Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης gkabou@teipat.gr
Διαχείριση Αλλαγών Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
2
Συμπεριφορά των οργανισμών
Οι οργανισμοί είναι “εν δυνάμει” συντηρητικοί: αντιστέκονται μέχρι τελικής πτώσης για να παραμείνουν οι ίδιοι. Οι οργανισμοί αντιδρούν μέχρι να αντιληφθούν ότι δεν είναι δυνατόν να πράξουν διαφορετικά και σ΄ αυτή την περίπτωση προσαρμόζονται εφαρμόζοντας την ελάχιστη αλλαγή. Η αδράνεια του συστήματος αποδεικνύεται τόσο ισχυρή ώστε πολλές φορές η αλλαγή δεν πραγματοποιείται. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
3
Τι σημαίνει «Αλλαγή» στις επιχειρήσεις;
Ανάπτυξη και εξέλιξη του οργανισμού είναι η συστηματικά σχεδιασμένη προσπάθεια βελτίωσης των διαδικασιών και των δομών της επιχείρησης με την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας και της επιστήμης του management. Αναμενόμενα αποτελέσματα : Βελτίωση της ποιότητας της επαγγελματικής ζωής των εργαζομένων, και Βελτίωση της Ποιότητας και της Απόδοση του οργανισμού με άμεση ή έμμεση επίδραση στην οργανωσιακή κουλτούρα. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
4
Τι σημαίνει «Αλλαγή» ; (Ι)
Καμία αλλαγή δεν είναι οριστική. Είναι το επίπεδο σταθερότητας για την επόμενη αλλαγή Η αλλαγή είναι δύσκολη (Έτσι γινόταν πάντα, γιατί πρέπει να αλλάξουμε;) Η αλλαγή αναφέρεται στο μέλλον δηλαδή στο άγνωστο, στην αβεβαιότητα και αυτό δημιουργεί αισθήματα φόβου και αρνητικής τοποθέτησης στις αλλαγές ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείρηση Αλλαγών
5
Ποιος επιβάλλει τις Αλλαγές;
Εξωτερικές δυνάμεις επιβολής των αλλαγών: Αναγνώριση της ανάγκης προσαρμογής της αγοράς για διαφορετικά προϊόντα ή υπηρεσίες Αλλαγή της νομοθεσίας ή των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (πχ Νόμος για την ανώτατη εκπαίδευση, μείωση των ρύπων στα αυτοκίνητα) «Τεχνολογία», Αυτόματες αποθήκες, σύγχρονες γραμμές παραγωγής, νέα υλικά. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
6
Αλλαγές προερχόμενες από εσωτερικές δυνάμεις
Οργανωτική αναδιάρθρωση της εταιρίας, η δομή της εξουσίας (reengineering) πχ τμήμα ή σχολή, συγχώνευση επιχειρήσεων Η δύναμη των ανθρώπων που επιδιώκουν αλλαγές (λόγω ιδιοσυγκρασίας, επίτευξη υψηλών στόχων) Ποιοι κατά την γνώμη σας –από το πλέγμα ηγεσίας των Blake-Mouton- επιδιώκουν τις αλλαγές; Αιτιολογήσατε την απάντησή σας !!! ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
7
Στάση των Ανθρώπων (Αισθήματα)
Μοντέλο Αλλαγών ΑΛΛΑΓΗ Αντίδραση Στάση των Ανθρώπων (Αισθήματα) Κοινωνικοί Παράγοντες Προσωπική ιστορία ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
8
Κόστη και οφέλη από τις αλλαγές (Ι)
Ψυχολογικό κόστος : (ψυχικό κόστος , επηρεάζει τον εσωτερικό κόσμο των εργαζομένων) Άγχος (Stress). Όταν ξεπεραστεί το όριο ανοχής για αλλαγή τα θετικά αισθήματα δημιουργούν υπερβολικό άγχος ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
9
Ψυχικό κόστος προαγωγής
Οι εργαζόμενοι αναζητούν ευκαιρίες για άνοδο και κοινωνική αναγνώριση. Τέτοιες αλλαγές, παρόλο που είναι επιθυμητές, έχουν μεγάλο ψυχικό κόστος. Οι εργαζόμενοι απαιτείται να μάθουν νέες δεξιότητες και να κάνουν νέες κοινωνικές σχέσεις (φιλίες). Ποιό μέρος της κλίμακας Maslow καλούνται να αναπροσαρμόσουν; ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
