Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση
Τσίντζα Παναγιώτα

2 Τηλε-συνεργασία

3 Ορισμός Επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ ομάδας χρηστών απομακρυσμένων γεωγραφικά Η επικοινωνία μεταξύ τους πραγματοποιείται όπως και στη τηλεδιάσκεψη Η συνεργασία πραγματοποιείται με την ταυτόχρονη πρόσβαση (διαμοιρασμό) σε μια εφαρμογή για τη διαχείριση ενός εγγράφου (σχέδιο, επιστολή κτλ)- υπηρεσίες data conferencing ή document conferencing

4 Απαιτήσεις Προκαθορισμένο σημείο συνάντησης :
Σταθερό – εξυπηρετητής Ένας εκ των συμμετεχόντων σταθμών εργασίας Σε κάθε περίπτωση απαιτείται σύνδεση και στη συνέχεια είναι εφικτή η επικοινωνία και η συνεργασία των χρηστών

5 Πλεονεκτήματα Ατομικά : Εταιρίες-Οργανισμοί :
Διεύρυνση εύρους συνδέσμων υποστήριξης Έγκαιρη πρόσβαση στη πληροφορία Εταιρίες-Οργανισμοί : Καταπολέμηση της γραφειοκρατίας Βελτίωση επικοινωνίας με πελάτες και προμηθευτές Βελτίωση της επικοινωνίας των συντελεστών - μελών Μείωση κόστους Αύξηση της παραγωγικότητας Σειρά ευκαιριών επικοινωνίας με ειδικές ομάδες για εποικοδομητικό διάλογο Δυνατότητες πιο άμεσης δημοκρατικής λειτουργίας

6 Μορφές Πολλές φορές βασίζεται στο διαμοιρασμό πληροφοριακών δεδομένων και πηγών από ομάδα οργανισμών Ο όρος της κυρίως χρησιμοποιείται για να δηλώσει την αλληλεπίδραση μεταξύ των ατόμων μέσω συνεργασιών μικρής χρονικής διάρκειας και χωρίς να απαιτείται ο προγραμματισμός τους

7 Ερωτήματα Πότε και από ποια θέση τα συμμετέχοντα άτομα συνεργάζονται
Ποια είναι η βασική λειτουργία του συστήματος τηλεσυνεργασίας (συγγραφή, σχεδιασμός) Ποια είναι η δομική υποστήριξη της λειτουργίας του λογισμικού Αν επιτρέπεται ή όχι η συμμετοχή νέων μελών ή η αποχώρηση παλαιοτέρων (ανοιχτή τηλεσυνεργασία, αλλιώς κλειστή τηλεσυνεργασία)

8 Υλικό Ηλεκτρονικός υπολογιστής με σύγχρονες εφαρμογές λογισμικού και περιφερειακά όπως εκτυπωτές, modem, κάρτα δικτύου και fax Ενσύρματη τηλεφωνική γραμμή και συσκευή και συσκευή κινητής τηλεφωνίας Γραμμή σύνδεσης διαδικτύου υποστηριζόμενη από : – Modem – ISDN – VPN (σύγχρονη τάση αιχμής για δημιουργία κλειστών συνδέσεων – Μισθωμένες ψηφιακές γραμμές – Επιχειρησιακά δίκτυα – Ευρυζωνικά τηλεπικοινωνιακά δίκτυα – Δορυφορικά και κινητής τηλεφωνίας δίκτυα

9 Διαστάσεις Χώρος : Που βρίσκονται τα άτομα που αλληλεπιδρούν μέσων εφαρμογών τηλεσυνεργασίας Άτομα στον ίδιο χώρο (co-located) Άτομα σε διαφορετικό χώρο (remote) Χρόνος : Πότε, ποια χρονική περίοδο συμμετέχει το εκάστοτε μέλος της ομάδας τηλεσυνεργασίας Συμμετοχή ατόμων σε πραγματικό χρόνο (sychronous ή real time) Συμμετοχή ατόμων σε διαφορετικές χρονικές στιγμές(asychronous)

10 Διαστάσεις

11 Βασικές ιδέες WYSIWIS : what you see what I see : Όλοι οι συμμετέχοντες πρέπει να μπορούν να παρακολουθούν τα ίδια δεδομένα στις οθόνες τους Ομαδικά ημερολόγια και προγράμματα που συμβάλλουν στην καλύτερη διαχείριση του χρόνου των συμμετεχόντων Ηχητικά και γραφικά δεδομένα που συμβάλλουν στην βελτίωση της πλατφόρμας συνεργασίας Προσαρμογή εργαλείου τελικού χρήστη στις ανάγκες του. Ανάπτυξη φιλικού περιβάλλοντος στον χρήστη

12 Βασικές ιδέες Διαχείριση κειμένου :
Σύγχρονα : Οι συμμετέχοντες έχουν ταυτόχρονα επαφή με το κείμενο και παρεμβαίνουν σε αυτό, ενώ υπάρχουν μηχανισμοί κλειδώματος (μη επιτρεπτές παρεμβάσεις) Παράλληλα : Οι συμμετέχοντες έχουν ταυτόχρονα επαφή με το κείμενο, χωρίς μηχανισμούς κλειδώματος Ασύγχρονα : Ο συμμετέχων Α τελειώνει την παρέμβασή του και αρχίζει τη δική του επέμβαση άλλος χρήστης Συν-διαχείριση σε περιβάλλοντα σχεδιασμού και υλοποίησης εφαρμογών Μεταφορά – ανταλλαγή – αρχείων κειμένου, εικόνων, βίντεο Ειδικά περιβάλλοντα ανάπτυξης εφαρμογών τηλεσυνεργασίας

13

14 Βασικές υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεσυνεργασίας
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο : Υποστηρίζει πολλούς τύπους δεδομένων Οι αποδέκτες του μηνύματος μπορεί να είναι ένας ή περισσότεροι Βασίζεται στο πρότυπο «αποθήκευση –προώθηση» (μη πραγματικός χρόνος) Απαιτεί σχετικά μικρό υπολογιστικό εξοπλισμό και αντίστοιχο εξοπλισμό δικτύου Προϋποθέτει για άμεση επικοινωνία των συχνό έλεγχο του ταχυδρομικού κουτιού

15 Υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσίες λίστας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου : Αποστολή μηνυμάτων σε μεγάλο αριθμό ατόμων – χρηστών. Λειτουργούν σαν σύγχρονα φωτοαντιγραφικά μηχανήματα, προσφέροντας με πολύ μικρές καθυστερήσεις εύχρηστες πληροφορίες σε όλους τους χρήστες που συμμετέχουν στην ομάδα. Μπορούν να αντικαταστήσουν συνεπώς μια συνδιάσκεψη (διαχείριση κειμένων, εικόνων, πινάκων, αποτελεσμάτων)

16 Υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσίες λίστας ηλεκτρονικού ταχυδρομείου : Αποστολή μηνυμάτων σε μεγάλο αριθμό ατόμων – χρηστών. – Λειτουργούν σαν σύγχρονα φωτοαντιγραφικά μηχανήματα, προσφέροντας με πολύ μικρές καθυστερήσεις εύχρηστες πληροφορίες σε όλους τους χρήστες που συμμετέχουν στην ομάδα. Μπορούν να αντικαταστήσουν συνεπώς μια συνδιάσκεψη (διαχείριση κειμένων, εικόνων, πινάκων, αποτελεσμάτων)

17 Υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσία μεταφοράς αρχείων : Πρόκειται για επικοινωνία μεταξύ δύο κόμβων. Ο αιτών κόμβος - πελάτης ζητά να στείλει ή να παραλάβει δεδομένα από τον κόμβο – εξυπηρετητή. Ο κόμβος – εξυπηρετητής μπορεί να δέχεται αιτήσεις από πολλούς κόμβους ταυτόχρονα

18 Υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσίες απομακρυσμένης πρόσβασης : Πρόκειται για πρόσβαση από κόμβο ή ακόμα και τερματικό σε άλλο κόμβο για διεργασίες εκτέλεσης εντολών και εφαρμογών στον προσπελάσιμο από απόσταση κόμβο. Η πρόσβαση με κατάλληλη υποδομή μπορεί να αφορά και κεντρικό υπολογιστικό σύστημα ταυτόχρονα προσβάσιμος και από άλλους χρήστες

