Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
2
Μαθησιακά αποτελέσματα
Προσδιορίζετε τις μεθόδους με τις οποίες μπορούν να εφαρμοστούν οι στρατηγικές: οργανική ανάπτυξη, συγχωνεύσεις και εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες. Χρησιμοποιείτε τρία κριτήρια επιτυχίας για την αξιολόγηση των στρατηγικών επιλογών: την καταλληλότητα, την αποδεκτότητα και τη δυνατότητα επίτευξης. Χρησιμοποιείτε μία γκάμα διαφορετικών τεχνικών για την αξιολόγηση των στρατηγικών επιλογών.
3
Σχήμα 9.1 Μέθοδοι στρατηγικής αξιολόγησης
4
Τι είναι η στρατηγική μέθοδος;
Η στρατηγική μέθοδος είναι τα μέσα για την υλοποίηση μίας στρατηγικής Οργανική ανάπτυξη Συγχωνεύσεις και εξαγορές Στρατηγικές συμμαχίες
5
Τι είναι η οργανική ανάπτυξη;
Μια οργανική ανάπτυξη συντελείται όπου οι στρατηγικές αναπτύσσονται εμπλουτίζοντας και αναπτύσσοντας τις ικανότητες που κατέχει ο οργανισμός.
6
Λόγοι εφαρμογής της οργανικής ανάπτυξης
Προϊόντα υψηλής τεχνολογίας Ανάπτυξη της γνώσης και των ικανοτήτων Διασπορά των επενδύσεων στο χρόνο Ελαχιστοποίηση της αναστάτωσης Φύση των αγορών
7
Τι είναι οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές;
Η συγχώνευση είναι μια απόφαση αμοιβαίας συμφωνίας ότι οι δύο οργανισμοί από κοινού θα κατέχουν την κυριότητα. Μια εξαγορά συντελείται όπου ο οργανισμός αναλαμβάνει την κυριότητα ενός άλλου οργανισμού.
8
Περιβαλλοντικά κίνητρα για εξαγορές και συγχωνεύσεις
Ταχύτητα εισόδου Ανταγωνιστική κατάσταση Ευκαιρίες ενοποίησης Χρηματαγορές
9
Κίνητρα για εξαγορές και συγχωνεύσεις τα οποία αφορούν ικανότητες
Εκμετάλλευση στρατηγικών ικανοτήτων Αποδοτικότητα τιμής/κόστους Κατάκτηση νέων ικανοτήτων
10
Προσδοκίες των ομάδων διακύβευσης συμφερόντων
θεσμικών μετόχων Φιλοδοξίες των μάνατζερ Κερδοσκοπικά κίνητρα
11
Ζητήματα που σχετίζονται με την επιτυχία ή αποτυχία μιας εξαγοράς/συγχώνευσης
Η εταιρεία που εξαγοράζει μπορεί να δυσκολευτεί να προσθέσει αξία στην αποκτηθείσα επιχείρηση; Μπορεί να εξασφαλιστεί η αφοσίωση των μάνατζερ της μεσαίας βαθμίδας; Θα πραγματοποιηθούν οι προσδοκώμενες συνέργειες; Θα επιλυθούν τα προβλήματα πολιτισμικής συμβατότητας;
12
Τι είναι η στρατηγική συμμαχία;
Μία στρατηγική συμμαχία συνάπτεται όταν δύο ή περισσότεροι οργανισμοί μοιράζονται πόρους και αναπτύσσουν κοινές δραστηριότητες για την υλοποίηση μιας στρατηγικής
13
Κίνητρα για στρατηγικές συμμαχίες
Ανάγκη για κρίσιμη μάζα Συν-εξειδίκευση Μάθηση
14
Τύποι συμμαχίας Συμπράξεις Δικαιόχρηση Κοινοπραξία Αδειοδότηση Δίκτυα
Υπεργολαβία
15
Πίνακας 9.1 Είδη στρατηγικής συμμαχίας
16
Κριτήρια επιτυχίας στρατηγικών επιλογών
Δυνατότητα επίτευξης Καταλληλότητα Αποδεκτότητα
17
Σχήμα 9.2 Στρατηγικές επιλογές
18
Εργαλεία αξιολόγησης σχετικής καταλληλότητας
Ταξινόμηση των στρατηγικών επιλογών Δέντρα αποφάσεων Σενάρια
19
Εκτίμηση αποδεκτότητας
Αποδόσεις Κερδοφορί α Οφέλη κόστους Πραγματικ ές επιλογές Ανάλυση αξίας μετόχου Κίνδυνοι Προβλέψεις χρηματοοικονο μικών αριθμοδεικτών Ανάλυση ευαισθησίας Αντιδράσεις ομάδων διακύβευσης συμφερόντων
20
Σχήμα 9.3(α) Αποτίμηση της κερδοφορίας: Απόδοση των επενδυμένων κεφαλαίων
21
Σχήμα 9.3(β) Αποτίμηση της κερδοφορίας: Περίοδος αποπληρωμής
22
Σχήμα 9.3(γ) Αποτίμηση της κερδοφορίας: Προεξοφλημένη ταμειακή ροή (DCF)
23
Περίληψη κεφαλαίου Τρεις είναι οι βασικές μέθοδοι για την ανάπτυξη μίας στρατηγικής: οργανική ανάπτυξη, συγχωνεύσεις και εξαγορές και στρατηγικές συμμαχίες. Η επιτυχία ή αποτυχία των στρατηγικών σχετίζονται με τρία βασικά κριτήρια επιτυχίας: καταλληλότητα, αποδεκτότητα και δυνατότητα επίτευξης
24
Μελέτη περίπτωσης – Tesco
Να προσδιορίσετε τις «διαθέσιμες» για την εταιρεία μελλοντικές στρατηγικές κατευθύνσεις και να εκτιμήσετε την σχετική καταλληλότητα κάθε επιλογής ιεραρχώντας τις. Να συγκρίνετε τα σχετικά πλεονεκτήματα καθεμίας από τις τέσσερις αναπτυξιακές κατευθύνσεις στην ιεράρχηση που κάνετε. Να συμπληρώσετε την αξιολόγηση ως προς τις επιλογές που κρίνετε καταλληλότερες, εφαρμόζοντας τα κριτήρια της αποδεκτότητας και της δυνατότητας επίτευξης.
25
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.