Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc
Κεφάλαιο 3 Οι σχέσεις των ενδιαφερόμενων μερών, Κοινωνική Ευθύνη και Εταιρική Διακυβέρνηση © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

2 Σχέσεις και Επιχείρηση
Η οικοδόμηση αποτελεσματικών σχέσεων αποτελεί μια σημαντική πτυχή των επιχειρήσεων σήμερα. Η επιχειρηματική ηθική είναι ένα ομαδικό παιχνίδι και λίγες αποφάσεις παίρνονται από ένα μόνο άτομο Πλαίσιο των ενδιαφερόμενων μερών Βοηθάει να αναγνωρίσουμε τα εσωτερικά και εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη Βοηθάει να ελέγξουμε και να ανταπεξέλθουμε στις ανάγκες,στις αξίες και στις προσδοκίες των ομάδων των ενδιαφερόμενων μερών Εταιρική Διακυβέρνηση Το επίσημο σύστημα ευθύνης και ελέγχου της ηθικής και κοινωνικά υπεύθυνης συμπεριφοράς © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

3 Τα ενδιαφερόμενα μέρη καθορίζουν τα ηθικά ζητήματα μιας επιχείρησης
Ενδιαφερόμενα μέρη: Αυτοί που έχουν μερίδιο ή απαίτηση σε κάποια πτυχή των προϊόντων, των λειτουργιών, των αγορών, της βιομηχανίας και των αποτελεσμάτων μιας εταιρίας Πελάτες Επενδυτές Υπάλληλοι Προμηθευτές Κυβερνητικές Υπηρεσίες Κοινότητες Η σχέση μεταξύ των εταιριών και των ενδιαφερόμενων μερών τους είναι αμφίδρομη © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

4 Η θεωρία των ενδιαφερόμενων μερών
Τρεις προσεγγίσεις στην θεωρία των ενδιαφερόμενων μερών Κανονιστική Αρχές και αξίες που βοηθούν στην αναγνώριση των ηθικών κατευθυντήριων γραμμών που υπαγορεύουν την αντιμετώπιση των ενδιαφερόμενων μερών Περιγραφική Εστιάζει στην πραγματική συμπεριφορά , στην αντιμετώπιση αποφάσεων και στρατηγικών στις σχέσεις των ενδιαφερόμενων μερών Συντελεστική Εξετάζει τις σχέσεις των ενδιαφερόμενων μερών και περιγράφει τα αποτελέσματα συγκεκριμένων συμπεριφορών © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

5 Προσδιορισμός των ενδιαφερόμενων μερών
Πρωταρχικά ενδιαφερόμενα μέρη: αυτοί που η συνεχής σύνδεση τους είναι απολύτως απαραίτητη για την επιβίωση μιας εταιρίας Υπάλληλοι, πελάτες, επενδυτές, κυβερνήσεις και κοινωνικά σύνολα Δευτερεύοντα ενδιαφερόμενα μέρη: ουσιαστικά δεν συναλλάσσονται με την εταιρία και δεν είναι απαραίτητοι για την επιβίωσή της Ενημερωτικά μέσα, εμπορικές ενώσεις και ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

6 Πρωταρχικά ενδιαφερόμενα μέρη
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ΜΕΤΟΧΟΙ- ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ Source: Lawrence Anne – Weber James- Post James, Business and Society, Mc Graw Hill Irwin , 11th edition 2004 , σελ 8. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

7 Δευτερεύοντα ενδιαφερόμενα μέρη
ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΠΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ & ΜΜΕ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΡΧΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ Source: Lawrence Anne – Weber James- Post James, Business and Society, Mc Graw Hill Irwin , 11th edition 2004 , σελ 9 © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

8 Το μοντέλο αλληλεπίδρασης των ενδιαφερόμενων μερών
Ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος Ενημερωτικά μέσα Καταναλωτές Ανθρώπινο δυναμικό Κυβερνητικοί κανονισμοί Επιχείρηση Επενδυτές Κοινωνικό σύνολο Προμηθευτές Εμπορικές ενώσεις Πρωταρχικά Ενδιαφερόμενα Μέρη Ανταγωνιστές Δευτερεύοντα Ενδιαφερόμενα Μέρη Source: Adapted from Isabelle Maignan, O. C. Ferrell, and Linda Ferrell, “A Stakeholder Model for Implementing Social Responsibility in Marketing.” European Journal of Marketing 39 (2005): 956–977. Used with permission. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

