Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
Δημοσίευσεθάνα Αλεξιάδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
M.Sc in Accounting and Auditing Δρ ΚΑΡΤΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ
2
Α) Περιγραφή Το μάθημα Λογιστική και Ελεγκτική Δημοσιών οργανισμών και Ειδικών κλάδων επιχειρήσεων αφορά την εκμάθηση της ειδικής λογιστικής που διέπει τις επιχειρήσεις των δημοσιών οργανισμών όπως και των επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Τραπεζών, Ασφαλιστικών και Ξενοδοχειακών. Αναλύονται επίσης τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο με την μορφή case study σύγχρονα παραδείγματα λογιστικής και ελεγκτικής των ειδικών επιχειρήσεων. Το μάθημα Λογιστική και Ελεγκτική Δημοσιών οργανισμών και Ειδικών κλάδων επιχειρήσεων αφορά την εκμάθηση της ειδικής λογιστικής που διέπει τις επιχειρήσεις των δημοσιών οργανισμών όπως και των επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Τραπεζών, Ασφαλιστικών και Ξενοδοχειακών. Αναλύονται επίσης τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο με την μορφή case study σύγχρονα παραδείγματα λογιστικής και ελεγκτικής των ειδικών επιχειρήσεων.
3
Β) Στόχοι του μαθήματος Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων ο φοιτητής είναι σε θέση να αναλύει και να παρουσιάζει το λογιστικό κύκλωμα των ειδικών επιχειρήσεων αλλά και να παρουσιάζει ελεγκτικές διαδικασίες με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Επίσης είναι σε θέση να λύνει πρακτικά παραδείγματα αλλά και να συντάσσει φύλλα έλεγχου των ειδικών κλάδων των επιχειρήσεων. Με την ολοκλήρωση των διαλέξεων ο φοιτητής είναι σε θέση να αναλύει και να παρουσιάζει το λογιστικό κύκλωμα των ειδικών επιχειρήσεων αλλά και να παρουσιάζει ελεγκτικές διαδικασίες με βάση την ισχύουσα νομοθεσία. Επίσης είναι σε θέση να λύνει πρακτικά παραδείγματα αλλά και να συντάσσει φύλλα έλεγχου των ειδικών κλάδων των επιχειρήσεων.
4
Γ) Περίγραμμα Μαθήματος Γ) Περίγραμμα Μαθήματος 1η Εβδομάδα:Εισαγωγή στην Λογιστική και στον Έλεγχο 1η Εβδομάδα:Εισαγωγή στην Λογιστική και στον Έλεγχο 2η Εβδομάδα:Λογιστικης και Ελεγκτική Δημοτικων Επιχειρησεων 3η Εβδομάδα:Λογιστική &Εσωτερικός Έλεγχος σε Ναυτιλιακή Επιχείρηση 2η Εβδομάδα:Λογιστικης και Ελεγκτική Δημοτικων Επιχειρησεων 3η Εβδομάδα:Λογιστική &Εσωτερικός Έλεγχος σε Ναυτιλιακή Επιχείρηση 4η Εβδομάδα:Λογιστική Τραπεζών 4η Εβδομάδα:Λογιστική Τραπεζών 5η Εβδομάδα:Εσωτερικό έλεγχος και Τράπεζες 5η Εβδομάδα:Εσωτερικό έλεγχος και Τράπεζες 6η Εβδομάδα:Λογιστική Ασφαλιστικών Οργανισμών 6η Εβδομάδα:Λογιστική Ασφαλιστικών Οργανισμών 7η Εβδομάδα:Εσωτερικός Έλεγχος Ασφαλιστικών Οργανισμών 7η Εβδομάδα:Εσωτερικός Έλεγχος Ασφαλιστικών Οργανισμών 8η Εβδομάδα:Λογιστική Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων 8η Εβδομάδα:Λογιστική Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων 9η Εβδομάδα:Εσωτερικός Έλεγχος Ξενοδοχείων 9η Εβδομάδα:Εσωτερικός Έλεγχος Ξενοδοχείων 10η Εβδομάδα:Λογιστική Δημοσιών Οργανισμών 10η Εβδομάδα:Λογιστική Δημοσιών Οργανισμών 11η Εβδομάδα:Εσωτερικός Έλεγχος Δημοσιών Οργανισμών 11η Εβδομάδα:Εσωτερικός Έλεγχος Δημοσιών Οργανισμών 12η Εβδομάδα:Εξωτερικός Έλεγχος Δημοσιών Οργανισμών 12η Εβδομάδα:Εξωτερικός Έλεγχος Δημοσιών Οργανισμών 13η Εβδομάδα-Επανάληψη 13η Εβδομάδα-Επανάληψη
5
Δ) Ενδεικτική Βιβλιογραφία 1. Διακομιχαλης Μ., Κελετζης Σ., Μανδηλας Α., (2013) Ειδικές - Κλαδικές Λογιστικές, Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα. 1. Διακομιχαλης Μ., Κελετζης Σ., Μανδηλας Α., (2013) Ειδικές - Κλαδικές Λογιστικές, Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.Διακομιχαλης Μ.,Κελετζης ΣΜανδηλας ΑΔιακομιχαλης Μ.,Κελετζης ΣΜανδηλας Α 2. Πρωτοψαλτης Ν.,., και Σαρακοστιδης Στ., (2003) «Ελεγκτική Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων», Εκδοσεις Σταμουλης, Αθηνα 2. Πρωτοψαλτης Ν.,., και Σαρακοστιδης Στ., (2003) «Ελεγκτική Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων», Εκδοσεις Σταμουλης, ΑθηναΠρωτοψαλτης Ν.,Σαρακοστιδης ΣτΠρωτοψαλτης Ν.,Σαρακοστιδης Στ 3. Καραχοτζιδης Δ.,και Σαρλης Κ., (1989) «ΞΕΝΟ∆ΟΧΕΙΑΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ», Εκδόσεις Interbooks, Aθηνα 3. Καραχοτζιδης Δ.,και Σαρλης Κ., (1989) «ΞΕΝΟ∆ΟΧΕΙΑΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ», Εκδόσεις Interbooks, Aθηνα 4. Κεχράς Ι., (2010) « Κοστολόγηση Κατά Κλάδο Επιχειρήσεων», Εκδόσεις Σταμουλης, Αθήνα 4. Κεχράς Ι., (2010) « Κοστολόγηση Κατά Κλάδο Επιχειρήσεων», Εκδόσεις Σταμουλης, Αθήνα
6
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ – ΣΥΣΤΑΣΗ AE-OTA Επιχειρήσεις των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) θεωρούνται αυτές τις οποίες συνιστούν ή συμμετέχουν οι δήμοι ή οι κοινότητες και διακρίνονται σε: α) Δημοτικές (ή κοινοτικές) κοινωφελείς επιχειρήσεις. α) Δημοτικές (ή κοινοτικές) κοινωφελείς επιχειρήσεις. β) Ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. β) Ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α.
