Φυσική Δραστηριότητα και Διαταραχή της Όρασης- Τύφλωση n Εμμανουήλ Κ Σκορδίλης n Επίκουρος Καθηγητής ΠΚΑ n Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
15ο ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β' ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ (PROJECT) ΘΕΜΑ: “ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΦΗΒΩΝ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ” ΜΑΪΟΣ 2012 ΜΑΘΗΤΕΣ Α' ΤΑΞΗΣ: ΚΥΡΙΑΚΟΥΔΗΣ ΒΥΡΩΝ,
Advertisements

Παραβατικότητα ανηλίκων. Εκτίμηση επικινδυνότητας και αναγκών τους
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Φυσική Δραστηριότητα των παιδιών του Δημοτικού Κωνσταντίνος Λουκαϊδης 11 / 02 / 2006.
Τεχνικές για την ανάλυση της κίνησης και την αξιολόγηση της μάθησης
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ-ΠΘ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Βλάχος Φίλιππος & Παπαδημητρίου Άρτεμις Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ και ΛΥΚΕΙΟ) ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ της Μιχάλη Αργυρώς.
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ TABLET. Ρωτήσαμε: «Αν έχουν tablet» 21 αγόρια 28 κορίτσια 6 ενήλικες.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Foundations for Physiotherapy Practice Συνταγογράφηση της άσκησης
Διάλεξη 4η Νοητική Υστέρηση
ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΣΤΙΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ & ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΟΥ 4 ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΗΒΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Υπ.Καθηγητής : Καραμουσαλίδης Γ.
Οι κίνδυνοι, οι τρόποι προφύλαξης και γενικές πληροφορίες
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
H εισαγωγική σελίδα του δικτυακού τόπου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ( Επιλέξτε «Σχολικός Επαγγελματικός.
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
Μπεττίνα Χάιδιτς Τρίτος παράγοντας ΈκθεσηΈκβαση ? Συγχυτικός παράγοντας Τροποποιητικός παράγοντας.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΔΕΠ / Υ - Ι V ( για γονείς και εκπαιδευτικούς ) Μάθημα : ΔΕΠ / Υ – Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις Διδάσκουσα : Ε. Διδασκάλου.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην «Άσκηση και Ποιότητας Ζωής»
ΑΣΚΗΣΗ & ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 2: Φυσιολογικές μεταβολές, απόδοση και fitness κατά την αύξηση της ηλικίας Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης.
ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΣΤΟΝ ΕΦΗΒΙΚΟ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ. ΜΕΛΕΤΗ I. FAMILY Τορναρίτης Μ., Χατζηγεωργίου Χ.,
Η επίδραση της κουλτούρας των συνομηλίκων στα πλαίσια του σχολείου.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή Φυσική κατάσταση, κινητικές και κοινωνικές δεξιότητες για όλους τους μαθητές Αν Καθηγητής Εμμανουήλ Κ.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Φυσική Δραστηριότητα και Διαταραχή της Όρασης-Τύφλωση
Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών- SDQ
Πού χρησιμοποιείται ο συντελεστής συσχέτισης (r) pearson
MEΘΟΔΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΚΣ
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Έγκαιρη Παρέμβαση για Παιδιά με Ειδικές Ανάγκες ή Παράγοντες Κινδύνου
Μέτρηση και Αξιολόγηση στην ΠΚΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΣΕΦΑΑ Αθηνών Ειδικότητα ΠΚΑ
ΚΙΝΗΤΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΑΓΧΟΣ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Εργασία 1ης Ενότητας Kapetanas Ε. & Zachariadis Τ. (2007). Students’ beliefs.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ α’
Χειμερινό Εξάμηνο Ασωνίτου Κατερίνα, ΕΔΙΠ
Τσιγκάρη Κυριακή1, Τζιαφέρη Στυλιανή2 , Καλατζή Παναγιώτα3
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φυσική Δραστηριότητα και Διαταραχή της Όρασης- Τύφλωση n Εμμανουήλ Κ Σκορδίλης n Επίκουρος Καθηγητής ΠΚΑ n Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών n Σχολή ΕΦΑΑ

Lee, Zhu, Ackley-Holbrook, Brower & McMurray (2014) Calibration and validation of the Physical Activity Barrier Scale for persons who are blind or visually impaired n Σκοπός: Αξιολόγηση εμποδίων (barriers) για συμμετοχή σε ΦΔ, ατόμων με τύφλωση/ διαταραχή της όρασης (people with blindness/visual impairment-PBVI) n Δημιουργία κλίμακας ΦΔ για καταγραφή εμποδίων (barriers) για PBVI n Συμμετέχοντες n Experts (N = 3) & 18 PBVI n 160 PBVI n Golden standard: PA scale for individuals with disabilities

Lee, Zhu, Ackley-Holbrook, Brower & McMurray (2014) Calibration and validation of the Physical Activity Barrier Scale for persons who are blind or visually impaired n Στατιστική επεξεργασία: CFA, Rasch, Cronbach, χρονική σταθερότητα n ‘Έφυγαν’ 5 ερωτήματα από το αρχικό μοντέλο n Κλίμακα εμποδίων για PBVI: 1) lack of self-discipline, 2) lack of motivation, 3) too many stairs in the facility n Συμπέρασμα: n Η νέα κλίμακα είναι έγκυρη και αξιόπιστη n Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε προγράμματα προαγωγής της ΦΔ για PBVI

Haibach, Wagner & Lieberman (2014) Determinants of gross motor skill performance in children with visual impairments n Τα παιδιά με διαταραχή όρασης (children with VI - CWVI) έχουν χαμηλότερη επίδοση στην αδρή κίνηση από συνομήλικα χωρίς αναπηρία n Σκοπός: Επίδραση φύλου, ηλικίας και σοβαρότητας οπτικής απώλειας στις δεξιότητες μετακίνησης και χειρισμού αντικειμένων των CWVI n Συμμετέχοντες: 100 CWVI, στις ΗΠΑ n Εργαλείο: TGMD-II, 6 δοκιμασίες μετακίνησης (run, slide gallop, leap, jump, hop) n 6 χειρισμού αντικειμένων (catch, kick, strike, dribble, throw, roll)

Haibach, Wagner & Lieberman (2014) Determinants of gross motor skill performance in children with visual impairments n Οπτική απώλεια (VI) (USABA): n B3 = 20/200-20/599, legally blind; n B2 = 20/600 και πάνω, travel vision, n B1 = totally blind n Αποτελέσματα n Β1 < Β2 και Β1 < Β3 n Φύλο: Δεν είχε επίδραση, εκτός από το strike, dribble, throw (Boys > Girls) n Μεγαλύτερα (ηλικία) > Μικρότερα στο dribble

Haibach, Wagner & Lieberman (2014) Determinants of gross motor skill performance in children with visual impairments n Η σοβαρότητα του VI επιδράει στην αδρή κίνηση n Οφείλεται μάλλον σε περιορισμένες ευκαιρίες για παιδιά με μεγαλύτερη απώλεια n Οι περιορισμένες εμπειρίες ερμηνεύουν και την απουσία ‘γενικευμένων’ διαφορών ως προς την ηλικία n Επιτακτική ανάγκη για διδασκαλία σε κινητικές δεξιότητες που προάγουν την αδρή κίνηση των CWVI

Greguol, Gobbi & Carraro (2014) n Physical activity practice, body image and visual impairment: A comparison between Brazilian and Italian children and adolescents n Σκοπός: Ανάλυση της ΦΔ και εικόνας σώματος (body image-BI) παιδιών και εφήβων με VI από Βραζιλία και Ιταλία n Συμμετέχοντες: 41 παιδιά και έφηβοι με VI (19 από Βραζιλία, 22 από Ιταλία) n χρόνων (ΤΑ χρόνια) n 18 κορίτσια και 23 αγόρια n Εργαλεία: 1) Physical Activity Questionnaire for Children (PAQ-C) n 2) Offer-Self Image Questionnaire (OSIQ) n 3) Ερωτηματολόγιο δημογραφικών (σοβαρότητα, ΔΜΣ, κοκ)

Greguol, Gobbi & Carraro (2014) n Physical activity practice, body image and visual impairment: A comparison between Brazilian and Italian children and adolescents n Αποτελέσματα: Στο ΔΜΣ, Βραζιλία > Ιταλία. Περισσότερο από 50% παιδιών και εφήβων από Βραζιλία ήταν υπέρβαροι και παχύσαρκοι n Οι Ιταλοί είχαν πιο θετικές απαντήσεις στην κλίμακα OSIQ από τους Βραζιλιάνους, και μόνο 27% ήταν υπέρβαροι/ παχύσαρκοι n Ολικά τυφλοί (blind) ήταν λιγότερο physically active απ’ όσους είχαν πιο ελαφρά οπτική απώλεια (visual impairment), αλλά δεν υπήρχαν διαφορές ως προς τη χώρα και το φύλο

Greguol, Gobbi & Carraro (2014) n Physical activity practice, body image and visual impairment: A comparison between Brazilian and Italian children and adolescents n Βραζιλία: Σημαντική σχέση μεταξύ ΔΜΣ, ΦΔ και εικόνας σώματος. Πιο ενεργοί σε ΦΔ, είχαν χαμηλότερο ΔΣΜ και καλύτερη εικόνα σώματος n Συμπέρασμα: Η ΦΔ επιδρά θετικά σε εικόνα σώματος και ΔΜΣ, σε παιδιά και εφήβους με VI. Πρέπει να ενθαρρύνεται, ειδικά σε όσους έχουν ολική τύφλωση

Papadopoulos, Montgomery & Chronopoulou (2013) The impact of visual impairments in self-esteem and locus of control n Σκοπός: Διαφορές μεταξύ ενηλίκων με και χωρίς VI, στην αυτό- εκτίμηση (self-esteem) και locus of control n Συμμετέχοντες: 108 ενήλικες με διαταραχή όρασης-τύφλωση (visually impaired & blind) n 55 ενήλικες χωρίς ΔΟ-Τ:

Papadopoulos, Montgomery & Chronopoulou (2013) The impact of visual impairments in self-esteem and locus of control n Αποτελέσματα n 1) Ενήλικες χωρίς VI έχουν υψηλότερη αυτό-εκτίμηση από την ομάδα με VI n 2) Δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφορές στο locus of control μεταξύ των τριών ομάδων n 3) Σημαντικοί προβλεπτικοί παράγοντες αυτό-εκτίμησης ήταν η οπτική απώλεια και η ηλικία που απώλεσαν την όραση τους n 4) Σημαντικοί προβλεπτικοί παράγοντες στο locus of control ήταν η οπτική απώλεια και η ανεξάρτητη μετακίνηση

Wagner, Haibach & Lieberman (2013) G ross motor skill performance in children with and without visual impairments—Research to practice n Σκοπός: Αξιολόγηση της αδρής κίνησης παιδιών με VI n Μέθοδος: Αδρή κίνηση με TGMD-II n 23 παιδιά, 6 – 12 χρόνων, με τύφλωση n 28 παιδιά χωρίς τύφλωση (ομάδα ελέγχου) n 6 δοκιμασίες μετακίνησης n 6 δοκιμασίες χειρισμού αντικειμένων

Wagner, Haibach & Lieberman (2013) G ross motor skill performance in children with and without visual impairments—Research to practice n Αποτελέσματα: Τα παιδιά με τύφλωση έχουν σημαντικά φτωχότερες επιδόσεις σε όλες τις μεταβλητές μετακίνησης και χειρισμού αντικειμένων n Οι μεγαλύτερες διαφορές εμφανίζονται στο run, leap, kick & catch n Αυτές οι δεξιότητες χρειάζονται περισσότερη προσοχή

Enger-Yeger & Hamed-Daher (2013) n Comparing participation in out of school activities between children with visual impairments, children with hearing impairments and typical peers n Σκοπός: Διαφορές σε δραστηριότητες εκτός σχολείου σε παιδιά με διαταραχή της όρασης (VI), διαταραχή ακοής (ΔΑ) και χωρίς αναπηρία n Συμμετέχοντες: 70 παιδιά, 6-11 χρόνων, 25 με ΔΑ, 20 με VI, 25 χωρίς αναπηρία n Εργαλείο: Children’s Assessment of Participation and Enjoyment (CAPE) σε δραστηριότητες εκτός σχολείου

