ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική 1112 2010.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Γεωργαλλίδης Δημήτρης Καθηγητής Πληροφορικής
Έρευνα «Η θέση και ο ρόλος των ασκήσεων στη διδασκαλία των μαθηματικών στο σύγχρονο ελληνικό σχολείο» Σάλτας Βασίλειος Διδάκτωρ Μαθηματικών.
Τα Μαθηματικά την Αρχαία Ελλάδα.
Παραλληλόγραμμα τεστ 1 τεστ 2 ασκήσεις Φάνης Παπαδάκης
Όμιλος Μαθηματικά και Λογοτεχνία Μαντώ Γεωργούλη A’2 Αναστασία Κασαπίδη A’3 Ρήγας Διονυσόπουλος A’2.
Τάξη Β Ενότητα 4 Κινέζικο τετράγωνο
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
2ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ιδιότητες ευθ. τμήματος που ενώνει τα μέσα των πλευρών τριγώνου
Είδη και στοιχεία τριγώνων Κεφάλαιο 3ο
Λόγος εμβαδών Όμοια τρίγωνα Όμοια πολύγωνα Τρίγωνα με Α = Α΄
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Σχολική Βαθμίδα : Β κατεύθυνσης Διάρκεια μαθήματος : 1 διδακτική ώρα 1) Να μελετούν τη συμπεριφορά της συνάρτησης f με τύπο στο μέσω της.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών
Βασικές συνιστώσες/εντολές ενός αλγορίθμου
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Πρακτική Άσκηση 2013 – 2014 Ιωσηφίδης Σταύρος Καραγγέλης Κωνσταντίνος
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μαρκουλιδάκης Ανδρέας 1112.
Πρακτικη Ασκηση προοδος ΘΕΜΑ : κρισιμα συμβαντα
ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑΣ ΤΡΙΓΩΝΩΝ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μπιλίνη Ελένη.
3 η διδασκαλία. Παραγοντοποίση- Χρήση ταυτοτήτων- Επίλυση εξισώσεων Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός Μαθητών: 28.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα: Μαθηματικό Μάθημα: Πρακτική Άσκηση στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καθηγήτρια: Δέσποινα Πόταρη Ονοματεπώνυμο:
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ ΤΑΞΗ κ. ΝΑΚΗ ΧΡΗΣΤΟΥ.
1.4 Καθορισμός απαιτήσεων Είναι η διαδικασία κατά την οποία πρέπει να κάνουμε: ✗ τον επακριβή προσδιορισμό των δεδομένων που παρέχει το πρόβλημα ✗ την.
Παναγιωτοπούλου Κωνσταντίνα Χροναίου Χρυσάνθη.
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ενότητα 7: Παράδειγμα από Α΄ Λυκείου: Ανισοτικές σχέσεις στο τρίγωνο Δέσποινα Πόταρη Σχολή Θετικών.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΕΙΟ 2 Ο ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΑΞΗΆ ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ ΆΛΓΕΒΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΡΙΖΕΣ.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Ι 7 η Διάλεξη Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΟΥ ΤΟΠΟΥ ΡΙΖΩΝ  Ορισμός του γεωμετρικού τόπου ριζών Αποτελεί μια συγκεκριμένη καμπύλη,
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ 3 ΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ζώη ΠανωραίαΞενιάς Κωνσταντίνος.
Διδασκαλία στην Β’ Λυκείου Τριγωνομετρία. Επίλυση προβλημάτων στην Τριγωνομετρία Κατανόηση την σχέση των τριγωνομετρικών αριθμών μεταξύ τους Συσχέτιση.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΩΡΑΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ.
Γεωργία Τσαπάλου & Στέλλα Κούρτη Μια μικρή εισαγωγή : Η σημασία της ερώτησης στην διδακτική διαδικασία  Η ερώτηση αποτελεί συστατικό μέρος του λόγου.
ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: Μάρκου Άννα ΘΕΜΑ : Αντιπαραδείγματα στη τάξη.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Παρουσίαση ενός κρίσιμου συμβάντος
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Παρέμβαση σε μαθητές Α’Λυκείου
Εργασία των φοιτητών: Κοσμάς Βασίλης Ραράκου Μαρία Αγγελική
Β’ γυμνασίου(Γεωμετρία)
ΤΡΙΓΩΝΑ.
Διδασκαλία Μοντελοποίησης
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Μαθηματικά προσανατολισμού Β΄ Λυκείου
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Ο Σωκρατικός διάλογος και η μαιευτική μέθοδος.
ΓΡΑΠΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αριθμοί- αλγεβρικές εκφράσεις
Είναι ίσα μεταξύ τους δύο τρίγωνα με 5 ζεύγη κύριων στοιχείων τους ίσα? Επιμέλεια: Κουρτέση Γεωργία - Μαθηματικός.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΡΙΣΙΜΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Εργασία 2η: Δραστηριότητα από την Α΄ Λυκείου (Γεωμετρία)
Δραστηριότητα στο ΑΠΣ Α΄ Λυκείου
Δραστηριότητα από ΑΠΣ Α’ Λυκείου
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Νικόλαος Τρουπιώτης - Γεωργία Βελέντζα
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Δ. ΠΟΤΑΡΗ ΕΤΟΣ:
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Κλικ για επιστροφή στην ερώτηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΣΤΟΧΟΙ: ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ – ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Καλαμάρα Αγγελική Μαρκουλιδάκης Ανδρέας Συνοδός: Ροδίτη Ελένη

Ζάννειο Πρότυπο Γυμνάσιο Πειραιά Μαθηματικά Γ’ Γυμνασίου Καθηγήτρια: Στουπά Ειρήνη

Θεματική Ενότητα: Ισότητα Τριγώνων Φύλλο Εργασίας: Οι Μηλιές του Μπαρμπα-Γιώργο

Σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα…. Οι μαθητές έχουν διδαχθεί σε προηγούμενες τάξεις τις βασικές ιδιότητες των τριγώνων, καθώς και τα κύριο και δευτερεύοντα στοιχεία.

Ακολουθεί… Λόγος ευθυγράμμων τμημάτων. Θεώρημα του Θαλή. Ομοιότητα ευθυγράμμων σχημάτων.

Στο συγκεκριμένο φύλλο εργασία θέλουμε να ελένξουμε: ●την παραγοντοποίηση αλγεβρικών παραστάσεων, ●την επίλυση εξισώσεων με την χρήση ανάλυσης σε γινόμενο παραγόντων, ●γενίκευση τύπου, ●γνώση και κατανόηση των κριτηρίων σύγκρισης τριγώνων, ●την αποδεικτική τους ικανότητα.

Οι Μηλιές του Μπαρμπα-Γιώργο Ένας αγρότης θέλει να φυτέψει μηλιές σε σειρές και σε τετράγωνο σχήμα. Σκέφτεται να προστατέψει τις μηλιές από τον αέρα, περιφράσσοντάς τις με κυπαρίσσια. Στο παρακάτω διάγραμμα βλέπετε τη διάταξη των δέντρων όπως τα φαντάζεται ο αγρότης. Κάθε διάγραμμα περιλαμβάνει διαφορετικές σειρές από μηλιές (ν=σειρές από μηλιές).

Ερώτημα Α:Συμπληρώστε τα στοιχεία που λείπουν στον παρακάτω πίνακα: Ερώτημα Β:Μπορείτε να βρείτε κάποιον τύπο που να υπολογίζει το πλήθος των δέντρων των μηλιών και των κυπαρισσιών συναρτήσει τους ν, όπου ν οι σειρές από μηλιές.

Ερώτημα Δ:Ο Μπαρμπα-Γιώργος (όταν έχει φτάσει το ν = 8) έχει δύο γιους και αποφασίζει να τους γράψει το κτήμα, και σκέφτεται πώς να το χωρίσει. Ο ένας γιος υποστηρίζει πως πρέπει να το χωρίσει με τη διαγώνιο ΑΓ και ο άλλος με την διαγώνιο ΒΔ, όπως φαίνεται στο σχήμα παρακάτω. Ποια είναι η δική σας άποψη; Υπάρχει περίπτωση να αδικηθεί ο ένας γιος; Ερώτημα Ε:Αποδείξτε ότι οι διαγώνιοι του τετραγώνου είναι ίσες.

