Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής Αγωγής Έργο «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα, Διαδραστικά Βιβλία και Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων» Ημερίδα Επιμόρφωσης Σχολικών Συμβούλων Α/θμιας Εκπαίδευσης Αθήνα, 29/09/2015 http://dschool.edu.gr/

2 Αισθητική Αγωγή Μουσική Εικαστικά Θεατρική Αγωγή Μέχρι σήμερα: Βιβλία Μουσικής Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου Γ΄-Δ΄, Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού Βιβλία Εικαστικών Α΄, Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου Γ΄-Δ΄ και Ε΄-Στ΄ Δημοτικού Βιβλίο Θεάτρου Ε΄-Στ΄ Δημοτικού

3 Προδιαγραφές εμπλουτισμού  Βιωματική προσέγγιση - ‘πραξιακή’ φιλοσοφία της εκπαίδευσης των τεχνών  Διεθνή δεδομένα για τη διδακτική των Τεχνών  Νέο Σχολείο και νέα Προγράμματα Σπουδών  Ενιαίος και συστηματικός εμπλουτισμός κάθετα για κάθε γνωστικό αντικείμενο  Σύνδεση με τους διδακτικούς στόχους του κάθε κεφαλαίου  Να συμπληρώνει και να διανθίζει το μονοδιάστατο βιβλίο με multimedia περιεχόμενο.  Να προσφέρει ευκαιρίες διαφοροποίησης της διδασκαλίας  Να ‘παρακολουθεί’ την αισθητική του κάθε βιβλίου και να προσδίδει χαρακτήρα ενιαίο τόσο σε επίπεδο ‘βιβλίου’ όσο και σε επίπεδο ‘μαθήματος’.

4 Το εμπλουτισμένο βιβλίο έχει ως στόχο:  Να αντιληφθεί μαθητής το φαινόμενο της Τέχνης και ως δημιουργός και ως θεατής  Να διευκολύνει την αμφίδρομη ενασχόληση με τη θεωρία και την πρακτική της Τέχνης  Την ολοκλήρωση των αισθητηριακών εμπειριών μέσα από δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα  Την προσαρμογή του υλικού στις δυνατότητες, στις προηγούμενες γνώσεις και στις ανάγκες της εκάστοτε ηλικιακής ομάδας-στόχου  Να γίνει αντιληπτός ο ενιαίος χαρακτήρας της Τέχνης (π.χ. ο μοντερνισμός αφορά στην ζωγραφική, την αρχιτεκτονική, τη μουσική, κτλ).  Να είναι σε θέση ο μαθητής να περιγράφει, να αναλύει, να αξιολογεί, να κρίνει, να ερμηνεύει και να εκτιμά τα έργα της τέχνης, γνωρίζοντας και χρησιμοποιώντας την κατάλληλη ορολογία

5 Βιβλίο Μουσικής Ε΄ Δημοτικού Πόρος με πολλαπλό περιεχόμενο

6 Βιβλίο Εικαστικών Ε΄-Στ΄ Δημοτικού Διαδραστική εφαρμογή

7 Βιβλίο Θεατρικής Αγωγής Ε΄-Στ΄ Δημοτικού Πόρος με πολλαπλό περιεχόμενο

8 Αναζήτηση στο Φωτόδεντρο - Γραφική περιήγηση Αισθητική Αγωγή

9 Εικαστικά  Εννοιολογικοί χάρτες  Προβολή έργων τέχνης σε μεγαλύτερη ανάλυση.  Μεγέθυνση με έμφαση σε προεπιλεγμένες περιοχές με σχόλια  Εκπαιδευτικά βιντεοπαιχνίδια  Videos  Καταγραφές οθόνης με αφήγηση  Εξωτερικά (π.χ. ψηφιακό αρχείο ΕΡΤ)  Animation  Εκπαιδευτικά βιντεοπαιχνίδια  Διαδραστικές εφαρμογές (web-based applications) (π.χ. Interactive timeline, εφαρμογή σχεδιασμού στον υπολογιστή)  Εξωτερικές συνδέσεις (π.χ. wikipedia, ινστιτούτα, πανεπιστήμια, youtube, μουσεία, κτλ.)  Εσωτερικοί σύνδεσμοι

10 Μουσική  Χάρτες  Videos (π.χ. youtube, vimeo, ψηφιακό αρχείο ΕΡΤ)  Ηχητικό υλικό/ντοκουμέντα  Εννοιολογικοί χάρτες  Διαδραστικές εφαρμογές  Παρακολούθηση παρτιτούρας κατά την ακρόαση  Τεστ γνώσεων: Σταυρόλεξα και Κουίζ  Εξωτερικές συνδέσεις (π.χ. wikipedia, musipedia)  Εσωτερικές συνδέσεις  Αξιοποίηση μαθησιακών αντικειμένων από άλλες εφαρμογές του Υπουργείου Παιδείας (π.χ. Εμμέλλεια, συνοδευτικά audio CDs των βιβλίων)

11 Θεατρική Αγωγή  Λίγες σε αριθμό εφαρμογές και μαθησιακά αντικείμενα  Εξωτερικές συνδέσεις  Σταυρόλεξα και ασκήσεις αυτό- αξιολόγησης  Διαδραστικές εφαρμογές

12 Παραδείγματα Ψηφιακών Αντικειμένων και η Διδακτική Αξιοποίησή τους

13 Δυνατότητες Αξιοποίησης  Καθημερινό μάθημα (π.χ. εύκολη ακρόαση των CDs, μεγέθυνση εικόνων και χαρτών)  Εμπλουτισμός των εμπειριών των μαθητών (επιπλέον παραδείγματα ακροάσεων, βίντεο, κτλ.)  Δημιουργική προσέγγιση (εφαρμογές με δυνατότητες ελεύθερης δημιουργικής ενασχόλησης – σχεδιασμού, μουσικού αυτοσχεδιασμού, παιχνιδιού)  Διαθεματικές προσεγγίσεις  Διαφοροποίηση της διδασκαλίας  Αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση με κίνητρο (χρήση των παιχνιδιών για εξάσκηση και αυτοαξιολόγηση)  Εργασίες και projects (αξιοποίηση του επιπλέον υλικού και πληροφόρησης εντός και εκτός των ωρών διδασκαλίας)

14 Ομάδα Αισθητικής Αγωγής Ομάδα Συνεργατών ΙΤΥΕ Ειδικότητα ΠληροφορικήςΕιδικότητα ΜουσικήςΕιδικότητα Καλλιτεχνικών Περικλής ΓιαννάκηςΑθανάσιος ΛάϊοςΒασιλική Δαμιανίδου Νίκος ΜιχαηλίδηςΚωσταντίνος ΜόσχοςΑνδρέας Κωστόπουλος Ιωάννης ΠαλιόκαςΜιχάλης Χουρδάκης Αριστείδης Παλιούρας Αθανάσιος Πέτσος


Κατέβασμα ppt "Σμαράγδα Χρυσοστόμου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μουσικής Παιδαγωγίας και Διδακτικής, ΤΜΣ, ΕΚΠΑ Συνεργάτης ΙΤΥΕ «Διόφαντος» Συντονίστρια της Ομάδας Αισθητικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google