Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣεμέλη Ελευθεριάδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Αντώνης Ζαρίντας, Δάσκαλος www.medialiteracy-education.blogspot.com www.ekpaideusi.blogspot.com Η Εκπαίδευση στα Μέσα στον διεθνή χώρο και την Κύπρο 1
2
Πώς είναι ο κόσμος μας σήμερα; 2
3
Participatory Culture Continuous Partial Attention Connectivism ΜΕΣΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Fear of Missing Out Produsage Prosumers Global Village Screen-agers Digital Natives 3 ποσότητα x ταχύτητα x πυκνότητα
4
Πώς είναι να εκπαιδεύεις μια γενιά που μεγαλώνει κάτω από την φοβερή επίδραση των μαζικών μέσων; 4
5
Ο εγγραμματισμός στα Μέσα (media literacy) είναι η ικανότητα αποκωδικοποίησης, αξιολόγησης, ανάλυσης και παραγωγής έντυπων και ηλεκτρονικών Μέσων. (Aufderheide, 1992) 5 Το κοινό διαπραγματεύεται τα νοήματα των Μέσων και τα προσλαμβάνει διαφορετικά Τα Μέσα κατασκευάζουν εκδοχές της πραγματικότητας Κάθε Μέσο έχει ξεχωριστή αισθητική, κώδικες και συμβάσεις Τα μηνύματα των Μέσων παράγονται μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια (πολιτικά, οικονομικά κ.ά.) Οι κυριότερες παραδοχές
6
6 Τι είναι… ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Ανάλυση Αναστοχασμός Συμμετοχή/ δράση Παραγωγή Κριτική
7
7 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Κατάκριση των Μέσων Αλλαγή των ΜΜΕ Προγράμματα ασφάλειας στο διαδίκτυο Διδασκαλία με τα Μέσα Δεξιότητες ΤΠΕ Πολιτικός ευαγγελισμός Τι ΔΕΝ είναι…
8
Ποια η κατάσταση στον διεθνή χώρο και την Κύπρο; 8
9
1970 1930 1960 1950 1990 9 1980 1960
10
Holmesdale Primary school with own TV station that transmitted programs to the classrooms (1974) 10
11
CommunicationCriticalCreating 3c”: Communication, being Critical and Creating ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Γλώσσα Αναπαρα- στάσεις Οικονομία Κοινό 11
12
12
13
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Εθνικό στρατηγικό πλάνο πνοής Εθνική ημέρα ψηφιακών παιχνιδιών Ετήσιο εθνικό φόρουμ Εβδομάδα εφημερίδας Εβδομάδα γραμματισμού στα Μέσα 13
14
Η Επιτροπή εξέδωσε σήμερα [σ.σ. 20 Αυγούστου 2009] μετά από πρόσκληση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές με τις οποίες καλεί τις χώρες της ΕΕ να προωθήσουν τη γνώση της χρήσης των Μέσων Επικοινωνίας σε ολόκληρη την Ευρώπη με δραστηριότητες που θα διευκολύνουν το κοινό να προσεγγίζει, να κατανοεί και να αξιολογεί κριτικά όλα τα Μέσα Επικοινωνίας στα οποία είναι εκτεθειμένο. 14
15
Εκπαιδεύοντας τους μαθητές στην παιδεία στα μέσα και την πληροφορία οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίνονται, καταρχάς, στον πρωταρχικό τους ρόλο ως συνήγοροι ενημερωμένων και συνειδητοποιημένων πολιτών, και κατά δεύτερον, έχουν την δυνατότητα να ανταποκριθούν στις αλλαγές που επιτελούνται στον ρόλο τους ως εκπαιδευτές, καθώς η διδασκαλία μετακινείται από μια δασκαλοκεντρική προς μια μαθητοκεντρική προσέγγιση (UNESCO, 2011) 15
16
1970 1930 1960 1950 1990 16 1980 1960 2010
17
ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (EAVI, 2010) 17
18
ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Έμφαση στη χρήση ΤΠΕ και στην ασφάλεια Απουσία μακρόπνοου στρατηγικού πλάνου Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Απουσία ρητής αναφοράς στα ΑΠ Σύγχυση της εκπαίδευσης στα Μέσα με την εκπαιδευτική τεχνολογία 18
19
19 Παθητικό παιδί-θεατής Δραστήριο παιδί-δημιουργόςΕνδυναμωμένο παιδί- κριτικός/αναλυτής Προστατευτισμός Πατερναλισμός ΑσφάλειαΕνδυνάμωσηΣυμμετοχήΡίσκα
20
www.milpeer.eu/documents/130/ 20
21
21
22
It is no longer an advantage to be media literate; rather, it is a debilitating disadvantage not to be life Media education is nothing if it is not an education for life 22 now Media literacy is not needed in the future, it is needed now See more See more with media literacy Preparation Preparation, not protection You cannot make people media literate by keeping them away from media change When we change the way we communicate, we change society
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.