Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
μετά την έξωση του Όθωνα (1862): ως βασιλιάς των Ελλήνων ορίστηκε από τις Δυνάμεις ο 18χρονος Δανός πρίγκιπας Γουλιέλμος – Γεώργιος Γκλύξμπουργκ, που επικράτησε να λέγεται Γεώργιος Α’ (1863) ενσωμάτωση των Επτανήσων στο ελληνικό κράτος (1864) Αιτία: οι αγώνες των ριζοσπαστών Επτανησίων, που ζητούσαν να ενωθούν με την Ελλάδα, ασκούσαν πίεση στους Άγγλους κυρίαρχους ως τότε των νησιών

2 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Βασιλιάς Γεώργιος Α’ (1863 – 1913) της δυναστείας των Γκλύξμπουργκ Βασίλισσα Όλγα

3 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Ένωση Επτανήσων με Ελλάδα

4 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
1863: Εθνοσυνέλευση με σκοπό την ψήφιση συντάγματος άφιξη Γεωργίου Α’ και ανάληψη της βασιλείας, άρα βρέθηκε μπροστά σε μια ειλημμένη απόφαση των Ελλήνων που όφειλε να σεβαστεί σύνταγμα 1864

5 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
σύνταγμα 1864: βάση του ήταν η δημοκρατική αρχή: ο λαός κυρίαρχος παράγοντας του πολιτεύματος ο βασιλιάς θα ήταν ο ανώτατος άρχοντας της πολιτείας το πολίτευμα της Ελλάδας θα ήταν βασιλευόμενη δημοκρατία δικαίωμα ψήφου είχαν οι άντρες από 21 ετών και πάνω διάκριση των εξουσιών: νομοθετική εκτελεστική δικαστική Βασιλιάς + Βουλή Βασιλιάς + υπουργοί ανεξάρτητη (δικαστές (καταργείται που διόριζε ανεξάρτητοι από το η Γερουσία) ο ίδιος βασιλιά)

6 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Νομοθετική Εκτελεστική Δικαστική Σύνταγμα 1844 συνταγματική μοναρχία Βασιλιάς + Γερουσία (εξαρτημένη από το Βασιλιά) + Βουλή Βασιλιάς + υπουργοί (< η θέση τους εξαρτημένη από το Βασιλιά) Δικαστές 1864 βασιλευόμενη δημοκρατία Βασιλιάς + Βουλή (από την ψήφο του ελληνικού λαού) ανεξάρτητοι δικαστές

7 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
διακυβέρνηση της Ελλάδας από τον Αλέξανδρο Κουμουνδούρο: κυριάρχησε στη πολιτική ζωή της Ελλάδας από το 1864 – 1881 είτε ως υπουργός είτε ως πρωθυπουργός ως πρωθυπουργός: → μοίρασε τις εθνικές γαίες που έμεναν ως τότε αδιάθετες (1871) → επιδίωξε τη διεύρυνση των ελληνικών συνόρων → συγκρούστηκε με το Γεώργιο Α’: Αιτία: η απόφαση του Κουμουνδούρου να στείλει ελληνικό στρατό, για να ενισχύσει την κρητική επανάσταση των ετών 1866 – 1869 Συνέπεια: η απομάκρυνση του Κουμουνδούρου από το βασιλιά

8 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Αλέξανδρος Κουμουνδούρος

9 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
προβλήματα του κοινοβουλευτικού πολιτεύματος: οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν ήταν μόνιμοι πίεζαν τους βουλευτές να τους διορίζουν μόνιμα δεν υπήρχαν συγκροτημένα κόμματα Συνέπεια: οι πολίτες ψήφιζαν εκείνους τους βουλευτές που τους υπόσχονταν μόνιμο διορισμό στο δημόσιο κι οι βουλευτές με τη σειρά τους ψήφιζαν εκείνον τον πολιτικό αρχηγό που τους υποσχόταν να διορίσει μόνιμα τους ψηφοφόρους τους πολιτική αστάθεια, δηλαδή συνεχής αλλαγή κυβερνήσεων που κυβερνούσαν για μικρά χρονικά διαστήματα Αιτία: κάθε φορά που ο βασιλιάς διαφωνούσε με μια κυβέρνηση , δε δίσταζε να την ανατρέψει.