9 Ο προσανατολισμός των ενδιαφερόμενων μερών
Ο βαθμός στον οποίο η εταιρία καταλαβαίνει και κατευθύνει τις απαιτήσεις των ενδιαφερόμενων μερών Περιλαμβάνει δραστηριότητες που διευκολύνουν και διατηρούν τις αξίες με τα ενδιαφερόμενα μέρη Δημιουργία δεδομένων για τις ομάδες των ενδιαφερόμενων μερών Διανομή αυτής της πληροφορίας Ανταπόκριση του οργανισμού ως σύνολο © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

10 Κατηγορίες επιχειρήσεων με κριτήριο την στάση τους απέναντι στα ενδιαφερόμενα μέρη
‘‘Παθητική’’ επιχείρηση (inactive Company): είναι η επιχείρηση που προσπαθώντας να επιτύχει αποκλειστικά και μόνο τους δικούς της στόχους, δεν λαμβάνει υπόψη της τα συμφέροντα των ενδιαφερόμενων μερών ούτε κατά την διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων, ούτε κατά την διαμόρφωση της στρατηγικής.Περιλαμβάνει δραστηριότητες που διευκολύνουν και διατηρούν τις αξίες με τα ενδιαφερόμενα μέρη ‘‘Αναδραστική’’ επιχείρηση (Reactive Company): είναι η επιχείρηση που ενεργεί- δρα μόνο όταν υποχρεωθεί από τα ενδιαφερόμενα μέρη. Π.χ όταν γίνει μήνυση από κάποιο μέλος της κοινωνίας. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

11 Κατηγορίες επιχειρήσεων με κριτήριο την στάση τους απέναντι στα ενδιαφερόμενα μέρη
‘‘Προληπτική’’ επιχείρηση (Proactive company): είναι η επιχείρηση που μέσω εξειδικευμένων τμημάτων προσπαθεί να προλαμβάνει και να προβλέπει τα θέματα που απασχολούν τα ενδιαφερόμενα μέρη. Η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ενδιαφερόμενων μερών, θεωρούνται πρόβλημα της επιχείρησης και όχι πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Επιχείρηση που διατηρεί στενές επαφές με τα ενδιαφερόμενα μέρη και αναπτύσσει συνεχή σχέση με αυτά. Εδώ υπάρχει αμοιβαίως σεβασμός και εμπιστοσύνη. Εδώ η επιχείρηση αναγνωρίζει ότι η στενή επαφή με τα ενδιαφερόμενα μέρη είναι πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και αξίας για την ίδια. Πολλές φορές χρησιμοποιείται ο όρος εταιρική δέσμευση (stakeholder engagement) προκειμένου να σημειωθεί η συνεχείς προσπάθεια της επιχείρησης για την δημιουργία ισχυρής σχέσης. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

12 Κοινωνική Ευθύνη Η υποχρέωση ενός οργανισμού να μεγιστοποιεί την θετική επίδρασή του στα ενδιαφερόμενα μέρη και να ελαχιστοποιεί την αρνητική Τέσσερα επίπεδα κοινωνικής ευθύνης Οικονομική Νομική Ηθική Φιλανθρωπική © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

13 Τα βήματα της κοινωνικής ευθύνης
Φιλανθρωπική: Ανταπόδοση στην κοινωνία Ηθική: ακλουθεί πρότυπα αποδεκτής συμπεριφοράς όπως κρίνεται από τα ενδιαφερόμενα μέρη Νομική: τήρηση όλων των κυβερνητικών νόμων και τους κανονισμών Οικονομική: μεγιστοποίηση του πλούτου/ευημερίας και της αξίας των ενδιαφερομένων Source: Adapted from Archie B. Carroll, “The Pyramid of Corporate Social Responsibility: Toward the Moral Management of Organizational Stakeholders,” Business Horizons (July–August 1991): 42, Fig. 3. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

14 Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη
Ο βαθμός στον οποίο οι επιχειρήσεις ικανοποιούν στρατηγικά τις οικονομικές, νομικές, ηθικές και φιλανθρωπικές ευθύνες τους Τέσσερις συσχετιζόμενες διαστάσεις Δυνατή βιώσιμη οικονομική επίδοση Αυστηρή τήρηση Ηθικές ενέργειες παραπάνω από ότι απαιτείται νομικά Εθελοντικές συνεισφορές για να προάγουν την φήμη και την δέσμευση των ενδιαφερόμενων μερών © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

15 Οι πιο ηθικές εταιρίες του κόσμου
L’ORÉAL Petco Xerox Kellogg Company OfficeMax Starbucks Cummins, Inc. Target Ford Motor Company Salesforce.com, Inc. General Electric T-Mobile USA PepsiCo Hasbro Whole Foods Market Microsoft Corporation Aflac ARAMARK Source: Ethisphere Institute, “2013 World’s Most Ethical Companies,” Ethisphere, (accessed March 7, 2013). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

16 Φήμη Η φήμη είναι ένα από τα σημαντικότερα άυλα περιουσιακά στοιχεία ενός οργανισμού με χειροπιαστή αξία Δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί αλλά πολύ σημαντικό Ένα αρνητικό περιστατικό αρκεί για να επηρεάσει την εικόνα και την φήμη ενός οργανισμού στιγμιαία και μακροχρόνια © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

17 Ζητήματα κοινωνικής ευθύνης
Κοινωνικά Ασχολείται με τις ανησυχίες που επηρεάζουν την ευημερία ολόκληρης της κοινωνίας, συσχετιζόμενη με το κοινό καλό Προστασία του καταναλωτή Η εταιρία έχει την ευθύνη να παίρνει προφυλάξεις για να αποτρέψει οποιαδήποτε ζημιά στον καταναλωτή Βιωσιμότητα Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πλέον να αγνοούν το φυσικό περιβάλλον και τις επιπτώσεις που έχουν σε αυτό Εταιρική Διακυβέρνηση Η έρευνα δείχνει ότι η εταιρική διακυβέρνηση έχει μια δυνατή θετική συσχέτιση με την κοινωνική ευθύνη © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

18 Κοινωνική Ευθύνη και Προσανατολισμός των ενδιαφερόμενων μερών
Η προσοχή για τα ενδιαφερόμενα μέρη μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των κερδών Ο σκοπός του προσανατολισμού των ενδιαφερόμενων μερών είναι να μεγιστοποιήσει τα θετικά αποτελέσματα που ικανοποιούν τις ανάγκες τους Τα ενδιαφερόμενα μέρη στηρίζουν εταιρίες που αντιλαμβάνονται ότι είναι κοινωνικά υπεύθυνες, ενισχύοντας την κερδοφορία © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

19 Οι καλύτερες επιχειρήσεις
Bristol-Myers Squibb International Business Machines Corp. Intel Corp. Microsoft Corporation Johnson Controls Inc. Accenture plc Spectra Energy Corp. Campbell Soup Co. Nike, Inc. Freeport-McMoran Copper & Gold Inc. Source: CR’s 100 Best Corporate Citizens 2012 , (accessed February 14, 2013). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

20 Εταιρική Διακυβέρνηση
Επίσημα συστήματα ανάληψης ευθύνης, επίβλεψης και ελέγχου Ευθύνη Πόσο στενά ευθυγραμμίζονται οι αποφάσεις στον χώρο εργασίας με την στρατηγική κατεύθυνση μιας εταιρίας Επίβλεψη Ένα σύστημα ελέγχου και ισορροπιών προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι ευκαιρίες για κακή διαχείριση Έλεγχος Η διαδικασία ελέγχου και βελτίωσης των αποφάσεων και των δράσεων της επιχείρησης © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

21 Θέματα Εταιρικής Διακυβέρνησης
Αποζημίωση ανώτερων στελεχών- διευθυντών Εταιρική -ευρεία διαχείριση κινδύνου Βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες στρατηγικές Σύνθεση και δομή Διοικητικού Συμβουλίου Οι σχέσεις των μετόχων Επιλογή, Τερματισμός και Σχέδια Διαδοχής του Διευθύνοντος Συμβούλου Ρόλος του Διευθύνοντος Συμβούλου στις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου Έλεγχος και Ακαιρεότητα των οικονομικών αναφορών Συμμόρφωση με τις Κυβερνητικές Ρυθμίσεις και Μεταρρυθμίσεις Εταιρικά Ηθικά Προγράμματα Source: “Corporate Alert: Top 10 Topics for Directors in 2011,” December 6, 2010, (accessed February 15, 2011). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

22 Αλλαγές στην Εταιρική Διακυβέρνηση
Το 40 % των Διοικητικών Συμβουλίων διαχωρίζει τις λειτουργίες του Διευθύνοντος Συμβούλου και του Προέδρου Τα Διοικητικά Συμβούλια συρρικνώνονται, με ένα μέσο όρο 11 μελών ( 5 : 1 αναλογία ανεξάρτητος: μη- ανεξάρτητος) Το 74 % των Διοικητικών Συμβουλίων έχουν επιτακτικούς κανόνες συνταξιοδότησης για τους διευθυντές Σχεδόν όλα τα Διοικητικά Συμβούλια διεξάγουν ετήσιες αξιολογήσεις των επιδόσεων τους Το 71 % περιορίζει τον χρόνο που τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου μπορούν να υπηρετήσουν σε εξωτερικά Διοικητικά Συμβούλια Το 21 % των καινούργιων διευθυντών είναι γυναίκες, παρόλο που το 10 % των Διοικητικών Συμβουλίων δεν έχουν γυναίκες διευθυντές Πάνω από το 50 % των διευθυνόντων συμβούλων στο S&P 500 δεν υπηρετούν σε εξωτερικά Διοικητικά Συμβούλια Σημαντικά χαρακτηριστικά των Διευθυντών : δυνατό οικονομικό υπόβαθρο, Βιομηχανικό υπόβαθρο και διεθνής εμπειρία Ο μέσος όρος προκαταβολής μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου: $ 20,00 το 1986 ($ 40,000 σε σημερινά δολάρια) και $ 80,000 το 2010 Ο μέσος όρος συνολικής αποζημίωσης Διευθυντή αυξήθηκε σε $ 215,000 το 2010 © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

23 Απόψεις Εταιρικής Διακυβέρνησης
Μετοχικό μοντέλο Θεμελιώθηκε από κλασσικούς οικονομικούς κανόνες Μεγιστοποιεί τον πλούτο-ευημερία των επενδυτών και των ιδιοκτητών Μοντέλο των ενδιαφερόμενων μερών Μια ευρύτερη άποψη του σκοπού της επιχείρησης Συμπεριλαμβάνει ικανοποιητική μέριμνα των πρωταρχικών ενδιαφερομένων μερών συμπεριλαμβανομένων των υπαλλήλων, των διανομέων, των ρυθμιστικών αρχών/φορέων, του κοινωνικού συνόλου και των ομάδων ειδικού ενδιαφέροντος © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

24 Ο ρόλος του Συμβουλίου των Διευθυντών
Έχει την τελική ευθύνη για την επιτυχία, την αποτυχία και την ηθική των ενεργειών της εταιρίας του Η παγκόσμια οικονομική κρίση παρακίνησε πολλούς να απαιτούν μεγαλύτερη λογοδοσία από τα Συμβούλια Στην πραγματικότητα, τα Συμβούλια σπάνια διοικούν και αντ’ αυτού εξετάζουν τις εκτελεστικές αποφάσεις Η αμοιβή των Διευθυντών είναι ένα αυξανόμενο ηθικό θέμα © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

25 Αιτήματα για Λογοδοσία και Διαφάνεια
Τα ενδιαφερόμενα μέρη απαιτούν από τα συμβούλια να είναι υπόλογοι και να χαρακτηρίζονται από διαφάνεια Οι διευθυντές προσφέρουν εξειδίκευση, ικανότητα-επάρκεια και διαφορετικές προοπτικές σε στρατηγικές αποφάσεις Συμβούλια με προσόντα, γνώση, ποικιλομορφία και αμεροληψία μπορούν αποτρέψουν την κακοδιαχείριση Interlocking directorate is the concept of board members being linked to more than one company Η διασυνδεδεμένη διοίκηση είναι η ιδέα της διασύνδεσης των μελών του συμβουλίου σε περισσότερες από μια επιχειρήσεις © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

26 Η αμοιβή των Διευθυντών
Πολλά συμβούλια δαπανούν περισσότερο χρόνο στο να συζητούν σχετικά με την αμοιβή παρά να διασφαλίσουν την ακεραιότητα-εντιμότητα των οικονομικών συστημάτων Πόσο άμεσα συνδέεται η αμοιβή του διευθυντή με την επιχειρησιακή επίδοση; Η διασύνδεση της επίδοσης με την αμοιβή ενθαρρύνει τους διευθυντές να επικεντρωθούν στην βραχυπρόθεσμη επίδοση εις βάρος της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης; © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.

27 Υλοποίηση της προοπτικής των ενδιαφερόμενων μερών
Εκτίμηση της Εταιρικής κουλτούρας Αναγνώριση των ομάδων των ενδιαφερόμενων μερών Αναγνώριση των θεμάτων των ενδιαφερόμενων μερών Εκτίμηση της οργανωσιακής δέσμευσης σχετικά με την κοινωνική ευθύνη Αναγνώριση των πόρων και προσδιορισμός της σπουδαιότητας Οφέλη από την ανατροφοδότηση των ενδιαφερόμενων μερών © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.


Κατέβασμα ppt "Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph. D. , M. Sc"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google