στοιχείων που εµφανίζουν τους αποφοίτους της να συναντούν µικρότερες δυσκολίες στην εύρεση απασχόλησης από ό,τι οι απόφοιτοι της γενικής εκπαίδευσης. Η πλειοψηφία των νέων συνεχίζει και σήμερα, σε ποσοστό που κυμαίνεται γύρω στο 70%, να επιλέγει το γενικό λύκειο που δίνει πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η επαγγελματική εκπαίδευση παραμένει για την πλειονότητα των γονιών και των παιδιών «δεύτερη επιλογή». Προσελκύει κυρίως μαθητές με χαμηλές επιδόσεις, οι οποίοι επί το πλείστον προέρχονται από τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα.

4 Και όμως τα ΤΕΕ-ΕΠΑΛ ήταν μπροστά (1996-2010)  ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ  ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ  ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ  ΘΕΡΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

5 Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίων & Διετείς Κύκλοι Σπουδών ΕΠΑΛ  Τα διετή προγράμματα σπουδών θεσμοθετήθηκαν με το νόμο 4485/2017  Στα προγράμματα αυτά θα έχουν ελεύθερη πρόσβαση οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, θα αρχίσουν να λειτουργούν στα Πανεπιστήμια, από τον Σεπτέμβριο,  Το 30% των μαθημάτων θα διδάσκεται από πανεπιστημιακούς, και το 70% από εξωτερικούς συνεργάτες με εμπειρία στις αντίστοιχες ειδικότητες που θα λειτουργήσουν.  Η φοίτηση παρέχεται δωρεάν.  Οι εκπαιδευόμενοι επιλέγονται στο πρόγραμμα βάσει του βαθμού του απολυτηρίου από το ΕΠΑ.Λ..  Επιπλέον κριτήρια μπορεί να ορίζονται στον Κανονισμό του Κ.Ε.Ε..  Η φοίτηση διαρκεί τέσσερα (4) εξάμηνα και περιλαμβάνει θεωρητική και εργαστηριακή εκπαίδευση, συνολικής διάρκειας 1.200 διδακτικών ωρών, σύμφωνα με το πρόγραμμα σπουδών και πρακτική άσκηση συνολικής διάρκειας 960 ωρών, που μπορεί να πραγματοποιείται παράλληλα με τη φοίτηση, μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου εξαμήνου.

6 Αποφάσεις Συγκλήτου α) θέματα που αφορούν στην οργάνωση και τη λειτουργία του Κ.Ε.Ε., β) κριτήρια επιλογής εκπαιδευόμενων επιπλέον του βαθμού απολυτηρίου ΕΠΑ.Λ., όπως ιδίως η εργασιακή εμπειρία και κοινωνικά κριτήρια. γ) η διαδικασία και ο τρόπος εγγραφών, θέματα που αφορούν στην οργάνωση των σπουδών, στην έναρξη και λήξη του εκπαιδευτικού έτους, στον καθορισμό των διακοπών και αργιών, στον καθορισμό του ανώτατου ορίου απουσιών, καθώς και κάθε θέμα που αφορά στη φοίτηση και στην πρακτική άσκηση, δ) ειδικότερες προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής των διδασκόντων, ε) υποχρεώσεις και δικαιώματα των εκπαιδευόμενων, θέματα που αφορούν στα πειθαρχικά παραπτώματα και στις πειθαρχικές ποινές που επιβάλλονται στους εκπαιδευόμενους, καθώς και στα αρμόδια όργανα και στη διαδικασία επιβολής τους, στ) οι διαδικασίες εσωτερικής αξιολόγησης των δομών και των εκπαιδευόμενων, ζ) τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτών, καθώς και η διαδικασία αξιολόγησής τους, η) θέματα που αφορούν στα πειθαρχικά παραπτώματα

7 Διαδικασίες Δημιουργίας και Υλοποίησης Διετών Προγραμμάτων Έγκριση από τη Σύγκλητο ύστερα από Πρόταση του Συμβουλίου ΚΕΕ Επαγγελματικό Περίγραμμα ΕΟΠΠΕΠ Περιεχόμενο Σπουδών Πρακτική Άσκηση Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος απονέμονται διπλώματα επιπέδου πέντε (5) του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων. Χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μέχρι το 2020 με 700 εκατομμύρια ευρώ

8 Περαιτέρω συνέχιση Σπουδών Σε εκθέσεις του υπουργείου Παιδείας αναφέρεται ότι για τη συνέχεια των σπουδών στα ΑΕΙ μετά την αποφοίτηση από τα διετή προγράμματα «ένα σύστημα πιστωτικών μονάδων, σε συνδυασμό με ειδικά κατ' επιλογήν μαθήματα, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν έναν μηχανισμό αξιολογικής, αλλά και διευκολυνόμενης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση». Η εισαγωγή μονάδων ECTS και η ρύθμιση του τρόπου πρόσβασης από τα διετή στα παραδοσιακού τύπου προγράμματα προπτυχιακών σπουδών στα πανεπιστήμια θα σηματοδοτήσει την ολοκλήρωση της προσαρμογής των τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών δομών στο μοντέλο της Μπολόνια. Άρα και οι απόφοιτοι των διετών μπαίνουν θα μπορούν μελλοντικά να έχουν πρόσβαση σε προγράμματα που οδηγούν στην απόκτηση πτυχίου

