Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἩρακλείδης Αλεξάνδρου Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ Η μετάβαση του ΕΣΥ από την εποχή των αρεστών στην εποχή των άριστων Εισηγητής : Θοδωρής Π. Δημόπουλος ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2013
2
Διάχυτη είναι σήμερα η ανησυχία - και - στον χώρο της υγείας . . .
Διάχυτη είναι σήμερα η ανησυχία - και - στον χώρο της υγείας . . . Theodoros P. Dimopoulos
3
Πολύς και ο λόγος για την περίφημη αξιολόγηση . . .
Με θεσμικές εξηγήσεις & εγγυήσεις . . . . . αλλά και «ενδιαφέρουσες» προσεγγίσεις Theodoros P. Dimopoulos
4
Theodoros P. Dimopoulos
Όπως και για το ποιοι θα είναι αυτοί που θα την διενεργήσουν και τίνι τρόπω ; Theodoros P. Dimopoulos
5
Τι είναι λοιπόν αξιολόγηση ;
Το μέτρο ελέγχου του βαθμού στον οποίο το ανθρώπινο δυναμικό έχει συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων Μία δομημένη διαδικασία που εκτιμά και επηρεάζει τη συμβολή του εργαζομένου στην αποτελεσματική εκτέλεση εργασίας Το μέσο επαναπληροφόρησης του εργαζομένου (performance feedback) για να δει πόσο καλά εργάστηκε στο προηγούμενο διάστημα Το εργαλείο που διευκολύνει τον προγραμματισμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με σκοπό την εξέλιξη του προσωπικού Theodoros P. Dimopoulos
6
Theodoros P. Dimopoulos
ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΕΠΙΡΡΟΗ Theodoros P. Dimopoulos
7
Theodoros P. Dimopoulos
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΠΑΝΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ Theodoros P. Dimopoulos
8
Ερμηνείες με κριτική άποψη . . .
Ερμηνείες με κριτική άποψη . . . Είναι το μέσο ανανέωσης της πίστης των πολιτών στους λειτουργούς των οργανισμών Το μέσο ελέγχου των ασκούντων την εποπτεία και την διοικητική λειτουργία Το εργαλείο αλλαγής νοοτροπίας Theodoros P. Dimopoulos
9
Ποιοι την διενεργούν ; Η συνήθης πρακτική όπως σε όλους τους τομείς είναι οι υφιστάμενοι να αξιολογούνται από τους άμεσα προϊσταμένους τους Οι ίδιοι κρίνουν τους εαυτούς τους (αυτοαξιολόγηση) Οι συνάδελφοι ή οι υφιστάμενοι Οι πελάτες – εξυπηρετούμενοι Το σύνολο των εμπλεκομένων στην λειτουργία μίας Μονάδας Υγείας (αξιολόγηση 360ο )
10
« Και οι κρίνοντες, κρίνονται » Theodoros P. Dimopoulos
Στον χώρο της υγείας . . . Theodoros P. Dimopoulos
11
Και αυτό αφορά και τις επιλογές . . .
Και αυτό αφορά και τις επιλογές . . . Theodoros P. Dimopoulos
12
Είναι δεδομένο ότι δεν θα αποφευχθεί η κριτική παρά μόνο . . .
Theodoros P. Dimopoulos
13
Τι χρειάζεται για να γίνει ;
Job Analysis Καθορισμός της επιτυχίας Τρόποι μέτρησης των επιτυχιών Theodoros P. Dimopoulos
14
Ποια πρέπει είναι τα χαρακτηριστικά του αξιολογητή ;
ΕΓΚΥΡΟΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΣ Theodoros P. Dimopoulos
15
Theodoros P. Dimopoulos
ΑΜΕΡΟΛΗΠΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΟΣ ΜΕΘΟΔΙΚΟΣ Theodoros P. Dimopoulos
16
Κι επειδή τα αυτονόητα δεν είναι πάντοτε και τόσο αυτονόητα . . .
