Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ

2 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Κριτική Σκέψη, δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων Συνεργατικότητα Επικοινωνία (μηνυμάτων μέσα από την προσεκτική χρήση και σύνδεση των λέξεων, διαμοιρασμός της γνώσης) Πρωτοβουλία και αυτό-καθοδήγηση Δημιουργία και καινοτομία Ανάπτυξη ψηφιακού γραμματισμού Ανάπτυξη οπτικού γραμματισμού (οπτικοποίηση σκέψεων και λόγου)

3 Διήγηση ιστοριών Είναι ένα εκπαιδευτικό εργαλείο
Το βρίσκουμε σε όλους τους λαούς Μπορεί να γίνει οποιαδήποτε ώρα, μέρος με ή χωρίς υλικά Τα παιδιά έχουν την ικανότητα να διηγούνται ιστορίες πριν ακόμα μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν Λένε ιστορίες για τις καθημερινές τους εμπειρίες- την μέρα που ξέφυγε το σκυλάκι και πάτησε τα λουλούδια της ιδιότροπης γειτόνισσας και έγινε ο αξέχαστος καβγάς…

4 Αφηγηματική ικανότητα: Παράθυρο ανάπτυξης
Η διήγηση ιστοριών είναι ένα παράθυρο στη σκέψη των παιδιών Οι Προσωπικές ιστορίες των παιδιών μας λένε για τις γλωσσικές τους ικανότητες- γνωστικές, κοινωνικές και συναισθηματικές Ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί διηγηματικά: θυμόμαστε καλύτερα πληροφορίες τις οποίες μάθαμε μέσα από μια ιστορία παρά απλή συλλογή γεγονότων

5 ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΜΑΘΗΣΗ
Κοινωνική Διάσταση - αλληλεπίδραση του αφηγητή με το ακροατήριο - το ακροατήριο δημιουργεί εικόνες - κατά τη διάρκεια της αφήγησης αναπτύσσονται σχέσεις Συναισθηματική Διάσταση εξωτερίκευση συναισθημάτων και δημιουργία συγκινήσεων Γνωστική Διάσταση - ανάπτυξη προφορικών και γραπτών επικοινωνιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων υψηλής σκέψης - ανάπτυξη της δημιουργικότητας

6 Σε τι ακριβώς βοηθά τα παιδιά η διήγηση ιστοριών;
Δραστηριότητα Σε τι ακριβώς βοηθά τα παιδιά η διήγηση ιστοριών; Τι ικανότητες μπορείτε να επισημάνετε στις ιστορίες που σας είπαν τα παιδιά;

7 Γραμματική της Ιστορίας: Απαραίτητα Στοιχεία
Αρχή, μέση, τέλος Ήρωες Σκηνικό Πρόβλημα-Στόχος Δράση Εξεύρεση λύσης – ολοκλήρωση στόχου

8 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Βασική Ιδέα (το μήνυμα που μεταδίδεται και πάνω στο οποίο ευθυγραμμίζονται όλα τα κομμάτια της ιστορίας) Χαρακτήρες / ήρωες (οι πρωταγωνιστές και ο ξεκάθαρος ρόλος τους) Θέμα (σενάριο) Δομή (σειρά/αλληλουχία γεγονότων) Οπτικοποίηση Ήχος

9 ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ Ο συνδυασμός της παραδοσιακής προφορικής
αφήγησης με τα πολυμέσα του 21ου αιώνα και εργαλείων τηλεπικοινωνίας. Είναι η διαδικασία που συνδυάζει τα ψηφιακά μέσα για να εμπλουτίσει και να ενισχύσει το γραπτό ή τον προφορικό λόγο.

10 ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΦΕΤΗΡΙΕΣ … Όλοι οι άνθρωποι μπορούν να βρουν μια ατομική έκφραση Κάθε άτομο έχει τη δική του οπτική γωνία Κάθε άτομο έχει το δικό του ύφος γλώσσας Η ανάμνηση είναι το κέντρο του εσωτερικού κόσμου του ανθρώπου Η ακρόαση είναι ουσιαστική έκφραση συμπαράστασης

11 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
1 Να δημιουργήσουν μία ψηφιακή ιστορία ως ένα αυτόνομο σύνολο ή ως έκφραση για ένα μάθημα ή μία εκπαιδευτική δράση. π.χ. Στη Λογοτεχνία οι μαθητές εκφράζουν τις ανταποκρίσεις τους στην ανάγνωση ή αφηγούνται σχετικές εμπειρίες ζωής.

