Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ζωγράφοι που αναγνωρίστηκαν μετά το θάνατο τους

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ζωγράφοι που αναγνωρίστηκαν μετά το θάνατο τους"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ζωγράφοι που αναγνωρίστηκαν μετά το θάνατο τους
Κωνσταντίνα Πατρούλια

2 Κλωντ Μονέ (1840-1926) Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος
Ίσως ο πιο σημαντικός εκπρόσωπος του κινήματος του ιμπρεσιονισμού. Τα έργα του, τα οποία συχνά απεικονίζουν τοπία με θέματα εμπνευσμένα από τη φύση, δίνουν συχνά περισσότερη βαρύτητα στην εντύπωση που δημιουργούν τα χρώματα παρά στην ακριβή απόδοση των μορφών. Μάλιστα, ο όρος "Ιμπρεσιονισμός", ο οποίος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον κριτικό τέχνης Λουίς Λιρόι φέρεται να προήλθε από πίνακα του Μονέ, με τον οποίο συμμετείχε το 1874 στην πρώτη έκθεση της ομάδας των Ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι, με τίτλο "Impression, soleil levant". Αν και ο εν λόγω πίνακας χαίρει σήμερα ιδιαίτερης εκτίμησης και θεωρείται ένα από τα αντιπροσωπευτικά δείγματα του κινήματος του "Ιμπρεσιονισμού", ο Μονέ, εκείνη την περιόδο, δεν ήταν παρά δέκτης κακών κριτικών, τόσο από το κοινό, όσο και από τους κριτικούς, οι οποίοι θεωρούσαν τα έργα του άμορφα, ημιτελή και άσχημα. Μάλιστα, τόσο ο ίδιος όσο και η οικογένειά του έζησαν σε συνθήκες μεγάλης φτώχειας, ενώ τα έργα του άρχισαν κάπως να κινούνται εμπορικά μόλις γύρω στο 1880. Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος Έργο τέχνης Καλλιτέχνης: Κλωντ Μονέ Διαστάσεις: 48 εκ. x 63 εκ. Θέμα: Χάβρη Τοποθεσία: Μουσείο Μαρμοτάν Μονέ Δημιουργήθηκε: 1872–1872 Μέσα: Ελαιογραφία

3 Γιοχάνες ή Γιαν Βερμέερ (1632 - 1675)
Το πλέον γνωστό έργο του είναι το "Κορίτσι με το μαργαριταρένιο σκουλαρίκι" (περ. 1665). Κατά το μεγαλύτερο ποσοστό οι πίνακές του προσαρμόζονται στην κυρίαρχη τάση της ολλανδικής ηθογραφικής ζωγραφικής, σύμφωνα με την οποία έπρεπε να καταδικάζονται η αμαρτία και τα ανθρώπινα πάθη, με απώτερο στόχο τη διαπαιδαγώγηση και την ανάδειξη της «ενάρετης» ζωής. Για τα δεδομένα της εποχής του ολοκλήρωσε πολύ μικρό αριθμό έργων, περίπου πενήντα από τα οποία τριάντα πέντε έχουν διασωθεί. Ωστόσο, ακόμα και αυτός ο μικρός αριθμός έργων δεν κατάφερε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον της αριστοκρατικής κοινωνικής τάξης την εποχή εκείνη, κυρίως λόγω της τεχνοτροπίας του Βερμέερ, η οποία συγκινούσε περισσότερο την αγροτική μεσαία τάξη. Το 1675 ο Βερνέρ δανείστηκε χρήματα στο Αμστερνταμ, χρησιμοποιώντας την πεθερά του ως εγγυητή. Λίγο αργότερα, απεβίωσε αφήνοντας σημαντικά χρέη στην οικογένειά του. Το κορίτσι με το μαργαριτάρι Καλλιτέχνης: Γιοχάνες Βερμέερ Διαστάσεις: 44 εκ. x 39 εκ. Τοποθεσία: Μαουριτσχάους Μέσα: Ελαιογραφία Δημιουργήθηκε: 1665 Είδος: Προσωπογραφία