19 υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσία WWW : Ελληνιστί «Παγκόσμιος Ιστός» αποτελεί μία ευρέως διαδεδομένη εφαρμογή που προσφέρει προσπέλαση διασυνδεδεμένων εγγράφων που βρίσκονται αποθηκευμένα σε ένα μεγάλο αριθμό υπολογιστών. Διαθέτει : – Πλούσια γραφικά – Απλότητα χρήσης – Πλούσιο και ευρύ φάσμα πληροφορίας

20 Υπηρεσίες ασύγχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσία ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων : Αποτελεί ευέλικτο τρόπο αντικατάστασης της παραδοσιακής μεθόδου διακίνησης δεδομένων στο περιβάλλον μιας εταιρίας ή και εξωτερικών συνεργατών και οργανισμών. • Παρέχει ένα δομημένο, αυτοματοποιημένο και τυποποιημένο τρόπο ανταλλαγής ηλεκτρονικών μηνυμάτων και δεδομένων • Πρακτικά, κάθε εταιρία μπορεί να εγκαταστήσει μία δομή επίσημης ηλεκτρονικής επικοινωνίας με συνεργάτες της ή και οργανισμούς πέραν τον άλλον υπηρεσιών επικοινωνίας όπως ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, κτλ

21 Υπηρεσίες ασύχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσίες Workflow : Με τον όρο αυτό εννοούμε το σύνολο των υπηρεσιών που παρέχονται από ένα σύνολο τεχνολογιών αυτοματοποίησης των εργασιακών διαδικασιών μιας επιχείρησης μέσω δικτύου, τοπικού ή ευρύτερου. Σε αυτές τις διαδικασίες συγκαταλέγονται διεργασίες οργάνωσης και ελέγχου της ροής των εργασιών μιας επιχείρισης

22 Υπηρεσίες ασύχρονης τηλεσυνεργασίας
Υπηρεσία ομαδικών ημερολογίων : Σε αυτές ανήκουν και τα προγράμματα scheduling. Προσφέρουν καλύτερη διαχείριση της συνεργασίας μεταξύ μιας ομάδας ανθρώπων. Μερικά από τα χαρακτηριστικά τους είναι ότι: – Παρακολουθούν αν τα χρονοδιαγράμματα δεν μπορούν να τηρηθούν – Προσδιορίζουν ημέρες και ώρες διεξαγωγής συνεδριάσεων που βολεύουν τους συμμετέχοντες κτλ – Αλλά, παραβιάζουν σε κάποιο βαθμό την προσωπική ζωή των μελών και ίσως δεν πληρούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να εξισορροπούν τα οφέλη με τα χρόνο που χρειάζεται για να ενημερώνει ο κάθε χρήστης το ομαδικό ημερολόγιο

23 Υπηρεσίες σύγχρονης τηλεσυνεργασίας
• Τηλεδιάσκεψη : Επικοινωνία γεωγραφικά απομακρυσμένων χρηστών σε πραγματικό χρόνο (δεδομένα, κείμενο, ήχος, βίντεο) • Meetingware : Απομακρυσμένοι ή μη χρήστες έχουν στη διάθεσή τους πλατφόρμες συνδυάσκεψης με ενσωματωμένο , fax, διαμοιραζόμενα αρχεία, ασπροπίνακες και χώροι προσωρινής Αποθήκευσης • Συνδιάσκεψη στο Web : Κάθε χρήστης μέσω web browser μπορεί να διαβάζει και να καταχωρεί το δικό του μήνυμα (απλό κείμενο) – forums, να διαβάζει ανακοινώσεις και να «ανεβάζει» ή «κατεβάζει» αρχεία. Τα γραπτά μηνύματα εμφανίζονται σε μορφή HTML. Τα αντίστοιχα προγράμματα εγκαθίστανται σε εξυπηρετητή • Διαμοιραζόμενος ασπροπίνακας :Ένας ασπροπίνακας χρησιμοποιείται από κάθε χρήστη για να γράψει σημειώσεις ή σε συνεργατικό περιβάλλον να επιλύσει ένα οπτικό πρόβλημα. Σε πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιούνται τηλεδείκτες κατάλληλου χρώματος για το κάθε χρήστη

24 Υπηρεσίες σύγχρονης τηλεδιάσκεψης
Εργαλεία διαμοιραζόμενων εφαρμογών (SAT) : Συμμετέχουν χρήστες από διαφορετικές τοποθεσίες να ελέγχουν και να παρακολουθούν μια εφαρμογή που «τρέχει» σε μία από τις τοποθεσίες αυτές. Υποβοηθούνται από μηχανισμούς floor control ώστε ένα μόνο άτομο να έχει τον έλεγχο κάθε στιγμή. Χρησιμοποιούνται στην ανάπτυξη λογισμικού, σε δημιουργία παρουσιάσεων και slides διδασκαλίας καθώς και σε έλεγχο και διόρθωση λαθών ήδη αναπτυγμένων λογισμικών • Bulletin Board Systems : Λειτουργούν σαν ανεξάρτητες κοινότητες χρηστών on line συνδεδεμένων. Έχουν παρόμοια χαρακτηριστικά με τα forum, επιτρέπουν ανταλλαγή μηνυμάτων ακόμα και online παιχνίδια. Κάποια έχουν περιορισμένο θεματολόγιο και κάποια είναι γενικού περιεχομένου • Συνδυάλεξη μέσω γραπτών μηνυμάτων (Chat systems) : Ανταλλαγή γραπτών μηνυμάτων σε πραγματικό χρόνο και δημόσιο χώρο. Ορισμένες τέτοιες υπηρεσίες διαθέτουν ελεγχόμενη πρόσβαση. Η « μαγεία» του γραπτού λόγου είναι ότι μένει. Άρα, εξυπηρετείται η ύπαρξη αντιγράφων των συνομιλιών, ενώ παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχής στη συζήτηση ατόμων που απουσιάζουν στιγμιαία • Συνεργατικά εικονικά περιβάλλοντα : Υποστηρίζουν επικοινωνία ανθρώπου – υπολογιστή καθώς και ανθρώπου – ανθρώπου. Χρησιμοποιούν ένα εικονικό περιβάλλον (εικονικοί χώροι) όπου ο κάθε χρήστης μπορεί να αλληλεπιδράσει με αντικείμενα του χώρου σαν να έχει φυσική παρουσία σε αυτά. Χαρακτηριστικό τους είναι η παρουσίαση σε φυσικό και πλοηγήσιμο χώρο μιας μεγάλης ποσότητας πληροφορίας • Υπηρεσία Decision Support Systems : Παρέχουν εργαλεία για την όσο το δυνατόν πιο ορθή λήψη αποφάσεων συμβάλλοντας στην επίλυση προβλημάτων. Αποτελούν ευέλικτες πλατφόρμες όπου οι ιδέες κριτικάρονται, προτείνονται εναλλακτικές λύσεις και παρέχονται εργαλεία εκλογών

25 Πρότυπο MPEG Αναπτύχθηκε το 1988 και έχει τρία μέρη :
σύνταξη των κωδικοποιημένων ροών δεδομένων έτσι ώστε οι αποκωδικοποιητές ακολουθώντας αυτά τα πρότυπα να μπορούν να αποκωδικοποιήσουν την ροή δεδομένων

26 Εκδόσεις MPEG MPEG -1 : Στοχεύει στην κωδικοποίηση του βίντεο και του συνοδευόμενου ήχου σε ρυθμό μετάδοσης κοντά στα 1.5 Mbps MPEG -2 : Βελτιώνει την ποιότητα ενώ συγκρατεί το ρυθμό κάτω από τα 10 Mbps. Έχει 4 μέρη : MPEG-4 σύστημα, βίντεο, ήχο και συμμόρφωση MPEG-3 : Χρησιμοποιείται για κωδικοποίηση και συμπίεση του HDTV (Μετάδοση τηλεοπτικού σήματος σε υψηλότερη ανάλυση από τα παραδοσιακά συστήματα PAL, NTSC) MPEG-4 : Εισάγει νέες λειτουργίες και καινούργιες εφαρμογές πολυμέσων σε κινητά δίκτυα, βιντεο-τηλεφωνία με απλή υπηρεσία τηλεφώνου ή ασύρματα δίκτυα MPEG-7 : Πρότυπο για τη περιγραφή περιεχομένου. Δεν έχει να κάνει με την κωδικοποίηση ήχου και εικόνας (όπως MPEG-1, MPEG-2 κτλ). Στοχεύει στο να καθορίσει περιγραφές για να μπορεί να περιγράψει κανείς διάφορες μορφές πολυμέσων


Κατέβασμα ppt "Εφαρμογεσ τηλεματικησ στη διοικηση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google