7
Οι κοινωφελείς δημοτικές (ή κοινοτικές) επιχειρήσεις ασκούν δραστηριότητες συναφείς με τις αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α. και παρέχουν υπηρεσίες στους τομείς της κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης, της παιδείας, του πολιτισμού, του αθλητισμού, του περιβάλλοντος, της τοπικής συγκοινωνίας, της έρευνας και τεχνολογίας για την ανάπτυξη της περιοχής τους. Οι κοινωφελείς δημοτικές (ή κοινοτικές) επιχειρήσεις ασκούν δραστηριότητες συναφείς με τις αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α. και παρέχουν υπηρεσίες στους τομείς της κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης, της παιδείας, του πολιτισμού, του αθλητισμού, του περιβάλλοντος, της τοπικής συγκοινωνίας, της έρευνας και τεχνολογίας για την ανάπτυξη της περιοχής τους.
8
Οι ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. συνιστώνται από ένα ή περισσότερους Δήμους ή Κοινότητες ή και άλλους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή τρίτους, όμως πάντα οι φορείς της Τ.Α. πρέπει να διαθέτουν την πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου. Το υπόλοιπο εταιρικό κεφάλαιο μπορεί να κατέχεται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, το δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ.. Οι επιχειρήσεις αυτές λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1920. Οι ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. συνιστώνται από ένα ή περισσότερους Δήμους ή Κοινότητες ή και άλλους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ή τρίτους, όμως πάντα οι φορείς της Τ.Α. πρέπει να διαθέτουν την πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου. Το υπόλοιπο εταιρικό κεφάλαιο μπορεί να κατέχεται από φυσικά ή νομικά πρόσωπα, το δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ.. Οι επιχειρήσεις αυτές λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1920.
9
Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης λογίζονται οι Σύνδεσμοι, οι Ανώνυμες Εταιρείες Ο.Τ.Α., οι Τ.Ε.Δ.Κ., η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και η Ε.Ν.Α.Ε. Φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης λογίζονται οι Σύνδεσμοι, οι Ανώνυμες Εταιρείες Ο.Τ.Α., οι Τ.Ε.Δ.Κ., η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και η Ε.Ν.Α.Ε. Οι επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. αποτελούν νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Επισημαίνεται ότι τα δημοτικά (ή κοινοτικά) νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και ιδρύματα δεν επιτρέπεται να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε δημοτικές επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α. αποτελούν νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου. Επισημαίνεται ότι τα δημοτικά (ή κοινοτικά) νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και ιδρύματα δεν επιτρέπεται να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε δημοτικές επιχειρήσεις. Η ευθύνη του κάθε Ο.Τ.Α. που συμμετέχει σε δημοτική επιχείρηση περιορίζεται στο κεφάλαιο που έχει εισφέρει σ’ αυτήν και δεν επεκτείνεται σε οφειλές ή υποχρεώσεις της επιχείρησης έναντι τρίτων. Η ευθύνη του κάθε Ο.Τ.Α. που συμμετέχει σε δημοτική επιχείρηση περιορίζεται στο κεφάλαιο που έχει εισφέρει σ’ αυτήν και δεν επεκτείνεται σε οφειλές ή υποχρεώσεις της επιχείρησης έναντι τρίτων. Για τη σύσταση ή συμμετοχή δήμου (ή κοινότητας) σε επιχείρηση Ο.Τ.Α. απαιτείται: Για τη σύσταση ή συμμετοχή δήμου (ή κοινότητας) σε επιχείρηση Ο.Τ.Α. απαιτείται: α) Εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας. Μελέτη απαιτείται και όταν αυξάνεται το κεφάλαιο ή η εισφορά του δήμου (ή κοινότητας) στην επιχείρηση. α) Εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας. Μελέτη απαιτείται και όταν αυξάνεται το κεφάλαιο ή η εισφορά του δήμου (ή κοινότητας) στην επιχείρηση. β) Απόφαση του δημοτικού (ή κοινοτικού) συμβουλίου με διευρυμένη πλειοψηφία (50%+1 ψήφο του συνόλου των μελών του). β) Απόφαση του δημοτικού (ή κοινοτικού) συμβουλίου με διευρυμένη πλειοψηφία (50%+1 ψήφο του συνόλου των μελών του). Τα αναγκαία στοιχεία που πρέπει να περιέχει η απόφαση του συμβουλίου, η οικονομοτεχνική μελέτη, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα μπορεί να ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.). Τα αναγκαία στοιχεία που πρέπει να περιέχει η απόφαση του συμβουλίου, η οικονομοτεχνική μελέτη, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα μπορεί να ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.).
10
Για τη σύσταση ή συμμετοχή δήμου (ή κοινότητας) σε επιχείρηση Ο.Τ.Α. απαιτείται: Για τη σύσταση ή συμμετοχή δήμου (ή κοινότητας) σε επιχείρηση Ο.Τ.Α. απαιτείται: α) Εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας. Μελέτη απαιτείται και όταν αυξάνεται το κεφάλαιο ή η εισφορά του δήμου (ή κοινότητας) στην επιχείρηση. α) Εκπόνηση οικονομοτεχνικής μελέτης βιωσιμότητας. Μελέτη απαιτείται και όταν αυξάνεται το κεφάλαιο ή η εισφορά του δήμου (ή κοινότητας) στην επιχείρηση. β) Απόφαση του δημοτικού (ή κοινοτικού) συμβουλίου με διευρυμένη πλειοψηφία (50%+1 ψήφο του συνόλου των μελών του). β) Απόφαση του δημοτικού (ή κοινοτικού) συμβουλίου με διευρυμένη πλειοψηφία (50%+1 ψήφο του συνόλου των μελών του). Τα αναγκαία στοιχεία που πρέπει να περιέχει η απόφαση του συμβουλίου, η οικονομοτεχνική μελέτη, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα μπορεί να ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.). Τα αναγκαία στοιχεία που πρέπει να περιέχει η απόφαση του συμβουλίου, η οικονομοτεχνική μελέτη, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα μπορεί να ρυθμίζονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.).
11
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ (΄Η ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ) ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Οι κοινωφελείς επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε τομείς που ανάγονται στις αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α., όπως αυτές περιγράφονται στις διατάξεις της παραγράφου I του άρθρου 75 του Ν. 3463/2006. Γι’ αυτό συνάγεται ότι οι κοινωφελείς δεν επιδιώκουν την επίτευξη κερδών (δεν είναι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις), αλλά την καλύτερη και αποτελεσματικότερη άσκηση συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων κοινωφελούς χαρακτήρα. Οι κοινωφελείς επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται σε τομείς που ανάγονται στις αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α., όπως αυτές περιγράφονται στις διατάξεις της παραγράφου I του άρθρου 75 του Ν. 3463/2006. Γι’ αυτό συνάγεται ότι οι κοινωφελείς δεν επιδιώκουν την επίτευξη κερδών (δεν είναι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις), αλλά την καλύτερη και αποτελεσματικότερη άσκηση συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων κοινωφελούς χαρακτήρα. Είναι επιτρεπτή η σύσταση δημοτικής (ή κοινοτικής) κοινωφελούς επιχείρησης με αντικείμενο δραστηριότητας τους τομείς: Είναι επιτρεπτή η σύσταση δημοτικής (ή κοινοτικής) κοινωφελούς επιχείρησης με αντικείμενο δραστηριότητας τους τομείς:
12
Α. Της κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης και συγκεκριμένα: Α. Της κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης και συγκεκριμένα: α) Η εφαρμογή πολιτικών ή συμμετοχή σε δράσεις που αποσκοπούν στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα της βρεφικής και παιδικής ηλικίας, της τρίτης ηλικίας και λοιπών ευπαθών πληθυσμιακών ομάδων και η μελέτη και εφαρμογή σχετικών κοινωνικών προγραμμάτων. α) Η εφαρμογή πολιτικών ή συμμετοχή σε δράσεις που αποσκοπούν στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα της βρεφικής και παιδικής ηλικίας, της τρίτης ηλικίας και λοιπών ευπαθών πληθυσμιακών ομάδων και η μελέτη και εφαρμογή σχετικών κοινωνικών προγραμμάτων. β) Η σχεδίαση, η οργάνωση, ο συντονισμός και η εφαρμογή προγραμμάτων και πρωτοβουλιών για την πρόληψη της παραβατικότητας. β) Η σχεδίαση, η οργάνωση, ο συντονισμός και η εφαρμογή προγραμμάτων και πρωτοβουλιών για την πρόληψη της παραβατικότητας. γ) Ο σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων ή συμμετοχή σε προγράμματα και δράσεις για την ένταξη αθίγγανων, παλιννοστούντων ομογενών, μεταναστών και προσφύγων στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της τοπικής κοινωνίας. γ) Ο σχεδιασμός και εφαρμογή προγραμμάτων ή συμμετοχή σε προγράμματα και δράσεις για την ένταξη αθίγγανων, παλιννοστούντων ομογενών, μεταναστών και προσφύγων στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της τοπικής κοινωνίας. δ) Η προώθηση και ανάπτυξη του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης. δ) Η προώθηση και ανάπτυξη του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
13