4 Δομήνικος Θεοτοκόπουλος (Ελ Γκρέκο) (1541-1614)
Kρητικός ζωγράφος, γλύπτης και αρχιτέκτονας της Ισπανικής Αναγέννησης, ο οποίος έζησε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του μακριά από την πατρίδα του, δημιουργώντας το κύριο σώμα του έργου του στην Ιταλία και στην Ισπανία. Υφολογικά, η τεχνοτροπία του Ελ Γκρέκο θεωρείται έκφραση της Βενετικής Σχολής και του "Μανιερισμού" όπως αυτός διαμορφώθηκε στο δεύτερο μισό του 16ου αιώνα. Ωστόσο, το ύφος του χαρακτηρίζεται από προσωπικά στοιχεία, προϊόντα της τάσης του για πρωτοτυπία, τα οποία όμως δεν βρήκαν μιμητές στην εποχή του, γεγονός που δεν ευνόησε και τη συνέχειά τους, με αποτελέσμα τα αμέσως μεταγενέστερα καλλιτεχνικά ρεύματα να μην αντιμετώπισαν ευμενώς το ύφος του, με αποτέλεσμα να αγνοηθεί το έργο του τους επόμενους αιώνες. Έργα του όπως η "Η Πέμπτη Σφραγίδα της Αποκαλύψεως" (1608) επηρέασαν αρκετά μεταγενέστερα ρεύματα όπως αυτό του εξπρεσιονισμού και του κυβισμού. Η Πέμπτη σφραγίδα της Αποκαλυψεως Καλλιτέχνης: Δομήνικος Θεοτοκόπουλος Διαστάσεις: 2,25 μ. x 1,99 μ. Θέμα: Αποκάλυψη του Ιωάννη Δημιουργήθηκε: 1608–1614 Μέσα: Ελαιογραφία Περίοδος: Μανιερισμός

5 Πωλ Σεζάν (1839-1906) Νεκρή φύση με μήλα
Αν και θεωρείται από πολλούς ο πατέρας της μοντέρνας τέχνης, τα έργα του δεν έτυχαν αναγνώρισης στις εκθέσεις της Γαλλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών. Μάλιστα, όλα τα έργα του με τα οποία επιχείρησε να συμμετάσχει στις εκθέσεις αυτές από το 1864 έως και το 1869 δεν έγιναν δεκτά! Απομονωμένος, έζησε μακριά από το καλλιτεχνικό κέντρο του Παρισιού στην Προβηγκία της νότιας Γαλλίας με τα έργα του να επικεντρώνονται σε μία περιορισμένη θεματολογία νεκρής φύσης, τοπίων και προσωπογραφιών. Η μεγαλύτερη συνεισφορά του στον ιμπρεσιονισμό θεωρείται η πρόσθεση καθαρών γεωμετρικών στοιχείων που αργότερα επηρέασαν το κίνημα του κυβισμού. Έτσι, δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί παρά ειρωνεία της τύχης η συμμετοχή του το 1907 στη φθινοπωρινή έκθεση της Ακαδημίας Καλών Τεχνών, λίγους μόνο μήνες μετά το θάνατό του. Νεκρή φύση με μήλα Καλλιτέχνης: Πωλ Σεζάν Διαστάσεις: 69 εκ. x 93 εκ. Θέμα: Μηλέα η χαμηλή Περίοδος: Μεταϊμπρεσιονισμός Δημιουργήθηκε: 1895 Είδος: Νεκρή φύση

6 Ζωρζ Σερά (1859-1891) Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ
Ιδιαίτερα γνωστός για τον πίνακα "Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ" ( ), ο οποίος μάλιστα είναι ένας από τους γνωστότερους του 19ου αιώνα, ο Σερά επαναπροσδιόρισε τη σημασία του αναγεννησιακού καλλιτέχνη του 19ου αιώνα. Τα έργα του αποτέλεσαν πραγματικά καλλιτεχνικά και επιστημονικά αριστουργήματα. Μετα-ιμπρεσιονιστής, εισηγητής του πουαντιγισμού, άλλαξε την κατεύθυνση και τις τάσεις της εποχής. Τα έργα του, όπως και αυτά του Σεζάν, δε βρήκαν ανταπόκριση στις εκθέσεις της Ακαδημίας Καλών Τεχνών στο Παρίσι, με αποτέλεσμα ο Σερά να συνασπιστεί με τους ανεξάρτητους καλλιτέχνες του Παρισιου. Ένα κυριακάτικο απόγευμα στο νησί της Γκραντ Ζατ

7 Βίνσεντ Βαν Γκογκ( ) Η ειλικρίνεια και η ευαισθησία του Βίνσεντ Βαν Γκογκ δεν έγινε ποτέ αποδεκτή από τη συντηρητική οικογένειά του. Αγαπούσε με πάθος και αδυνατούσε να ακολουθήσει τις τυπικότητες και τους «καθωσπρεπισμούς» της κοινωνίας. Όσο ζούσε ήταν ένας ασήμαντος ζωγράφος και αυτοκτόνησε απογοητευμένος, σε ηλικία 37 ετών. Γεννήθηκε στην Ολλανδία στις 30 Μαρτίου του 1853 και ήταν ο μεγαλύτερος από τα οκτώ αδέλφια του. Η υπηρέτρια της οικογένειας τον περιέγραψε ως «ένα περίεργο, απόμακρο παιδί που έμοιαζε πιο πολύ με γέρο άντρα». Ήταν σαν ξένος μέσα στην οικογένειά του, παραμελημένος από τους γονείς και τα αδέρφια του. Ο μοναδικός άνθρωπος που κατάφερε να συνδεθεί ψυχολογικά ήταν ο αδερφός του, Θίο, στον οποίο βασίστηκε οικονομικά όλη του τη ζωή. Σε ηλικία 16 ετών βρήκε δουλειά ως έμπορος τέχνης, αλλά η καριέρα του ως πωλητής ήταν πολύ σύντομη. Η ειλικρίνειά του δεν του επέτρεπε να πει ανακρίβειες ή ψέματα για να κάνει μια πώληση και συνήθως κατέληγε να δίνει την αφιλτράριστη άποψή του για το έργο. Έγραψε στην αδερφή του, Γουιλελμίνα: «Οι γκαλερί είναι υποχείρια όσων έχουν τα χρήματα. Μόλις το ένα δέκατο όλων των αγοραπωλησιών έχουν σχέση με την πραγματική τέχνη»....

8 Απέτυχε σε όλες τις δουλειές που προσπάθησε να κάνει και σε ηλικία 24 ετών, αναγκάστηκε να ακολουθήσει τα βήματα του πατέρα του και να σπουδάσει θεολογία σε μια κατώτερη σχολή που τον δέχθηκε, ώστε να γίνει κληρικός. Έγινε κήρυκας σε ένα χωριό ανθρακωρύχων στο Βέλγιο, όπου ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τα κατώτερα στρώματα της κοινωνίας. Ήταν τέτοια η συμπόνια του για τους φτωχούς ανθρακωρύχους, που τους έδινε τα ρούχα και τα τρόφιμα τα οποία του έστελνε η οικογένεια του. Οι κακουχίες των χωρικών του φαίνονταν άδικες. Τότε αρχίζει να ζωγραφίζει πίνακες με κοινωνικό περιεχόμενο και σταδιακά η πίστη του στο Θεό εξασθένησε. Για ακόμα μία φορά, ο Βαν Γκογκ εγκατέλειψε μία δουλειά που δεν ταίριαζε με την ιδιοσυγκρασία του και επέστρεψε στους γονείς του, με το ηθικό πεσμένο....

9 Ο παράνομος έρωτας Την ίδια περίοδο, οι γονείς του φιλοξενούσαν την πρώτη ξαδέρφη του Κι Βος, που δεν είχε γνωρίσει ξανά ο Βαν Γκογκ. Ο ζωγράφος την ερωτεύτηκε και με τη συνηθισμένη ειλικρίνειά του, της εξέφρασε τα συναισθήματά του. Η κοπέλα όχι μόνο δεν τα ανταπέδωσε, αλλά συγκλονίστηκε από την ανηθικότητα του ξαδέρφου της, που τόλμησε να έχει ερωτικά συναισθήματα για μία τόσο κοντινή συγγενή του. Παρά την απόρριψη της Βος, ο Βαν Γκογκ δεν το έβαλε κάτω και την επισκέφτηκε πολλές φορές στο σπίτι της. Ο πατέρας της έλεγε πάντα ότι η Βος έλειπε απ’ το σπίτι, αλλά ο Βαν Γκογκ ήταν πεπεισμένος ότι του έλεγε ψέματα. Γι’ αυτό μία μέρα έσπρωξε δυνατά την πόρτα και μπήκε στο σπίτι. Όσο κι αν τον απειλούσαν, αρνούνταν να φύγει. Μες στην απελπισία του, ο Βαν Γκογκ έβαλε το χέρι του πάνω από ένα αναμμένο κερί και ζήτησε να μιλήσει στην Βος για όσο άντεχε τον πόνο. Ο πατέρας της Βος απλώς έσβησε το κερί. Η δραματική χειρονομία του ζωγράφου δεν ωφέλησε πουθενά. Η αγαπημένη του Κι Βος δεν έγινε ποτέ δική του. Όταν έμαθε και ο πατέρας του για τον αδιανόητο έρωτα, τον έδιωξε απ’ το σπίτι. Ο Βαν Γκογκ δεν πτοήθηκε. Η επόμενη αγαπημένη του ήταν μία πάμφτωχη πόρνη, η Σιέν, που είχε σοβαρά προβλήματα υγείας. Ο Βαν Γκογκ τη φιλοξενούσε σπίτι του και τη συντηρούσε με τα ελάχιστα χρήματα που του έδινε ο αδερφός του, Θίο. Η κατατρεγμένη Σιέν, όπως και οι φτωχοί ανθρακωρύχοι, συγκίνησε τον Βαν Γκογκ που δημιούργησε ένα πίνακα προς τιμήν της, με τίτλο «Θλίψη»....

10 Το κομμένο αυτί Σε ηλικία 27 ετών παρακολούθησε μαθήματα τα οποία σύντομα έληξαν αφού ή τσακώνονταν με τους καθηγητές ή τον απέβαλλαν. Το 1888, ο Βαν Γκογκ μετακόμισε στην πόλη Αρλ της Νότιας Γαλλίας και αφιερώθηκε στη ζωγραφική. Συγκατοικούσε με έναν άλλο ζωγράφο, τον Πολ Γκογκέν, με τον οποίο ο Βαν Γκογκ ανέπτυξε πολύ στενή φιλία. Οι δύο άντρες περνούσαν κάθε μέρα μαζί και η περίοδος ήταν μία από τις ευτυχέστερες της ζωής του Βαν Γκογκ. Όμως ο Γκογκέν δεν συμμεριζόταν τη χαρά του φίλου του. Το Δεκέμβριο του 1888 αποφάσισε να μετακομίσει, γιατί δεν άντεχε άλλο τις παραξενιές του. Στις 23 Δεκεμβρίου, ανακοίνωσε την απόφασή του στον Βαν Γκογκ και έφυγε απ’ το σπίτι για τη βραδινή του βόλτα. Ο Βαν Γκογκ τον ακολούθησε μες στο σκοτάδι, κουβαλώντας ένα ξυράφι. Ο Γκογκέν τον είδε, αλλά δεν αντέδρασε και ο Βαν Γκογκ επέστρεψε στο σπίτι. Ο Βαν Γκογκ ήταν μόνος στο σπίτι γιατί ο Γκογκέν αποφάσισε να περάσει τη νύχτα σε ξενοδοχείο, μέχρι να ηρεμήσει ο φίλος του. Όμως όσο περνούσαν οι ώρες, η οργή του ζωγράφου φούντωνε. Ξαφνικά άρπαξε το ξυράφι και έκοψε ένα κομμάτι απ’ το αριστερό του αυτί. Το τύλιξε με μία πετσέτα, πήγε στον τοπικό οίκο ανοχής και το δώρισε στην αγαπημένη του πόρνη.... Την επόμενη μέρα, ο Γκογκέν γύρισε στο σπίτι και βρήκε τον Βαν Γκογκ ξαπλωμένο στο κρεβάτι, μες στα αίματα. Κάλεσε την αστυνομία, η οποία εξακρίβωσε ότι ο Βαν Γκογκ ήταν ζωντανός. Ο Γκογκέν μάζεψε τα πράγματά του και έφυγε, πριν προλάβει να ξυπνήσει ο τραυματίας. Ο Βαν Γκογκ μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και αφού ανάρρωσε, κλείστηκε σε ψυχιατρικό άσυλο με τη θέλησή του. Βρισκόταν σε έξαρση και έφτασε σε σημείο να ζωγραφίζει ένα πίνακα κάθε μέρα. Βγήκε μετά από δύο χρόνια, χωρίς να καταφέρει να αποκτήσει την ψυχολογική ισορροπία που ζητούσε....

