Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυμελια Βιτάλη Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Μαρία Κορδάκη
2
Σχεδίαση της αξιολόγησης
1. Ποιος θα αξιολογήσει 2. Τι θα αξιολογηθεί 3. Ποιος είναι ο στόχος της αξιολόγησης 4. Με ποια μεθοδολογία
3
1. Ποιος θα αξιολογήσει Μια ερευνητική ομάδα σε συνεργασία με:
Ειδικούς στη διδακτική του αντικειμένου/ων Εκπαιδευτικούς Μαθητές/εκπαιδευομένους Ειδικούς στην Τεχνολογία
4
2. Τι θα αξιολογηθεί 2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού 2.2. Το περιβάλλον επικοινωνίας 2.3. Η ευχρηστία
5
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού
Σε ποιους απευθύνεται Οι δραστηριότητες Η γνωστική προσέγγιση στη μάθηση Η κοινωνική προσέγγιση στη μάθηση Η ανατροφοδότηση Το μαθησιακό υλικό Επεκτασιμότητα Η αξιολόγηση του μαθητή Η αξιολόγηση του λογισμικού Τα εργαλεία
6
2. 1. Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2. 1. 1
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: Σε ποιους απευθύνεται διαφορετικές ηλικίες μαθητών διαφορετικά μαθήματα διαθεματικό πλαίσιο διαπολιτισμικό πλαίσιο διαφορετικά μαθησιακά στυλ μαθητών διαφορετικό φύλο μαθητών
7
2. 1. Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: 2. 1. 2
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού: Οι δραστηριότητες δημιουργούν κίνητρο από τον κόσμο του μαθητή ολιστικού τύπου διαθεματικού τύπου επίλυση προβλήματος για μαθητές με διαφορετικά στυλ μάθησης μπορεί να δημιουργηθεί ποικιλία κλάσεων δραστηριοτήτων σημαντικότητα και γενικότητα των δραστηριοτήτων για τη μάθηση του γνωστικού αντικειμένου
8
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Η γνωστική προσέγγιση στη μάθηση-το λογισμικό παρέχει δυνατότητες: επίλυσης προβλήματος ανάπτυξης κριτικής σκέψης, ανάπτυξης διερευνητικής σκέψης έκφρασης της πρότερης γνώσης έκφρασης διαφορετικών ειδών γνώσης έκφραση διαφορετικών στυλ μάθησης έκφρασης του λάθους γνωστικής σύγκρουσης και αυτοδιόρθωσης
9
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Η κοινωνική προσέγγιση στη μάθηση- το λογισμικό παρέχει δυνατότητες: συνεργατικής μάθησης εξερεύνησης γνώσης που υπονοείται σε υπολογιστικά αντικείμενα πχ. προσομοιώσεις παράθεσης σημαντικών παραδειγμάτων δημιουργίας δραστηριοτήτων μαύρο-κουτί
10
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Η ανατροφοδότηση: λεκτικά μηνύματα intrinsic feedback αριθμητικά στοιχεία
11
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Το μαθησιακό υλικό είναι: πλήρες λιτό κατανοητό από το μαθητή έμφαση στα ουσιώδη και βασικά οργανωμένο με βάση τη δραστηριότητα διασυνδεδεμένο πολλαπλών αναπαραστάσεων πολλαπλών επιπέδων πολλαπλών πηγών πολλαπλών μέσων πολλαπλών προσπελάσεων
12
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Επεκτασιμότητα – το λογισμικό παρέχει δυνατότητες επέκτασης ως προς: Το πλήθος και το είδος των δραστηριοτήτων Το πλήθος και το είδος των οντοτήτων Το πλήθος και το είδος των εργαλείων Μαθησιακό υλικό
13
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Η αξιολόγηση του μαθητή - το λογισμικό παρέχει δυνατότητες: Ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής και αυτοδιόρθωσης Αξιολόγησης της διαδικασίας της μάθησης - Portfolio assessment Συνεργατική αξιολόγηση Δημιουργίας αρχείων αποθήκευσης του ιστορικού του μαθητή Ανοικτού τύπου ερωτήσεων
14
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Η αξιολόγηση του λογισμικού - το λογισμικό παρέχει: Ερωτήσεις που απευθύνονται στο μαθητή, στον καθηγητή και σε ειδικούς Λειτουργίες αυτόματων καταγραφών επισκέψεων, ενεργειών κλπ.
15
2.1.Το παιδαγωγικό-διδακτικό πλαίσιο του λογισμικού:
Εργαλεία-Το περιβάλλον διαθέτει: Αλληλεπιδραστικότητα Εργαλεία κυμαινόμενης γνωστικής διαφάνειας Υπολογιστικά αντικείμενα από τον κόσμο του μαθητή Πολλαπλά αναπαραστασιακά συστήματα Εστιασμένο στα ουσιώδη και βασικά Υποστηρίζει την επίλυση ποικιλίας κλάσεων ισοδυναμίας προβλημάτων Βοήθεια
16
2.2. Το περιβάλλον επικοινωνίας
Το λογισμικό παρέχει δυνατότητες επικοινωνίας: Μεταξύ των μελών των μικρών ομάδων Πολλών προς πολλούς Ενός προς πολλούς Πολλών προς έναν Διαμοιραζόμενη σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία μέσω ήχου, εικόνας και κειμένου
17
2.3. Η ευχρηστία Λιτότητα του περιβάλλοντος διεπαφής
Απλότητα των χρησιμοποιουμένων εκφράσεων Φιλικότητα των εκφράσεων και των εικονιδίων Ξεκάθαρες σημασίες των εκφράσεων και των εικονιδίων Μη διφορούμενες εκφράσεις Ευκολία στη χρήση Ανεξαρτησία λειτουργιών Πλήρη, απλή και κατανοητή βοήθεια
18
3. Ποιος είναι ο στόχος της αξιολόγησης
Η απάντηση στο ποια είναι η επίδραση του λογισμικού στη μάθηση των μαθητών : Μέσω: Διόρθωσης λειτουργιών για βελτίωση της ευχρηστίας του λογισμικού (διαμ. Αξιολόγηση) Εμπλουτισμού και διόρθωσης παρεχομένων λειτουργιών για βελτίωση της μαθησιακής διάστασης του λογισμικού (διαμ. Αξιολόγηση) Συνολικής αξιολόγησης
19
4. Μεθοδολογίες αξιολόγησης
Επιλογή θεωρητικού πλαισίου μεθοδολογίας της έρευνας αξιολόγησης: Μεθοδολογία επαλήθευσης ερευνητικών υποθέσεων: ποσοτική μέθοδος Μεθοδολογία απάντησης ερευνητικών ερωτημάτων και δημιουργίας νέας γνώσης σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών στο πλαίσιο του λογισμικού-ποιοτικές μέθοδοι Α. Οικοδομιστική προσέγγιση Β. Κοινωνικοπολιτισμική θεώρηση
20
4. Μέθοδοι αξιολόγησης Ποσοτικές: Εργαλεία συλλογής δεδομένων:
Ερωτηματολόγια κλειστών και διαβαθμισμένων ερωτήσεων, Logfiles ποσοτικού τύπου Εκθέσεις ειδικών: ποσοτική ανάλυση κειμένου Χρησιμοποιούνται μεγάλα δείγματα πληθυσμών Επεξεργασία: Στατιστική ανάλυση SPSS
21
4. Μέθοδοι αξιολόγησης Ποιοτικές :
Εργαλεία συλλογής δεδομένων: καταγραφή της συμπεριφοράς των μαθητών μέσω μαγνητοφώνου, βίντεο, εικόνες, logfiles ποιοτικού τύπου, κλινικές συνεντεύξεις, χειρόγραφα αρχεία παρατήρησης εκθέσεις ειδικών Χρησιμοποιούνται σχετικά μικρά δείγματα πληθυσμών τα οποία καλό είναι να αποτελούν μονάδες πχ. μια τάξη, ένα τμήμακλπ. Επεξεργασία: ποιοτική ανάλυση πληροφορίας με στόχο την κατηγοριοποίηση της συμπεριφοράς των μαθητών
22
4. Μέθοδοι αξιολόγησης Συνδυασμός ποσοτικών και ποιοτικών μεθόδων
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.