UNIT 13 Champions or just Athletes? Lesson Plan Monica Grimaldi – Constantinou Jovanna Serghi - Xenofontos MAGIC MOMENTS 3.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
The Difference between Rich and Poor People Η διαφορά μεταξύ Πλουσίων και Φτωχών Ανθρώπων.
Advertisements

Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Translation Tips LG New Testament Greek Fall 2012.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα 30 είναι τα άρθρα της Οικουμενικής Διακήρυξης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που έχουν εκδοθεί ειδικά για τους νέους.
Lesson Plan 2 Magic Moments 3 Unit 12 Fashion Teachers: Athena Onoufriou Ioustini Neofytou Zouanna Neofytou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
M AGIC MOMENTS 3 Unit 13 Champions or just Athletes? Monica Grimaldi – Constantinou Jovanna Serghi –Xenophontos This is a 2 period lesson.
LESSON PLAN 1 Magic Moments 3 Unit 12 Fashion Teachers: Athena Onoufriou Ioustini Neofytou Zouanna Neofytou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
COURSE CODE: DES-102 COURSE TITLE: DECORATION DRAWING TUTOR: DOMENICA RENKO SEMESTER: FALL 2010 PROJECT: 2 | hand-out: week 10 – hand-in: week 11 | duration:
Install WINDOWS 7 Κουτσικαρέλης Κων / νος Κουφοκώστας Γεώργιος Κάτσας Παναγιώτης Κουνάνος Ευάγγελος Μ π ουσάη Ελισόν Τάξη Β΄ Τομέας Πληροφορικής 2014 –’15.
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
Διδασκαλια και Μαθηση με Χρηση ΤΠΕ_2 Βασιλης Κολλιας
Αριθμητική Επίλυση Διαφορικών Εξισώσεων 1. Συνήθης Δ.Ε. 1 ανεξάρτητη μεταβλητή x 1 εξαρτημένη μεταβλητή y Καθώς και παράγωγοι της y μέχρι n τάξης, στη.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
SPACE “Exploring the City surrounding our Prison: a glimpse from Inside to the Outside.” SDE DIAVATON.
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ενημέρωση για eTwinning
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Class X: Athematic verbs II
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
mAGIC moments 3 Unit 13 Champions or just Athletes?
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
Συνοδευτική Επιστολή COVER LETTER What is it? - Τι είναι αυτό;
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Γεώργιος Σ. Γκουμάς MD,PhD, FESC
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Επικοινωνία & Δημόσιες Σχέσεις στον Τουρισμό
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Equipping the Next Generation for Active Engagement in Science
Ενημέρωση για eTwinning
aka Mathematical Models and Applications
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Class V: Personal Pronouns and 3rd Decl. Cont. (chs )
Επανάληψη σε όλους τους χρόνους
Ελληνικά στο Clemton Park PS
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
Λέξεις που αλλάζουν νόημα αν είναι μετρήσιμα ή μη μετρήσιμα
2013 edition Wilfred E. Major
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Training EFL teachers on differentiated Instruction
Class X: Athematic verbs II © Dr. Esa Autero
Μεταγράφημα παρουσίασης:

UNIT 13 Champions or just Athletes? Lesson Plan Monica Grimaldi – Constantinou Jovanna Serghi - Xenofontos MAGIC MOMENTS 3

Champions or just Athletes? To practise and develop all four skills (reading, writing, listening, speaking). To enrich Ss’ vocabulary related to winter sports and sports in general. To practise gathering information about their favourite athlete. Raise awareness about the hardships athletes face. Encourage peer assessment By the end of the lesson Ss will be able to: Listen for the gist and for detail View for the gist and for detail Surf the Net for details Use vocabulary related to winter sports Talk and write about their favourite athlete and the sport he/she practises Talk and write a diary/instruction guide AIMS:OBJECTIVES: ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Champions or just Athletes? MATERIALS: Worksheets, PPT with images on winter sports, Internet usage, Video extract. The video URL: (Appendix D) CLASS ORGANIZATION: Whole class, individual work, group work Duration: one teaching period ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

PROCEDURE: Warm – up: 1. The Teacher asks the students to say some winter sports they know. They would most probably mention sports like ski, snowboarding, hockey etc. and everything is written on the Bb in a mind map. 2. If cross – country ski is not mentioned, the Teacher gives the word. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Pre – Viewing / While – Viewing:  A slide show (PPT) is presented and the students identify certain winter sports and the Teacher writes them on the Bb. (Appendix A)  A worksheet is provided with a variety of activities such as : have words and their meanings to be used to fill in the gaps as well as some more exercises for 1 st and 2 nd viewing. (Appendix B)  Ss assess their partner’s work and in their groups assess every member’s work. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Production : The students are asked to: Gather information from the Internet and in no more than words write about ONE of the following. (Appendix C) The day in the life of an athlete you know and admire. OR Imagine you are the coach of an athlete. Write the schedule of this athlete’s day. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

WINTER SPORTS Appendix A ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Figure skating /sports/korea-takes-first-gold-in- womens-figure-skating html /sports/korea-takes-first-gold-in- womens-figure-skating html ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Cross – country ski ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Bobsleigh ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Ice skating ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Skiing ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Snowboarding ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Ice hockey ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

APPENDIX B Pre - Viewing 1.Team mates = co-players, 2.sacrifices= efforts we make to get something that is very important, 3.involves = includes,4.veggies = vegetables,5.commitment = dedication, being responsible, 6.time-consuming=taking up a great deal of time.7. gear= equipment, 8. injuries=wounds Fill in the following sentences with ONE word from the box. The explanation of each word is provided. 1. Jane and her friends’ day - who are winter athletes- ……………………..a lot of hard work and having to get up very early. 2.Jane as well as her two ………………………., Kat and Scot, are part of the Australian ski cross team. 3. In this short video, you are witnessing the ……………………… these athletes make as well as the difficulties they face in order to become fit and ready for the competitions. 4. Healthy food is a must; that is why athletes need to have a balanced diet with proteins, carbohydrates and lots of…………………… 5. Being a professional athlete is not an easy job because it is not just wearing your country’s colours, but it takes ………………………… and responsibility. 6. Physiotherapy is not always fun because you may have from training or tight muscles. 7. Jane has to put on her protective before the training session begins so as to make sure she does not injure herself. 8. It takes Jenny three hours to wax her skis for a competition, which she says is ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Appendix B 1 ST VIEWING A.Watch carefully the video and say if these sentences are True (T) or False (F). 1. Jenny Owens is competing for the Vancouver 2010 Olympic Games. …………. 2. Jenny will show us through this video, the efforts she needs to make, as well as the difficulties she faces that make this sport exciting. …………. 3. Before Jenny starts practising she has to make sure that the area is safe to do so. …………. 4. She and her team mates get up at 7.00 o’clock. …………. 5. It takes a ski - cross athlete 3 hours and 45 minutes to prepare a pair of skis. …………. 6. At the gym the ski-cross athletes have a variety of activities. …………. 7. A professional athlete is an easy job because you wear your county’s colours. ………… 8. A ski – cross athlete has to eat healthy food for energy and have an early night. …………. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Appendix B B. Jenny states her views on the SKI – CROSS country sport. Tick as appropriate. 1.Ski – cross is an exciting sport. ………. 2. Jenny says that ski – cross was invented by two North Australians. ………… 3. Winter athletes of ski – cross need to be too thin. ……….. 4. The body of a ski – cross athlete needs energy so that it is kept warm. ……….. 5. Sometimes ladies who train for ski – cross are allowed to treat themselves. ……….. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Appendix B ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Appendix C ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

APPENDIX B KEY Pre- viewing 1. involves 2. team mates 3. sacrifices 4. veggies 5. commitment 6. injuries 7. gear 8. time-consuming 1 st Viewing Watch the video and tick (√) the sports you saw on the video clip. 1.√ 2.√ 3.√ √ ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

APPENDIX B KEY 1 st Viewing A. 1.T 2.T 3.T 4.F 5.F 6.T 7.F 8.T 1 st Viewing B. 1.√ √ 5.√ ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

APPENDIX B KEY 2 nd Viewing 1.train 2.protective 3.safe 4.competition 5.prepare 6.sharpen 7.physiotherapy 8.tight 9.carbohydrates 10.dedication ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού