Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΛαδων Ζυγομαλάς Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
“Βιοκλιματικό σπίτι” Μια διδακτική προσέγγιση με αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού για την εξασφάλιση ενεργειακής οικονομίας Σοφία Σωτηρίου, Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Ραλλού Σπανέλλη Σχολείο υλοποίησης: 1 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης «Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη Καλών Πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»
2
Ενεργειακή οικονομία Ήλιος Αέρας Φύτευση
3
Γενικός σκοπός Κατάλληλος προσανατολισμός ενός σπιτιού Χωροθέτηση των δωματίων Φύτευση Εξασφάλιση των εσωκλιματικών συνθηκών (θερμική και οπτική άνεση, ποιότητα αέρα), με την ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας, αξιοποιώντας διαθέσιμες φυσικές, ανανεώσιμες ενεργειακές πηγές (ήλιος, αέρας).
4
Δραστηριότητες των μαθητών Γ’ Φάση: Εφαρμογή γνώσεων /Αξιολόγηση Γ1. Ομαδική εργασία στο εργαστήριο Πληροφορικής: «Ας σχεδιάσουμε το Βιοκλιματικό σπίτι» Γ2α. Ατομική εργασία στο σπίτι: «Γιατί βιοκλιματικό;» Γ2β. Ομαδική εργασία: «Ζωγραφίζω το βιοκλιματικό μου σπίτι» Γ2γ. Ομαδική εργασία: «Αξιολογώ το σχολείο μου ως προς τη βιοκλιματικότητα» Β’ Φάση: Θεωρητική διαπραγμάτευση του θέματος Β1α. Ομαδική εργασία στην τάξη: «Βγάζω συμπεράσματα από τις μετρήσεις» Β1β. Ομαδική εργασία στην τάξη: «Η φαινομενική πορεία του Ήλιου στη διάρκεια του έτους σε σχέση με τις εποχές» Β2. Ομαδική εργασία στην τάξη: «Ας διαλέξουμε τα δέντρα που θα φυτέψουμε γύρω από το σπίτι» Β3α. Ομαδική εργασία στο εργαστήριο Πληροφορικής: «Ας βάλουμε τα ανοίγματα (παράθυρα)» Β3β. Εργασία σε ολομέλεια: «Ανεβάζουμε το δικό μας κείμενο στη Βικιπαίδεια» Α’ Φάση: Εργασία στο πεδίο για συγκέντρωση δεδομένων «Ποιο είναι το μέγεθος της σκιάς ενός αντικειμένου κατά τη διάρκεια μιας ημέρας;»
5
Εκπαιδευτικό λογισμικό Scratch Εικόνα 1: Η φύτευση το Χειμώνα και το Καλοκαίρι (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome») Εικόνα 2: Ανατροφοδότηση μετά από κλικ σε ένα αντικείμενο, μετά από επιτυχή και ανεπιτυχή τοποθέτηση (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome») Εικόνα 3: Η σκίαση κατά τη διάρκεια της ημέρας (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome») Εικόνα 4: Έλεγχος του βαθμού βιοκλιματικότητας μετά από τοποθέτηση των αντικειμένων (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome») http://scratch.mit.edu/projects/sofisot/1927123
6
BBC. (2012). Bitesize: Science. Ανάκτηση Ιαν.6, 2012, από BBC: http://www.bbc.co.uk/ schools/ks3bitesize/science/environment_earth_universe/astronomy_space/revise5.shtmlhttp://www.bbc.co.uk/ schools/ks3bitesize/science/environment_earth_universe/astronomy_space/revise5.shtml Crosbie, M.J., ed. (1997). The passive solar design and construction handbook. New York: John Wiley & Sons, Inc. Mazria, E. (1979). The Passive Solar Energy Book. Emmaus,Pennsylvania: Rodale Press. NAHB Research Center, Southface Energy Institute, and Oak Ridge National Laboratory. (2000). Passive Solar Design. Washington, D.C.: U.S. Department of Energy. WILDWATERWALL. (2011, Δεκέμβριος 25). Βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Ανάκτηση Ιαν.15, 2012, από ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ: https://sites.google.com/site/wildwaterwall/eliaka-spitia https://sites.google.com/site/wildwaterwall/eliaka-spitia Αμπελιώτης, Κ., Αποστολόπουλος, Κ., Γεωργιτσογιάννη, και συν. (2009). Γενικές αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού. Ανάκτηση Ιαν. 15, 2012, από ΤΕΕ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teetkm/DRASTHRIOTHTES/EKDHLVSEIS/PROSEXEIS_EKDHLWSEIS/ENERGEIAKO_PISTOPO IHTIKO_KTIRIWN/Tab1/axarlh.pdf http://portal.tee.gr/portal/page/portal/teetkm/DRASTHRIOTHTES/EKDHLVSEIS/PROSEXEIS_EKDHLWSEIS/ENERGEIAKO_PISTOPO IHTIKO_KTIRIWN/Tab1/axarlh.pdf Γεωργιάδου, Έ., Ανδρεαδάκη-Χρονάκη, Ε., & Ζήσης, Ξ. (1996). Βιοκλιματικός σχεδιασμός και καθαρές τεχνολογίες δόμησης. Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής Ενεργειακό Γραφείο Κυπρίων Πολιτών. (2010, Οκτώβριος). Βιοκλιματικός Σχεδιασμός. Ανάκτηση Δεκ.17, 2011, από Renewables-Make the change: http://www.cea.org.cy/ TOPICS/EnergyEfficient/Bioklimatikos Sxediasmos kai Kipos final report.pdfhttp://www.cea.org.cy/ TOPICS/EnergyEfficient/Bioklimatikos Sxediasmos kai Kipos final report.pdf Καλαϊτζίδης, Δ., & Ουζούνης, Κ. (2000). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Θεωρία και Πράξη. Ξάνθη: Εκδόσεις Σπανίδη. Κολιόπουλος, Δ. (2005). Η διδακτική προσέγγιση του μουσείου φυσικών επιστημών. Αθήνα: Μεταίχμιο. Κοντορούπης, Μ. (2003). Ενεργειακός-βιοκλιματικός σχεδιασμός κτιρίων και οικισμών. Αθήνα: Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σιγάλας, Μ., Μπάρμπας, Α., Δαπόντες, Ν., και συν. (2010). Επιμόρφωση εκπ/κών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη-Τ. 5: Κλάδος ΠΕ04-Β’ έκδ. Πάτρα: ΕΑΙΤΥ. Τσακίρη, Δ., Καπετανίδου, Μ., και συν. (2007). Σύγχρονες Διδακτικές προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη Κριτικής- Δημιουργικής Σκέψης για τη β’βάθμια εκπ/ση. Αθήνα: Ο.ΕΠ.ΕΚ. Χρυσομαλλίδου, Ν. Ν. (n.d.). Βιοκλιματικός σχεδιασμός κτιρίων. Ανάκτηση Ιανουάριος 20, 2012, από Ευώνυμος Οικολογική Βιβλιοθήκη: http://www.evonymos.org/greek/viewarticle.asp?id=1808http://www.evonymos.org/greek/viewarticle.asp?id=1808 Βιβλιογραφικές αναφορές
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.