Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Οι ευρετικές στρατηγικές
στο μάθημα του G.Polya (1966) Παρουσιάση: Ελπίδα Νασιοπούλου 2017
2
Βασικές αρχές για την διδασκαλία των Μαθηματικών κατά τον Polya
Διδασκαλία σημαίνει να δίνεις την ευκαιρία στο μαθητή να ανακαλύψει. Πρώτα η εκτίμηση και μετά η απόδειξη. Τα Μαθηματικά ανακαλύπτονται με εικασίες και ολοκληρώνονται με αποδέιξεις. Στάδια επίλυσης προβλήματος Κατανόηση προβλήματος Επινόηση σχεδίου επίλυσης Εφαρμογή σχεδίου Αναστοχασμός Ευρετική στρατηγική, είναι αυτή που προκύπτει μέσα από τη διαδικασία κατανόησης του προβλήματος και απόπειρας επίλυσής του. Διαδικασία συνεχούς ανάδρασης Θεωρίας - Πράξης Εκτίμησης - Γεγονότος
3
Στοιχεία – πυρήνες στην εύρεση στρατηγικής
Ερωτήματα Αδιαίρετη διαδικασία αναζήτησης/ αποκάλυψης Αλυσιδωτή διατύπωση κατά τη διαδικσία Εκτιμήσεις Λογική ή τυχαία Επαπροσδιορισμός Προσθήκη Πλήθος σωστών Εκτίμηση – κλειδί Ζητούμενο Κατανόηση Αναδιατύπωση συνεχής Αναγωγή Απλή περίπτωση Επόμενο επίπεδο Εξεζητημένες περιπτώσεις Έλεγχος Της διαδικασίας Της εφαρμογής Των εργαλείων ελέγχου Αναπαράσταση Σχήματα Χειρονομίες Πινακας Λίστα αποτελεσμάτων ή εκτιμήσεων Πολλαπλή χρήση αντικειμένων του περιβάλλοντος Επικοινωνία Ικανοποίηση ως προς τη διαδικασία Συναισθήματα από την απόρριψη μιας ιδέας Αναζήτηση συμφωνίας πάνω σε μια ιδέα Απόδειξη Ανάδειξη της αναγκαιότητας Κομβική αυτή της εκτίμησης – κλειδί
4
Ανάδειξη στρατηγικής – σύνδεση με ήδη γνωστές διαδικασίες
Απλή περίπτωση (simple case) Εξεζητημένες περιπτώσεις (extreme cases) Παρατήρηση (observation) Τακτικότητα/ Μοτίβο/ Νομοτέλεια (regularity/pattern/law) Γενίκευση (generalization) Έλεγχος εικασιών (test guesses) Αναλογία (analogy) Επαγωγική μέθοδος
5
Σε πόσα μέρη 5 επίπεδα τέμνουν το χώρο;
Τέλος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.