ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Advertisements

ΤΡΙΓΩΝΑ.
Παιχνίδι γνώσεων γεωμετρία στη.
Κανονικά πολύγωνα Τουρναβίτης Στέργιος.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες - Πως Γράφω Σωστά Επιστημονικές Ερμηνείες Βασίλης Γαργανουράκης
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
Βελτιώνοντας την μάθηση των Μαθηματικών μέσα σε ένα ψηφιακό περιβάλλον Ελισσάβετ Καμπάνη Phd Διδακτική των Μαθηματικών Σχ. Σύμβουλος Μαθηματικών.
ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Τ Ο ΤΕΤΡΆΓΩΝΟ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Στο φόντο βρίσκεται ο μικρός Ανδρέας και δίπλα του παρουσιάζει το σχήμα τετράγωνο. Γεια σας φίλοι μου! Σήμερα.
Π λ ύ γ ω ν α Γρηγόρης Τάσιου.
Τ ρ ί γ ω ν α Ιωάννης Τάσιου.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Εμβαδό Ορθ. Παραλληλογράμμου = Μήκος Χ Πλάτος 6 Χ 3 = 18 τ.μ.
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ ΤΑΝΙΑ ΤΙ.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ από την Κλ.Μπ..
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ
ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ! Ισι Κου.
ΜΕΡΚ ΚΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ.
Είδη και στοιχεία τριγώνων Κεφάλαιο 3ο
QUIZ Υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Ένα άτομο σου λέει πως είναι η Μαρία και ότι θέλει τον κωδικό σου για να σου κάνει νέο ρεκόρ στο παιχνίδι. Τι κάνεις??
Θεωρία Γράφων Θεμελιώσεις-Αλγόριθμοι-Εφαρμογές
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
ΣΥΝΟΛΑ.
ΠΟΛΥΓΩΝΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ Τα πολύγωνα που έχουν πλευρές και τις γωνίες τους ίσες λέγονται πολύγωνα κανονικά.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
2ο Γυμνάσιο Αριδαίας Α’ Γυμνασίου
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
Ο χάρτης του χαμένου θησαυρού…
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Η/Υ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παράδειγμα εφαρμογής του αλγορίθμου BP σε δίκτυο
Άσκηση 1 : Δίνονται οι συντεταγμένες δυο σημείων Χ ο = m, Y ο = m, X 1 = m, Y 1 = m. Μετρήθηκαν οι γωνίες θλάσης (β 1 =250 g.2345.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
start  ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΓΩΝΙΩΝ ΚΑΘΕ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟ ΜΕ 180 ΜΟΙΡΕΣ  ΟΙ ΟΞΕΙΕΣ ΓΩΝΙΕΣ ΜΕ ΠΛΕΥΡΕΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΩΝΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ  ΟΙ.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: Μάρκου Άννα ΘΕΜΑ : Αντιπαραδείγματα στη τάξη.
Μαθηματικά ΣΤ΄ τάξης Δίκαιη μοιρασιά! Διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών.
Παράδειγμα από Α΄Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο.
Συμπληρωματική Πυκνότητα Ελαστικής Ενέργειας Συμπληρωματικό Εξωτερικό Έργο W: Κανονικό έργο Τελικές δυνάμεις Ρ, τελικές ροπές Μ, ολικές μετατοπίσεις δ.
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Διδασκαλία και μάθηση της έννοιας της γωνίας
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Κύκλος.
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
Ξέρουν οι μέλισσες μαθηματικά ; Για ποιο λόγο κατασκευάζουν εξαγωνικά κελιά στις κηρήθρες ; ? Βασίλης Παπαθεοδοσίου Μαθηματικός Γυμνασίου Ψαχνών.
Άραγε, γνωρίζουν οι μέλισσες μαθηματικά?
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Δραστηριότητα - απόδειξη
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Παρουσίαση κρίσιμου συμβάντος
ΤΡΙΓΩΝΑ.
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
ΓΩΝΙΑ ΣΤΟΧΟΙ: Με τη συμπλήρωση του διδακτικού στόχου αυτού θα μπορείτε να: (α) δίνετε τον ορισμό της γωνίας (β) χαρακτηρίζετε γωνίες (γ) διχοτομείτε γωνία.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ- Έχουμε απορίες? ΜΑΘΗΤΗΣ - Την άσκηση 4 σελ 194 ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:- Ας την διαβάσουμε λοιπόν. Στο παραπάνω σχήμα γνωρίζουμε ότι ΟΑ = ΟΓ και ΟΒ = ΟΔ. Ν’ αποδείξετε ότι ΒΓ = ΑΔ. Λοιπόν, τι κάνουμε πες μας Μαρία. ΜΑΡΙΑ: - Θα συγκρίνουμε τα τρίγωνα ΟΑΔ ΚΑΙ ΒΟΓ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:- Μπορεί κάποιος να μας πεί πως τα τρίγωνα είναι ίσα; ΜΑΡΙΑ: - Έχουν κοινή τη γωνία Ο ΟΑ = ΟΓ ΟΒ = ΟΔ Άρα από Π-Γ-Π είναι ίσα ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Είναι το κριτήριο Π-Γ-Π ; Σε κάθε τρίγωνο για ποια πλευρά , γωνία και πλευρά μιλάμε; ΜΑΘΗΤΗΣ: - Για τις πλευρές που έχουν την περιεχόμενη γωνία ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Άρα για να το δούμε καλύτερα πρέπει να τα γυρίσουμε έτσι ώστε να δούμε ότι είναι ίσα… ΧΡΙΣΤΙΝΑ: - Παίζει ρόλο ότι οι πλευρές είναι απέναντι από την γωνία; Δηλαδή μπορούμε να υποθέσουμε ότι τα τρίγωνα είναι ίσα όταν η ίση γωνία βρίσκεται απέναντι από τις πλευρές που θέλουμε να βρούμε; ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Αν κατάλαβα καλά (σχεδιάζει στον πίνακα 2 τρίγωνα)

