Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πως γεννήθηκε η ιδέα της πρώτης επαγγελματικής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πως γεννήθηκε η ιδέα της πρώτης επαγγελματικής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πως γεννήθηκε η ιδέα της πρώτης επαγγελματικής
ηλεκτρονικής εφημερίδας στη Λάρισα themediabusiness.blogspot.com H ηλεκτρονική εφημερίδα ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2010 και είναι η πρώτη επαγγελματική ηλεκτρονική εφημερίδα στο νομό Λάρισας. Η κρίση στον παραδοσιακό Τύπο και η πρόκληση για το στοίχημα της νέας εποχής μας οδήγησε στην ίδρυση του larissanet.gr Ήταν μια συνειδητή επιλογή στην πρόκληση της εποχής και μία ευκαιρία για τη νέα αγορά που δημιουργείται μέσω της ιντερνετικής επαγγελματικής ενημέρωσης. Χρήστος Μπεχλιβάνος Διευθυντής Larissanet.gr

2 Η ενημερωτική χρήση και η αξιοπιστία του Ίντερνετ
Η χρήση του Ίντερνετ ανεβαίνει ραγδαία και βρίσκεται ήδη στη δεύτερη θέση με 19% , TV 47%, εφημερίδες (18%) και ραδιόφωνο (14%) Καθολική η αξιοπιστία του ίντερνετ με 38% όταν το 51% δεν κάνει χρήση Ίντερνετ Xαμηλoί βαθμοί αξιοπιστίας στα παραδοσιακά ΜΜΕ 35% για τις εφημερίδες - 40% για το ραδιόφωνο 34% για την τηλεόραση Δεν είναι ανεξάρτητα στο παρεχόμενο ενημερωτικό προϊόν τους από τα οικονομικά συμφέροντα των ιδιοκτητών τους κατά 77%. Επίσης δεν είναι ανεξάρτητα από την πολιτική εξουσία σε ποσοστό 80% Πηγή: VPRC Η κατάρρευση των παραδοσιακών μέσων δεν αφήνει περιθώρια εφησυχασμού στο χώρο του Τύπου. Το μέλλον ανήκει στην ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο μέσω των social media. Οι παραδοσιακές εφημερίδες χάνουν διαρκώς φύλλα, ενώ στην περιφέρεια ελάχιστες προχώρησαν στη δημιουργία πόρταλ με ενημέρωση σε real time. To larissanet.gr ήρθε πρώτο να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες των συμπολιτών μας στην ενημέρωση.

3 Χαρακτηριστικά παραδείγματα του παραδοσιακού Τύπου που κατέρρευσαν είναι οι καθημερινές εφημερίδες:
Ελεύθερος Τύπος, ΤΟ ΒΗΜΑ (καθημερινή έκδοση), Απογευματινή, Ελεύθερος, Αυριανή κ.α. Οι εβδομαδιαίες εφημερίδες: VETO, Παρασκευή +13 κ.α. Οι αθλητικές εφημερίδες: Eξέδρα κ.α. Οι Θεσσαλικές εφημερίδες: Tρικαλινά Νέα, Θεσσαλική Ηχώ, The Μatch, Πρώτη των Σπορ κ.α.

4 Οι αιτίες κατάρρευσης του παραδοσιακού Τύπου
«Βουτιά» σε κυκλοφορία και διαφήμιση σε εφημερίδες και περιοδικά Οι εφημερίδες κατέγραψαν απώλειες 17% σε φύλλα Τα περιοδικά έχασαν 22,3% σε πωλήσεις Η διαφήμιση μειώθηκε κατά 15% Τα έσοδα από διαφημίσεις μειώθηκαν κατά 1,6 δισ. ευρώ ο «Βουτιά» σε κυκλοφορία και διαφήμιση σε παραδοσιακό Τύπο και περιοδικά Το 2011 οι καθημερινές εφημερίδες έχασαν 17% των φύλλων Τα περιοδικά κατέγραψαν απώλειες – 22,3% Οι κυριακάτικες εφημερίδες -10% (παρότι δίνουν δώρα) Η διαφήμιση μειώθηκε κατά 15% Τα έσοδα από διαφήμιση μειώθηκαν κατά €1,6 δισ. ΠΗΓΗ: Media Service

