Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΝΗΜΗ.
Advertisements

Διδακτική εφαρμογή ενός προγράμματος νοητικού χάρτη στην Ιστορία
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΜΟΥ ΔΙΕΦΥΓΕ… Β01Σ03:Θέματα Γνωστικής Ψυχολογίας
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Θέμα: «Η ιστορία της ζωής μου» Τίτλος Σεμιναρίου: Θέματα Γνωστικής
Το εσωτερικό του Υπολογιστή
Μνήμη και Μάθηση Κροταφικοί Λοβοί.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ I Φαίδων Θεοφανίδης
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΓΝΩΣΕΩΝ, ΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Σπύρος Κίντζιος.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Jump to first page Μοντέλο της πορείας της Σκέψης.
Πληροφορική, Β Γυμνασίου
Το Υλικό του Υπολογιστή
Αποδόσεις αιτίων.
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
Αρχιτεκτονική Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
Συνείδηση Τι είναι συνείδηση;
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΨηφιοποίησηΨηφιοποίηση Οι περισσότερες μεταβολές επηρεάζονται από τον Η/Υ. Τα συστήματα μετατρέπονται ώστε να μπορούν να συνδέονται με Υπολογιστές.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ Μάθημα: «Στάσεις και Αξίες (ΨΧ13» Διδάσκουσα:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΓΕΝΙΚΉ ΨΥΧΟΛΟΓΊΑ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΆ - ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΊΑ -MNHMH Δήμητρα Παπαστεργίου MSc- Λάρισα 2015.
Μνήμη Στέλλα Βοσνιάδου Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ερεθίσματα από το περιβάλλον Αισθητηριακές καταγραφές Μνήμη εργασίας Μακρόχρονη μνήμη Οπτικές Ακουστικές Απτικές.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Κύρια Μνήμη Διάφοροι τύποι μνήμης RAM Από πάνω προς τα κάτω, DIP, SIPP, SIMM (30-pin), SIMM (72-pin), DIMM (168-pin), DDR DIMM (184-pin). Μνήμη RΟM.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
PSY 301 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ Τι είναι η προσωπική ατζέντα; Που μπορεί να χρησιμεύσει στον χώρο εργασίας;
Το τροφοδοτικό είναι μία συσκευή που είναι υπεύθυνη για δύο λειτουργίες: 1. Μετατρέπει το εναλλασσόμενο σε συνεχές. 2. Παρέχει τις κατάλληλες τάσεις 5.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Τμήμα Εκπαιδευτικών Ηλεκτρολογίας Ακαδημαϊκό έτος:
Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Ενότητα 8: Ανάπτυξη Μνήμης
Δομικά χαρακτηριστικά του γνωστικού συστήματος
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Ανώτερες πνευματικές λειτουργίες
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (2).
Κεφάλαιο 1 Ψηφιακός κόσμος Κωδικοποίηση.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Γενικά χαρακτηριστικά
Διήγηση/αφήγηση ιστοριών από παιδιά
«Διγλωσσία και αφασία»
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
ΜΑΘΗΣΗ & ΜΝΗΜΗ.
ΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυολογία
Η ανάπτυξη της μνήμης γεγονότων και της αυτοβιογραφικής μνήμης.
Αμνησίες.
Αποσυνδετικές διαταραχές
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
Νευροβιολογία Συνείδησης
Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά φορτισμένη Πέρα από όλα τα άλλα, οι αναμνήσεις μας μας προσδιορίζουν - χωρίς αυτές δεν θα υπήρχε η αίσθηση της συνέχειας του εαυτού

1) κωδικοποίηση: η διεργασία μέσω της οποίας μετατρέπουμε την αντίληψη, τη σκέψη και το συναίσθημα σε μόνιμη ανάμνηση οι αναμνήσεις κατασκευάζονται, δεν είμαστε φωτογραφικές μηχανές ή κασετόφωνα αναπαράσταση (μετατροπή) και χωρητικότητα (ο μαγικός αριθμός 7) οι νέες πληροφορίες συνδέονται με αυτές που ήδη έχουμε και αποθηκεύονται οπτικές, ακουστικές, φωνολογικές, σημασιολογικές, κατηγοριοποίηση και ομαδοποίηση, διαφορετικότητα εφαρμογές στη διαφήμιση, διάβασμα για εξετάσεις κλπ