Β. Παιδείας, πολιτισμού και αθλητισμού και συγκεκριμένα: Β. Παιδείας, πολιτισμού και αθλητισμού και συγκεκριμένα: α) Η ίδρυση και λειτουργία βιβλιοθηκών, κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. α) Η ίδρυση και λειτουργία βιβλιοθηκών, κέντρων δημιουργικής απασχόλησης παιδιών και πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής. β) Η εφαρμογή πολιτικών για την ανάδειξη και προστασία του τοπικού πολιτισμού, η προβολή των πολιτιστικών αγαθών και των σύγχρονων πολιτιστικών έργων που παράγονται σε τοπικό επίπεδο (με τη δημιουργία π.χ. κινηματογράφων, θεάτρων, φιλαρμονικών, σχολών διδασκαλίας μουσικής, χορού, ζωγραφικής, γλυπτικής κλπ), καθώς και η μελέτη και εφαρμογή πολιτιστικών προγραμμάτων. β) Η εφαρμογή πολιτικών για την ανάδειξη και προστασία του τοπικού πολιτισμού, η προβολή των πολιτιστικών αγαθών και των σύγχρονων πολιτιστικών έργων που παράγονται σε τοπικό επίπεδο (με τη δημιουργία π.χ. κινηματογράφων, θεάτρων, φιλαρμονικών, σχολών διδασκαλίας μουσικής, χορού, ζωγραφικής, γλυπτικής κλπ), καθώς και η μελέτη και εφαρμογή πολιτιστικών προγραμμάτων. γ) Η προστασία μουσείων, μνημείων, σπηλαίων, καθώς και αρχαιολογικών και ιστορικών χώρων της περιοχής και των εγκαταστάσεων τους. γ) Η προστασία μουσείων, μνημείων, σπηλαίων, καθώς και αρχαιολογικών και ιστορικών χώρων της περιοχής και των εγκαταστάσεων τους. δ) Η αξιοποίηση παραδοσιακών και ιστορικών σχολικών κτιρίων και κτιρίων που παραχωρούνται από διάφορους φορείς. δ) Η αξιοποίηση παραδοσιακών και ιστορικών σχολικών κτιρίων και κτιρίων που παραχωρούνται από διάφορους φορείς. ε) Η διοργάνωση συναυλιών, θεατρικών παραστάσεων και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων. ε) Η διοργάνωση συναυλιών, θεατρικών παραστάσεων και άλλων πολιτιστικών εκδηλώσεων. στ) Η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού. στ) Η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού. ζ) Η διαχείριση αθλητικών εγκαταστάσεων, η προώθηση και εφαρμογή προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού και η διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων. ζ) Η διαχείριση αθλητικών εγκαταστάσεων, η προώθηση και εφαρμογή προγραμμάτων μαζικού αθλητισμού και η διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων.
14
Γ. Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα: Γ. Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα: α) Η εκπόνηση τοπικών προγραμμάτων για την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού, αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. α) Η εκπόνηση τοπικών προγραμμάτων για την προστασία και αναβάθμιση του φυσικού, αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος. β) Η προστασία και διαχείριση των υδάτινων πόρων, η προστασία του εδάφους και των εσωτερικών υδάτων από την αλιεία και η καταπολέμηση της ρύπανσης. β) Η προστασία και διαχείριση των υδάτινων πόρων, η προστασία του εδάφους και των εσωτερικών υδάτων από την αλιεία και η καταπολέμηση της ρύπανσης. γ) Η ίδρυση και λειτουργία εργαστηρίων και σφαγείων. γ) Η ίδρυση και λειτουργία εργαστηρίων και σφαγείων. δ) Η μελέτη, διαχείριση και εκτέλεση προγραμμάτων οικιστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης. δ) Η μελέτη, διαχείριση και εκτέλεση προγραμμάτων οικιστικής και πολεοδομικής ανάπτυξης. ε) Η ανάπλαση περιοχών όπου αναπτύσσεται εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου και εγκαθίστανται μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων. ε) Η ανάπλαση περιοχών όπου αναπτύσσεται εκμετάλλευση ορυκτού πλούτου και εγκαθίστανται μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων. στ) Η συμμετοχή σε θέματα πολεοδομίας, χωροταξίας και χρήσεων γης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. στ) Η συμμετοχή σε θέματα πολεοδομίας, χωροταξίας και χρήσεων γης, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
15