9 Διαδικασία της Μπολόνια και Διετή Προγράμματα Βασικό στοιχείο για να κατανοηθεί καλύτερα ο ρόλος των διετών στο πλαίσιο των εξελίξεων στην τριτοβάθμια («μεταδευτεροβάθμια») εκπαίδευση, είναι να σχετιστεί με τις προβλέψεις της διαδικασίας της Μπολόνια για το λεγόμενο «σύντομο κύκλο σπουδών», που θα δίνει πιστοποιημένα προσόντα. Όπως συμφωνήθηκε στην πρόσφατη (Μάης 2018) σύνοδο των υπουργών Παιδείας των κρατών της διαδικασίας της Μπολόνια, τα προσόντα που θα παρέχονται από τους σύντομους κύκλους σπουδών θα προέρχονται από πιστοποιημένα προγράμματα που θα αποτιμώνται τυπικά με 90 - 120 μονάδες ECTS (στην περίπτωση των διετών προγραμμάτων που συζητάμε, τέτοια αποτίμηση δεν έχει θεσμοθετηθεί - ακόμα τουλάχιστον). Χρειάζεται, βεβαίως, να επισημανθεί ότι οι προβλέψεις της διαδικασίας της Μπολόνια για τους «σύντομους κύκλους σπουδών» αφήνουν το περιθώριο να λειτουργήσουν και άλλου τύπου σύντομης διάρκειας προγράμματα σπουδών εντός των ιδρυμάτων, πέραν των προαναφερθέντων διετών.

10 Πόροι Διετών Προγραμμάτων Οι πόροι του Κ.Ε.Ε. προέρχονται από: α) τον προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι., β) τον προϋπολογισμό του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, γ) χρηματοδοτήσεις, δωρεές και κάθε είδους χορηγίες από φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα, την Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλους διεθνείς οργανισμούς, δ) μέρος των πόρων των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) των Α.Ε.Ι. και πρόσοδοι από περιουσιακά στοιχεία του Ιδρύματος, που μπορεί να διατίθενται ύστερα από απόφαση της Συγκλήτου για την ανάπτυξη του Κ.Ε.Ε., ε) κάθε άλλη νόμιμη αιτία.

11 ΙΕΚ vs ΔΙΕΤΗ ΕΠΑΛ I.Τα ΙΕΚ δεν ανήκουν στο τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά στο σύστημα Αρχικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, οι απόφοιτοι δεν έχουν τη δυνατότητα συνέχισης σπουδών και ο τίτλος τους (δίπλωμα) εκδίδεται μετά από εξετάσεις πιστοποίησης στον ΕΟΠΠΕΠ στις οποίες το ποσοστό επιτυχίας των εξεταζομένων είναι εξαιρετικά μικρό. II.Με βάση τα δημοσιευμένα στατιστικά στοιχεία της περιόδου 2000 - 2010, προκύπτει ότι πάνω από τους μισούς καταρτιζόμενους διακόπτουν την κατάρτισή τους και από τους υπόλοιπους λιγότεροι από τους μισούς επιτυγχάνουν στις εξετάσεις πιστοποίησης και παίρνουν Δίπλωμα. III.Το ποσοστό όσων λαμβάνουν το Δίπλωμα είναι κατά προσέγγιση 20%, σε σχέση με τους εγγραφέντες. IV.Η μείωση του δυναμικού των καταρτιζόμενων, η οποία έφτασε το ποσοστό 71,5% στην ίδια περίοδο (υπήρχε τότε μαζικοποίηση της φοίτησης σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ). Το 2014 - 2015 η φοίτηση διπλασιάζεται και από 14.500 το 2013 φθάνει περίπου τις 30.000 και τη μία και την άλλη χρονιά.

12 Οδικός Χάρτης  Δημιουργία Κέντρου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο της Περιφέρειας  Συνεργασία με ΠΕΚΕΣ και φορείς της Δευτεροβάθμιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης αλλά και της Τοπικής Οικονομίας για τον προσδιορισμό των αναγκών απασχόλησης και την εύρεση συγκριτικών πλεονεκτημάτων.  Σύνταξη Προγραμμάτων Σπουδών με βάση συγκεκριμένα περιγράμματα του ΕΟΠΠΕΠ  Υλοποίηση Προγραμμάτων


Κατέβασμα ppt "ΕΠΑΛ ηθεύοντας τις Προσδοκίες των Αποφοίτων: Η περίπτωση των ΚΕΕ των Πανεπιστημίων Κωνσταντίνος Μπουρλετίδης, Ειδικός σε θέματα Διδακτικής της Επιχειρηματικότητας,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google