12 ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ Ο αφηγητής επικεντρώνει σε έναν χαρακτήρα λογοτεχνικού έργου μπορούμε λοιπόν να ξετυλίξουμε την ιστορία του, να πούμε γιατί μας αρέσει ή γιατί τον βρίσκουμε ενδιαφέροντα και μας εμπνέει. Εναλλακτικά: στη σχέση ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες

13 ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΖΩΗΣ
Εμπειρίες μαθητών σχετικές με θέμα π.χ. ταξίδια, ή από τη σχολική ζωή ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΠΟΥΣ Ο τόπος στον οποίο εκτυλίσσεται μία λογοτεχνική αφήγηση συνήθως έχει ιδιαίτερη σημασία αλλά και γοητεία έτσι όπως περιγράφεται μέσα στο έργο.

14 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
2 Να χρησιμοποιήσουμε έτοιμες ψηφιακές ιστορίες για παιδαγωγικούς λόγους (διερεύνηση ενός ζητήματος από μια ιδιαίτερη γωνία, προσέλκυση προσοχής κλπ.)

15 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ
3 Να διερευνήσουν τα υπάρχοντα σχέδια μαθημάτων εντάσσοντας μία ψηφιακή ιστορία σε μία ενότητα

16 ΟΦΕΛΗ Οι μαθητές καλούνται να ανακαλέσουν αυτά που γνωρίζουν, να επανεξετάσουν ή να αμφισβητήσουν τις πεποιθήσεις τους και μέσα από μία κυκλική διαδικασία δημιουργίας και «θέασης» της ψηφιακής ιστορίας καταγράφουν και συνειδητοποιούν τη δική τους προσωπική εξέλιξη.

17 ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ Η διαδικασία δημιουργίας μιας ιστορίας είναι πολύ προσωπική και εκ των πραγμάτων δημιουργεί συναισθήματα Τα πολυμεσικά διδακτικά υλικά αποδίδουν μόνο όταν υπάρχει καλός εκπαιδευτικός σχεδιασμός Ποια είναι η οπτική του συγγραφέα; Είναι σαφής ο σκοπός, οι στόχοι και το κέντρο βάρους της αφήγησης; Ένα βασικό ερώτημα που κρατά την προσοχή του θεατή και θα απαντηθεί στο τέλος της ιστορίας

18 ΤΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΞΟΥΜΕ Ηχητική αφήγηση για να βοηθήσει το κοινό να καταλάβει το πλαίσιο της ιστορίας Η δύναμη της μουσικής που υποστηρίζει και εμπλουτίζει την αφήγηση Οικονομία αφήγησης: Περιεχόμενο αρκετό για να πει την ιστορία χωρίς να επιβαρύνει το θεατή (π.χ. επιλογή κατάλληλων εικόνων, χρήση εφέ) Ο ρυθμός της πλοκής

19 ΒΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Γράψιμο: Περιλαμβάνει τη δημιουργία της ιστορίας και της διαρκούς βελτίωσης της. Σενάριο: Μετά τη συγγραφή της ιστορίας, οι αφηγητές πρέπει να διαχωρίσουν τα διάφορα στιγμιότυπα της ιστορίας, ώστε να επιλέξουν πως, σε ποιο σημείο και με ποιο σκοπό θα εμπλουτίσουν την ιστορία τους με χρήση πολυμέσων. Εικονογραφημένο σενάριο/«storyboard»: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει τη λήψη αποφάσεων σχετικά με τον τρόπο οπτικοποίησης της ιστορίας από τους αφηγητές. Δηλαδή θα πρέπει να σκεφτούν πως θα εικονογραφήσουν την ιστορία (τους ήρωες, τα αντικείμενα και τα σκηνικά), ώστε να μπορούν εύκολα να αναζητήσουν το αντίστοιχο πολυμεσικό υλικό στο επόμενο βήμα.

20 ΒΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Προσθήκη πολυμέσων: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει τον εντοπισμό και την προσθήκη των πολυμέσων στην ιστορία. Το υλικό που χρησιμοποιείται μπορεί να αναζητηθεί στο διαδίκτυο ή να αποτελεί προσωπικά αρχεία του χρήστη. Δημιουργία ψηφιακής αφήγησης: Στο στάδιο αυτό, ο αφηγητής χρησιμοποιεί κάποιο κατάλληλο εργαλείο για να συνθέσει την ψηφιακή του αφήγηση. Κοινοποίηση: Το στάδιο αυτό περιλαμβάνει την παρουσίαση της ιστορίας και τη δημοσίευσή της στην εκπαιδευτική κοινότητα ή και στο διαδίκτυο.

21 ΤΟ ΜΑΝΤΗΛΙ ΤΗΣ ΝΕΡΑΪΔΑΣ
Λαϊκό Παραμύθι

22

23

24 H ΜΗΛΙΑ ΕΝΑΣ ΧΩΡΟΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΑΦΗΓΗΣΗΣ

25 ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
StoryBird


Κατέβασμα ppt "ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΗΓΗΣΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google