10
Μορφές αντίστασης στις αλλαγές
Θεωρία Αλλαγών Μορφές αντίστασης στις αλλαγές Πρόσθετη προσπάθεια κατάκτησης νέων γνώσεων και δεξιοτήτων Πιθανότητα λιγότερο επιθυμητών καταστάσεων όπως υποβάθμιση δεξιοτήτων. Αμφισβητείται η τεχνική δυνατότητα του οργανισμού να επιτύχει τις προσδοκούμενες αλλαγές. Χρόνος αναγκαίος για την προσαρμογή (όσος χρόνος δοθεί ποτέ δεν είναι αναγκαίος) ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείρηση Αλλαγών
11
Ψυχολογική Συναισθηματική Στάση έναντι των αλλαγών
Ψυχολογική Συναισθηματική Στάση έναντι των αλλαγών Φόβος για το άγνωστο. Χαμηλή ανοχή του μέσου ατόμου στις αλλαγές. Έλλειψη εμπιστοσύνης στους άλλους και κυρίως αυτούς που. Ανάγκη για ασφάλεια, επιθυμία για κοινωνική θέση - αναγνώριση. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
12
Κοινωνιολογικοί Παράγοντες Συμπεριφοράς της Ομάδας :
Κοινωνιολογικοί Παράγοντες Συμπεριφοράς της Ομάδας : Πολιτικοί συνασπισμοί. Αντίθετες αξίες της ομάδας. Περιορισμένη προσωπική αντίληψη. Κεκτημένα συμφέροντα. Επιθυμία διατήρησης κοινωνικών και φιλικών δεσμών και σχέσεων. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
13
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ (Ι)
Ενισχύει ένα κλίμα ψυχολογικής στήριξης. Παρουσιάζει την αλλαγή στηριζόμενος στις απρόσωπες απαιτήσεις των καταστάσεων και όχι σε προσωπικούς παράγοντες. Έχει υψηλές προσδοκίες επιτυχίας. Ανάπτυξη της συμμετοχικής διαδικασίας λήψης των αποφάσεων. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
14
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ (ΙΙ)
Οικονομικές και ηθικές αμοιβές. Ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των εργαζομένων. Υποστηρίζει τις αλλαγές με κατάλληλη επικοινωνιακή πολιτική. Φροντίζει οι συνεργάτες του να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα των αλλαγών. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
15
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΑ
Η αντίσταση στην αλλαγή μπορεί να μειωθεί βοηθώντας τους εργαζόμενους να αναγνωρίσουν την ανάγκη κάθε αλλαγής, να συμμετέχουν σ’ αυτήν και να ωφεληθούν απ’ αυτή. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
16
Πως επιτυγχάνονται οι αλλαγές; (Ι)
Προγραμματίζονται και πραγματοποιούνται μόνο οι απαραίτητες και χρήσιμες αλλαγές. Οι αλλαγές γίνονται προοδευτικά ώστε να γίνουν κατανοητές από τους εργαζόμενους Έχουμε σχεδιάσει ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης και υποστήριξης των εργαζομένων. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
17
Κατευθυντήριες Γραμμές Επιτυχημένων Αλλαγών (ΙΙ)
Ο οργανισμός μοιράζεται τα οφέλη των αλλαγών με τους εργαζομένους. Μελετάμε τα προβλήματα που παραμένουν μετά την εφαρμογή της αλλαγής με στόχο να τα θεραπεύσουμε. ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
18
Είμαστε έτοιμοι για τη νέα μας θέση ? Ναι, ναι, ναι, …..
ΟΔΒΕ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης Διαχείριση Αλλαγών
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.