LESSON PLAN 1 Magic Moments 3 Unit 12 Fashion Teachers: Athena Onoufriou Ioustini Neofytou Zouanna Neofytou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Click here to start Important !: You have to enable macros for this game (Tools ->Macros -> Security -> «medium»).
Advertisements

Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας.. After a moment you will enter the world of magic...
Γειά σας.
1 Please include the following information on this slide: Παρακαλώ, συμπεριλάβετε τις παρακάτω πληροφoρίες στη διαφάνεια: Name Giannakodimou Aliki Kourkouta.
MARIE CURIE  Project about Project  Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Μακεδονίας  Team 3 Ξενίδης Γιώργος Βαρελτζίδου Μαρίνα Γαβριηλίδου Ελένη.
ΕΣΠΑ \Ε.Π. Ε&ΔΒΜ\Α.Π «Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στις 8 Π.Σ., 3 Π.Σ.Εξ., 2 Π.Σ.Εισ.» Με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και.
6 Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson Plan 2 Magic Moments 3 Unit 12 Fashion Teachers: Athena Onoufriou Ioustini Neofytou Zouanna Neofytou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΗΥ Παπαευσταθίου Γιάννης1 Clock generation.
M AGIC MOMENTS 3 Unit 13 Champions or just Athletes? Monica Grimaldi – Constantinou Jovanna Serghi –Xenophontos This is a 2 period lesson.
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
UNIT 13 Champions or just Athletes? Lesson Plan Monica Grimaldi – Constantinou Jovanna Serghi - Xenofontos MAGIC MOMENTS 3.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Development of spatial thinking, geometry and physics. What can.
T4E Grade 5 (E2) 1st Primary School of Amyntaio Maria Vlachopoulou.
Lesson 5a: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Lesson 1a: Basic words, common objects JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Μαθαίνω με “υπότιτλους”
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Jane Austen Pride and Prejudice (περηφάνια και προκατάληψη)
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
Διάλεξε τη σωστή απάντηση
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
mAGIC moments 3 Unit 13 Champions or just Athletes?
Σε λίγο θα μπείτε στον κόσμο μιας μαγείας
Εντολές Δικτύων Command Line.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Με συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ε. Κ. Τ.)
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΑΓΓΛΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ English 5th Grade -Writing Activities-
Equipping the Next Generation for Active Engagement in Science
Ενημέρωση για eTwinning
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Class V: Personal Pronouns and 3rd Decl. Cont. (chs )
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ‘ABC of Selling’. ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Λέξεις που αλλάζουν νόημα αν είναι μετρήσιμα ή μη μετρήσιμα
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Find: ρc [in] from load (4 layers)
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
CPSC-608 Database Systems
Kanaka Creek School Teams Session January 30, 2018
Unit 5: Working with Parents and Others in Early Years
Entry 27 – Starter Copy and simplify
Μεταγράφημα παρουσίασης:

LESSON PLAN 1 Magic Moments 3 Unit 12 Fashion Teachers: Athena Onoufriou Ioustini Neofytou Zouanna Neofytou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Class: 3 rd class Gymnasium (A2 CEFR) Book: Magic Moments 3, Hillside Press Lesson: Fashion (1), Unit 12 Estimated Time: 40 mins ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Materials/Equipment: Coursebook: Magic Moments 3, Unit 12, p. 80, spoken language pictures & photographs (on ppt) handouts, worksheets (in word) one dictionary per group or online dictionary if lesson is to be carried out in a conventional classroom: laptop, DVD, projector, whiteboard (wb) ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Websites: Online dictionary with photos and pictures (section on clothing) The lyrics of the song ‘Fashion’ by Lady Gaga ml ml Video clip of the same song Gant, Spring-Summer 2011 fashion show &feature=related &feature=related ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

AIMS Develop Ss’ listening and speaking skills Enrich Ss’ vocabulary on fashion Promote critical thinking Encourage team work OBJECTIVES By the end of the lesson Ss will be able to Listen for the gist and for detail Use vocabulary related to fashion to express their views on fashion issues ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

LESSON PROCEDURE WARM-UP T may choose either of the two options to brainstorm vocabulary related to fashion: a) Ss watch a fashion show (GANT spring-summer 2011 fashion show) ( girls as well as boys will find this fashion show interesting because female and male models can be seen on the catwalk) OR b) Ss listen to /watch Lady Gaga’s song/video clip “Fashion”and write down words related to fashion(e.g. mannequin, designer, stilettos, the catwalk, Dolce Gabbana, Alexander McQueen...) ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

T elicits more words using relevant photos. (see doc 1lpg3lem_fashionlis_tvocabhandout, and 1lpg3lem_fashionphotos_vocab) Ss can write their ideas and words on doc 1lpg3lem_fashionlis_brainstorm ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

The catwalk baggy tops, jumpers, jeans comfy clothes ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

designer trainers trainers-c-1_183.html ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

fashion-conscious teenagers / ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

over the top jewellery ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

a fashion victim ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

/ designer labels ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Pre-Listening Ss read some T/F questions (see doc 1lpg3lem_fashionlis_sswkst1) and listen to the dialogues. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

While- Listening Ss listen to the dialogues and do the exercises on doc 1lpg3lem_fashionlis_sswkst1 They work in groups. Ss are now ready to give the profiles of Leo and Carol using their answers. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Post-listening: T asks Ss to work in groups and do the task on doc 1lpg3lem_fashionlis_sswkst2 Each group has got different questions: ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Group A You are at a party with some friends. You look at various guests and try to understand why they care about fashion, in other words why they are fashion conscious. Write down your personal opinions. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Group B You are at a café in My Mall, talking with friends. You are trying to decide what exactly it means to be a fashion victim. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Group C You are taking part in a television programme. It’s a debate about whether we should buy designer stuff or not. Some of you are in favour of buying designer stuff. Explain why. Some of you are against buying designer stuff. Explain why. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Group D You are in front of a shop window with some friends. Discuss what makes people of your age buy the clothes and accessories they wear. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Ss report to class while the rest take down notes on 1lpg3lem_fashionlis_commonwkst If there is time Ss answer the fashion questionnaire on 1lpg3lem_fashionlis_questionnaire and they are given an analysis of the questionnaire 1lpg3lem_fashionlis_questionnaireanalysis Homework Ss do the exercises on 1lpg3lem_fashionlis_hw. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

How fashionable are you? Analysis 5-8 Fashion isn’t very important to you. You prefer to wear clothes that are comfortable. You don’t care what other people think about your appearance Well done! You like to be fashionable but you also have individual tastes. You’d never wear something you didn’t like just because it was fashionable You are a fashion victim! You wear fashionable clothes, but you are not individual. You only wear clothes you think other people will like. It’s time to start buying clothes you like. ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού