Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ «Καλές πρακτικές βελτίωσης ποιότητας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΗ Γ. ΤΣΙΟΤΡΑ Γ. Γ. Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

2 Συγκρότηση Τμήματος Ποιότητας και Αποδοτικότητας
Ιανουάριος 2007. Βασικές δραστηριότητες: Εφαρμογή συστήματος Διοίκησης με στόχους. Μέτρηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας υπηρεσιών της ΠΚΜ με τη χρήση δεικτών. Εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης. Πρόγραμμα ΠΟΛΙΤΕΙΑ. Συμμετοχή της ΠΚΜ σε Δίκτυα Ποιότητας και σε Διαγωνισμούς Ποιότητας. Προώθηση της επιμόρφωσης των υπαλλήλων σε θέματα ποιότητας.

3 Εφαρμογή συστήματος διοίκησης με στόχους
Πρώτη εφαρμογή: 2006 Ενημέρωση & ευαισθητοποίηση προϊσταμένων υπηρεσιών Περιφέρειας: Διοργάνωση ειδικού σεμιναρίου Εκπαίδευση στη: σημασία νέων εργαλείων διοίκησης στοχοθεσία αποτελεσματική λειτουργία υπηρεσιών βελτίωση ποιότητας υπηρεσιών προς τους πολίτες Τέταρτο έτος εφαρμογής.

4 Εφαρμογή συστήματος διοίκησης με στόχους
Προβλήματα εφαρμογής: δυσκολία κατανόησης νέων όρων και διαδικασιών (κυρίως της διαδικασίας μετάβασης από τη διοίκηση με βάση τις αρμοδιότητες στη διοίκηση με βάση τα αποτελέσματα) δυσκολία αποδοχής νέου τρόπου λειτουργίας

5 Εφαρμογή συστήματος διοίκησης με στόχους
Αντιμετώπιση προβλημάτων: Σταθερή υποστήριξη διαδικασίας και δέσμευση στη βελτίωση της ποιότητας, από ΓΓ και ΓΔ της ΠΚΜ. Στενή και επίμονη συνεργασία των στελεχών του Τμήματος Ποιότητας με κάθε Δ/νση χωριστά.

6 Δείκτες μέτρησης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας υπηρεσιών ΠΚΜ
Ένταξη το 2006 στο πρόγραμμα ΠΟΛΙΤΕΙΑ του έργου: «Διαμόρφωση δεικτών μέτρησης της αποτελεσματικότητας και της αποδοτικότητας των Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας». Ενσωμάτωση των δεικτών στις αποφάσεις στοχοθεσίας του 2007 και μέτρησή τους στο τέλος του έτους.

7 Δείκτες μέτρησης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας υπηρεσιών ΠΚΜ
Προβλήματα εφαρμογής: Δυσκολία συγκέντρωσης αναγκαίων στοιχείων και πληροφοριών για το έργο και τη λειτουργία των Υπηρεσιών. Εντοπισμός ορισμένων λαθών στον τρόπο προσδιορισμού των δεικτών, τα οποία διορθώθηκαν στη στοχοθεσία του 2008.

8 Δείκτες μέτρησης αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας υπηρεσιών ΠΚΜ
Αντιμετώπιση προβλημάτων: Ένταξη στη στοχοθεσία του 2008 του στόχου «Θέσπιση συστημάτων συλλογής και επεξεργασίας στοιχείων και πληροφοριών για το έργο και τη λειτουργία των Υπηρεσιών της ΠΚΜ», και εξειδίκευσή του σε κάθε Υπηρεσία. Διόρθωση προβληματικών δεικτών σε συνεργασία του Τμήματος Ποιότητας και Αποδοτικότητας με όλες τις Υπηρεσίες.

9 Εφαρμογή Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης
Εφαρμογή σε 15 Διευθύνσεις της ΠΚΜ: 6 το 2006, 6 το 2007 και 3 το 2008. Εντοπισμός δυνατών και αδύνατων σημείων λειτουργίας των διευθύνσεων. Τρόπος βελτίωσης αδύναμων σημείων => ένταξη μέτρων βελτίωσης στη στοχοθεσία του επόμενου έτους. Παρουσίαση αποτελεσμάτων αξιολόγησης σε κοινή σύσκεψη στελεχών των Διευθύνσεων παρουσία των ΓΓ και ΓΔ.

