Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη
Learning Objects Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη Μιχαήλ Κλεισαρχάκης (Μ. Edu, Phd) Ε.Δι.Π. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Κρήτης

2 Βασίζονται στην ιδέα ότι ο εκπαιδευτής δημιουργεί μικρές μαθησιακές μονάδες οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με σχεδόν άπειρους τρόπους, για την δημιουργία συλλογών όπως ενότητες, μαθήματα, κύκλους μαθημάτων κλπ. Μαθησιακό αντικείμενο είναι μια αυτόνομη και ανεξάρτητη μονάδα εκπαιδευτικού περιεχομένου ψηφιακού τύπου, η οποία συνδέεται με έναν ή περισσότερους μαθησιακούς στόχους και έχει εκ των προτέρων ως στόχο την δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης σε διαφορετικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα (Wiley, 2000 & Polsani, 2003) Ένα μαθησιακό αντικείμενο πρέπει να συνδέεται με μαθησιακούς στόχους, να έχει εκπαιδευτικό περιεχόμενο και να περιγράφεται από μεταδεδομένα.

3 Λειτουργικές απαιτήσεις (Pithamber, 2003)
Προσβασιμότητα Δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης Διαλειτουργικότητα Να έχει μαθησιακή αξία Να είναι αυτοτελές Να είναι αναζητήσημο Ένας ψηφιακός πόρος για να χαρακτηριστεί μαθησιακό αντικείμενο θα πρέπει να περιλαμβάνει ή να συνδέεται (Metros, 2005) Ένα προσδοκώμενο αποτέλεσμα Μια πρακτική δραστηριότητα Μια αξιολόγηση

4 Πως σχεδιάζουμε ένα μαθησιακό αντικείμενο
Για να σχεδιαστεί ένα μαθησιακό αντικείμενο θα πρέπει να καθοριστούν: Το γνωστικό αντικείμενο που αφορά Το μαθησιακό στόχο που επιδιώκεται Την εκπαιδευτική – διδακτική προσέγγιση που ακολουθείται Την εκπαιδευτική λειτουργία την οποία η δραστηριότητα επιδιώκει να επιτύχει Τα προσδοκώμενα αποτελέσματα Τον τύπο της δραστηριότητας (π.χ. επεξεργασίας, αξιολόγησης) Το είδος της δραστηριότητας (π.χ. εξατομικευμένη, συνεργατική μάθηση) Τα εκπαιδευτικά εργαλεία που απαιτούνται Τον τρόπο αξιολόγησης της δραστηριότητας

5 Παραδείγματα μαθησιακών αντικειμένων
Φωτόδεντρο - Wisc - Δημιουργία μαθησιακών αντικειμένων με θέμα τη διαχείριση νερού - Συνδυασμός μαθησιακών αντικειμένων ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ -

6

7 Web 2 Εργαλεία για την κατασκευή Μαθησιακών Αντικειμένων
Κατασκευή Timeline: Εννοιολογικοί Χάρτες: Δημιουργία διαδικτυακών παρουσιάσεων: Δημιουργία Video: Εφαρμογές διαχείρισης ήχου: Επεξεργασία εικόνας: Εργαλείο ζωγραφικής: Κατασκευή Slideshow: Διαδικτυακά Σημειωματάρια: Διαδικτυακοί κειμενογράφοι:

8 Web 2 Εργαλεία για την κατασκευή Μαθησιακών Αντικειμένων
Εργαλεία για κατασκευή εντύπου: Κατασκευή Comic online: Δημιουργία πίνακα ανακοινώσεων: Κατασκευή έρευνας: Κατασκευή λίστας υποχρεώσεων: Δημιουργία Διαδικτυακού Χάρτη: Κατασκευή Παζλ: Κατασκευή online animation: Διαδικτυακό Ημερολόγιο: Κατασκευή διαδικτυακών Quiz:

9 Web 2.0 & Web 1.0

10 Θεωρητικές Προσεγγίσεις
Στόχος: Η δημιουργία μαθησιακών διαδικτυακών διαδικασιών με την χρήση μαθησιακών αντικειμένων, για την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη Κοινωνικός Επικοδομισμός Συνεργατική Μάθηση Βασικές Αρχές για την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη

11 Κοινωνικός Εποικοδομισμός
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΤΟΜΟ Ανταλλαγή πληροφοριών Διεργασίες (Ομαδικές ή ατομικές) Οικοδόμηση της Γνώσης