11 Στις αρχές Ιουλίου του 1890, έστειλε γράμμα στον αδερφό του: «Νιώθω… αποτυχημένος. Αυτό είναι όλο. Νιώθω ότι αυτό είναι το πεπρωμένο μου και το αποδέχομαι. Δεν θα αλλάξει ποτέ». Στις 27 του μήνα, ο Βαν Γκογκ αυτοπυροβολήθηκε, αλλά δεν πέθανε ακαριαία. Περπάτησε μέχρι το σπίτι του, όπου τον περιποιήθηκαν δύο γιατροί, οι οποίοι δεν κατάφεραν να του προσφέρουν ουσιαστική βοήθεια. Ο Βαν Γκογκ αργοπέθαινε, όμως πρόλαβε να έρθει να τον δει ο αδερφός του, Θιο, που ήταν βαριά άρρωστος με πνευμονία. Άφησε την τελευταία του πνοή στης 29 Ιουλίου του 1890 και έξι μήνες μετά πέθανε και ο αδερφός του, ο οποίος ήταν πια ένας καταξιωμένος έμπορος τέχνης Τα τελευταία λόγια που είπε στον αδερφό του ήταν: «Η θλίψη θα κρατήσει για πάντα». Είναι μία από τις περιπτώσεις καλλιτεχνών που αναγνωρίστηκαν μετά το θάνατό τους. Το 1901 έγινε έκθεση στο Παρίσι και μέχρι το 1915 τα έργα του ήταν περιζήτητα. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες στην ιστορία της τέχνης. Τα τοπία που ζωγράφισε με την ιδιαίτερη τεχνική και τα ζωντανά χρώματα είναι σημείο αναφοράς. Συνολικά ζωγράφισε πάνω από 800 πίνακες, που η σημερινή τους αξία είναι μυθική. Όσο ζούσε όμως, πούλησε μόλις ένα πίνακα!...

12 Θλίψη Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ Διαστάσεις: 44 εκ. x 27 εκ.
Δημιουργήθηκε: 1882–1882

13 Έναστρη νύχτα Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ
Διαστάσεις: 74 εκ. x 92 εκ. Θέμα: Σεν-Ρεμί-ντε-Προβάνς Τοποθεσία: Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Περίοδος: Μεταϊμπρεσιονισμός Δημιουργήθηκε: Ιουνίου 1889

14 Οι πατατοφάγοι Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ
Διαστάσεις: 82 εκ. x 1,14 μ. Τοποθεσία: Μουσείο Βαν Γκογκ Μέσα: Ελαιογραφία Δημιουργήθηκε: 13 Απριλίου 1885–Μαΐου 1885

15 Πορτρέτο της μητέρας του καλλιτέχνη
Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ Διαστάσεις: 40 εκ. x 32 εκ. Θέμα: 'Αννα Κορνήλια Μπαρμπέντους Δημιουργήθηκε: Οκτωβρίου 1888 Είδος: Προσωπογραφία Μέσα: Ελαιογραφία

16 Κίτρινο σπίτι Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ
Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ Διαστάσεις: 72 εκ. x 92 εκ. Θέμα: Αρλ Δημιουργήθηκε: 1888 Είδος: Τοπιογραφία Μέσα: Ελαιογραφία

17 Ίριδες Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ Διαστάσεις: 71 εκ. x 93 εκ.
Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ Διαστάσεις: 71 εκ. x 93 εκ. Θέμα: Ίρις Τοποθεσία: Μουσείο Γκετί Μέσα: Ελαιογραφία Δημιουργήθηκε: 1889

18 Βάζο με κόκκινες παπαρούνες
Καλλιτέχνης: Βίνσεντ βαν Γκογκ Διαστάσεις: 56 εκ. x 46 εκ. Θέμα: Παπαρούνα Μέσα: Ελαιογραφία Δημιουργήθηκε: 1886 Είδος: Νεκρή φύση

19 Δρόμος με κυπαρίσσι και αστέρι
Δημιουργός:Βίνσεντ βαν Γκογκ Έτος δημιουργίας:1890 Είδος:Λάδι σε μουσαμά Μουσείο:Kröller-Müller Museum,  ΟτέρλοΟλλανδία

20 Πηγές Email Επικοινωνίας: konstantinapa02@gmail.com
Επικοινωνίας:


Κατέβασμα ppt "Ζωγράφοι που αναγνωρίστηκαν μετά το θάνατο τους"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google