Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Σχολή Διοίκησης & Οικονομίας Τμήμα ΔιοίκησηςΕπιχειρήσεων Ακαδ. Έτος Δρ Σπύρος Αβδημιώτης & Δρ Χριστίνα Μπονάρου Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό 6η Διάλεξη: Ο ρόλος του γραφείου τύπου
2
Αρχές που πρέπει να διέπουν τις σχέσεις με τα Μ.Μ.Ε.
Αρχές που πρέπει να διέπουν τις σχέσεις με τα Μ.Μ.Ε. Ειλικρίνεια: Δεν πρέπει να αποκρύπτουμε την αλήθεια των γεγονότων. Εγκυρότητα: Τα στοιχεία και οι πληροφορίες θα πρέπει να είναι ελεγμένα, διασταυρωμένα και ακριβή. Αντικειμενικότητα: Δεν μεροληπτούμε ποτέ υπέρ του ενός ή του άλλου μέσου ή εκπροσώπου. Ακρίβεια χρόνου: η τουριστική επιχείρηση οφείλει να στέλνει εγκαίρως το πληροφοριακό υλικό και πάντα μέσα στις γνωστές προθεσμίες έκδοσης του κάθε μέσου. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
3
Γραφείο Τύπου Συγκεντρώνει όλες εκείνες τις αρμοδιότητες που είναι απαραίτητες για την καλλιέργεια Δημοσίων Σχέσεων με τα ΜΜΕ. Μέσω αυτού επιτυγχάνεται καλύτερη επικοινωνία με τα ΜΜΕ. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ: Δημιουργία καταλόγων ΜΜΕ και δημοσιογράφων ανά αντικείμενο. Παρακολούθηση δημοσιότητας (τι γράφουν για εμάς;) Αρχειοθέτηση δημοσιεύσεων. Ενημέρωση τουριστικής επιχείρησης για αναφορές των ΜΜΕ. Ενημέρωση των ΜΜΕ (συνεντεύξεις τύπου, δελτία τύπου, ξεναγήσεις δημοσιογράφων, προσωπικές συνεντεύξεις, απαντήσεις σε δημοσιεύματα) Καλλιέργεια σχέσεων με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
4
Συνέντευξη Τύπου (Press Conference)
Πρόσκληση των εκπροσώπων διαφόρων ΜΜΕ σε συγκεκριμένο χώρο με σκοπό την παροχή ενημέρωσης. Συνεντεύξεις σε ομάδα δημοσιογράφων που καμιά φορά υπερβαίνουν τους εκατό. Αποτελούν τον πιο συνηθισμένο τρόπο για να δώσουν οι επιχειρήσεις δημοσιότητα στις απόψεις τους, στις ενέργειές τους, στις συμφωνίες ή τις διαφωνίες τους. Προγραμματισμένη ή απρογραμμάτιστη (π.χ. σε περίπτωση κρίσης) Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
5
Σκοπιμότητα της συνέντευξης Επιλογή σωστής ημερομηνίας
Βασικές λεπτομέρειες για την επιτυχία της Συνέντευξης Τύπου (Press Conference) Σκοπιμότητα της συνέντευξης Επιλογή σωστής ημερομηνίας Επιλογή καταλλήλου χρόνου: ιδανικές ώρες για τους δημοσιογράφους είναι και Σωστή επιλογή χώρου (π.χ. στις εγκαταστάσεις της τουριστικής επιχείρησης ή σε κάποιο ξενοδοχείο;) Κατάρτιση καταλόγων εκπροσώπων Προσκλήσεις: αποστολή ημέρες πριν το γεγονός και τηλεφωνική παρακολούθηση της εξέλιξης των συμμετοχών. (συν.) Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
6
Βασικές λεπτομέρειες για την επιτυχία της Συνέντευξης Τύπου (Press Conference)
(συν.) Οργάνωση αίθουσας (χωροταξία) Διακόσμηση (διακριτική παρουσία της επωνυμίας της επιχείρησης) Οπτικοακουστικά μέσα Καρτελάκια ομιλητών Καφές/μπουφέ Φωτογραφική κάλυψη της εκδήλωσης Πρόβλεψη για χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων Γραμματεία Δημοσιογραφικός φάκελος (Press Kit) Αποστολή συμπληρωματικού υλικού (π.χ. φωτογραφίες) Αποστολή ειδησεογραφικού υλικού σε όσους δεν ήρθαν Πιθανή προσφορά δώρων ως φιλοφρόνηση & όχι ως «δωροδοκίας» Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