12 Συνεργατική Μάθηση & Τεχνολογία
Ομάδα μαθητών (2-4 ατόμων) Δραστηριότητες (σενάριο συνεργασίας με χρήση ψηφιακών τεχνολογικών εργαλείων) Διάδραση (πρόσωπο με πρόσωπο ή εξ αποστάσεως) Επίλυση ενός προβλήματος (1-2 διδακτικές ώρες) Συνεργατική Οικοδόμηση της Γνώσης

13 Βασικές Αρχές για την Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη
Ορισμός: Η ανάπτυξη είναι βιώσιμη όταν ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες, χωρίς να μειώνει τη δυνατότητα των μελλοντικών γενιών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες (WCED, 1987) Ο βασικός στόχος της ΒΑ: Η διαμόρφωση του κόσμου του «αύριο», παρέχοντας στα άτομα και στις κοινωνίες, δεξιότητες, απόψεις, γνώσεις και αξίες για να ζήσουν και να εργάζονται με ένα βιώσιμο τρόπο Εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη: Είναι μια φιλοσοφία και μια πρακτική που εξετάζει τις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης, που καθοδηγούν να παρακινούν τους μαθητές (ως πολίτες) για να ζήσουν τη ζωή τους με ένα πιο βιώσιμο τρόπο (Makrakis et. al., 2011)

14 Συνδετική Προσέγγιση της Βιώσιμης Ανάπτυξης
οποία επιδιώκει να ισορροπήσει την οικονομική ανάπτυξη με την κοινωνική ευημερία και την περιβαλλοντική προστασία, προωθώντας περισσότερο μια αναγωγική και λιγότερο ολιστική αντίληψη για τη Βιώσιμη\αειφόρο Ανάπτυξη

15 Θεματολογίας Βιώσιμης Ανάπτυξης
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Ενέργεια Απορρίμματα Νερό Βιοποικιλότητα Κλιματική αλλαγή Ερημοποίηση Φυσικές καταστροφές Χρήση εντομοκτόνων Χρήση γης Ειρήνη/ασφάλεια Ισότητα ευκαιριών Παιδική εργασία & εκμετάλλευση Κοινωνική ενσωμάτωση Υγεία Κοινωνική/περιβαλλοντική δικαιοσύνη Παραβίαση δικαιωμάτων γης Φτώχια / Πείνα Αλληλέγγυο/δίκαιο εμπόριο Τοπική οικονομία Εργασία/συνθήκες εργασίας Παραγωγή και κατανάλωση Παραγωγή/προσφορά τροφής Αγορές Περιορισμοί διακίνησης/εμπορίας αγαθών Πολιτιστική κληρονομιά Πολιτισμική ποικιλότητα Αυτόχθονη/τοπική γνώση Πολιτισμικές νόρμες/αξίες Διαπολιτισμική κατανόηση Συνήθειες /συμπεριφορές Δικαιώματα /υποχρεώσεις Ανάγκες και επιθυμίες ΑΞΙΕΣ Αλληλεγγύη, ισότητα, δικαιοσύνη, σεβασμός, προσφορά, λογοδοσία, συν-υπευθυνότητα, εντιμότητα, αρετή, μη-βία, ειρήνη, προστασία, συνεργασία, αμοιβαιότητα

16 Οι 10 δεξιότητες για τον 21ο αιώνα (10Cs)
Κριτική Σκέψη και επίλυση προβλημάτων (Critical thinking and problem solving) Επικοινωνία (Communication) Συνεργασία (Collaboration) Δημιουργικότητα και καινοτομία (Creativity and innovation) Συνδεσιμότητα (Connectivity) Κριτική συνείδηση (Critical consciousness) Κριτικός Αναστοχασμός (Critical reflection) Διαπολιτισμικές ικανότητες (Cross/inter-cultural competence) Συνυπευθυνότητα (Co-responsibility) Οικοδόμηση γνώσης (Constructing knowledge)

17 PBL και οι 10 δεξιότητες για τον 21ο αιώνα (10Cs) με την υποστήριξη των ΤΠΕ

18 Οι 6 μαθησιακοί στόχοι για τον 21ου αιώνα

19 Παραδείγματα http://tonerostizoimas.weebly.com
Παραδείγματα

20 Παραδείγματα http://narkot.weebly.com http://pigesenergeias.weebly.com
Παραδείγματα

21 Ευχαριστώ Πολύ!!! Μιχάλης Κλεισαρχάκης (Phd, Medu) Ε.Δι.Π.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστήμιο Κρήτης © Οκτώβριος 2018


Κατέβασμα ppt "Μαθησιακά Αντικείμενα στην Εκπαίδευση για την Βιώσιμη Ανάπτυξη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google