Theodoros P. Dimopoulos
17
Ορισμός συστήματος αμοιβών Τοποθέτηση εργαζομένων σε θέσεις εργασίας
Βελτίωση απόδοσης Ορισμός συστήματος αμοιβών Τοποθέτηση εργαζομένων σε θέσεις εργασίας Theodoros P. Dimopoulos
18
Σχεδιασμός πλάνου καριέρας Προσδιορισμός ελλείψεων
Εκπαίδευση & Εξέλιξη Σχεδιασμός πλάνου καριέρας Προσδιορισμός ελλείψεων Theodoros P. Dimopoulos
19
Επισήμανση λαθών στον σχεδιασμό της θέσης εργασίας
Παροχή ίσων εργασιακών ευκαιριών Ανατροφοδότηση (feed back) Theodoros P. Dimopoulos
20
Πως γίνεται η αξιολόγηση θα μας πει ; Theodoros P. Dimopoulos
Η Αξιολόγηση στον χώρο της υγείας πρέπει να γίνεται με όσο το δυνατό περισσότερη αντικειμενικότητα και από στελέχη που μπορούν να εφαρμόσουν τις αναγκαίες μεθόδους Για να δούμε . . . Πως γίνεται η αξιολόγηση θα μας πει ; Theodoros P. Dimopoulos
21
Αντικειμενικές Μέθοδοι
Αντικειμενικές Μέθοδοι ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Μέτρηση του αριθμού των υγειονομικών προϊόντων Γίνεται όταν ο εργαζόμενος έχει φυσική παρουσία ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΕ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ Μέτρηση όγκου πωλήσεων σε ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Αφορά την μέτρηση πειθαρχικών παραπτωμάτων, καθυστερήσεων, λαθών, απουσιών Theodoros P. Dimopoulos
22
Αντικειμενικές Μέθοδοι
Αντικειμενικές Μέθοδοι ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Μελέτη δείγματος εργασίας που αναπαριστά την εργασιακή πραγματικότητα ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Επηρεάζεται και από την απόδοση των μελών που απαρτίζουν την ομάδα που διευθύνει το στέλεχος Theodoros P. Dimopoulos
23
Εφαρμογή σε Μονάδες Υγείας
Εφαρμογή σε Μονάδες Υγείας ΠΡΟΚΑΤΑΡΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ Πόσοι οι εργαζόμενοι ; Ποιες οι θέσεις εργασίας ; ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ποιοι, ποιους και με τι τρόπο ; Επιλογή εργαλείων ΣΥΛΛΟΓΗ & ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ Συγκέντρωση αποτελεσμάτων Εξαγωγή συμπερασμάτων
24
Δημιουργία σχεδίου δράσης από υφισταμένους
Προτεινόμενη μέθοδος Καθορίζονται από κοινού οι αρμοδιότητες και οι υπευθυνότητες των εργασιών των υφισταμένων Ορισμός με σαφήνεια και ακρίβεια των στόχων που πρέπει να επιτύχουν οι εργαζόμενοι (π.χ. αύξηση παραγωγικότητας κατά 10%) Ορισμός του χρονικού πλαισίου που πρέπει να επιτευχθούν οι στόχοι (π.χ. ανά εξάμηνο) Δημιουργία σχεδίου δράσης από υφισταμένους Αξιολόγηση βάσει Αντικειμενικών στόχων
25
Αξιολόγηση βάσει Αντικειμενικών στόχων
Προτεινόμενη μέθοδος Έλεγχος της προόδου των εργασιών και τροποποίηση του σχεδίου δράσης όταν χρειαστεί Αξιολόγηση απόδοσης σε σχέση με τους στόχους Εξαγωγή αποτελεσμάτων, εύρεση τρόπων βελτίωσης αυτών Αξιολόγηση βάσει Αντικειμενικών στόχων
26
Βασίζεται στην μέτρηση της αποδοτικότητας
Τα «συν» . . . Η απόδοση αξιολογείται επί τη βάσει προκαθορισμένων, μετρήσιμων και κοινώς αποδεκτών στόχων Υποκινεί εργαζομένους και δίνει την κατεύθυνση για την κάλυψη υστερήσεων Ευνοεί την ανά τακτά χρονικά διαστήματα επανατροφοδότηση με σκοπό την κινητροδότηση και κινητοποίηση Βασίζεται στην μέτρηση της αποδοτικότητας
27
Τα «μείον» . . . Δεν μετριέται πάντα εύκολα η υπηρεσία εξαιτίας της άυλης φύσης της Χρειάζονται πάντα ελεγχόμενες συνθήκες, πράγμα που είναι δύσκολο Οι υπηρεσίες υγείας δεν είναι πάντα επαναλαμβανόμενες υπηρεσίες
28
Theodoros P. Dimopoulos
Το ζητούμενο . . . Theodoros P. Dimopoulos
29
Και μέσω της αντικειμενικής αξιολόγησης . . .
. . . να γίνει η μετάβαση από την εποχή των αρεστών . . . . . . στην εποχή των άριστων Theodoros P. Dimopoulos
30
Ευχαριστώ για την προσοχή σας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.