2) αποθήκευση: η διαδικασία της διατήρησης των πληροφοριών στη μνήμη, στη διάρκεια του χρόνου που βρίσκονται οι αναμνήσεις μας όταν δεν τις χρησιμοποιούμε; αισθητηριακή: η διατήρηση της αισθητήριας πληροφορίας (εικονομνήμη, ηχομνήμη κλπ) για δευτερόλεπτα ή και λιγότερο βραχύχρονη: η προσωρινή (κάτω από λεπτό) διατήρηση μιας (μη αισθητήριας;) πληροφορίας (περίπου 7 συστάδες) &εργασίας: η ενεργητική διατήρηση των πληροφοριών στη βραχύχρονη μνήμη, μέσω της νοερής επανάληψης μακρόχρονη: η αποθήκευση της πληροφορίας για ώρες, μέρες, εβδομάδες, χρόνια – άγνωστο όριο χωρητικότητας & διάρκειας (π.χ. συμμαθητές)! πρόδρομη & ανάδρομη αμνησία ιππόκαμπος, εγκεφαλικός φλοιός και Hebb (1949)

3) ανάσυρση: η διαδικασία επανάκτησης πληροφοριών οι οποίες έχουν προηγουμένως κωδικοποιηθεί και αποθηκευτεί σήμα ανάσυρσης: μια εξωτερική πληροφορία η οποία σχετίζεται με αποθηκευμένες πληροφορίες και βοηθά να τις ανασύρουμε η ανάσυρση είναι πιο αποτελεσματική όταν βρισκόμαστε σε παρόμοια κατάσταση με αυτήν που είχαμε κατά τη διάρκεια της κωδικοποίησης- αποθήκευσης, πχ: διάβασμα, εξετάσεις & μπύρες φοιτητές και θρανία δύτες και απομνημόνευση λέξεων αλκοολικοί σε αποθεραπεία & ερωτευμένοι σε αποθεραπεία! the bright side of life… η ικανότητα ανάσυρσης φθείνει και αυτή με την ηλικία, όπως και η ικανότητα αποθήκευσης – ιππόκαμπος, Alzheimer’s (φλοιός) συνήθως όσο πιο παλιό το γεγονός τόσο καλύτερα ανασύρεται

Ρητή και Άρρητη μνήμη η συνείδηση δεν είναι απαραίτητο χαρακτηριστικό μιας μνήμης (ούτε και του τρόπου απόκτησής της - μάθηση) μπορεί να μην θυμόμαστε γεγονότα, αλλά αυτά να έχουν αφήσει ίχνη μέσα μας και να επηρεάζουν τη συμπεριφορά μας άνθρωποι με αμνησία μπορούν να μάθουν ένα σπορ ή να προγραμματίζουν έναν υπολογιστή, παρ’ότι δεν έχουν καμία συνειδητή ανάμνηση από την εκπαίδευσή τους σημασιολογική μνήμη: ένα δίκτυο αλληλένδετων γεγονότων και εννοιών, που απαρτίζουν τη γνώση μας για τον κόσμο μνήμη επεισοδίων: η συλλογή προσωπικών εμπειριών του παρελθόντος, πράγματα που μας συνέβησαν προσωπικά (νοητικά ταξίδια στο χρόνο – ζώα;) διαδικαστική μνήμη: η απόκτηση δεξιοτήτων, γνώση ως προς το πως να κάνω πράγματα ευόδωση: η ενισχυμένη ικανότητα να σκεφτώ ή αντιληφθώ ένα ερέθισμα (λέξη, αντικείμενο), ως αποτέλεσμα της πρόσφατης σε αυτό (ή σε κάποιο παρόμοιο) – δουλεύει και σε άτομα με αμνησία

τα 7 αμαρτήματα (?) της μνήμης παροδικότητα: η λήθη των γεγονότων με την πάροδο του χρόνου αφηρημάδα: η διακοπή της προσοχής που οδηγεί σε αστοχία της μνήμης ανάσχεση: η αποτυχία ανάκτησης πληροφοριών παρ΄ότι αυτές βρίσκονται στη μνήμη λανθασμένη απόδοση: η απόδοση μιας ανάμνησης η μιας ιδέας σε λανθασμένη πηγή υποβολιμότητα: η τάση ενσωμάτωσης παραπλανητικών πληροφοριών από εξωτερικές πηγές στις προσωπικές αναμνήσεις μεροληψία: οι στρεβλωτικές επιρροές της παρούσας γνώσης, των πεποιθήσεων και των συναισθημάτων κατά την ανάκληση παλαιότερων εμπειριών επιμονή: η παρεισφρητική ανάκληση γεγονότων τα οποία θα επιθυμούσαμε να είχαμε τη δυνατότητα να ξεχάσουμε