10 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Η προέλευση της ονομασίας της πλατείας Κλαυθμώνος Το όνομα αυτής της πλατείας οφείλεται στο ότι στην προ του 1909 περίοδο, οι δημόσιοι υπάλληλοι δεν ήταν μόνιμοι όπως σήμερα. Οι απολυμένοι, πήγαιναν εμπρός από το Υπουργείο Εσωτερικών που ήταν στην πλατεία αυτή και με κλάματα και θρήνους («κλαυθμούς») παρακαλούσαν να τους ξαναπροσλάβουν. Δεδομένου ότι τέτοιες απολύσεις συνέβαιναν τακτικά σε κάθε αλλαγή κυβερνήσεως, οι σκηνές αυτές ήταν αρκετά συχνές στην πλατεία. Ανάδοχος της ονομασίας ήταν πάντως ο συγγραφέας και κατόπιν ακαδημαϊκός Δημ. Γρ.Καμπούρογλου, που πρώτος ονόμασε την πλατεία «Κλαυθμώνος» σε ένα χρονογράφημα του στην «Εστία» το 1878.

11 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
 Πλατεία Κλαυθμώνος (19ος αι.) Πλατεία Κλαυθμώνος (σήμερα)

12 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
η εμφάνιση του Χαρίλαου Τρικούπη στο πολιτικό προσκήνιο: Αιτία: η αντίθεσή του στην τακτική του βασιλιά να ανατρέπει κυβερνήσεις, όταν διαφωνούσε μαζί τους Πώς: γράφοντας το άρθρο «Τίς πταίει» (= Ποιος φταίει) (1874) Κύρια άποψη: ο βασιλιάς θα πρέπει να διορίζει πρωθυπουργό μόνο εκείνον που έχει τη «δεδηλωμένη» εμπιστοσύνη της Βουλής. «αρχή της δεδηλωμένης»: η αρχή του κοινοβουλευτικού πολιτεύματος, σύμφωνα με την οποία πρωθυ- πουργός της χώρας γίνεται εκείνος που έχει την υποστήριξη της πλειοψηφίας των βουλευτών.

13 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Αντιδράσεις του βασιλιά: → ο Γεώργιος διόρισε τον Τρικούπη προσωρινό πρωθυπουργό (1875), για να πραγματοποιήσει εκλογές → όταν άρχισε τις εργασίες της η νέα Βουλή, ο βασιλιάς εκφώνησε λόγο γραμμένο από τον Τρικούπη όπου αναγνώριζε την αρχή της δεδηλωμένης: → Λόγος του Θρόνου

14 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Το Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής θεμελιώθηκε το 1858 από τη βασίλισσα Αμαλία.Το κτίριο του Κοινοβουλίου ολοκληρώνεται το Στις 11 Αυγούστου πραγματοποιείται η επίσημη έναρξη των συνεδριάσεων της Βουλής με πρωθυπουργό τον Χαρίλαο Τρικούπη. Για 60 ολόκληρα χρόνια το κτίριο της οδού Σταδίου στεγάζει την πολυτάραχη πολιτική ζωή της χώρας. Το 1935 η Βουλή των Ελλήνων μεταστεγάζεται στα Παλαιά Ανάκτορα στην Πλατεία Συντάγματος, όπου λειτουργεί έκτοτε.

15 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Το Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής ( ) όπου σήμερα στεγάζεται το Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, σε σχέδια του Γάλλου αρχιτέκτονα Μπουλανζέ, τα οποία στη συνέχεια τροποποιούνται από τον Έλληνα αρχιτέκτονα Παναγιώτη Κάλκο.

