Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η διεξαγωγή σχεδίων εργασίας στο σύγχρονο σχολείο, προβάλλει ως αναγκαιότητα, για την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης των μαθητών, καθώς και όλων εκείνων των ιδιοτήτων που θεωρούνται απαραίτητες στη σύγχρονη εποχή. Η ικανότητα να πράττω, να υπάρχω και να συνυπάρχω, η ικανότητα συλλογής και ανταλλαγής πληροφοριών, σχεδιασμού και δράσης, επικοινωνίας και συνεργασίας, επίλυσης προβλημάτων, θεωρούνται στη σύγχρονη εποχή «ικανότητες –κλειδιά» ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
2
Βασικές αρχές των σχεδίων εργασίας είναι:
Βασικές αρχές των σχεδίων εργασίας είναι: η διεπιστημονική προσέγγιση της γνώσης , η ομαδοσυνεργατική και η βιωματική μάθηση Η διεπιστημονική προσέγγιση, συμβάλλει στην σύνδεση των γνωστικών αντικειμένων του σχολείου, που αποτελεί στόχο του νέου ΔΕΠΠΣ. οδηγεί σε ανάπτυξη συστημικής σκέψης, αφού αναζητούνται οι προεκτάσεις του θέματος σε διάφορους επιμέρους γνωστικούς τομείς, καθώς και οι συνδέσεις μεταξύ αυτών. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
3
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΗ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο ρόλος του εκπαιδευτικού περιορίζεται στη διδασκαλία της κατάλληλης στρατηγικής, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν τη διαδικασία διερεύνησης ενός θέματος, που τους ενδιαφέρει. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να δώσει ερεθίσματα, πληροφορίες, μπορεί στην αρχή να καθοδηγήσει τους μαθητές , θα πρέπει όμως να έχει ως απώτερο στόχο, να αφήσει τους μαθητές να πρωταγωνιστήσουν, να αναλάβουν πρωτοβουλίες και αποφάσεις. Οπωσδήποτε πρέπει να διασφαλίσει την πραγματοποίηση κατάλληλων εκπαιδευτικών τεχνικών για την ικανοποίηση των κύριων διδακτικών στόχων ενός σχεδίου εργασίας, που είναι η ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης και η κατανόηση της ερευνητικής διαδικασίας. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
4
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΦΑΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΑΝΑΛΥΣΗ-ΣΥΝΘΕΣΗ, ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 6. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
5
Ανάπτυξη ενδιαφέροντος για έρευνα του θέματος που επιλέχτηκε
ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ Κατά την ευαισθητοποίηση γίνεται: Ανάπτυξη ενδιαφέροντος για έρευνα του θέματος που επιλέχτηκε Παρακίνηση για υποβολή ερωτήσεων Ανάπτυξη προβληματισμού Κινητοποίηση αισθήσεων -Παρατήρηση Εντόπιση προβλημάτων που απαιτούν λύση ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
6
Επίδειξη Φωτογραφιών, Διαφανειών, Βιντεοταινίας και Συζήτηση
Με ποιον τρόπο ευαισθητοποιούνται οι μαθητές ώστε να κινηθεί το ενδιαφέρον τους; Επίδειξη Φωτογραφιών, Διαφανειών, Βιντεοταινίας και Συζήτηση Εύρεση και Ανάγνωση κειμένων που αφορούν το θέμα (εφημερίδες - βιβλία) - Συζήτηση Διδακτική Επίσκεψη Οι παραπάνω τρόποι ευαισθητοποίησης, μπορούν να συνδεθούν και με τα μαθήματα του σχολείου. Οι διδακτικές επισκέψεις και τα βιβλία του μαθητή ( κείμενα, σχέδια, φωτογραφίες, ένθετα), δίνουν πολλά ερεθίσματα για περαιτέρω μάθηση. Ακολουθεί εξακτίνωση του θέματος και χωρισμός σε ομάδες. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
7
ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ Προσέγγιση του θέματος μέσα από τα μαθήματα του σχολείου και κατανόηση σχετικών εννοιών π.χ. οικοσύστημα, ρύπανση κ.λ.π. Αναζήτηση πληροφοριών σε κατάλληλα κείμενα εκτός μαθημάτων Αναζήτηση πληροφοριών σε κατάλληλες ιστοσελίδες του διαδικτύου. Συνέντευξη με ειδικούς Επίσκεψη-Εργασία πεδίου Ερωτηματολόγια, Φωτογραφήσεις, βιντεοσκοπήσεις, Πειράματα και Μετρήσεις αποτελούν πολύ καλές δραστηριότητες για τη συλλογή πληροφοριών. Οι πληροφορίες καταγράφονται σε κατάλληλα φύλλα εργασίας ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
8
ΑΝΑΛΥΣΗ- ΣΥΝΘΕΣΗ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ταξινόμηση πληροφοριών Σύνδεση επιμέρους σημαντικών στοιχείων Κατανόηση σχέσεων και διαφορετικών απόψεων. Συζήτηση - Ανταλλαγή εμπειριών, βιωμάτων. Λήψη αποφάσεων, σχεδιασμός δράσης Για την κριτική κατανόηση των διαφόρων πληροφοριών και στοιχείων, και για την αλληλοενημέρωση των ομάδων χρησιμοποιούνται κατάλληλες τεχνικές όπως : Κριτική ανάγνωση κειμένου, Ανάπτυξη επιχειρημάτων , παιχνίδι ρόλων, σχεδιαγράμματα, εννοιολογικοί χάρτες, ελεύθερη έκφραση με ζωγραφιές, αφίσες. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
9
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Οι μαθητές πρέπει να μάθουν να εκθέτουν και να υποστηρίζουν τις απόψεις τους, τις ιδέες τους και μάλιστα με επιχειρήματα. Κάθε ομάδα μπορεί να φτιάξει το δικό της φάκελο ή να παρουσιάσει σ' ένα μεγάλο φύλλο χαρτί που τοποθετεί στον πίνακα ανακοινώσεων της τάξης ή και του σχολείου, ένα συμπέρασμα ή μήνυμα για το θέμα που μελετούν φωτογραφίες από τις δραστηριότητες των ομάδων σχέδια, ζωγραφιές, αφίσες, κείμενα, χάρτη που κατασκεύασαν οι ίδιοι οι μαθητές, κάτι που εντυπωσίασε τους μαθητές. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
10
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Η αξιολόγηση μπορεί να γίνεται από κάθε ομάδα και από τον /τους εκπαιδευτικούς ως προς: την ικανοποίηση των στόχων που τέθηκαν στην αρχή του προγράμματος ( Στόχοι Γνωστικοί, Στόχοι δεξιοτήτων, Στόχοι στάσεων και συμπεριφορών) τις διαδικασίες τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών την ικανότητα συνεργασίας με τους συμμαθητές και τους καθηγητές την ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, αυτενέργειας, ανάληψης πρωτοβουλιών, την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, τη δημιουργικότητα. ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.