Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μέτρηση και Αξιολόγηση στην ΠΚΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μέτρηση και Αξιολόγηση στην ΠΚΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μέτρηση και Αξιολόγηση στην ΠΚΑ
Σκορδίλης Εμμανουήλ Επίκουρος Καθηγήτρια Σχολή ΕΦΑΑ - ΕΚΠΑ

2 ΟΡΙΣΜΟΙ Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή (Wheeler, et al., 2003): Sherrill (1993) “a cross disciplinary body of knowledge directed towards identification and solution of psychomotor problems throughout the life span” Αναπηρία (Μπαμπινιώτης, 2002): Ετυμολογία: αρχ. < ανα + πηρός = μη αρτιμελής (χωλός, τυφλός, κλπ) Η απώλεια της υγείας, λόγω βλάβης και διαταραχής, έμφυτης ή επίκτητης, ορισμένων σωματικών, ψυχικών ή πνευματικών λειτουργιών του οργανισμού Άτομα με αναπηρίες θεωρούνται εκείνα που για λόγους είτε νοητικούς, συναισθηματικούς, αισθητηριακούς, κινητικούς, υγείας, συνθηκών διαβίωσης, κοκ, χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση για να αναπτύξουν τις δυνατότητες τους (Winnick, 2005)

3 Sherrill & O’Connor, 1999 Adapted Physical Activity (APA), as a scholarly discipline and profession, depends on it’s knowledge base Η ΠΚΑ εξαρτάται από τη γνωσιακή της βάση Research is identified by two distinct ways: Ερευνητικά χαρακτηρίζεται: A. The systematic creation and presentation of knowledge to guide a profession, discipline or lifestyle Α. Τη συστηματική δημιουργία και παρουσίαση γνώσεων με στόχο να καθοδηγήσουν την ΠΚΑ B. A process of identifying questions and searching for answers in a way that is acceptable to a scholarly community Β. Τη δυναμική ερευνητική διαδικασία που θέτει νέα ερωτήματα και προσπαθεί να δώσει απαντήσεις

4 Sherrill & O’Connor (1999) APAQ 1997-1998: 57% male authors
Research from Australia, Canada, England, Finland, France, Greece, Netherlands & USA Topics: Disability sports (35%), new instruments (18%), inclusion/ integration (16%) Conditions: Physical disabilities (32%), MR (24%), CP (14%), wheelchair participants (22%) Research ratio: Quantitative/ Qualitative = 36/ 2 Sampling designs: Random, purposive, volunteer, systematic, convenience

5 Κεφάλαιο 1 Ποιους μετράμε και αξιολογούμε
Στόχοι (σελ 16) Νομοθεσία

6 Κεφάλαιο 1 Παράγοντες που επηρεάζουν τη μέτρηση και αξιολόγηση
Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (πχ. φκ, αναπηρία, παχυσαρκία, άσθμα, συμπεριφορά) Πληροφορίες

7 Κεφάλαιο 1 Χωρίς εξαίρεση και αποτυχία (IDEA)
(no exclusion no failure) Σημασία προσαρμογών

8 Κεφάλαιο 2 Γιατί μετράμε και αξιολογούμε
Παράδειγμα Ορολογία Μέτρηση: Η διαδικασία εφαρμογής ενός κλινικού, εκπαιδευτικού και ερευνητικού εργαλείου με στόχο την συλλογή πληροφοριών Αξιολόγηση: Επεξεργασία πληροφοριών που προήλθαν από τη μέτρηση, με στόχο την λήψη αποφάσεων (πχ. αναφορικά με την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών/ τριών μας) Διαμορφωτική - Αθροιστική

9 Κεφάλαιο 2 Σταθμισμένες δοκιμασίες (norm referenced tests)
Δοκιμασίες κριτηρίου (criterion referenced tests) Απόφαση να προχωρήσουμε σε μέτρηση και αξιολόγηση – Παράδειγμα Αποφάσεις: εντοπισμού, τοποθέτησης, διδασκαλίας

10 Κεφάλαιο 2 Είναι απαραίτητη η μέτρηση και αξιολόγηση?
Μέτρηση και αξιολόγηση σε μαθητές/ τριες με αναπηρία

11 Κεφάλαιο 3 Γνωρίζοντας τους μαθητές/ τριες μας
Αναπτυξιακή περίοδος Ενήλικη ζωή Κινητική αλληλουχία (ορόσημα) Από πού έρχεται ο/ η μαθητής/ τρια μας? Πως θα συλλέξουμε πληροφορίες?

12 Κεφάλαιο 3 Φάκελοι Κεντρικοί (πχ σε διεύθυνση, με στοιχεία – συνεντεύξεις, εξετάσεις, ΙΕΡ, ιστορικό μετρήσεων, ιατρική έκθεση, υπερκινητικότητα, κοκ) Ιατρικοί Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά Σχολικοί φάκελοι Υπηρεσιακοί φάκελοι Αναφορές (πχ γονέων και κηδεμόνων) Από άλλα σχολεία ή οργανισμούς Από μαθητές

13 Κεφάλαιο 3 Ρόλοι που αναπτύσσονται Όχι εξαίρεση – όχι αποτυχία
Αυτό-εκπληρούμενη προφητεία Συναδέλφους - συντεχνιακά θέματα Πρόκληση η συνεργασία Πρέπει να γνωρίζουν δοκιμασίες οι ΚΦΑ και ΠΚΑ Ενεργή συμμετοχή στην διαδικασία αξιολόγησης των φοιτητών/ τριών τους

14 Κεφάλαιο 3 ΚΦΑ - ΠΚΑ: αθλητικές δεξιότητες, ΘΚΠ, φυσική κατάσταση, αντιληπτικο- κινητικές δεξιότητες, ένταξη μέσω φδ κοκ ΟΤ: Αδρές και λεπτές κινητικές δεξιότητες, αντανακλαστικές κινήσεις, αναπτυξιακά ορόσημα, αντιληπτικοκινητική λειτουργία, αυτοεξυπηρέτηση, προ-επαγγελματικές δεξιότητες, κοινωνική αλληλεπίδραση, βοηθητικό εξοπλισμό (πχ. για μετακίνηση) ΡΤ: Στάση σώματος, ανάλυση βάδισης, αντιληπτικο-κινητικό συντονισμό, κινητικοί περιορισμοί, πρώιμα αντανακλαστικά, εύρος τροχιάς, κινητική σταθερότητα (έλεγχος κεφαλής, κορμού, μετακίνηση), περιορισμοί (μυικός τόνος)

15 Sit and reach

16 Back saver sit and reach

17

18 ΠΑΛΙΝΔΡΟΜΟ ΤΡΕΞΙΜΟ

19 ΑΛΜΑ ΣΕ ΜΗΚΟΣ

20 20

21 Thank You (Questions please)


Κατέβασμα ppt "Μέτρηση και Αξιολόγηση στην ΠΚΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google