Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Ευάγγελος Αλμπανίδης

2 Ιστορική διάσταση των βιαιοτήτων στον αθλητισμό
Ελληνική αρχαιότητα (Βίαια αθλήματα, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς). Ρωμαϊκή αρχαιότητα (Μονομαχίες –θηριομαχίες, αρματοδρομίες). Βυζάντιο (Ιπποδρομίες, φανατισμός δήμων) Μεσαίωνας (Tournament, Giostra)

3 Ιστορική διάσταση βιαιοτήτων στον αθλητισμό
Αγγλία 14ος αιώνας (Football) Αγγλία 16ος αιώνας (Hurling) Αγγλία ποδόσφαιρο στα Public Schools Αγγλία 1845 οι πρώτοι κανόνες και το 1884 εισάγεται ο θεσμός του διαιτητή

4

5

6

7

8 Selected Football Stadium Tragedies in Britain
Date Stadium What happened? Outcome 1902 Ibrox Park Glasgow Rangers Terrace collapsed 50 killed, 500 injured 1914 Hillsborough Sheffield Wednesday Wall collapsed 80 injured Turf Moor FC Burney Spectator crushing 1 killed 1946 Burnden Park Bolton Wanderers 33 killed, 400 injured 1957 Shawfield Clyde FC Barrier collapsed 1 killed, 50 injured 1961 2 killed 1971 Crushing / barrier collapsed 66 killed, hundreds injured 1985 Valley Parade Bradford City Fire 56 killed, St. Andrews 1989 96 killed,

9 Επιθετικότητα - Βία Επιθετικότητα είναι κάθε μορφή συμπεριφοράς η οποία έχει στόχο να πληγώσει ή να προξενήσει κακό σε κάποιον άλλο ζωντανό οργανισμό, ο οποίος επιδιώκει να αποφύγει αυτή τη συμπεριφορά. Βία είναι η φυσική πλευρά της επιθετικότητας. (Σωματική και Λεκτική)

10 Θεωρίες για την επιθετικότητα
Θεωρία του ενστίκτου Υπόθεση κάθαρσης Θεωρία της απογοήτευσης – επιθετικότητας Θεωρία κοινωνικής μάθησης

11 Συνθήκες που προάγουν την επιθετικότητα
Αντιλαμβανόμενη αδικία (λάθος εφαρμογή κανονισμών) Έμφαση στη νίκη (Νίκη με κάθε μέσο) Περιβαλλοντικοί παράγοντες

12 Βία και αθλήματα Δομικές διαφορές μεταξύ των αθλημάτων (αθλήματα που στηρίζονται στη δεξιότητα, αθλήματα χωρίς σωματική επαφή παρουσιάζουν ανύπαρκτη επιθετική συμπεριφορά. Αντίθετα συχνότερα είναι τα φαινόμενα βίας εκεί όπου υπάρχει σωματική επαφή και οι κανονισμοί δεν είναι σαφείς) Αγωνιστικές περιστάσεις-κρισιμότητα αγώνα Αλληλεπιδράσεις θεατών-αθλητών Ρόλος των ΜΜΕ

13 Η βία ενισχύεται από: Ανωνυμία φιλάθλων
Προβολή ατόμων με επιθετική συμπεριφορά Το μη διαχωρισμό των θεατών των δύο ομάδων Τη χρήση αλκοόλ Τις καιρικές συνθήκες Την καθυστέρηση έναρξης του παιχνιδιού

14 Συμβολή του προπονητή στην πρόληψη της βίας
Η κακή συμπεριφορά των αθλητών πρέπει να αποθαρρύνεται. Από ηθικής πλευράς, ο προπονητής δεν πρέπει να διδάσκει ή να ανέχεται την επιθετικότητα. Η επιθετικότητα μειώνει την απόδοση των αθλητών. Έτσι όταν ένας αθλητής απογοητεύεται και θυμώνει, ο προπονητής θα πρέπει να τον βγάζει αμέσως από το παιγνίδι. Οι προπονητές που πιέζουν έντονα τους αθλητές ή διαμαρτύρονται οι ίδιοι στους διαιτητές, κάνουν κακό στην απόδοση των αθλητών τους, γιατί τους δημιουργούν άγχος, και τους κάνουν να μην προσέχουν το παιγνίδι τους.

15 Τι πρέπει να γνωρίζουν οι αθλητές
Επιθετικότητα και υγεία (Τα επιθετικά άτομα έχουν περισσότερες πιθανότητες να αρρωστήσουν σοβαρά) Επιθετικότητα μειώνει την απόδοση Είναι απαραίτητο να γνωρίζουν τεχνικές χαλάρωσης

16 Μπορούν να βοηθήσουν τα ΜΜΕ??
Τα ΜΜΕ πρέπει να αγνοούν εντελώς βίαια επεισόδια Δεν πρέπει να παρουσιάζουν προστριβή ή έχθρα ανάμεσα σε δύο ομάδες Να αποφεύγουν την προβολή οργισμένων δηλώσεων προπονητών ή παραγόντων Να μη προβάλλουν τη φανατισμένη κερκίδα Να προβάλλουν αθλητές πρότυπα

17 ΒΙΑ & ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
Η ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΒΙΑ & ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ

18 Ενδοσχολική Βία 34% των μαθητών είναι θύματα ενδοσχολικής βίας στην Ευρώπη Στην Ελλάδα: 22,5% έχει υποστεί κάποια μορφή λεκτικής βίας (κοροϊδίες, πειράγματα κ.λ.π.), σωματικής βίας (χτυπήματα κ.λ.π.) έμμεσου εκφοβισμού (αποκλεισμός από την ομάδα, απειλές κ.λ.π.). (κατά μέσο όρο 1 στους 5 μαθητές είναι θύμα της ενδοσχολικής βίας) 11 % έχει ασκήσει κάποια μορφή εκφοβισμού σε συμμαθητές του. Το 79 % των περιπτώσεων ενδοσχολικής βίας εμφανίζεται στα πλαίσια της Φυσικής Αγωγής ή γενικότερα σε αθλητικές δραστηριότητες

19 Τι πρέπει να διδάσκουμε στους μαθητές στα πλαίσια της Φ.Α.
Η αντιαθλητική συμπεριφορά πρέπει να αποθαρρύνεται Να μη δίνεται έμφαση στη νίκη αλλά στην προσωπική βελτίωση και ψυχαγωγία Να τονίζουμε ότι η επιθετικότητα μειώνει την απόδοση των αθλητών. Ολιγόλεπτη αποβολή βίαιου παίκτη. Οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται ότι η επιθετικότητα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα αποτελεί λάθος, όπως άλλωστε αποτελεί λάθος και στην καθημερινή ζωή.

20 Προτάσεις για σχέδια μαθήματος
Προβολή αθλητικών προτύπων (ατομική εργασία - εστίαση στις θετικές αθλητικές συμπεριφορές) ΜΜΕ και βία στους αθλητικούς χώρους (ομαδική εργασία-συγκέντρωση και έκθεση υλικού) Παιχνίδι στην αυλή (εμποδίζω την κίνηση των παικτών) Κατηγοριοποίηση αθλημάτων σε σχέση με τη συχνότητα εμφάνισης βίας Η επίδραση των ΜΜΕ στην αθλητική παιδεία


Κατέβασμα ppt "Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google