5 Σε αντίθεση με το ζοφερό τοπίο στον παραδοσιακό Τύπο ανθίζει ο ηλεκτρονικός Τύπος
Οι ψηφιακές εκδόσεις πρόκληση της επόμενης μέρες Σε αντίθεση με το ζοφερό τοπίο του παραδοσιακού Τύπου, ανθίζει ο ηλεκτρονικός Τύπος Στον παραδοσιακό Τύπο έχουμε λουκέτα, αναστολή εκδόσεων, μείωση προσωπικού, μειώσεις εσόδων, μειώσεις μισθών και αναζήτηση λύσεων για να διατηρηθούν οι εκδόσεις στα περίπτερα Στον ηλεκτρονικό Τύπο έχουμε δημιουργία νέων ενημερωτικών πόρταλ, ανάπτυξη νέων Media, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας κ.α.

6 Νέα επιχειρηματικά μοντέλα στο χώρο του Τύπου
Τα portal έχουν μικρά και λειτουργικά newsrooms Λιγότερα έξοδα –Έσοδα από διαφημίσεις και χορηγίες Συνδυάζουν τη διαδικτυακή παρουσία με ειδικά έντυπα π.χ. περιοδικά Νέες πηγές εσόδων

7 Χρηματοδότηση από δωρεές πολιτών- citizen-funded journalism
ΠΗΓΕΣ ΕΣΟΔΩΝ Χορηγίες πολιτών (tvxs.gr) Μέγα χορηγός Συνδρομές (naftemporiki.gr, tovima.gr κ.α.) e - shopς (kathimerini.gr, zougla.gr κ.α.) Διαφήμιση Αγγελίες (απλές αγγελίες, φωτοαγγελίες, βίντεο κ.α.) Χρηματοδότηση από δωρεές πολιτών- citizen-funded journalism Τα έσοδα στα ενημερωτικά πόρταλ προέρχονται από συνδυαστικές πηγές. Στην Ελλάδα κυρίως από διαφήμιση και συνδρομές, ενώ στο εξωτερικό κυριαρχεί το οικονομικό μοντέλο δημοσιογραφίας που στηρίζεται αποκλειστικά στις χορηγίες των πολιτών, Ιδρυμάτων κ.α. (crowd funding).

8 Ενίσχυση των πόρταλ με αποκλειστικά γκάλοπ
Η δημοσκόπηση της VPRC για το larissanet.gr To εκλογικό περιβάλλον στο Νομό Λάρισας Η πρώτη δημοσκόπηση στο νομό για εθνικές εκλογές από τη μεταπολίτευση μέχρι σήμερα έγινε από το larissanet.gr, 15 μέρες πριν από τις εκλογές της 6ης Μάη Η έρευνα πεδίου πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα 19 Απριλίου έως 20 Απριλίου 2012 Ακολουθήθηκε η μέθοδος της στρωματοποιημένης δειγματοληψίας (800 άτομα) Μοναδικές ειδήσεις και αποκλειστικά θέματα (π.χ. η δημοσκόπηση του Larissanet.gr)

9 Δωρεάν περιεχόμενο για όλους τους επισκέπτες
Κυρίαρχα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας Δωρεάν περιεχόμενο για όλους τους επισκέπτες Άλλο εναλλακτικό μοντέλο είναι αυτό που βασίζεται στην παροχή δωρεάν περιεχομένου αλλά

10 Πρώτη εκδήλωση διαδικτυακού μέσω στη Λάρισα
Ανοιχτές εκδηλώσεις του larissanet.gr Πρώτη εκδήλωση διαδικτυακού μέσω στη Λάρισα