16 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Συνέπειες από την αναγνώριση της αρχής της δεδηλωμένης: τα μικρά κόμματα, που δεν μπορούσαν να αναδείξουν πλειοψηφία βουλευτών σε εκλογές: → εξαφανίστηκαν ή → ενσωματώθηκαν σε μεγαλύτερα κόμματα δικομματισμός: η εναλλαγή στην εξουσία δύο μόνο κομμάτων στο χρονικό διάστημα 1885 – 1895 (πότε το ένα πότε το άλλο): → το ένα είχε επικεφαλής το Χ. Τρικούπη → το άλλο είχε επικεφαλής το Θεόδωρο Δηλιγιάννη

17 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Θεόδωρος Δηλιγιάννης Χαρίλαος Τρικούπης

18 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Χαρίλαος Τρικούπης ( ) Κυριάρχησε στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας επί 19 χρόνια, από το 1875 έως το 1894 Από τα 20 αυτής της περιόδου διετέλεσε πρωθυπουργός 7 συνολικά φορές Κυβέρνησε τη χώρα για σχεδόν 10 χρόνια Γεννήθηκε στο Ναύπλιο και καταγόταν από την ιστορική οικογένεια Τρικούπη του Μεσολογγίου Ήταν γιος του Σπυρίδωνα Τρικούπη πολιτικού, ιστορικού και επίσης πρωθυπουργού της Ελλάδας και της Αικατερίνης, αδελφής του Αλ. Μαυροκορδάτου Σπούδασε νομική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, όπου μετά τριετή φοίτηση συμπλήρωσε τις σπουδές του στο Παρίσι. Για 8 έτη ( ) ακολούθησε διπλωματική καριέρα

19 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Έργο του: αναδιοργάνωσε την αστυνομία, την αγροφυλακή και τη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων. αποφάσισε την αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδας η διάνοιξη της Διώρυγας της Κορίνθου επετεύχθη χάρη στον Τρικούπη, ο οποίος και την εγκαινίασε το 1893. μείωσε τον αριθμό των βουλευτών από 240 σε 150 (το κατώτατο όριο που προέβλεπε τότε το Σύνταγμα) ενίσχυσε το Βασιλικό Ναυτικό με παραγγελία τριών μεγάλων πλοίων

20 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Στόχος του προγράμματος του Χ. Τρικούπη: ένα κράτος: σύγχρονο οικονομικά ανεπτυγμένο Πολιτικό έργο του Χ. Τρικούπη: κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής για να βοηθήσουν στην οικο- νομική ανάπτυξη της Ελλάδας: οδοποιία σιδηροδρομικό δίκτυο διάνοιξη της διώρυγας Κορίνθου ανασυγκρότηση ενόπλων δυνάμεων προσπάθεια για ειρηνική συμβίωση με την Οθωμανική αυτοκρατορία θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων για την πρόσληψη πολιτών στη δημόσια διοίκηση, έτσι ώστε να λειτουργεί σωστά και αξιοκρατικά ο δημόσιος τομέας

21 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Πόροι χρηματοδότησης του φιλόδοξου πολιτικού προγράμματος Χ. Τρικούπη: βαρύτατη φορολογία νέα μεγάλα δάνεια με τράπεζες του εξωτερικού η προσφορά προνομιακών όρων στους Έλληνες κεφαλαιούχους του εξωτερικού, για να έρθουν να επενδύσουν στην Ελλάδα

22 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Οι πολιτικές θέσεις του Θ. Δηλιγιάννη – αντιπολίτευση στον Χ.Τρικούπη: η φορολόγηση να είναι η μικρότερη δυνατή τα μέτρα Τρικούπη έπλητταν κυρίως τα μεσαία και κατώτερα κοινω- νικά στρώματα ο Τρικούπης ευνοούσε τους οικονομικά ισχυρούς κατάργηση του νόμου του Τρικούπη «περί προσόντων των δημοσίων υπαλλήλων», επειδή θεωρούσε σωστό και νόμιμο η εκάστοτε κυβέρνηση να απολύει τους δημοσίους υπαλλήλους που διόρισε η προηγούμενη και να διορίζει τους δικούς της οπαδούς σε κρατικές θέσεις

23 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
απεικόνιση της τελετής των εγκαινίων με τα πλοία που ετοιμάζονται να περάσουν από τη διώρυγα σκηνή από το εργοτάξιο κατασκευής της διώρυγας της Κορίνθου

24 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
η κατασκευή του τμήματος Θησείου – Μοναστηρακίου. Διακρίνονται μηχανικοί και εργάτες καθώς και έργα στήριξης στο πίσω μέρος της στοάς Αττάλου.

