Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΟὐλίξης Μακρής Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ( TEACHER’S PROFESSIONAL DEVELOPMENT AND PROFESSIONALISM Καθηγ. Σπύρος Κρίβας
2
Επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών (I)
Γενικός ορισμός: Η ικανότητα του εκπαιδευτικού να εντάσσει τη διδασκαλία του σε ένα ευρύτερο πλαίσιο και να ενδιαφέρεται για τη θεωρία και τις τρέχουσες εξελίξεις της Παιδαγωγικής
3
Επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών (ειδικότερα)( II)
Ορίζεται ως η ικανότητα των εκπαιδευτικών να προσεγγίζουν τους μαθητές με έναν εποικοδομητικό τρόπο αναπτύσσοντας καινοτόμους προσεγγίσεις ενός καθορισμένου περιεχομένου, να τους παρέχουν κίνητρα για μάθηση, να τους εμπλέκουν στην ανακάλυψη της γνώσης και να τους κινητοποιούν στην κατάκτηση της εξελισσόμενης τεχνολογίας
4
Επαγγελματισμός των εκπαιδευτικών ( ΙΙΙ)
Δεν είναι απλώς υπόθεση μόνο πιστοποιητικών ή κοινωνικού στάτους αλλά και από το πώς αντιμετωπίζονται τα άτομα από τον οργανισμό, που εργάζονται. Γενικά: Ο όρος σχετικά με τον εκπαιδευτικό σηματοδοτεί ένα πλέγμα γνώσεων, στάσεων, προδιαθέσεων, νοητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, που συνιστούν το προφίλ του επαγγελματία εκπαιδευτικού,
5
Όροι συνδεόμενοι με τον επαγγελματισμό
Επιτήδευμα Επάγγελμα Job Vocation Occupation Profession< professio-onis = επαγγελία, υπόσχεση, ομολογία
6
Επαγγελματική ανάπτυξη ( Ε. Ε
Επαγγελματική ανάπτυξη ( Ε.Ε.)των εκπ/κων (professional development of teachers) Αναφέρεται σε δραστηριότητες που ενισχύουν την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας τους εντός του επαγγέλματός τους. ( προσωπική ανάπτυξη, συνεχής επιμόρφωση, ενδουπηρεσιακή επιμόρφωση κλπ) ( Διευρυμένος καθορισμός ): Υπερβαίνει τον όρο επιμόρφωση και προβάλλει ένα ορισμό, που περιλαμβάνει
7
τυπικά ( σεμινάρια, συναντήσεις κλπ) και άτυπα ( μελέτη σχετικών κειμένων, σχετικές ραδ/κες εκπομπές κλπ) μέσα (εμπειρίες) που βοηθούν τον εκπαιδευτικό όχι μόνο στην εκμάθηση νέων δεξιοτήτων, αλλά επίσης να αναπτύξει ένα νέο στοχασμό όσον αφορά στην παιδαγωγική θεώρηση και τη διδακτική του πράξη..
8
Επιπλέον περιλαμβάνει την υποστήριξη στον εκπαιδευτικό να διευρύνει τις δεξιότητές του με τη χρήση νέων τεχνολογιών Γενικά: Αναφερόμενοι στην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού θα πρέπει να εξετάζουμε το περιεχόμενο των εμπειριών, τις διαδικασίες μέσω των οποίων υλοποιείται και το πλαίσιο μέσα στο οποίο υλοποιείται
9
Χαρακτηριστικά μιας σύγχρονης Επαγ. Ανάπ. Των εκπαιδ/κων
Η Ε.Ε βασίζεται κυρίως σε ένα στοχαστοκριτικό (κονστρουκτιβιστικό) μοντέλο παρά σε ένα μοντέλο απλής μεταβίβασης Γίνεται κατανοητή ως μια μακροχρόνια διαδικασία Αποτελεί μια διαδικασία που υλοποιείται μέσα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο. Η αποτελεσματικότερη Ε.Ε. των εκπαιδευτικών
10
επιτυγχάνεται με μάθηση εντός του χώρου εργασίας ( on-the-job-learning).
H E.E. Των εκπαιδευτικών θα πρέπει να συνοδεύεται από ενδοσχολική μεταρρύθμιση ( του σχολείου ως σύστημα, του αναλυτικού προγράμματος Ο εκπαιδευτικός πρέπει να θεωρείται ως στοχαζόμενος επαγγελματίας
11
Η Ε. Ε. πρέπει να κατανοείται ως μια συνεργατική διαδικασία
Η Ε. Ε. πρέπει να κατανοείται ως μια συνεργατική διαδικασία. Βέβαια υπάρχουν περιπτώσεις μεμονωμένης εργασίας και στοχασμού. Αποτελεσματικότερη η αλληλεπίδραση ( μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, φορείς. Η Ε.Ε. των εκπ/κων συχνά φαίνεται και είναι διαφορετική σε διαφορετικά πλαίσια: Κριτήρια: ανάγκες,κουλτούρα του σχολείου, πρακτικά θέματα
12
Απόψεις για το επάγγελμα του εκπαιδευτικού
Είναι ο εκπαιδευτικός ένας τίτλος επαγγέλματος; Πολλοί θεωρούν τον εκπαιδευτικό λειτουργό, άλλοι ως ημι-επαγγελματiα (semi-professional) Λόγοι: Η έλλειψη εξειδικευμένης γνώσης.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.