Enger-Yeger & Hamed-Daher (2013) Comparing participation in out of school activities between children with visual impairments, children with hearing impairments and typical peers n Αποτελέσματα: Μαθητές με VI ή ΔΑ είχαν περιορισμένη συμμετοχή, συγκριτικά με την ομάδα ελέγχου (λιγότερες ώρες, λιγότερη ένταση, πιο πολύ χρόνο στο σπίτι με κάποιον άλλο). Οι περισσότεροι περιορισμοί ήταν για παιδιά με VΙ. n Κάποια δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, εκπαίδευση μητέρας, κοινωνικο-οικονομικό επίπεδο) σχετίζονταν με την συμμετοχή σε δραστηριότητες εκτός σχολείου, και για τις 2 ομάδες (ΔΑ και VI)

n Συμπέρασμα Παιδιά με διαταραχές όρασης και ακοής έχουν περιορισμούς σε εξωσχολικές δραστηριότητες n Κοινωνικο-δημογραφικοί παράγοντες επηρεάζουν πιθανά τη συμμετοχή n Συμμετοχή είναι απαραίτητη n Έρευνα για τρόπους αύξησης της συμμετοχής n Προγράμματα αναψυχής στην κοινότητα Enger-Yeger & Hamed-Daher (2013) Comparing participation in out of school activities between children with visual impairments, children with hearing impairments and typical peers

Hallemans, Ortibus, Truijen & Meire (2011) Development of independent locomotion in children with a severe visual impairment n Σκοπός: Μετακίνηση παιδιών και ενηλίκων με VI (ηλικίες 1-44 χρόνων, Ν = 28) n Σύγκριση με συνομήλικους χωρίς VI n Μέθοδος: Βάδιση με γυμνά πόδια n Ανάλυση βάδισης (Vicon system) n Αξιολογήθηκε: ταχύτητα, συχνότητα βάδισης, μήκος διασκελισμού, διάρκεια διπλής στήριξης, κοκ (walking speed, heading angle, step frequency, stride length, step width, stance phase duration, double support time, etc)

n Αποτελέσματα: Με την ηλικία αυξήθηκε και η επίδοση στις παραπάνω μεταβλητές n Διαφορές βρέθηκαν στην ταχύτητα, μήκος διασκελισμού, διάρκεια διπλής στήριξης (prolonged duration of stance and double support) n Συμπέρασμα: Οι διαφορές αυτές ίσως αποτελούν προσαρμογές σε προβλήματα ισορροπίας ή στρατηγικές για να εξερευνηθεί το περιβάλλον (έδαφος) με το πόδι που προηγείται Hallemans, Ortibus, Truijen & Meire (2011) Development of independent locomotion in children with a severe visual impairment

n Σκοπός: Αξιολογήθηκε η εκπαίδευση με χρήση μεγεθυντικού εξοπλισμού (magnifier training) στην λεπτή κίνηση παιδιών με VI n Μέθοδος: 8 κορίτσια και 14 αγόρια n Ηλικίας 4-5 χρόνων n Αξιολογήθηκαν με το MABC και το manual skills test for children with VI (MannVI) n 12 συνεδρίες, 6 εβδομάδες Reimer, Cox, Nijhuis-Van der Sanden & Boonstra (2011) Improvement of fine motor skills in children with visual impairment: An explorative study

n Συνεδρίες: Άσκηση με τη βοήθεια μεγεθυντικού εξοπλισμού n 15 παιδιά ΠΟ n 7 παιδιά ΟΕ n Καταγράφηκε η κίνηση της κεφαλής (ocular torticollis-τυφλισμοί)

Reimer, Cox, Nijhuis-Van der Sanden & Boonstra (2011) Improvement of fine motor skills in children with visual impairment: An explorative study n Αποτελέσματα: Βελτίωση στη βαθμολογία του MannVI. Βελτίωση στην ακρίβεια γραφής του MABC (και για παιδιά με nystagmus) n Συμπέρασμα: Η χρήση μεγενθυτήρων είναι ευεργετική για την καλλιέργεια λεπτής κίνησης σε παιδιά με VI

