Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση
Τσίντζα Παναγιώτα
2
Τηλεδιάσκεψη Υπηρεσία που υποστηρίζει και διατηρεί την επικοινωνία μεταξύ απομακρυσμένων χρηστών σε πραγματικό χρόνο – Η επικοινωνία των χρηστών βασίζεται στην ανταλλαγή δεδομένων πολυμεσικής πληροφορίας (εικόνα, ήχος, κείμενο) • Έχει ως βασική προτεραιότητα την οργάνωση και την πραγματοποίηση εξ’ αποστάσεως συναντήσεων και συσκέψεων εκμεταλλευομένη τη συνεχώς αυξανόμενη χρήση των δικτυακών τεχνολογιών
3
Τηλεδιάσκεψη με εικόνα
Μετάδοση εικόνας video καθώς και ηχητικού σήματος υψηλής ποιότητας • Εξυπηρετεί ανάγκες οπτικής και ηχητικής επικοινωνίας μεταξύ απομακρυσμένων χρηστών • Επιτρέπει ανταλλαγή τεχνογνωσίας, απόψεων, ιδεών καλύπτοντας ακόμα εκπαιδευτικές ανάγκες και διαδικασίες διαχείρισης επιχειρήσεων • Προϋποθέτει σχετικά υψηλού κόστους εξοπλισμό : Μόνιτορ, βιντεοκάμερα κτλ, καθώς επίσης και διατάξεις διαχείρισης της αποστολής και της λήψης της αντίστοιχης πληροφορίας
4
Μορφές τηλεδιάσκεψης • Point to Point : Συνδιάσκεψη με ηχητική και οπτική υποστήριξη μεταξύ δύο καθορισμένων σημείων-σταθμών • Point to multipoint : Συνδιάσκεψη με ηχητική και οπτική υποστήριξη μεταξύ ενός σταθμού (πομπός) και μιας ομάδας σημείων-σταθμών (δέκτες)-Μονόδρομη ροή δεδομένων • Multipoint : Συνδιάσκεψη με ηχητική και οπτική υποστήριξη μεταξύ περισσοτέρων των 2 σταθμών οι οποίοι οργανώνονται σε περιβάλλον εικονικής αίθουσας - Όλοι οι σταθμοί λαμβάνουν πολυμεσικά δεδομένα από όλους- Προσομοιώνει την πραγματική αίθουσα
5
Τηλεδιάσκεψη με ήχο • Εξυπηρετεί ηχητική επικοινωνία μεταξύ των χρηστών μέσω τηλεφωνικών γραμμών, ISDN γραμμών και αντίστοιχων εφαρμογών διαδικτύου – Ως προς τους πόρους του δικτύου : • Η χωρητικότητα της γραμμής πρέπει να κυμαίνεται από 16 ως 64 kbps • Οι χρονικές καθυστερήσεις πρέπει να είναι ανεκτές για την διατήρηση της ορθής χρονικά διενέργειας της επικοινωνίας των χρηστών – Σύντομοι χρόνοι απόκρισης
6
ΠΡΟΤΥΠΑ H.32x • Αποτελούν μία οικογένεια αρκετά δημοφιλών προτύπων τα οποία εμπλέκονται στις υπηρεσίες τηλεδιάσκεψης με χρήση διαφορετικών δικτύων (IP, ISDN, PSTN)
7
Η. 323 Προσδιορίζει την όλη δομή του ITU συστήματος για τερματικά τηλεδιάσκεψης περιλαμβάνοντας τα τερματικά, τις γέφυρες, τους ελεγκτές πύλης πρόσβασης και τους εξυπηρετητές τηλεδιάσκεψης πολλών σημείων. Βασίζεται σε μία σειρά πρωτοκόλλων τα οποία πραγματοποιούν τις αντίστοιχες διεργασίες στη πράξη. Ανάμεσα σε αυτά είναι και το πρωτόκολλο T.120 • Είναι σε θέση να αντισταθμίζει την υποβάθμιση που προκαλείται από την έλλειψη μηχανισμού εγγύησης ποιότητας και έτσι μπορεί να εκμεταλλευτεί την υπάρχουσα υποδομή σε IP τοπικά δίκτυα • Έχει υιοθετηθεί από πολλούς κατασκευαστές εξασφαλίζοντας συμβατότητα σε επίπεδο εφαρμογής και συσκευής • Υποστηρίζει διασύνδεση σταθμών διαφορετικών IP δικτύων και δικτύων μεταγωγής κυκλώματος μέσω γεφυρών • Παρέχει δυνατότητες διαχείρισης δικτυακού φόρτου • Επιτρέπει την οριοθέτηση στη χρήση των δικτυακών πόρων που πρόκειται να αξιοποιηθούν σε εφαρμογές τηλεδιάσκεψης • Προσφέρει τη δυνατότητα χρήσης multicast επικοινωνίας επιτυγχάνοντας σημαντική μείωση του απαιτούμενου εύρους διαμεταγωγής • Προσφέρει ευελιξία επιτρέποντας τη σύνδεση συσκευών – τερματικών με διαφορετικές δυνατότητες
8
Δομή συστήματος • Σταθμοί-Σημεία : Αποτελούν τους δικτυακούς σταθμούς των τελικών χρηστών. Υποστηρίζουν αμφίδρομη επικοινωνία πραγματικού χρόνου - Terminals • Ελεγκτής Πύλης πρόσβασης : Αποτελεί το κεντρικό σημείου ελέγχου πρόσβασης για όλες τις κλήσεις διάσκεψης στα όρια μιας ζώνης. Μια ζώνη έχει μια ομάδα σταθμών, Εξυπηρετητές τηλεδιάσκεψης πολλαπλών σημείων και γέφυρες των οποίων η διαχείριση πραγματοποιείται από ένα ελεγκτή πύλης πρόσβασης. Κάθε ζώνη έχει έναν ελεγκτή πύλης πρόσβασης (όχι υποχρεωτικά) - Gatekeeper • Εξυπηρετητές τηλεδιάσκεψης πολλαπλών σημείων : Κάθε σταθμός που συμμετέχει σε τηλεδιάσκεψη πολλών σημείων συνδέεται με ένα τέτοιο εξυπηρετητή – MCU – Multipoint Control Units • Γέφυρες : Εξυπηρετητές που δρομολογούν κλήσεις από και προς σταθμούς ενός δικτύου σε σταθμούς που ανήκουν σε ένα άλλο - Gateways
9
Ελεγκτής πύλης πρόσβασης
• Σε ένα H.323 δίκτυο η ύπαρξη του δεν είναι υποχρεωτική. Εφόσον όμως υπάρχει οι συσκευές - endpoints (terminal, MCU) πρέπει να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες που προσφέρει και να εγγραφούν σε αυτόν. • Σύμφωνα με το πρότυπο H.323 ο Gatekeeper προσφέρει κάποιες βασικές υπηρεσίες και κάποιες προαιρετικές • Βασικές : – Μεταγραφή διευθύνσεων : Μπορεί να μεταγράφει διευθύνσεις Η.323 IDs και Ε.164 αριθμούς σε διευθύνσεις IP ακραίων σημείων – Έλεγχος πρόσβασης : Ελέγχει τη πρόσβαση των συσκευών endpoints στο H.323 δίκτυο – Διαχείριση εύρους διαμεταγωγής : Περιλαμβάνει την διαχείριση των απαιτήσεων σε εύρος ζώνης των συσκευών endpoint – Διαχείριση ζώνης: Προσφέρει τη διαχείριση των καταχωρημένων συσκευών endpoints στην ζώνη που ανήκει. Διαχειρίζεται τις κλήσεις των σταθμών και τις υπηρεσίες των εξυπηρετητών
10
Εξυπηρετητής τηλεδιάσκεψης πολλαπλών σημείων
• Χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις τηλεδιάσκεψης μεταξύ περισσοτέρων των 2 σταθμών • Παίζει καθοριστικό ρόλο στην παροχή υπηρεσιών τηλεδιάσκεψης πολλαπλών σημείων γιατί : – Εξασφαλίζει τη διαχείριση της εικόνας του ομιλητή και την πολυπλεξία της φωνής των σταθμών που συμμετέχουν. Επίσης, φροντίζει για την αποστολή τους πίσω στον κάθε σταθμό • Αποτελείται από τον ελεγκτή συνδέσεων και τον επεξεργαστή
11
Gateways • Αποτελούν εξυπηρετητές που διαχειρίζονται κλήσεις μεταξύ σταθμών ενός είδους δικτύου και ενός άλλου. • Στη πράξη επιτρέπουν στο πρότυπο H.323 να προσφέρει μία ευέλικτη πλατφόρμα διασύνδεσης διαφορετικών τεχνολογιών (δίκτυα IP, ISDN, PSTN) • Μπορεί να απουσιάζουν από ένα H.323 σύστημα εφόσον οι χρήστες δεν απαιτούν κλήσεις πέραν του IP δικτύου • Διαχειρίζονται τη διασύνδεση μεταξύ διαφορετικού τύπου σταθμών, παίζοντας το ρόλο της συμβατής συσκευής για τον καθένα μέσω λειτουργιών : εγκαθίδρυσης κλήσης, μετατροπής από μία μέθοδο μετάδοσης σε μία άλλη και μετατροπής από έναν αλγόριθμο συμπίεσης σε έναν άλλο
12
Προγραμματισμός • Δύο σημαντικοί παράμετροι : – Αριθμός των συνδέσεων που μπορεί να υποστηρίξει ο MCU ταυτόχρονα – Εύρος διαμεταγωγής του MCU • Βασική απαίτηση : – Ο χρήστης με αίτηση ζητά δικαίωμα συμμετοχής σε τηλεδιάσκεψη, άρα υπάρχει ανάγκη προγραμματισμού τηλεδιασκέψεων • Δεν υπάρχει πρότυπο για υποστήριξη χρονοπρογραμματισμού στα H.323 συστήματα. Προτείνονται μια σειρά λύσεων
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.