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Στο σχήμα αυτό μπορεί να έχουν κοινή γωνία αλλά δεν πληρούν τις υπόλοιπες προϋποθέσεις από τα κριτήρια ισότητας τριγώνων άρα δεν είναι ίσα! Δεν ξέρω αν έλυσα την απορία σου. . . ΧΡΙΣΤΙΝΑ: - Εννοούσα αν γνωρίζουμε την κοινή γωνία και οι πλευρές που ψάχνουμε να βρούμε αν θα είναι πάντα ίσες. . . ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Δεν μπορούμε να βγάλουμε γενικό κανόνα. Αν πληρεί τις προϋποθέσεις των κριτηρίων τότε ισχυεί. Άλλη ερώτηση, υπάρχει κριτήριο Γ-Γ-Π; ΜΑΘΗΤΕΣ: ΌΧΙ (ΟΜΟΦΩΝΑ) ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Είσαστε σίγουροι; Έστω ότι έχω 2 τρίγωνα που έχουν τα εξής: ίση πλευρά και 2 ίσες γωνίες μπορούμε να πούμε ότι τα τρίγωνα είναι ίσα;

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Έχουν την Α = Ά ΚΑΙ Γ = ΄Γ ΚΑΙ ΑΓ = Ά΄Γ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Έχουν την Α = Ά ΚΑΙ Γ = ΄Γ ΚΑΙ ΑΓ = Ά΄Γ. Είναι τα τρίγωνα ίσα; ΜΑΘΗΤΗΣ: - Δεν είναι κάποιο κριτήριο από αυτά που έχουμε μάθει… ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Ρε παιδιά σκεφτείτε λιγάκι; ΜΑΘΗΤΗΣ: - ΝΑΙ, ΙΣΧΥΕΙ! Αφού το τρίγωνο έχει άθροισμα 180 μοίρες άρα και η τρίτη γωνία είναι ίση άρα είναι το Γ- Π- Γ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Μπράβο Νίκο! ΜΑΘΗΤΡΙΑ: - Κύριε δεν υπάρχει κριτήριο Γ-Γ-Γ; ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Έστω ότι έχουμε τα παρακάτω τρίγωνα που έχουν ίσες γωνίες. Είναι τα τρίγωνα ίσα;

ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΗ ΛΑΘΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Για την διαμόρφωση της βάσης της γνώσης του Εμπειρικού Διδακτικού Συστήματος λάβαμε υπόψη παρανοήσεις και λάθη που γίνονται κατά την διεξαγωγή του συγκεκριμένου μαθήματος σε μια πραγματική τάξη. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από εμπειρικά αποτελέσματα. Έτσι έχουμε ότι οι μαθητές: Δεν λαμβάνουν υπόψη τους ότι το άθροισμα των γωνιών του τριγώνου είναι 180 μοίρες Έχουν τη ισχυρή ιδέα ότι η έννοια <<ίσα>> αφορά μόνο τις πλευρές των τριγώνων χωρίς να παίζει ρόλο το άνοιγμα αυτών(γωνίες) Όταν γίνεται λόγος για ισότητα τριγώνων δεν έχουν κατά νου ότι πρέπει να γνωρίζουν τουλάχιστον μια πλευρά Όταν συλλέγουν πληροφορίες δεν δίνουν την βαρύτητα που πρέπει π.χ περιεχόμενη γωνία, προσκείμενες γωνίες Δεν μπορούν να διακρίνουν το πλήθος των στοιχείων που είναι απαραίτητα για την σύγκριση τριγώνων. Τμήμα Μαθηματικών- Πανεπιστήμιο Πατρών Καθηγητές: Γ. Αντωνέλου, Β. Κόμης

ΓΩΝΙΕΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Τι είναι γωνία; ΜΑΘΗΤΗΣ: - Είναι μία κορυφή μαζί με τις πλευρές της και το εσωτερικό της ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Αυτό είναι σημείο της γωνίας; ΜΑΘΗΤΕΣ: - Ναι ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Γιατί; ΜΑΘΗΤΗΣ: - Επειδή οι πλευρές επεκτείνονται και κάποια στιγμή θα βρίσκεται μέσα (Ο καθηγητής τους βάζει στον πίνακα ένα νέο σχήμα)

ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: -Είναι αυτό σημείο της γωνίας; ΜΑΘΗΤΗΣ: - Εξαρτάται… ΜΑΘΗΤΕΣ: - ΟΧΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Τι εννοείς; ΜΑΘΗΤΗΣ: - Επειδή κάποιες πλευρές μπορεί να μην επεκτείνονται απεριόριστα περιορίζονται στο σχήμα ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Λίγο καλύτερα Steven δεν νομίζω ότι κατάλαβαν όλοι ότι θέλεις να πεις; Είναι σημείο της γωνίας τελικά; ΜΑΘΗΤΗΣ: - Είναι ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: - Ωραία τότε, άρα η γωνία αποτελείται από τα σημεία του επιπέδου, από την κορυφή και από ημιευθείες που προεκτείνονται απεριόριστα