ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τι είναι ο προγραμματισμός
Advertisements

ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τι είναι ο υπολογιστής; Τι είναι ο προγραμματισμός
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΟΜΕΣ ΒΑΣΙΚΟΙ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ ΠΙΝΑΚΩΝ
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΠΕΚ ΠΕΙΡΑΙΑ Α΄φάση Επιμόρφωσης Εκπ/κών κλάδου ΠΕ19 Διδακτική της Πληροφορικής Ρόδος, Νοέμβρης 2007.
Προγραμματισμός PASCAL Πληροφορική Γ' Λυκείου μέρος α
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκοντες: Σ. Ζάχος, Δ. Φωτάκης Επιμέλεια διαφανειών: Δ. Φωτάκης Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών Εθνικό Μετσόβιο.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Μάθημα 2 ο : Βασικές έννοιες 1 Ακαδημαϊκό Έτος
19/04/2005Γεώργιος Α Βούρος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ Τμήμα Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
 Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον:  Τεχνικές Διδασκαλίας.
Δομές Δεδομένων 1 Θέματα Απόδοσης. Δομές Δεδομένων 2 Οργανώνοντας τα Δεδομένα  Η επιλογή της δομής δεδομένων και του αλγορίθμου επηρεάζουν το χρόνο εκτέλεσης.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Οι απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες του μηχανικού Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΤΣΩΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Εισαγωγή στην Επιστήμη των Υπολογιστών και Επικοινωνιών Γενικά για το μάθημα Σπύρος Κοκολάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ.
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών Ε.Μ.Π.
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Υπολογιστών Β’ τάξη Γενικού Λυκείου Γενικής παιδείας Καθηγητής: Τζουμάκα Χριστίνα.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΔΠΘ- ΜΠΔ:ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ / 00 1 ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΛΩΣΣΑ C Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης ΕΞΑΜΗΝΟ B’ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Προγραμματισμός & Εφαρμογές Υπολογιστών Κωδικός Μαθήματος: 2890 Κωδικός Διαφανειών: MKT130 Καθηγητής Νίκος Λορέντζος Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Γενικά Άνοιξη 2012 Το μάθημα απευθύνεται σε φοιτητές που δεν ανήκουν στο Τμήμα Πληροφορικής (ΕΠΛ) Διαλέξεις: Τρίτη και Παρασκευή, 12:00 – 13:30, ΧΩΔ-02.
Η προγραμματιστική δραστηριότητα ως αντικείμενο εκπαίδευσης
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
Βάσεις Δεδομένων Ι Εισαγωγή
Διδακτική της Πληροφορικής
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Ροή Λ: Λογισμικό
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Εφαρμογές Πληροφορικής
ΔΟΜΗΜΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΛΩΣΣΑ C
Παρουσίαση της ύλης του μαθήματος «Εφαρμογές Υπολογιστών»
Ενότητα 11: Επίλυση Προβλημάτων
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (γλώσσα C++)
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ανάλυση προβλήματος.
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΟΜΕΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Επιστημονικοί τομείς χωρίζονται σε :
Καθηγητής Σιδερής Ευστάθιος
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης(Ε) 3ο Εξάμηνο
ΤΜΗΜΑ Μηχανικών Παραγωγής & Διοίκησης
Οι Κατευθύνσεις στο τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΑΦΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (γλώσσα C++)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ Δ.Π.Θ. - ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α’ , ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΕΤΟΣ : 2014-2015 ΘΕΩΡΙΑ & ΑΣΚΗΣΕΙΣ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ (2 + 2 ΩΡΕΣ) Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΘΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ ΣΤΟ e-class (eclass.duth.gr) ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ μαθήματος https://eclass.duth.gr/eclass/courses/TME120/ ΔΙΔΑΣΚΩΝ : Στέφανος Δ. Κατσαβούνης - Επίκουρος Καθηγητής e-mail : skatsav@pme.duth.gr ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

ΘΕΩΡΙΑ & ΑΣΚΗΣΕΙΣ / ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ (2 + 2 ΩΡΕΣ) ΤΡΙΤΗ 16:00 – 18:00 αίθουσα Α1 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ (2 ΩΡΕΣ , σε 3 τμήματα) Δευτέρα 16:00- 18:00 (Ε1) Δευτέρα 18:00- 20:00 (Ε2) Τρίτη 18:00 – 20:00 (Ε3) ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ - ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ Παρακολούθηση της θεωρίας Υποχρεωτική & ενεργός συμμετοχή στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος (δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις έχουν όσοι και όσες συμπληρώσουν το 70% των ασκήσεων & εργαστηρίων). Συμμετοχή στις εξετάσεις ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Τι είναι Πληροφορική; Η πληροφορική είναι η επιστήμη που ερευνά την κωδικοποίηση, διαχείριση και μετάδοση συμβολικών αναπαραστάσεων πληροφοριών. Εξετάζει τη σχεδίαση, υλοποίηση και βελτιστοποίηση αυτοματοποιημένων διατάξεων, συσκευών συστημάτων συλλογής, αποθήκευσης, επεξεργασίας και ανταλλαγής των αναπαραστάσεων. Ως επιστημονικό πεδίο, η πληροφορική περίπου ταυτίζεται με την επιστήμη υπολογιστών. ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Σήμερα η πληροφορική ασχολείται με ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως η ανάπτυξη αλγορίθμων για την αποτελεσματική επίλυση προβλημάτων, η κατασκευή και βελτίωση συστημάτων λογισμικού και υλικού υψηλής απόδοσης, η ταχεία και ασφαλής διακίνηση πληροφοριών μέσω τηλεπικοινωνιακων δικτύων, η δημιουργία συστημάτων διαχείρισης δεδομένων, η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο ο άνθρωπος διατυπώνει συλλογισμούς, η προσομοίωση της λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου κλπ. Έτσι, η πληροφορική συνδέεται άμεσα με όλες τις θετικές επιστήμες, αλλά και με πολλές άλλες όπως η φιλοσοφία, η ψυχολογία, η γλωσσολογίας, η νομική, η ιατρική, τα οικονομικά και η διοίκηση επιχειρήσεων. ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Τι ΔΕΝ είναι Πληροφορική Facebook Twitter Χρήση social media & smartphones ΔΗΛΑΔΗ: η απλή χρήση των υπολογιστών (που πιθανόν να έχουν λανθασμένα στο μυαλό τους κάποιοι) ΔΕΝ είναι πληροφορική Επιβάλλεται η νέα γενιά της χώρας μας να μάθει να σκέφτεται και να ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ και όχι απλά να χρησιμοποιεί τa παραπάνω ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Η αλγοριθμική διαδικασία βρίσκεται στον ΠΥΡΗΝΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΚΕΨΗΣ και απαιτεί αναλυτική και συνθετική ικανότητα από τον επιλύοντα το πρόβλημα, με άλλα λόγια τον ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ! Το να ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΛΥΝΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΚΕΦΤΟΜΕΝΟΣ αναλύοντας ένα πρόβλημα σε υποπροβλήματα και προσπαθώντας να δημιουργήσει μια λογική ακολουθία βημάτων είναι μια διαδικασία που είναι το κατεξοχήν αντικείμενο της πληροφορικής και σίγουρα υπάρχει χιλιάδες χρόνια πριν την ανακάλυψη του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ : οι περισσότερες διεθνείς διακρίσεις μας σε διεθνές επιστημονικό επίπεδο προέρχονται από το χώρο της πληροφορικής. ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ & Εισαγωγή στη γλώσσα προγραμματισμού C Βασικές έννοιες και αλγοριθμικές δομές Θεμελιώδεις αλγόριθμοι στις βασικές αλγοριθμικές δομές Πίνακες και βασικοί αλγόριθμοι (πράξεις, αναζήτηση, ταξινόμηση) Εργαστηριακές ασκήσεις ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Εντολές και προδιαγραφές εισόδου – εξόδου (scanf, printf) Το περιβάλλον ανάπτυξης προγράμματος με την MS Visual C++ (χρήση των δωρεάν εκδόσεων MS Visual C++ express edition 2008 και μεταγενέστερες) ή κάποιο ισοδύναμο λογισμικό ανοικτού κώδικα π.χ. Code::Blocks Σταθερές, μεταβλητές, τελεστές, προτεραιότητες, παραστάσεις, συστατικά και δομή προγράμματος Εντολές και προδιαγραφές εισόδου – εξόδου (scanf, printf) Εντολές ελέγχου ροής προγράμματος (if, switch) Εντολές επανάληψης (while, do-while, for) Μονοδιάστατοι αριθμητικοί πίνακες ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