Papadopoulos, Metsiou & Agaliotis (2011) Adaptive behavior of children and adolescents with visual impairments n Σκοπός: Αξιολόγηση Προσαρμοστικής Συμπεριφοράς παιδιών και εφήβων με VI (communication, daily skills, socialization) n Εργαλείο: Vineland Adaptive Behavior Scale (Survey Form) n Συμμετέχοντες: 46 παιδιά και έφηβοι με VI

Papadopoulos, Metsiou & Agaliotis (2011) Adaptive behavior of children and adolescents with visual impairments n Αποτελέσματα: Μεγαλύτεροι σε ηλικία είχαν καλύτερη προσαρμοστική συμπεριφορά n Η ανεξάρτητη μετακίνηση είναι προβλεπτικός παράγοντας της αναπτυξιακής καθυστέρησης δεξιοτήτων καθημερινής ζωής και κοινωνικοποίησης n Η καλύτερη δυνατή και πιο ανεξάρτητη μετακίνηση σχετίζεται σημαντικά με αρνητικά με την αναπτυξιακή καθυστέρηση

Papadopoulos, Metsiou & Agaliotis (2011) Adaptive behavior of children and adolescents with visual impairments n Σημαντική η εκπαίδευση γονέων. n Όσο πιο μορφωμένοι οι γονείς, τόσο λιγότερα και τα προβλήματα συμπεριφοράς και η αναπτυξιακή καθυστέρηση παιδιών και εφήβων με VI

Reed-Jones, Solis, Lawson, Loya, Cude-Islas & Berger (2013) Vision and falls: A multidisciplinary review of the contributions of visual impairment to falls among older adults n Συχνές πτώσεις ηλικιωμένων n Διάφοροι παράγοντες επηρεάζουν n Οι VI παίζουν καθοριστικό ρόλο, ιδιαίτερα λόγω περιβαλλοντικών κινδύνων n Ανασκόπηση βιβλιογραφίας

Reed-Jones, Solis, Lawson, Loya, Cude-Islas & Berger (2013) Vision and falls: A multidisciplinary review of the contributions of visual impairment to falls among older adults n Αποτελέσματα n Σε μεγάλο βαθμό επηρεάζει η όραση (VI) την κινητικότητα, καθώς και τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής (ADL) n Η φαρμακευτική υποστήριξη επηρεάζει την VI, καθώς και αντιληπτικοκινητικές δεξιότητες n Έμμεσα, οι παραπάνω παράγοντες επηρεάζουν τις πτώσεις ηλικιωμένων με VI

Bas Aslan, Basakci Calik & Kitis (2012) n The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment n Σκοπός: Εξέτασαν την συμμετοχή σε ΦΔ παιδιών και εφήβων με VI n Επίδραση φύλου και ηλικίας n Συμμετέχοντες: n 30 συμμετέχοντες (Τουρκία) n 16 με VI και 14 blind n 8-16 χρόνων n Εργαλεία: 1) Physical Activity Diary (PAD) 2) One-mile walk/run test (OMR-WT)

Bas Aslan, Basakci Calik & Kitis (2012) n The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment n Αποτελέσματα: n Δεν βρέθηκαν διαφορές ανάμεσα σε παιδιά και εφήβους στα PAD & OMR-WT n Τα παιδιά με VI δεν συμμετείχαν σε vigorous ΦΔ n Διαφορές βρέθηκαν στη μέτριας έντασης ΦΔ. Παιδιά και έφηβοι με VI είχαν πιο συχνή ενασχόληση σε μέτριας έντασης ΦΔ, συγκριτικά με τα παιδιά και εφήβους με ολική τύφλωση (blind) n Όχι διαφορές ανάμεσα σε αγόρια και κορίτσια με ολική απώλεια (blind)

Bas Aslan, Basakci Calik & Kitis (2012) n The effect of gender and level of vision on the physical activity level of children and adolescents with visual impairment n Συμπεράσματα: n Η ΦΔ ήταν χαμηλή n Οι διαφορές ήταν εμφανείς ιδιαίτερα σε παιδιά και εφήβους με VI n Πιστοποιήθηκε ότι η σοβαρότητα της αναπηρίας επηρεάζει την ενασχόληση με ΦΔ

Thank You (Questions please)

THANK YOU!