Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἈδράστεια Αβραμίδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ
2
Brainstorming Reverse Brainstorming Brainwriting Α Μέθοδος SCAMPER ARTFUL THINKING (Μάθηση μέσω τέχνης ) Β Γ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης.
3
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη δημιουργική μάθηση "φορτώνει" τους μαθητές με γνώσεις; μαθαίνει τους μαθητές πώς να μαθαίνουν; μαθαίνει τους μαθητές πώς να γεννούν οι ίδιοι τις δικές τους ιδέες; ?
4
Εμπόδια όλοι μας έχουμε μεγαλώσει με μια διαφορετική αντίληψη της αγωγής… έλλειψη χρόνου…. φόβος αποτυχίας…. η πεποίθηση ότι δε μας αφορά όλους…..
5
Προϋποθέσεις ευχάριστο και ασφαλές μαθησιακό περιβάλλον να μη νιώθουν άσχημα όταν κάνουν λάθη… αμοιβαίος σεβασμός και εμπιστοσύνη… ενθάρρυνση… πρότυπο εκπαιδευτικού…
6
Brainstorming: Γενικές αρχές Είναι η εξέταση ενός ζητήματος μέσα από την υποκίνηση των μαθητών να προβούν σε ελεύθερη, αυθόρμητη έκφραση ιδεών. Ανεξάρτητα από το αν γνωρίζουν το θέμα, το ζητούμενο είναι να συμβάλουν στην εξέταση του ζητήματος με όποια ιδέα ή πρόταση έρχεται στο μυαλό τους, έστω και αν αυτή μοιάζει φανταστική. Ως μέθοδος διδασκαλίας επιτρέπει τη δημιουργική έκφραση. Όλοι μπορούν να εκφραστούν χωρίς να κριθούν ή να αξιολογηθούν. Αποτελεί μία ευχάριστη δραστηριότητα που βοηθά στο ξεπέρασμα των αναστολών αλλά και στη βελτίωση των ανθρωπίνων σχέσεων. Εφαρμόζεται συνήθως στην αρχή μιας διδακτικής ενότητας ή μιας δραστηριότητας ή όπου κριθεί απαραίτητο.
7
Variations Nominal group technique Group passing technique Team idea mapping method Electronic brainstorming Directed brainstorming Guided brainstorming Individual brainstorming Question brainstorming
8
[+ & -] Brainstorming ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Συμμετοχή των μαθητών. Καλλιέργεια κριτικού πνεύματος. Καλλιέργεια δημιουργικότητας. Επικοινωνιακή διδασκαλία. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Ορισμένοι μαθητές μπορεί να μη συμμετέχουν Κάποιοι που έχουν πάντα ιδέες και ισχυρή προσωπικότητα επικρατούν – όσοι δεν έχουν τους ακολουθούν (συμφωνούν). Κλίμα ανταγωνισμού που δεν καταλήγει πάντα στην καλύτερη λύση, αλλά σε αυτή που υποστηρίχθηκε με το μεγαλύτερο σθένος.
9
Ο ΤΡΟΠΟΣ… α) προετοιμασία Αναγγέλλουμε την τεχνική και το στόχο της: (π.χ. Θα χρησιμοποιήσουμε τον «καταιγισμό ιδεών». Δηλαδή θα προτείνουμε όσες περισσότερες ιδέες μπορούμε ως απάντηση σε μία ερώτηση. Οι ιδέες αυτές θα μας επιτρέψουν να λύσουμε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα. Αναγγέλλουμε τη διάρκεια: (5-10΄ περίπου). Αναγγέλλουμε τη συνέχεια: (θα ταξινομήσουμε τις ιδέες σύμφωνα με ορισμένα κριτήρια…). Προσδιορίζουμε το ρόλο μας: (συντονισμός διαδικασίας, κρατάμε πρακτικά). Ορίζουμε τους κανόνες: Καθένας διατυπώνει τις ιδέες του χωρίς ειρμό. Οι ιδέες δεν κρίνονται, μπορούν να εκφράζονται χωρίς τάξη. Από την ιδέα ενός μπορεί να προκύψει η ιδέα ενός άλλου.