7
Press Kit Προσφέρεται στους προσκεκλημένους δημοσιογράφους και περιλαμβάνει: Το Δελτίο Τύπου του γεγονότος Αναλυτικό ενημερωτικό υλικό για την επιχείρηση Σύντομα βιογραφικά των ομιλητών με τις ομιλίες τους Φωτογραφίες ή λογότυπα σε ψηφιακή μορφή και υψηλή ανάλυση Μπλοκ με στυλό Η παροχή όλου του υλικού σε ηλεκτρονική μορφή (CD- ROM/USB Stick) διευκολύνει τους δημοσιογράφους Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
8
Δελτίο Τύπου (Press Release)
Ανακοίνωση εκ μέρους της τουριστικής επιχείρησης μιας δραστηριότητας που θέλει να δημοσιοποιήσει μέσω των ΜΜΕ. Μοιάζει με άρθρο ειδησεογραφικού και ενημερωτικού χαρακτήρα. Ο δημοσιογράφος και/ή ο εκδότης του ΜΜΕ είναι απόλυτα ελεύθερος να επιλέξει αν θα δημοσιεύσει το υλικό, πότε, και πώς. Στέλνεται πάντα σε συγκεκριμένους δημοσιογράφους που ασχολούνται με το συγκεκριμένο (π.χ. οικονομικό, τουριστικό ρεπορτάζ). Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
9
Αρχές για σωστή σύνταξη δελτίων τύπου
α. Σωστή συγγραφή: σαφές κείμενο μικρές προτάσεις σωστή σύνταξη & ορθογραφία Απαντήσεις στο τί, ποιος, πού, πότε, γιατί. Αλήθειες με διασταυρωμένες πληροφορίες. Δεν πρόκειται για διαφήμιση, ούτε για πρόσκληση, ούτε για διάγγελμα, αλλά για ΕΙΔΗΣΗ. Δίνουμε πάντα στοιχεία επικοινωνίας Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
10
Αρχές για σωστή σύνταξη δελτίων τύπου
β. Καλαίσθητη μορφοποίηση: χαρτί λευκό Α4, χωρίς πειραγμένα περιθώρια. Προσεκτική επιλογή γραμματοσειράς (όχι «καλλιτεχνικές», ευανάγνωστο μέγεθος γραμμάτων) γ. Επικεφαλίδα: με «νόημα», περιεκτικός τίτλος που περνά κάποιο μήνυμα. δ. Έκταση: Συνήθως δεν ξεπερνά τα 2/3 της σελίδας. (Εξαρτάται ωστόσο από την περίπτωση) ε. Φωτογραφίες: απαραίτητες στις περισσότερες περιπτώσεις. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
11
Γραφή «αντεστραμμένης πυραμίδας»
Πηγή: & Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
12
Δελτίο τύπου Λογότυπο επιχείρησης Ημερομηνία Στοιχεία επικοινωνίας
Τίτλος (με κεφαλαία) Υπότιτλος Lead (πρώτη παράγραφος που απαντάει στα 5 W: who, what, when, where & why) Κυρίως κείμενο (από τα πιο σημαντικά στα λιγότερο σημαντικά) Πληροφορίες για την επιχείρηση Φωτογραφίες «Με την θερμή παράκληση για δημοσίευση» Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
13
Δημοσιογραφικές αποστολές και επισκέψεις
Αποτελεσματικοί τρόποι ενημέρωσης των ΜΜΕ, ιδιαίτερα για την τουριστική επιχείρηση. Ιδιαίτερη περιποίηση των δημοσιογράφων: διευκόλυνση στη μετακίνηση, γεύματα, ξεναγήσεις, παροχή ενημερωτικού υλικού, φιλοξενία. Στόχοι: καλλιέργεια καλύτερης επικοινωνίας με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ Παρουσίαση της επιχείρησης στους δημοσιογράφους Ευνοϊκή προβολή/δημοσιότητα μέσα από άρθρα/παρουσιάσεις κλπ. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
14
Προσκλήσεις σε «ειδικούς» του τουρισμού