10 Εφαρμογή Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης
Συμμετοχή της ΠΚΜ στο 1ο Εθνικό Βραβείο Ποιότητας (Ε.Β.Π.) Δημόσιων Υπηρεσιών. Απονομή στην ΠΚΜ επαίνου συμμετοχής. Αίτηση για 2ο Ε.Β.Π. Συμμετοχή της ΠΚΜ στο Ευρωπαϊκό Δίκτυο των Υπηρεσιών που εφαρμόζουν το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης. Εκκίνηση διαδικασίας διάδοσης καλών πρακτικών που εντοπίσθηκαν από την αξιολόγηση των 15 Δ/νσεων της ΠΚΜ.

11 Έρευνα ικανοποίησης υπαλλήλων
Στόχος: διαπίστωση εκτιμήσεων & αξιολογήσεων υπαλλήλων της ΠΚΜ για σημαντικά θέματα δημιουργία διαύλου επικοινωνίας προσωπικού με Διοίκηση. Έρευνα => Εργαλείο διαπίστωσης: απόψεων προσωπικού προόδου που επιτυγχάνεται με την εφαρμογή των αλλαγών Διεξαγωγή έρευνας στις 15 Μαϊου 2008. Συμμετοχή 41 Δ/νσεων της περιφέρειας και του 82% των εργαζομένων αυτών.

12 Υποβολή προτάσεων βελτίωσης
Υποβολή προτάσεων βελτίωσης της λειτουργίας των υπηρεσιών από τους υπαλλήλους και βράβευσης των καλύτερων προτάσεων Αξιοποίηση πολυετούς εμπειρίας προσωπικού. Έμφαση στις απόψεις του προσωπικού για τυχόν στρεβλώσεις που εμποδίζουν την παραγωγή ποιοτικού έργου.

13 Αναγνώριση & επιβράβευση ατομικών & συλλογικών προσπαθειών
Εφαρμογή συστημάτων βράβευσης υπαλλήλων σε ατομική ή ομαδική βάση. Διεύθυνση Σχεδιασμού και Ανάπτυξης: βράβευση υπαλλήλου Διεύθυνση Ελέγχου Κατασκευής Έργων: βράβευση ομάδας επίβλεψης

14 Συγκριτική αξιολόγηση με τη χρήση δεικτών
Διενέργεια μελέτης συγκριτικής αξιολόγησης με χρήση δεικτών (benchmarking) Επιλεγμένες ισχυρές περιφέρειες της Δυτικής Ευρώπης Θέματα διεθνοποίησης, διεθνούς δικτύωσης και συμμετοχής στα κρίσιμα ζητήματα της Ε.Ε. Κατάρτιση σχετικής στρατηγικής Υλοποίηση των επί μέρους ενεργειών σχεδίου δράσης

15 Διαφάνεια στην οικονομική διαχείριση
Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κεντρικής Μακεδονίας: διαθέτει από το 2008 πιστοποιημένο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ELOT EN ISO 9001:2000 για την Οικονομική διαχείριση και διεκπεραίωση πληρωμών έργων.

16 One stop shop αλλοδαπών
Έργο της Κοινωνίας της Πληροφορίας Στόχος: άμεση και ταχεία εξυπηρέτηση ομογενών και αλλοδαπών πολιτών μέσω παροχής βελτιωμένων υπηρεσιών. Δημιουργία διαδικτυακής πύλης Δημιουργία φωνητικής πύλης

17 One stop shop επενδυτών
Έργο της Κοινωνίας της Πληροφορίας Δημιουργία ηλεκτρονικού συστήματος για: πληροφόρηση υποψηφίων ιδιωτών επενδυτών για υπάρχουσες επενδυτικές ευκαιρίες γρήγορη διαχείριση διαδικασιών που σχετίζονται με την έγκριση, υλοποίηση και ολοκλήρωση των επενδυτικών ενεργειών.

18 Εφαρμογή καλών πρακτικών ποιότητας στην ΠΚΜ
Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: μετατροπή σε πράξη του οράματος για ανάπτυξη, ποιότητα και συνοχή Η ενσωμάτωση «καλών πρακτικών» ποιότητας αποτελεί: Εχέγγυο για βελτίωση παρεχομένων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Βασικό άξονα διοικητικής μεταρρύθμισης και αλλαγής νοοτροπίας δημοσιών υπαλλήλων και πολιτών προς το ελληνικό δημόσιο.


Κατέβασμα ppt "ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google