10
Ο ΤΡΟΠΟΣ… β) εφαρμογή… Κάνουμε μία ανοικτή ερώτηση και τη γράφουμε στον πίνακα για αρχή. Σημειώνουμε (στον πίνακα) όλες τις ιδέες. Δεν παρεμβαίνουμε. Αν οι ιδέες λιγοστεύουν κάνουμε πάλι την ερώτηση και ενθαρρύνουμε, ή κάνουμε ένα διάλλειμα, ή συμμετέχουμε με δικές μας πρωτότυπες ιδέες.
11
Ο ΤΡΟΠΟΣ… γ) Ολοκλήρωση-Σύνθεση Ταξινομούμε τις ιδέες με βάση κάποια κριτήρια. Συνοψίζουμε ή συνεχίζουμε το θέμα με βάση τα νέα στοιχεία που προέκυψαν.
12
Reverse brainstorming για τη δημιουργία περισσότερων δημιουργικών ιδεών. χρησιμοποιούμε αυτή την τεχνική όταν το brainstorming δεν μας δίνει τόσες ιδέες όσες μας χρειάζονται και αντιμετωπίζουμε δυσκολίες στο να λύσουμε ένα πρόβλημα. ακολουθούμε τη διαδικασία του brainstorming η αποτελεσματικότητα της μεθόδου φαίνεται από τη συμμετοχή και την ανεύρεση λύσεων στο πρόβλημα που μας απασχολεί.
13
+ & - Reverse brainstorming ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Εξασφάλιση της συμμετοχής των μαθητών. Καλλιέργεια κριτικού πνεύματος. περισσότερης Καλλιέργεια περισσότερης δημιουργικότητας. Εξασφάλιση επικοινωνιακής διδασκαλίας. Αξιοποίηση των εμπειριών Συνδυάζει πρωτότυπες ιδέες και χιούμορ. Συνδυάζει πρωτότυπες ιδέες και χιούμορ. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Ορισμένοι μαθητές μπορεί να μη συμμετέχουν Κάποιοι που έχουν πάντα ιδέες και ισχυρή προσωπικότητα επικρατούν – όσοι δεν έχουν τους ακολουθούν (συμφωνούν). Κλίμα ανταγωνισμού που δεν καταλήγει πάντα στην καλύτερη λύση, αλλά σε αυτή που υποστηρίχθηκε με το μεγαλύτερο σθένος.
14
Brainwriting Ακολουθούμε τα βήματα του brainstorming Οι μαθητές γράφουν τις ιδέες τους σε αυτοκόλλητα φύλλα, τα οποία στη συνέχεια κολλούν στον πίνακα…ή φύλλο χαρτί στο οποίο υπάρχει το ερώτημα και κενός χώρος από κάτω για να γραφτούν ιδέες κάθε μαθητής γράφει στο φύλλο την ιδέα του δίνει το φύλλο χαρτί στον διπλανό του, ο οποίος θα πρέπει να γράψει τη δική του λύση. Συνεχίζουμε μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία
15
+ & - Brainwriting ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Εξασφάλιση της συμμετοχής των μαθητών. Καλλιέργεια κριτικού πνεύματος. Καλλιέργεια περισσότερης δημιουργικότητας. Εξασφάλιση επικοινωνιακής διδασκαλίας. Αξιοποίηση των εμπειριών Συνδυάζει πρωτότυπες ιδέες και χιούμορ. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Ορισμένοι μαθητές μπορεί να μη συμμετέχουν Κάποιοι που έχουν πάντα ιδέες και ισχυρή προσωπικότητα επικρατούν – όσοι δεν έχουν τους ακολουθούν (συμφωνούν). Κλίμα ανταγωνισμού που δεν καταλήγει πάντα στην καλύτερη λύση, αλλά σε αυτή που υποστηρίχθηκε με το μεγαλύτερο σθένος.
16
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 1 ENVIRONMENTAL PROBLEMS Brainstorming
17
CAUSES EFFECTS SOLUTIONS ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2 Brainwriting
18
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 – What can sb do to lead an unhealthy life? …………………………………………….. Now, let’s try to decode!!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.