11 Παράλληλες επιχειρηματικές δραστηριότητες
Ειδικές εκδόσεις για τουρισμό, παιδεία, ενέργεια κ.α. Το περιοδικό larissanet.gr διανέμεται δωρεάν σε αντίτυπα και μπορείτε να το ξεφυλλίσετε δωρεάν έτσι όπως τυπώνεται στην ηλεκτρονική μας έκδοση

12 Το οικονομικό μοντέλο του larissanet.gr
To larissanet.gr στηρίζεται σε ένα συνεργατικό μοντέλο Με «άρμα» την ηλεκτρονική εφημερίδα εκδίδει ειδικά αφιερώματα και θα ακολουθήσουν κι άλλες εξειδικευμένες εκδόσεις Συνεργάζεται με επίσημα διαφημιστικά γραφεία Διατηρεί την οικονομική ανεξαρτησία πέρα από οικονομικά και πολιτικά κέντρα και παράγκες Τα έσοδά του προέρχονται από διαφημίσεις και αγγελίες Διαθέτει δωρεάν χώρο για φιλανθρωπικούς και κοινωνικούς σκοπούς Στηρίζει με χορηγίες τα πολιτιστικά κύτταρα της περιοχής Larissanet.gr

13 Μαχητική και αποκαλυπτική δημοσιογραφία
Το larissanet πιστεύει στη μαχητική και αποκαλυπτική δημοσιογραφία Μέσω συνεντεύξεων και ερευνών πέτυχε πανελλαδικές δημοσιογραφικές επιτυχίες Το διαδίκτυο μπορεί να είναι σύγχρονο μέσο για τους παραδοσιακούς αναγνώστες αλλά η συνταγή επιτυχίας παραμένει η καλή δημοσιογραφία

14 To larissanet.gr ελέγχει την εξουσία με αδιάσειστα στοιχεία

15 Συνεντεύξεις του larissanet.gr αναδημοσιεύθηκαν στο πανελλήνιο

16

17 Προβλήματα στις ιντερνετικές εφημερίδες
Δεν υπάρχει μέχρι σήμερα νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών εφημερίδων Δεν έχουν ρυθμιστεί οι εργασιακές σχέσεις Ελάχιστη διαφήμιση λόγω της οικονομικής κρίσης Μικρά και αργά βήματα στο νέο τοπίο Δεν αποκρυσταλλώθηκε ακόμη στον κόσμο η διαφορά των επαγγελματικών ιστοσελίδων από τα προσωπικά ημερολόγια (blogs) Eύκολη κλοπή και αναπαραγωγή ενημερωτικού υλικού (κειμένων, φωτογραφιών, βίντεο κ.α.)

18 Αίθουσα σύνταξης ηλεκτρονικής εφημερίδας φωτ. ΕΣΗΕΜ-Θ
ΠηΠΗΓΗΞ

19 Το μέλλον των ηλεκτρονικών εφημερίδων και των εντύπων (περιοδικά, ειδικά έντυπα, παραδοσιακός Τύπος) συνδέεται με τη διάχυση της πληροφορίας σε κινητά και ταμπλέτες φωτ. EΣΗΕΜ-Θ

20 Σε λίγες μέρες το larissanet.gr αλλάζει

21 Δείτε πρώτοι το ανανεωμένο πόρταλ larissanet.gr

22 Διατηρούνται όλες οι στήλες και δίνεται βαρύτητα στο εικαστικό μέρος και στη διάχυση των ειδήσεων στα social media

23 Αγροτικά και περιβάλλον στην πρώτη σελίδα και στις πρώτες προτιμήσεις των επισκεπτών

24 Ρεπορτάζ για όλες τις θεματικές και καινοτόμες στήλες για θέσεις εργασίας, media, διαδίκτυο, καλή ζωή, υγεία, τεχνολογία κα.

25 Ταξίδια με ρεπορτάζ – αφιερώματα για το νομό Λάρισας Αγγελίες και φωτοαγγελίες για κάθε ανάγκη – Δωρεάν αγγελίες για την αγορά εργασίας

26 Το larissanet.gr είστε εσείς…

27 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Πως γεννήθηκε η ιδέα της πρώτης επαγγελματικής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google