Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Στάδιο εφαρμογής Στάδιο δοκιμασίας και ελέγχου

2 Στάδιο προετοιμασίας Η σπουδαιότητα και η αναγκαιότητα της προετοιμασίας Επιδιώκεται η διανοητική, συναισθηματική και ψυχολογική προετοιμασία των εκπαιδευόμενων Κατά το στάδιο αυτό πρέπει ο διδάσκων να: Προσελκύσει την προσοχή των εκπαιδευόμενων Μεταβάλλει την προσοχή σε ενδιαφέρον Μετατρέψει το ενδιαφέρον σε ενεργό επιθυμία προς μάθηση

3 Τρόποι προετοιμασίας των μαθητών. Αυτό μπορεί να γίνει:
Τρόποι προετοιμασίας των μαθητών. Αυτό μπορεί να γίνει: Με την παροχή πληροφοριών για την ενότητα μάθησης Με το να δείξει τη σχέση του μαθήματος με προηγούμενα ή και γενικότερης γνώσης Με την προβολή ταινιών Με την υποβολή ερωτήσεων Με την πρόκληση συζήτησης

4 Με τη χρησιμοποίηση όλων των εποπτικών μέσων
Με τη διήγηση προσωπικών εμπειριών Με την περιγραφή καταστάσεων που βοήθησαν οι σχετικές γνώσεις Με τη διενέργεια ενός τεστ ή πειράματος Με την προβολή ενός αινίγματος (ζητήματος που θέτει ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με το θέμα διδασκαλίας)

5 Β΄Στάδιο παρουσίασης Από το παρόν στο παρελθόν και αντιθέτως
Από τα απλά στα σύνθετα Από τα γνωστά στα άγνωστα Από τα κοντινά στα απομακρυσμένα Από τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα στα λιγότερο συχνά χρησιμοποιούμενα Από τα συγκεκριμένα στα αφηρημένα Τρόποι παρουσίασης της ύλης Τμηματικά ή ολική παρουσίαση της ύλης

6 Γ΄Στάδιο εφαρμογής Η εφαρμογή αποσκοπεί στην πλήρη εντύπωση, διατήρηση και με βεβαιότητα χρησιμοποίηση της διδαχθείσης ύλης Τρόποι εφαρμογής Με λύση ασκήσεων Με παρουσιάσεις εργασιών Με ερωτήσεις και απαντήσεις Με εξάσκηση των μαθητών στο εργαστήριο Ο ρόλος του διδάσκοντος στο στάδιο εφαρμογής είναι να παρέχει βοήθεια στους μαθητές για να μάθουν

7 Δ΄Στάδιο δοκιμασίας και ελέγχου
Με τεστ προφορικά – γραπτά Με εργασίες Με πρακτικές ασκήσεις Γενικά στο στάδιο αυτό Καλλιεργεί τις πνευματικές ικανότητες των μαθητών Διευκολύνει την επανάληψη των βασικών στοιχείων της διδασκαλίας και την εφαρμογή τους

8 Διάγραμμα διδασκαλίας κατά (Rogers)
Α΄φάση: Ανάλυση – αξιολόγηση των παραγόντων που σχετίζονται με τη διαδικασία: Ανάγκες, δυνατότητες & ενδιαφέροντα εκπαιδευόμενων Απαιτήσεις του αντικειμένου διδασκαλίας Μέσα που διατίθενται για εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους

9 Β΄φάση: Καθορισμός αντικειμενικών σκοπών
Ποιες γνώσεις/δεξιότητες θα πρέπει να κατέχουν οι εκπαιδευόμενοι στο τέλος των μαθημάτων? Γ΄φάση: Προσδιορισμός – τοποθέτηση κριτηρίων αξιολόγησης Δ΄φάση: Επιλογή μεθόδων, καθορισμός περιεχομένου, προγραμματισμός – πλάνο Κατανομή ύλης: πόσος χρόνος θα χρειαστεί για τη διδασκαλία της? Τι πρέπει να περιλαμβάνει το κάθε μάθημα και τι θα παραλείπεται?

10 Ε΄φάση: Πραγματοποίηση – εφαρμογή διδασκαλίας
Συνεχής ανατροφοδότηση – διόρθωση προβλημάτων Στ΄φάση: Εκτίμηση αποτελέσματος διδασκαλίας, επαναπρογραμματισμός, τροποποίηση για βελτίωση

11 Επιλογή μεθόδου διδασκαλίας
Τεκμηριωμένη, θεωρητική γνώση, παροχή όγκου πληροφοριών, μεγάλος αριθμός εκπαιδευόμενων: διάλεξη με ερωτήσεις Κινητοποίηση εκπαιδευόμενων: καταιγισμός ιδεών, παιχνίδι ρόλων Ενθάρρυνση δημιουργικότητας, σύνδεση θεωρίας με πράξη: ασκήσεις, μελέτη περίπτωσης Ανάπτυξη δεξιοτήτων: επίδειξη Εξέταση, διαμόρφωση και αναθεώρηση στάσεων: συζήτηση, ομάδες εργασίας, παιχνίδι ρόλων

12 Επιλογή συγγράμματος Η κυριότερη πηγή πληροφόρησης για τον εκπαιδευόμενο – αναμένεται η εκτεταμένη χρήση του Προδιαγραφές: σύγχρονο, κατανοητό, ελκυστικό, ενδιαφέρον, αξιόπιστο, ευκολία εύρεσης θέματος, να μπορεί να ανατρέξει σε αυτό ο εκπαιδευόμενος μετά από χρόνια, να κινητοποιεί την αναζήτηση επιπλέον πηγών Πληροφορίες: όχι υπερβολικές σε ποσότητα / λεπτομέρειες, σε αντιστοιχία προς το επίπεδο των εκπαιδευόμενων Κατάλληλο ως βάση για το σχεδιασμό εργασιών

13 Διατύπωση στόχων Για στόχους που αφορούν γνώσεις:
αναγνωρίζω, διακρίνω, ερμηνεύω, περιγράφω, (προσδι)ορίζω, απαριθμώ, κατατάσσω, συγκρίνω, συσχετίζω Για στόχους που αφορούν δεξιότητες: μετρώ, υπολογίζω, κατασκευάζω, ετοιμάζω, διορθώνω, ελέγχω, επαληθεύω, επιλύω, εφαρμόζω, μετατρέπω, σχεδιάζω, χρησιμοποιώ Για στόχους που αφορούν στάσεις: αποδέχομαι, απορρίπτω, αμφισβητώ, ενθαρρύνω, παροτρύνω, υιοθετώ, εκτιμώ, αναρωτιέμαι


Κατέβασμα ppt "Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google