Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Εισαγωγή στα Έμπειρα Συστήματα
2
Ορισμός Ένα Έμπειρο Σύστημα είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιεί γνώση που έχει ληφθεί από ειδικούς σε μια γνωστική περιοχή, για την επίλυση προβλημάτων στην περιοχή αυτή. Η γνώση έχει αποθηκευθεί στον Η/Υ που διαχειρίζεται το έμπειρο σύστημα,
3
Η εταιρεία General Electric κατασκευάζει και ηλεκτρικές σιδηροδρομικές μηχανές
Ο επικεφαλής μηχανικός έχει πολύχρονη εμπειρεία στη διάγνωση και επισκευή βλαβών. Ταξιδεύει συνεχώς όπου χρειάζεται για την επίλυση ενός προβλήματος.
4
Σύντομα όμως συνταξιοδοτείται
Σύντομα όμως συνταξιοδοτείται. Εσείς τι θα κάνατε ώστε να μη χαθεί η πολύτιμη εμπειρεία του;
5
Η GE συνήθως ανέθετε σε νέους μηχανικούς να παρακολουθούν τους πιο έμπειρους… Θέλει μια πιο αποδοτική λύση...
6
Θα ήθελε να είχε έναν ειδικό σε κάθε σταθμό επισκευών… πού είναι όμως ακριβή λύση. Δύσκολη επίσης η μεταφορά των μηχανών
7
Η χρησιμοποίηση ειδικών αυξάνει την παραγωγικότητα κατά 200%
Η χρησιμοποίηση ειδικών αυξάνει την παραγωγικότητα κατά 200%. Ποια τα χαρακτηριστικά ενός ειδικού;
8
Αποφάσισαν την ανάπτυξη ενός έμπειρου συστήματος… για την διάγνωση, επεξήγηση και πρόταση επισκευών αλλά και εκπαίδευση των μηχανικών
9
Παράδειγμα... Έμπειρο Σύστημα για αξιολόγηση επενδυτικών ευκαιρειών στη Ρωσία...
10
Κατηγορίες Εμπείρων Συστημάτων
Ανάπτυξη σχεδίων για την επίτευξη στόχων. Σύγκριση λειτουργίας και προβλεπόμενης απόδοσης. Σχεδιασμός κατασκευών. Διάγνωσις. Πρόβλεψις. Εκπαίδευση και Έλεγχος απόδοσης φοιτητών. Μετάφραση-Απόδοση παρατηρήσεων
11
Αρχιτεκτονική Εμπείρων Συστημάτων
12
I n t e r f a c Βάση Γνώσης (Knowledge Base) Μηχανή Εξαγωγής Συμπερασμάτων (Inference Engine) Knowledge Refining
13
Βάση Γνώσης Στοιχεία Θεωρίας, Δεδομένα περιγραφής τρέχουσας κατάστασης
Κανόνες Θεωρίας αλλά και Επίλυσης προβλημάτων
14
Μέθοδοι αναπαράστασης γνώσης (knowledge representation methods)
Κανόνες: if <…> then <…> else Σημασιολογικά Δίκτυα (Semantic Nets), Πλαίσια (Frames), Αντικειμενοστραφή Μοντέλα, κλπ. Νέες μέθοδοι...
15
Blackboard Μνήμη όπου αποθηκεύονται στοιχεία περιγραφής του προβλήματος (input), όπως και ενδιάμεσα αποτελέσματα. Δεν συναντάται σε όλα τα συστήματα.
16
Interface - Explanation Subsystem
Φιλικό προς το χρήστη. Δυνατότητες επεξήγησης των αποτελεσμάτων.
17
Interface - Explanation Subsystem
Γιατί το ΕΣ ρώτησε μια συγκεκριμένη ερώτηση; Πως έφτασε σ’ ένα συγκεκριμένο συμπέρασμα; Γιατί απορίφθηκε μια συγκεκριμένη εναλλακτική λύση; Ποιο είναι το σχέδιο για την επίλυση ενός προβλήματος;
18
Inference Engine Είναι ένα πρόγραμμα που εφαρμόζει μια μέθοδο με την οποία χρησιμοποιούνται τα δεδομένα του προβλήματος, επιλέγονται και εκτελούνται οι κανόνες στην Βάση Γνώσης. Διάφοροι Αλγόριθμοι.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.