Δ. Ανάπτυξης και συγκεκριμένα: Δ. Ανάπτυξης και συγκεκριμένα: Η εκπόνηση και εφαρμογή προγραμμάτων έρευνας και τεχνολογίας για την ανάπτυξη της περιοχής τους. Η εκπόνηση και εφαρμογή προγραμμάτων έρευνας και τεχνολογίας για την ανάπτυξη της περιοχής τους. Ε) Ποιότητας Ζωής και Εύρυθμης Λειτουργίας των Πόλεων και των Οικισμών και συγκεκριμένα: Ε) Ποιότητας Ζωής και Εύρυθμης Λειτουργίας των Πόλεων και των Οικισμών και συγκεκριμένα: Οργάνωση της δημοτικής συγκοινωνίας. Οργάνωση της δημοτικής συγκοινωνίας. Δεν είναι επιτρεπτή η σύσταση κοινωφελών επιχειρήσεων με σκοπό: Δεν είναι επιτρεπτή η σύσταση κοινωφελών επιχειρήσεων με σκοπό: α) την καθαριότητα κοινοχρήστων χώρων και την αποκομιδή των απορριμμάτων, α) την καθαριότητα κοινοχρήστων χώρων και την αποκομιδή των απορριμμάτων, β) τη δημιουργία και συντήρηση πρασίνου, β) τη δημιουργία και συντήρηση πρασίνου, γ) τη λειτουργία Κοιμητηρίων και κέντρων αποτέφρωσης νεκρών, γ) τη λειτουργία Κοιμητηρίων και κέντρων αποτέφρωσης νεκρών, δ) την άσκηση των κρατικών αρμοδιοτήτων που μεταβιβάσθηκαν στους Ο.Τ.Α., όπως αναφέρονται στην παρ. II του άρθρου 75 του Ν. 3463/2006 (δημοτολόγια, ληξιαρχεία, αρχεία, θέματα ιθαγένειας, αλλοδαπών και μετανάστευσης, άδεια και τέλεση πολιτικών γάμων, τήρηση διατάξεων για ζώα συντροφιάς, τήρηση διατάξεων του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού, ο έλεγχος τήρησης της τουριστικής νομοθεσίας, η χορήγηση άδειας λειτουργίας καταστημάτων εκμίσθωσης μοτοποδηλάτων, η τήρηση των διατάξεων για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, η χορήγηση, ανάκληση και αφαίρεση των αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας κινηματογράφων, θεάτρων, παιδότοπων και λοιπών ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, όπως π.χ. συναυλιών και άλλων παρεμφερών εκδηλώσεων, ψυχαγωγικών παιχνιδιών, υπηρεσιών διαδικτύου, μουσικών οργάνων, υπαίθριου εμπορίου, υπαίθριας διαφήμισης, εμποροπανηγύρεων, κλπ). δ) την άσκηση των κρατικών αρμοδιοτήτων που μεταβιβάσθηκαν στους Ο.Τ.Α., όπως αναφέρονται στην παρ. II του άρθρου 75 του Ν. 3463/2006 (δημοτολόγια, ληξιαρχεία, αρχεία, θέματα ιθαγένειας, αλλοδαπών και μετανάστευσης, άδεια και τέλεση πολιτικών γάμων, τήρηση διατάξεων για ζώα συντροφιάς, τήρηση διατάξεων του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού, ο έλεγχος τήρησης της τουριστικής νομοθεσίας, η χορήγηση άδειας λειτουργίας καταστημάτων εκμίσθωσης μοτοποδηλάτων, η τήρηση των διατάξεων για το ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων, η χορήγηση, ανάκληση και αφαίρεση των αδειών εγκατάστασης και λειτουργίας κινηματογράφων, θεάτρων, παιδότοπων και λοιπών ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων, όπως π.χ. συναυλιών και άλλων παρεμφερών εκδηλώσεων, ψυχαγωγικών παιχνιδιών, υπηρεσιών διαδικτύου, μουσικών οργάνων, υπαίθριου εμπορίου, υπαίθριας διαφήμισης, εμποροπανηγύρεων, κλπ).
16
Οι αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της κοινωφελούς επιχείρησης που πρέπει να αποστέλλονται για να εγκριθούν από το δημοτικό (ή κοινοτικό) συμβούλιο αφορούν: Οι αποφάσεις του διοικητικού συμβουλίου της κοινωφελούς επιχείρησης που πρέπει να αποστέλλονται για να εγκριθούν από το δημοτικό (ή κοινοτικό) συμβούλιο αφορούν: α) Την ψήφιση του προϋπολογισμού, του ισολογισμού και της έκθεσης πεπραγμένων. α) Την ψήφιση του προϋπολογισμού, του ισολογισμού και της έκθεσης πεπραγμένων. β) Την αγορά ή εκποίηση ακινήτων. β) Την αγορά ή εκποίηση ακινήτων. γ) Τη διάθεση των καθαρών κερδών ή τη διενέργεια επενδύσεων. γ) Τη διάθεση των καθαρών κερδών ή τη διενέργεια επενδύσεων. δ) Την αύξηση του κεφαλαίου της επιχείρησης. δ) Την αύξηση του κεφαλαίου της επιχείρησης. ε) Τη συγχώνευση ή τη λύση της επιχείρησης, ε) Τη συγχώνευση ή τη λύση της επιχείρησης, στ) Τη σύναψη δανείων και στ) Τη σύναψη δανείων και ζ) Την έγκριση των κανονισμών λειτουργίας της επιχείρησης. ζ) Την έγκριση των κανονισμών λειτουργίας της επιχείρησης.
17
Το διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης συντάσσει υποχρεωτικά τους εξής κανονισμούς: Το διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης συντάσσει υποχρεωτικά τους εξής κανονισμούς: α) Εσωτερικό κανονισμό υπηρεσιών (οργάνωση, διάρθρωση και αρμοδιότητες των υπηρεσιών της επιχείρησης, οι θέσεις του προσωπικού κατά ειδικότητα και το ανώτατο όριο αυτού). α) Εσωτερικό κανονισμό υπηρεσιών (οργάνωση, διάρθρωση και αρμοδιότητες των υπηρεσιών της επιχείρησης, οι θέσεις του προσωπικού κατά ειδικότητα και το ανώτατο όριο αυτού). β) Κανονισμό προσωπικού, (υπηρεσιακή κατάσταση προσωπικού, προσόντα πρόσληψης, δικαιώματα και υποχρεώσεις και πειθαρχικές ευθύνες). β) Κανονισμό προσωπικού, (υπηρεσιακή κατάσταση προσωπικού, προσόντα πρόσληψης, δικαιώματα και υποχρεώσεις και πειθαρχικές ευθύνες). γ) Κανονισμό οικονομικής διαχείρισης. γ) Κανονισμό οικονομικής διαχείρισης.
18
Η κοινωφελής επιχείρηση μπορεί να χρηματοδοτείται από το δήμο (ή την κοινότητα), εφόσον: Η κοινωφελής επιχείρηση μπορεί να χρηματοδοτείται από το δήμο (ή την κοινότητα), εφόσον: 1) παρέχει τις υπηρεσίες για τις οποίες έχει συσταθεί, 1) παρέχει τις υπηρεσίες για τις οποίες έχει συσταθεί, 2) έχει ληφθεί σχετική απόφαση του δημοτικού (ή κοινοτικού) συμβουλίου με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, 2) έχει ληφθεί σχετική απόφαση του δημοτικού (ή κοινοτικού) συμβουλίου με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, 3) η επιχείρηση έχει εκπονήσει διετές πρόγραμμα δράσης (παρεχόμενες υπηρεσίες, δαπάνη αυτών, ειδικότεροι όροι, κλπ). 3) η επιχείρηση έχει εκπονήσει διετές πρόγραμμα δράσης (παρεχόμενες υπηρεσίες, δαπάνη αυτών, ειδικότεροι όροι, κλπ).
19
ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ Ο.Τ.Α. Οι ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1920 και διακρίνονται σε: Οι ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 2190/1920 και διακρίνονται σε: Α) Αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α., των οποίων η πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου κατέχεται από Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή από άλλους φορείς της Τ.Α. και μπορούν να συμμετέχουν φορείς του δημοσίου, συνεταιρισμοί, επιστημονικοί φορείς, επιμελητήρια, τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα. Α) Αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α., των οποίων η πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου κατέχεται από Ο.Τ.Α. α΄ και β΄ βαθμού ή από άλλους φορείς της Τ.Α. και μπορούν να συμμετέχουν φορείς του δημοσίου, συνεταιρισμοί, επιστημονικοί φορείς, επιμελητήρια, τράπεζες και πιστωτικά ιδρύματα. Οι εταιρείες αυτές έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των Ο.Τ.Α. και των ενώσεών τους, την προώθηση της ανάπτυξης, την ανάπτυξη δραστηριοτήτων προστασίας του περιβάλλοντος, τη συμμετοχή τους σε αντίστοιχα προγράμματα ή την εφαρμογή σχετικών πολιτικών σε ευρύτερο γεωγραφικό χώρο. Οι εταιρείες αυτές έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των Ο.Τ.Α. και των ενώσεών τους, την προώθηση της ανάπτυξης, την ανάπτυξη δραστηριοτήτων προστασίας του περιβάλλοντος, τη συμμετοχή τους σε αντίστοιχα προγράμματα ή την εφαρμογή σχετικών πολιτικών σε ευρύτερο γεωγραφικό χώρο.
20
Β) Δημοτικές (ή κοινοτικές) ανώνυμες εταιρείες είναι αυτές που συστήνονται από ένα δήμο (ή μια κοινότητα), με σκοπό την αξιοποίηση της δημοτικής (ή κοινοτικής) περιουσίας ή την εκμετάλλευση κοινοχρήστων χώρων. Επιτρέπεται η μειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου ή άλλων φυσικών ή νομικών προσώπων. Β) Δημοτικές (ή κοινοτικές) ανώνυμες εταιρείες είναι αυτές που συστήνονται από ένα δήμο (ή μια κοινότητα), με σκοπό την αξιοποίηση της δημοτικής (ή κοινοτικής) περιουσίας ή την εκμετάλλευση κοινοχρήστων χώρων. Επιτρέπεται η μειοψηφική συμμετοχή του δημοσίου ή άλλων φυσικών ή νομικών προσώπων. Για την πρόσληψη προσωπικού (Ν. 2190/1994, όπως ισχύει), τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου (Ν. 2527/1997, όπως ισχύει), μελετών (Π.Δ. 410/1995, Ν. 3463/2006 και Ν. 3316/2005), έργων (Ν. 1418/1984, Π.Δ. 609/1985, Π.Δ. 171/1987 και Ν. 3263/2004, όπως ισχύουν), προμηθειών (Ν. 2286/1995 και Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.) και υπηρεσιών (Π.Δ. 28/1980, Ν. 2539/1997 και Π.Δ. 346/1998) εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις των Ο.Τ.Α.. Για ποσά που υπερβαίνουν τα εκάστοτε οριζόμενα, ισχύουν οι διατάξεις του κοινοτικού δικαίου[4]. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις που διέπουν τις ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. και του Ν. 2190/1920. Για την πρόσληψη προσωπικού (Ν. 2190/1994, όπως ισχύει), τη σύναψη συμβάσεων μίσθωσης έργου (Ν. 2527/1997, όπως ισχύει), μελετών (Π.Δ. 410/1995, Ν. 3463/2006 και Ν. 3316/2005), έργων (Ν. 1418/1984, Π.Δ. 609/1985, Π.Δ. 171/1987 και Ν. 3263/2004, όπως ισχύουν), προμηθειών (Ν. 2286/1995 και Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.) και υπηρεσιών (Π.Δ. 28/1980, Ν. 2539/1997 και Π.Δ. 346/1998) εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις των Ο.Τ.Α.. Για ποσά που υπερβαίνουν τα εκάστοτε οριζόμενα, ισχύουν οι διατάξεις του κοινοτικού δικαίου[4]. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις που διέπουν τις ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. και του Ν. 2190/1920.[4]
21
Γ) Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α. ειδικού σκοπού θεωρούνται όσες συνιστώνται με βάσει ειδικές διατάξεις νόμου. Γ) Επιχειρήσεις Ο.Τ.Α. ειδικού σκοπού θεωρούνται όσες συνιστώνται με βάσει ειδικές διατάξεις νόμου. Οι δήμοι και οι κοινότητες μπορούν να συμμετέχουν και σε άλλες ανώνυμες εταιρείες με εξαίρεση τις ποδοσφαιρικές, τραπεζικές και ασφαλιστικές. Οι δήμοι και οι κοινότητες μπορούν να συμμετέχουν και σε άλλες ανώνυμες εταιρείες με εξαίρεση τις ποδοσφαιρικές, τραπεζικές και ασφαλιστικές.
22
Οι αλλαγές στα Νοµικά Πρόσωπα των ∆ήµων Ο Ν. 3852/10 επέφερε σηµαντικές αλλαγές στους σκοπούς των νοµικών προσώπων δη µοσίου δικαίου και στην επιχειρηµατική δραστηριότητα των ΟΤΑ. Ταυτόχρονα η νέα αρχιτεκτονική της πρωτοβάθµιας τοπικής αυτοδιοίκησης µε την συνένωση των δήµων και κοινοτήτων σε νέους µεγάλους ∆ήµους, συνοδεύεται από ανακατατάξεις και µετα- σχηµατισµούς σε όλα τα νοµικά τους πρόσωπα. Ο Ν. 3852/10 επέφερε σηµαντικές αλλαγές στους σκοπούς των νοµικών προσώπων δη µοσίου δικαίου και στην επιχειρηµατική δραστηριότητα των ΟΤΑ. Ταυτόχρονα η νέα αρχιτεκτονική της πρωτοβάθµιας τοπικής αυτοδιοίκησης µε την συνένωση των δήµων και κοινοτήτων σε νέους µεγάλους ∆ήµους, συνοδεύεται από ανακατατάξεις και µετα- σχηµατισµούς σε όλα τα νοµικά τους πρόσωπα. Αυτές οι θεσµικές αλλαγές συνεπάγονται πρώτον ποσοτικές µεταβολές στον αριθµό των νοµικών προσώπων και δεύτερον θεσµικές µετατροπές στα χαρακτηριστικά και στις δράσεις τους. Συνοπτικά έχουν ως εξής: Αυτές οι θεσµικές αλλαγές συνεπάγονται πρώτον ποσοτικές µεταβολές στον αριθµό των νοµικών προσώπων και δεύτερον θεσµικές µετατροπές στα χαρακτηριστικά και στις δράσεις τους. Συνοπτικά έχουν ως εξής:
23
Οι νέοι ∆ήµοι µπορούν να συστήνουν ή να µετέχουν σε: ∆ύο νοµικά πρόσωπα δηµοσίου δικαίου (Ν.Π.∆.∆.) ή ∆ύο νοµικά πρόσωπα δηµοσίου δικαίου (Ν.Π.∆.∆.) ή 2. Ένα Ν.Π.∆.∆. και µία κοινωφελή δηµοτική επιχείρηση. 2. Ένα Ν.Π.∆.∆. και µία κοινωφελή δηµοτική επιχείρηση. 3. ∆ύο σχολικές επιτροπές µε τη µορφή του Ν.Π.∆.∆., µία για τα σχολεία της πρωτοβάθµιας και µία για τα σχολεία της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. 3. ∆ύο σχολικές επιτροπές µε τη µορφή του Ν.Π.∆.∆., µία για τα σχολεία της πρωτοβάθµιας και µία για τα σχολεία της δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης. 4. Ιδρύµατα, µε βάση τις σχετικές διατάξεις του Κ.∆.Κ. 4. Ιδρύµατα, µε βάση τις σχετικές διατάξεις του Κ.∆.Κ. 5. Μία δηµοτική επιχείρηση ύδρευσης - αποχέτευσης (∆.Ε.Υ.Α.) ή να συµµετέχουν σε διαδηµοτική ∆.Ε.Υ.Α. 5. Μία δηµοτική επιχείρηση ύδρευσης - αποχέτευσης (∆.Ε.Υ.Α.) ή να συµµετέχουν σε διαδηµοτική ∆.Ε.Υ.Α. 6. Ένα δηµοτικό λιµενικό ταµείο µε τη µορφή του Ν.Π.∆.∆. 6. Ένα δηµοτικό λιµενικό ταµείο µε τη µορφή του Ν.Π.∆.∆. 7. Συνδέσµους ΟΤΑ. 7. Συνδέσµους ΟΤΑ. 8. Ένα δηµοτικό περιφερειακό θέατρο (∆Η.ΠΕ.ΘΕ.) µε τη µορφή της κοινωφελούς επιχείρησης ή της ανώνυµης εται- ρείας ΟΤΑ του άρθρου 265 του Κ.∆.Κ. 8. Ένα δηµοτικό περιφερειακό θέατρο (∆Η.ΠΕ.ΘΕ.) µε τη µορφή της κοινωφελούς επιχείρησης ή της ανώνυµης εται- ρείας ΟΤΑ του άρθρου 265 του Κ.∆.Κ. 9. Μία ανώνυµη αναπτυξιακή εταιρεία που έχει συσταθεί από την αντίστοιχη περιφέρεια (άρθρο 194 του Ν.3852/10) 9. Μία ανώνυµη αναπτυξιακή εταιρεία που έχει συσταθεί από την αντίστοιχη περιφέρεια (άρθρο 194 του Ν.3852/10)
24
Ανώνυµες εταιρείες ΟΤΑ Αν σε ένα νέο ∆ήµο λειτουργούν περισσότερες από µία ανώνυµες εταιρίες της ίδιας κατηγορίας και το σύνολο των µετοχών τους ανήκει στο ∆ήµο και σε νοµικά του πρόσωπα, τότε συγχωνεύονται υποχρεωτικά σε µία ανώνυµη εταιρία. Αν σε ένα νέο ∆ήµο λειτουργούν περισσότερες από µία ανώνυµες εταιρίες της ίδιας κατηγορίας και το σύνολο των µετοχών τους ανήκει στο ∆ήµο και σε νοµικά του πρόσωπα, τότε συγχωνεύονται υποχρεωτικά σε µία ανώνυµη εταιρία. Οι κατηγορίες των ανωνύµων εταιρειών είναι τρεις, όπως περιγράφονται στον Κ.∆.Κ.: Οι κατηγορίες των ανωνύµων εταιρειών είναι τρεις, όπως περιγράφονται στον Κ.∆.Κ.:
25
1. Οι µονοµετοχικές ανώνυµες εταιρείες µε αντικείµενο την αξιοποίηση της δηµοτικής ακίνητης περιουσίας ή και την εκµετάλλευση κοινόχρηστων χώρων. 1. Οι µονοµετοχικές ανώνυµες εταιρείες µε αντικείµενο την αξιοποίηση της δηµοτικής ακίνητης περιουσίας ή και την εκµετάλλευση κοινόχρηστων χώρων. Οι εταιρείες αυτές υπάγονται πλέον στον προληπτικό και κατασταλτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (άρθρα 275 και 276 του ν. 3852/10). Οι εταιρείες αυτές υπάγονται πλέον στον προληπτικό και κατασταλτικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου (άρθρα 275 και 276 του ν. 3852/10).
26
2. Οι αναπτυξιακές ανώνυµες εταιρείες µε αντικείµενο την επιστηµονική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ και των ενώσεων τους, ή και της αποκεντρωµένης κρατικής διοίκησης, την προώθηση της επιχειρηµατικής, οικονοµικής και γενικότερα βιώσι- µης ανάπτυξης του ∆ήµου, καθώς και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων προστασίας του περιβάλλοντος, τη συµµετοχή τους σε αντίστοιχα προγράµµατα κ.λπ. 2. Οι αναπτυξιακές ανώνυµες εταιρείες µε αντικείµενο την επιστηµονική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ και των ενώσεων τους, ή και της αποκεντρωµένης κρατικής διοίκησης, την προώθηση της επιχειρηµατικής, οικονοµικής και γενικότερα βιώσι- µης ανάπτυξης του ∆ήµου, καθώς και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων προστασίας του περιβάλλοντος, τη συµµετοχή τους σε αντίστοιχα προγράµµατα κ.λπ.
27
3. Οι κοινές ανώνυµες εταιρείες µε αντικείµενο την άσκηση εµπορικών ή βιοµηχανι κών δραστηριοτήτων (εξαιρούνται οι ποδοσφαιρικές, τραπεζικές και ασφαλιστικές ανώνυµες εταιρίες). 3. Οι κοινές ανώνυµες εταιρείες µε αντικείµενο την άσκηση εµπορικών ή βιοµηχανι κών δραστηριοτήτων (εξαιρούνται οι ποδοσφαιρικές, τραπεζικές και ασφαλιστικές ανώνυµες εταιρίες).
28
Συγχωνεύσεις ανωνύµων εταιρειών Συγχώνευση είναι η οικονοµική και νοµική πράξη µε την οποία δύο ή περισσότερες επιχειρήσεις λύνονται µε σκοπό τον σχηµατισµό µιας, κατά κανόνα µεγαλύτερης και ισχυρότερης, οικονοµικής µονάδας. Συγχώνευση είναι η οικονοµική και νοµική πράξη µε την οποία δύο ή περισσότερες επιχειρήσεις λύνονται µε σκοπό τον σχηµατισµό µιας, κατά κανόνα µεγαλύτερης και ισχυρότερης, οικονοµικής µονάδας. Οι λυόµενες επιχειρήσεις δεν τίθενται σε εκκαθά ριση, επειδή η περιουσία τους δεν διανέµεται, αλλά µεταβιβάζεται στη νέα επιχείρηση που προκύπτει από την συγχώνευση. Οι λυόµενες επιχειρήσεις δεν τίθενται σε εκκαθά ριση, επειδή η περιουσία τους δεν διανέµεται, αλλά µεταβιβάζεται στη νέα επιχείρηση που προκύπτει από την συγχώνευση.
29
α) Με σύσταση νέας εταιρείας, το κεφάλαιο της οποίας θα αποτελείται από το άθροι- σµα των καθαρών θέσεων των συγχωνευοµένων επιχειρήσεων και των τυχόν συµπληρωµατικών εισφορών. Οι συγχωνευόµενες επιχειρήσεις λύονται, χωρίς να ακολουθεί το στάδιο της εκκαθάρισης. α) Με σύσταση νέας εταιρείας, το κεφάλαιο της οποίας θα αποτελείται από το άθροι- σµα των καθαρών θέσεων των συγχωνευοµένων επιχειρήσεων και των τυχόν συµπληρωµατικών εισφορών. Οι συγχωνευόµενες επιχειρήσεις λύονται, χωρίς να ακολουθεί το στάδιο της εκκαθάρισης.
30
β) Με απορρόφηση µιας ή περισσοτέρων επιχειρήσεων από άλλη επιχείρηση, που συνεχίζει τη λειτουργία της. Και σε αυτή την περίπτωση η λύση των απορροφούµενων επιχειρήσεων δεν ακολουθείται από εκκαθάριση. β) Με απορρόφηση µιας ή περισσοτέρων επιχειρήσεων από άλλη επιχείρηση, που συνεχίζει τη λειτουργία της. Και σε αυτή την περίπτωση η λύση των απορροφούµενων επιχειρήσεων δεν ακολουθείται από εκκαθάριση.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.