Ερώτημα Γ:Οι τύποι που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, για να υπολογίσετε το πλήθος των δέντρων μηλιάς και το πλήθος των κυπαρισσιών στο παραπάνω διάγραμμα είναι: Πλήθος δέντρων μηλιάς = Πλήθος κυπαρισσιών = Υπάρχει μία τιμή του ν για την οποία το πλήθος των δέντρων μηλιάς ισούται με το πλήθος των κυπαρισσιών; Να βρείτε αυτή την τιμή του ν και να περιγράψετε τον τρόπο με τον οποίον την υπολογίσατε.

Κρίσιμο Συμβάν… (+) Ερώτημα Ε:Αποδείξτε ότι οι διαγώνιοι του τετραγώνου είναι ίσες. Στο παραπάνω ερώτημα, οι μαθητές χρησιμοποίησαν για τη απόδειξη, το Πυθαγόρειο Θεώρημα, ενώ ένας μαθητής είχε την απορία γιατί δεν χρησιμοποιήσαμε σύγκριση τριγώνων…

Κρίσιμο Συμβάν… (-) Ερώτημα Δ:Ο Μπαρμπα-Γιώργος (όταν έχει φτάσει το ν = 8) έχει δύο γιους και αποφασίζει να τους γράψει το κτήμα, και σκέφτεται πώς να το χωρίσει. Ο ένας γιος υποστηρίζει πως πρέπει να το χωρίσει με τη διαγώνιο ΑΓ και ο άλλος με την διαγώνιο ΒΔ, όπως φαίνεται στο σχήμα παρακάτω. Ποια είναι η δική σας άποψη; Υπάρχει περίπτωση να αδικηθεί ο ένας γιος;

Κρίσιμο Συμβάν… (-) Στο (δ) ερώτημα μία μαθήτρια (που σηκώθηκε στον πίνακα) πήρε να συγκρίνει τα τρίγωνα ΑΔΓ και ΒΓΔ, όπου για τη σύγκρισή τους δεν εφάρμοσε σωστά το κριτήριο Π-Γ-Π.

Κρίσιμο Συμβάν… (-) …δηλαδή δεν χρησιμοποίησε τη περιεχόμενη γωνία των πλευρών ΑΔ & ΔΓ – ΒΓ & ΓΔ αλλά τις γωνίες ΔΑΓ και ΔΒΓ αντίστοιχα, που δεν αποτελούν κριτήριο.

Στο Λύκειο… Στο Γυμνάσιο γίνεται άμεση χρήση των Κριτηρίων Ισότητας Τριγώνων, χωρίς την απόδειξη των θεωρημάτων, ενώ στο Λύκειο αποδεικνύουν τα θεωρήματα, καθώς καθώς και τις σχετικές προτάσεις και πορίσματα που προκύπτουν ως συνέπειες.

Αναστοχασμός… 1)Το σχήματα στον πίνακα να γίνουν με γεωμετρικά όργανα, ώστε να διαπιστώσουμε εάν είναι σε θέση να σχεδιάσουν γεωμετρικά ένα τετράγωνο.

Αναστοχασμός… 2)Στο ερώτημα (δ) δεν διευκρινίσθηκε ότι το σχήμα είναι λάθος εσκεμμένα (εδώ ν=4), ενώ η εκφώνηση αναφέρεται για ν=8, όπως υπολογίσαμε στο προηγούμενο ερώτημα, κάτι που επέφερε σύγχυση.

Αναστοχασμός… 3)Τόσο οι ερωτήσεις που δόθηκαν στο φύλλο εργασίας, όσο και οι ερωτήσεις του φοιτητή είχαν υψηλή καθοδήγηση.

Πηγές: ●Βιβλίο PISA ●Προσωπικές μας ιδέες ●Σχολικό βιβλίο – βιβλίο καθηγητή Γ’ Γυμνασίου

Σας ευχαριστούμε!