25 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
η πορεία προς την οικονομική και εθνική κρίση: η αδυναμία της Ελλάδας να ανταποκριθεί στις οικονομικές της υποχρεώσεις κήρυξη της Ελλάδας υπό πτώχευση από το Χ. Τρικούπη: 1893 1895: → αποτυχία του Χ. Τρικούπη στις εκλογές (ούτε βουλευτής δεν εκλέχτηκε) → ανάληψη της πρωθυπουργίας από το Θ. Δηλιγιάννη Προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει: → οικονομική δυσπραγία → η οικονομική επιβάρυνση για το κράτος λόγω της απο- στολής στρατού στην Κρήτη (1897), για να βοηθήσει τους επαναστατημένους Κρητικούς κατά την επανάσταση του 1896 – 1897 Αιτία: η επιθυμία της κοινής γνώμης που επηρεαζόταν από τη Μεγάλη Ιδέα

26 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)

27 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)

28 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
1897: ελληνοτουρκικός πόλεμος στη Θεσσαλία Αρχιστράτηγος : ο διάδοχος Κωνσταντίνος Έκβαση: → οι δυνάμεις των Τούρκων έφτασαν ως τη Λαμία → οι Τούρκοι απαίτησαν από τους Έλληνες τεράστια πολεμική αποζημίωση με αντάλλαγμα να εκκενώ- ταπεινωτική σουν τη Θεσσαλία, η οποία στο μεγαλύτερο μέρος ή τ τ α της είχε απελευθερωθεί από τους Τούρκους ήδη της Ελλάδας από το 1881 → οι Δυνάμεις διαβεβαίωσαν το σουλτάνο ότι θα φρο- ντίσουν ώστε η Ελλάδα να καταβάλει την πολεμική αποζημίωση στους Τούρκους

29 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Συνέπειες από την ήττα στον πόλεμο του 1897: Οικονομικές Πολιτικές Οικονομικές συνέπειες: η Ελλάδα πήρε νέο δάνειο από τις Δυνάμεις για να μπορέσει να πληρώσει την αποζημίωση στο σουλτάνο Οι Δυνάμεις υποχρέωσαν την Ελλάδα να δεχτεί μια επιτροπή Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου (ΔΟΕ) Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος (ΔΟΕ): μια επιτροπή ορισμένη από τις Δυνάμεις, η οποία θα διαχειριζόταν τα κυριότερα δημόσια έσοδα της Ελλάδας, για να εξασφαλίσει ότι η χώρα θα ξεπλη- ρώσει τα χρέη της Πολιτικές συνέπειες: η δυσαρέσκεια του ελληνικού λαού εναντίον της βασιλικής οικογένειας και των πολιτικών

30 ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)
Παράγοντες που οδήγησαν στο στρατιωτικό κίνημα στο Γουδί (1909): η λαϊκή δυσαρέσκεια και οργή από την ταπείνωση της χώρας η αποφασιστική παρέμβαση του βασιλιά Γεωργίου στην εσωτερική και εξωτερική πολιτική της χώρας ε ι δ ι κ ό τ ε ρ α: οι συνεχείς παρεμβάσεις του βασιλιά αλλά και άλλων μελών της βασιλικής οικογένειας στην: → πολιτική ζωή και → λειτουργία των ενόπλων δυνάμεων


Κατέβασμα ppt "ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΩΣΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1862) ΈΩΣ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΣΤΟ ΓΟΥΔΙ (1909)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google