Δημοσιογράφοι που ασχολούνται με την τουριστική ενημέρωση, τηλεοπτικά κανάλια και συγγραφείς του τουρισμού. Στην πράξη, οι ειδικοί προσκαλούνται συνήθως μετά από κοινές προσπάθειες των γραφείων Δημοσίων Σχέσεων των διαφόρων τουριστικών επιχειρήσεων της συγκεκριμένης περιοχής (π.χ. Συνεργασία Ξενοδοχείων - Πρακτορείων Ταξιδιών, Αεροπορικών Εταιρειών, Τοπικών Φορέων Τουρισμού κλπ.). Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
15
Ατομική Συνέντευξη Είτε με πρωτοβουλία της τουριστικής επιχείρησης είτε του δημοσιογράφου του συγκεκριμένου ΜΜΕ. Αποτελεσματική τεχνική ιδιαίτερα με ΜΜΕ που εξειδικεύονται στο χώρο δραστηριοτήτων της τουριστικής επιχείρησης. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
16
Απαντήσεις σε δημοσιεύματα
Όσο καλύτερα λειτουργούν οι Δημόσιες Σχέσεις και το Γραφείο Τύπου της Τουριστικής Επιχείρησης τόσο σπανιότερα παρουσιάζεται η ανάγκη για απαντήσεις σε δυσμενή δημοσιεύματα. Εφόσον παραστεί ανάγκη, οι απαντήσεις θα πρέπει να έχουν τα εξής χαρακτηριστικά: α. να τεκμηριώνουν «ψυχρά» και χωρίς συναισθηματική φόρτιση την απάντηση. β. να δίδονται χωρίς περιττά σχόλια ή υπονοούμενα. γ. να μην υπάρχουν αιχμές κατά του εντύπου που τα έχει δημοσιεύσει. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
17
5η ΑΣΚΗΣΗ (για την τάξη & για το σπίτι)
Παρουσίαση συγκεκριμένων δελτίων τύπου Συζήτηση και σχολιασμός τους στην τάξη Επισήμανση σωστών και λάθος πρακτικών Υποθέστε ότι είστε υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων μιας τουριστικής επιχείρησης ή ενός τουριστικού φορέα (πραγματικού ή φανταστικού –σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί να δώσετε τα στοιχεία του (& τα δικά σας) και να χρησιμοποιήσετε ένα λογότυπο): γράψτε ένα δελτίο τύπου με σκοπό να δώσετε τις απαραίτητες πληροφορίες για μια εκδήλωση την οποία πρόκειται να διοργανώσετε (επιλέξτε ελεύθερα την θεματολογία, τους ομιλητές και άλλες σχετικές λεπτομέρειες). Η άσκηση θα πρέπει να έχει σταλεί στο μέχρι τις 14 Δεκεμβρίου 2011. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
18
Πηγές & βιβλιογραφία Charnley, M.V. και Charnley, B. (1992). Η τέχνη του ρεπορτάζ. Μτφρ. και επιμέλεια Α. Χριστοδουλίδης, Αθήνα: Γνώση , 1992. Δεληγιάννης, Β. και Κυριακίδης, Μ. (1995). Ραδιοφωνική παραγωγή και δημο- σιογραφία. Αθήνα: Παρα πέντε/Ροή. Κιλιπίρης, Φ. (2011). Διδακτικές σημειώσεις «Δημόσιες σχέσεις τουριστικών επιχειρήσεων. ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης, Τμήμα Τουριστικών Επιχειρήσεων. Λύτρας, Π. (2008). Δημόσιες σχέσεις και επικοινωνία στον τουρισμό. Αθήνα: Interbooks. Μαγκλιβέρας, Δ. (1980). Εγχειρίδιο δημοσίων σχέσεων. Αθήνα: Παπαζήσης. Ξύγγη, Μ. (2006). Δημόσιες σχέσεις. Προγραμματισμός και σωστή επικοινωνία με το κοινό σας. Αθήνα: Προπομπός. Πασαλάρης, Χ. (2001). 60 Χρόνια ΜΜΕ: Την αλήθεια κι ας πονάει. Αθήνα: Μύρτος. Σταμάτης, Γ. (2007). Ολοκληρωμένη Στρατηγική Επικοινωνία. Αθήνα: Σταμούλης. Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
19
Ερωτήσεις; Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
20
Επικοινωνία: rdoffice@gmail.com
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον τουρισμό - 6η Διάλεξη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.