TIOBE Programming Community Index for September 2014 http://www. tiobe ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΦΥΛΛΑΔΙΑ ασκήσεων ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΥΛΙΚΟ (e-books, web-sites) ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΝ ΕΤΩΝ http://eclass.duth.gr ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Γενικές παρατηρήσεις Αν και η επιτυχία ή η αποτυχία σε πολλές προσπάθειες ενός μηχανικού είναι πιθανόν να αποδοθεί στην «τύχη», τη «μοίρα» ή ακόμη και στο «πεπρωμένο» η επιστήμη του μηχανικού, σε συντριπτικό ποσοστό δεν βασίζεται σε αυτούς τους παράγοντες. Προφανώς η πιο σπουδαία άποψη σχετικά με την επιστήμη των μηχανικών είναι ότι ο μηχανικός μπορεί με συστηματική και προβλέψιμη προσπάθεια να φθάσει σύντομα σε εφικτές, αποτελεσματικές και χωρίς υπερβολικό κόστος λύσεις σε συνήθη ή εξειδικευμένα προβλήματα. Η τύχη είναι πιθανόν να διαδραματίσει το ρόλο της σε πολλές προσπάθειες ενός μηχανικού, αλλά οι περισσότεροι μηχανικοί προτιμούν να σκέφτονται ότι έχουν κατά κύριο λόγο τον έλεγχο των αποτελεσμάτων που παράγει κάθε αξιόλογη προσπάθεια. ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Οι πλέον αξιόλογες τεχνικές που εφαρμόζει ένας μηχανικός είναι εκείνες που μπορούν να : περιγραφούν τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά, χρησιμοποιηθούν επαναληπτικά και να παράγουν κάθε φορά παρόμοια αποτελέσματα, διδαχθούν σε άλλους σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, εφαρμοστούν από άλλους με σημαντικό ποσοστό επιτυχίας, παράγουν για ένα συγκεκριμένο πρόβλημα αξιόλογα και συνεπή με την πραγματικότητα καλύτερα αποτελέσματα από άλλες τεχνικές, είναι εφαρμόσιμες σε σχετικά μεγάλο ποσοστό συναφών περιπτώσεων ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Οι πραγματικοί μηχανικοί δεν είναι θαυματοποιοί Οι πραγματικοί μηχανικοί δεν είναι θαυματοποιοί. Αν ένας καλός μηχανικός ανακαλύψει έναν εμφανώς καλύτερο τρόπο αντιμετώπισης ενός προβλήματος θα πρέπει να προσπαθήσει να ενημερώσει τους υπόλοιπους για τη μέθοδό του. Οι θαυματοποιοί πρέπει λόγω της φύσης της δουλειάς τους να περιβάλλουν τις τεχνικές τους με μυστήριο. Ένας καλός μηχανικός δεν είναι μάγος ούτε δάσκαλος απόκρυφης σοφίας. Ένας καλός μηχανικός ίσως πρέπει να είναι «ταλαντούχος," «γενναιόδωρος," ή «διαισθητικός," αλλά σε κάθε περίπτωση, ένας καλός μηχανικός πρέπει να μπορεί, απλά και αποτελεσματικά να μεταδίδει τις τεχνικές που χρησιμοποιεί για να απολαμβάνει μεγαλύτερο μερίδιο των επιτυχιών. ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Οι μηχανικοί διαφέρουν από τους επιστήμονες Οι μηχανικοί διαφέρουν από τους επιστήμονες. Χρησιμοποιούν τη φυσική, τα μαθηματικά και άλλες επιστημονικές περιοχές (ανάλυση σφαλμάτων, διοίκηση, εκτίμηση κινδύνων) καθώς και εξαιρετικές επικοινωνιακές ικανότητες για να αναπτύξουν εφικτές, αποτελεσματικές και χωρίς υπερβολικό κόστος λύσεις σε συνήθη ή εξειδικευμένα προβλήματα. ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Η συμβολική εξουσία του μηχανικού πρέπει να εκφράζεται με την επιβολή σημασιών που εδράζονται στην επιστημονική γνώση ώστε οι πολίτες να «πιστεύουν» και να «βλέπουν» τον κόσμο σύμφωνα με τις θεμελιώδεις φυσικές και μαθηματικές έννοιες και όχι σύμφωνα με τον τρόπο με τον οποίο η κυρίαρχη εξουσία ερμηνεύει τον κόσμο. Ένας επιστήμονας συχνά δεν είναι μηχανικός, αλλά ένας μηχανικός πρέπει να θεμελιώνει τη γνώση του στην επιστήμη. ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Σχετικά με τα μαθήματα του προγραμματισμού ΗΥ Η μηχανή αυτή καθαυτή δεν έχει απαιτήσεις και δεν δίνει υποσχέσεις Το ανθρώπινο πνεύμα είναι αυτό που δημιουργεί απαιτήσεις και δίνει υποσχέσεις Για να κατακτήσουμε τη μηχανή πρέπει πρώτα να την κατανοήσουμε και να την αφομοιώσουμε. Πρέπει να συνυπάρχει η απαισιοδοξία της γνώσης, με την αισιοδοξία της θέλησης (Antonio Gramsci) ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00

Γίνε Εσύ, Το Μέτρο Ποιοτικής Σύγκρισης Γίνε Εσύ, Το Μέτρο Ποιοτικής Σύγκρισης. Μερικοί άνθρωποι, δεν αντιλαμβάνονται ότι υπάρχουν Περιβάλλοντα στα οποία η Αριστεία είναι το αναμενόμενο. Steve Jobbs ΔΠΘ-ΜΠΔ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /00