Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η κίνηση για το Νέο Σχολείο στην Ευρώπη Το σχολείο εργασίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η κίνηση για το Νέο Σχολείο στην Ευρώπη Το σχολείο εργασίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η κίνηση για το Νέο Σχολείο στην Ευρώπη Το σχολείο εργασίας

2 Σχολείο Εργασίας Με τον όρο σχολείο εργασίας (Arbeitsschule) εννοούμε ένα σχολείο που αναγνωρίζει την αυτοαπασχόληση και τη δραστηριότητα του μαθητή ως ουσιαστικό μορφωτικό και παιδαγωγικό στοιχείο. Έτσι διακρίνεται από το ονομαζόμενο σχολείο της μάθησης το οποίο παραμελούσε τις αφορμήσεις του ίδιου του μαθητή και τον οδηγούσε λίγο πολύ σε μια παθητική αποδοχή

3 Πυραμίδα της Αποτελεσματικής μάθησης Roger Muchielli: «Les méthodes actives dans la pédagogie des adultes». Éditeur: E.S.F. Paris 1972.

4 ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

5 Σχολείο Εργασίας Το παιδί είναι ο ήλιος που γύρω του κινούνται όλοι οι σχολικοί οργανισμοί Βασικά χαρακτηριστικά: Το σχολείο στηρίζεται στη φύση του παιδιού Το σχολείο στηρίζεται στη φύση του παιδιού καλλιεργεί την αυτενέργεια και την πρωτοβουλία καλλιεργεί την αυτενέργεια και την πρωτοβουλία δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη της ατομικής και κοινωνικής αρετής δίνει ευκαιρίες για ανάπτυξη της ατομικής και κοινωνικής αρετής συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη, τη σωματική και πνευματική εργασία συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη, τη σωματική και πνευματική εργασία το παιδί αντιμετωπίζεται σαν ένας ζωντανός οργανισμός που ετοιμάζεται για την ένταξη του στη ζωή και την κοινωνία. το παιδί αντιμετωπίζεται σαν ένας ζωντανός οργανισμός που ετοιμάζεται για την ένταξη του στη ζωή και την κοινωνία.

6 Σχολείο Εργασίας Η σημασία της εργασίας: η σωματική εργασία έχει σαν σκοπό τη διαμόρφωση του υλικού κόσμου και συνδέεται με σωματική κόπωση η πνευματική εργασία που έχει σκοπό τη διαμόρφωση των περιεχομένων της συνείδησης και συνδέεται με την καταπόνηση και κόπωση όχι μόνο των σωματικών αλλά και των ψυχικών δυνάμεων η εργασία με την παιδαγωγική έννοια, που είναι πνευματική ή πνευματική και σωματική ενασχόληση και έχει σαν σκοπό να αποπερατώσει ένα πραγματικό φαινόμενο που συνεχώς καθίσταται τελειότερο

7

8 Στο Νέο Σχολείο οι μαθητές θα αναπτύσσουν ταυτόχρονα αυτόνομη δράση, συλλογικό κοινωνικό πνεύμα, και περιβαλλοντική συνείδηση και έτσι:. (α) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός διανοούμενος». Αποκτά Μεγαλύτερη ικανότητα και άνεση στην χρήση, προφορικά και γραπτά, της ελληνικής γλώσσας. Έρχεται σε επαφή με το λογοτεχνικό πλούτο, το θέατρο, τη μουσική, την ιστορία και το πολιτισμό γενικότερα. (β) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός Επιστήμονας. Αποκτά γνωστική επάρκεια στον χειρισμό των μαθηματικών εννοιών, την εφαρμογή τους στην καθημερινή ζωή, και παράλληλη ανάπτυξη της μαθηματικής λογικής και αφαιρετικής ικανότητας. Κατακτά αντίστοιχες γνώσεις και δεξιότητες στις φυσικές επιστήμες και την τεχνολογία. (γ) Ο Μαθητής γίνεται «μικρός ερευνητής». Αποκτά ποιότητα και ταχύτητα στην ανάλυση και στη σκέψη, επάρκεια στη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας ώστε με κριτική ικανότητα να μπορεί να επιλέγει μέσα από την πληθώρα πληροφοριών και γνώσεων που έχει πλέον στην διάθεση του. (δ) Ο Μαθητής γίνεται «γλωσσομαθής». Αποκτά επάρκεια στη χρήση προφορικά και γραπτά τουλάχιστον μιας ξένης γλώσσας και σε δεύτερη φάση δυο ξένων γλωσσών που τον εξοικειώνουν με άλλες κουλτούρες, ευνοούν την ευρωπαϊκή και διεθνή επικοινωνία, και αποτελούν εφόδια επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Με την βοήθεια του δάσκαλου και της τεχνολογίας, η γλωσσομάθεια μετατρέπεται από προσόν για λίγους, σε εργαλείο για όλους. (ε) Ο Μαθητής κατακτά το «Μαθαίνω πώς να μαθαίνω», και δίνεται τέλος στο «μαθαίνω απ’ έξω», με νέες διδακτικές μεθόδους, εκπαιδευτικά υλικά και ψηφιακά εργαλεία (ζ) Ο Μαθητής γίνεται συνειδητός Ελληνας Πολίτης - Πολίτης του κόσμου. Ο μαθητής ενδυναμώνει την ελληνική ταυτότητα και συνείδηση με βάση τις αξίες της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, τον σεβασμό και αναγνώριση των άλλων.

9 Ο εισηγητής του κινήματος του Σχολείου Εργασίας Ο ιδρυτής της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Georg Kerschensteiner (1854-1932)

10 Βασικές αρχές Η αρχή της εργασίας Η αρχή της αυτενέργειας Η αρχή της στενής σχέσης γενικής μόρφωσης και επαγγέλματος Η αρχή της πολιτειακής αγωγής Georg Kerschensteiner (1854-1932)

11 ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΩΝ ΥΠΑΙΘΡΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (Hermann Lietz) «Τα εξοχικά παιδαγωγεία» Αρχές παιδαγωγικής του δράσης: Το κοινωνικό βίωμα (κοινοτική ζωή) Κριτική απέναντι στις κατακτήσεις του τεχνικού πολιτισμού: «το λιβάδι της σημερινής νεολαίας δεν είναι υγιεινό» Μόρφωση του χαρακτήρα Νέα σχέση δασκάλου - μαθητή

12 Η ΕΜΠΕΙΡΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ KURT HAHN: η εμπειρική ή βιωματική εκπαίδευση ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ -Δώστε στα παιδιά δυνατότητες να ανακαλύψουν το εαυτό τους -Κάντε τα παιδιά να συναντηθούν με το θρίαμβο και την ήττα. -Δώστε στα παιδιά την ευκαιρία να ταπεινωθούν στην κοινή αιτία. -Παρέχετε περιόδους σιωπής -Εκπαιδεύστε τη φαντασία -Καταστήστε τα παιχνίδια σημαντικά αλλά μη κυρίαρχα -Απελευθερώστε τα παιδιά των πλουσίων και ισχυρών από τη φυλακή των προνομίων τους.

13 Γιάνους Κόρτσακ Κείμενα http://fcit.usf.edu/hol ocaust/KORCZAK/ http://fcit.usf.edu/hol ocaust/KORCZAK/ http://fcit.usf.edu/hol ocaust/KORCZAK/ http://fcit.usf.edu/hol ocaust/KORCZAK/ http://www.0- 18.gr/downloads/Gouli s.pdf http://www.0- 18.gr/downloads/Gouli s.pdf http://www.0- 18.gr/downloads/Gouli s.pdf http://www.0- 18.gr/downloads/Gouli s.pdfVideos https://www.youtube. com/watch?v=5nrDWJ VOscA https://www.youtube. com/watch?v=5nrDWJ VOscA https://www.youtube. com/watch?v=5nrDWJ VOscA https://www.youtube. com/watch?v=5nrDWJ VOscA https://www.youtube. com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo https://www.youtube. com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo https://www.youtube. com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo https://www.youtube. com/watch?v=jq_WUJ 5oWjo

14 Το συνεχές του μαθητοκεντρισμού Μάθηση μέσα από την πράξη, Dewey: Ο μαθητής στο κέντρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μαθαίνει πώς να μαθαίνει, η γνώση προκύπτει από την πράξη και από την επαφή με το περιβάλλον, μέθοδος επίλυσης προβλημάτων, δημοκρατία στο σχολείο Σχολείο εργασίας, Kerchensteiner: Διαφορετικές ανάγκες και ενδιαφέροντα των μαθητών στη δημιουργία, μάθηση και εργασία, κατανόηση μέσα από την πράξη, διάλογος και μεταφορά γνώσεων-κοινωνικοποίηση Η θεωρία του Bruner (κονστρουκτιβισμός): Η μάθηση είναι μια ενεργή διαδικασία, με ενθάρρυνση ο μαθητής επιλέγει και μετασχηματίζει τις πληροφορίες, διαμορφώνει τις υποθέσεις και λαμβάνει τις αποφάσεις, που στηρίζονται σε μια γνωστική δομή (πλαίσιο, διανοητικά πρότυπα) με στόχο να υπερβεί τις πληροφορίες που του δίνονται. Θεωρία πολλαπλής νοημοσύνης Gardner: Κάθε άνθρωπος έχει πολλά (7 ή11) είδη νοημοσύνης

15 Το σχολείο εργασίας στην Ελλάδα Η περίπτωση του Αλέξανδρου Δελμούζου

16 Αλέξανδρος Δελμούζος «Ουσιαστική παιδεία δεν μπορεί ν’ αποχτήσουμε, αν δε τη θεμελιώσομε στη δική μας, την πραγματική ζωή του νέου Ελληνισμού και το εκφραστικό του όργανο, τη γλώσσα του Ελληνικού λαού και τη ζωντανή παράδοσή του. Μόνον έτσι θα έχομε πραγματική στροφή στο παρόν και στις ανάγκες του, θα μορφώσομε αληθινά την εθνική ψυχή, το ήθος το πνεύμα, ένα πνεύμα θετικό αλλά και δημιουργικό, και μόνον έτσι οι κλασικοί θα γίνουν και για τη νεώτερη Ελλάδα πηγή πλούσιας ζωής» (Το κρυφό σκολειό, σ. 22)

17 ΑΝΩΤΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ (1908-1911) ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΚΟΠΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ «πως πήρα τα παιδιά…» Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ «πως πήρα τα παιδιά…» «ΑΝΩΤΕΡΟ» «ΑΝΩΤΕΡΟ» «ΔΗΜΟΤΙΚΟ» «ΔΗΜΟΤΙΚΟ» ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΡΘΕΝΑΓΩΓΕΙΟ «η ανάγκη των μαθητριών για ελευθερία τις οδηγούσε να υιοθετήσουν υποκριτικούς τύπους συμπεριφοράς, μια ανήθικη τέχνη… το πρόσωπο ακινητούσε και όμως η γλώσσα δούλευε. Ή έκαναν πως καθαρίζονταν με το μαντήλι ή με το χέρι, ή εδιωχναν κάποια μύγα, ή έσκυβαν να πάρουν το μολύβι που έριχναν επίτηδες κάτω, για να μιλήσουν πιο ελεύθερα... στην έκθεση με θέμα τον πρώτο περίπατο της χρονιάς μερικές μαθήτριες άρχιζαν έτσι: κατά διαταγήν του κ Διευθυντού εξήλθομεν εις περίπατον. Εγώ τις είχα ρωτήσει αν ήθελαν να πάμε περίπατο, που και πότε, συνεννοηθήκαμε μαζί, και συμφωνήσαμε την ώρα, κι έτσι πήγαμε. Και όμως και τη συνεννόηση και τη συμφωνία για το περίπατο και το παιχνίδι μόνο ως διαταγή μπορούσαν να την καταλάβουν. Ο δάσκαλος γι’ αυτές μόνο να διατάζει πρέπει».

18 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αυτενέργεια των μαθητριών Διάλογος με το δάσκαλο Η τεχνική της εργασίας Αρχή της συγκέντρωσης της ύλης

19 Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΔΕΛΜΟΥΖΟΥ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΟΜΙΛΟ (1910-1927) ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΑΔΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ Το πρόγραμμα Το πρόγραμμα Η μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης Η μέθοδος διδασκαλίας και μάθησης Τα σχολικά βιβλία Τα σχολικά βιβλία Η «ΔΙΑΧΥΣΗ» ΤΩΝ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ


Κατέβασμα ppt "Η κίνηση για το Νέο Σχολείο στην Ευρώπη Το σχολείο εργασίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google