Επιχειρησιακά Μοντέλα στο Η-Εμπόριο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παρουσίαση λογισμικών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πιστοποίηση προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ e-business
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
. “Η Στρατηγική Σημασία του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για την Ελλάδα της Κρίσης” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης, Διευθυντής Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΑΤΕΙΘ-ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011.
Κατεύθυνση Τεχνολογιών Ηλεκτρονικών και Κινητών Υπηρεσιών
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Ηλεκτρονικό εμπόριο. Τι ειναι τι ηλεκτρονικό εμπόριο... Η αγορά απο το διαδίκτυο, η εξηπηρέτηση και η συναλλαγή μέσω του υπολογιστή μας.
Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Διάγραμμα 2.2: Η επίδραση των Logistics και της εξυπηρέτησης πελατών στο μάρκετινγκ Πηγή: Martin Christopher «Δικαιόχρηση» καταναλωτή «Δικαιόχρηση» πελάτη.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Διάγραμμα 1.1: Δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.Μ.Σ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Κανάλια Διανομής. Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 =
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Απρίλιος 2010 NETMODE Network Management & Optimal Design Lab “ Προγενέστερες Μορφές και Είδη Ηλεκτρονικού Εμπορίου ” Μαρία Γραμματικού
Order Fulfillment and e-CRM (Customer Relationship Management) Γιώργος Θάνος Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2008.
Channel Managment - ΗΥ Customer Relationship Management Concepts and Systems Θέμα: „ Channel Management“ Ομάδα εργασίας: Αμπατζίδης Κωνσταντίνος.
29/11/2004Τεχνολογία Ηλεκτρονικού Εμπορίου_Εισαγωγικό Μάθημα DI267 - Τεχνολογία διαδικτύου και ηλεκτρονικό εμπόριο Aφροδίτη Τσαλγατίδου.
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
T.E.I. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (Logistics) ΤΕΡΣΕΝΙΔΟΥ ΕΛΙΝΑ Επόπτρια Καθηγήτρια: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 1 η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΝΕΦΑΛΟΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ. Β2Β ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Το βιομηχανικό μάρκετινγκ ασχολείται με την ικανοποίηση των αγοραστικών αναγκών και απαιτήσεων.
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανώτατο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Σερρών Τμήμα Πληροφορικής & Επικοινωνιών Διερεύνηση της επίδρασης που έχει η εφαρμογή μεθόδων.
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
MARKETING 2η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ
Copyright © 2010 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
There is always a way… Τετάρτη 26 Απριλίου 2017
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΟΜΙΛΟΣ SINGULARLOGIC Στέλιος Τζανής Business Solutions Expert
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρησιακά Μοντέλα στο Η-Εμπόριο

Επιχειρησιακό Μοντέλο (Ε.Μ.) Τι είναι Αρχιτεκτονική για Προϊόντα, Υπηρεσίες και Ροές Πληροφοριών Περιγραφή Εμπλεκόμενων Φορέων (Business Actors) και των Ρόλων τους Περιγραφή για Πιθανά Οφέλη των διαφόρων εμπλεκόμενων φορέων Περιγραφή των Πηγών Κερδών (Sources of Revenue)

Επιχειρησιακό Μοντέλο (Ε.Μ.) Τι δεν κάνει Δεν μπορεί να περιγράψει πως συνεισφέρει στην υλοποίηση των στόχων της επιχείρησης Δεν μπορεί να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως Πως χτίζεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (competitive advantage) Ποια η θέση της επιχείρησης στην αγορά Ποιο είναι το «marketing mix» Ποια είναι η στρατηγική προώθησης των προϊόντων στην αγορά Αυτά χρειάζονται και ένα Marketing Model

Marketing Mix – Τι είναι Είναι η χρήση και η προδιαγραφή των τεσσάρων «P’s» [Product, Price, Place, Promotion] που περιγράφουν τη στρατηγική θέση ενός προϊόντος σε μια αγορά (marketplace). Μarketplaceείναι το μέρος (πραγματικό ή μεταφορικό) όπου λειτουργεί μια αγορά (market) Aγορά (market) είναι μια δομή που επιτρέπει αγοραστές και πωλητές να ανταλλάσσουν αγαθά, υπηρεσίες και πληροφορίες.

Tα τέσσερα P’s** Product – [εισαγωγή, ανάπτυξη, ωρίμανση, πτώση] Price Place – γνωστό και ως κανάλι διανομής ή ενδιάμεσος. Είναι ο μηχανισμός μέσω του οποίου γίνεται η μεταφορά των προϊόντων/υπηρεσιών από τον παραγωγό/πάροχο στον καταναλωτή ή στον χρήστη Promotion – o τρόπος προώθησης του προϊόντος. Περιλαμβάνει «διαφήμιση», «δημόσιες σχέσεις», «διάδοση στόμα με στόμα», «σημεία πώλησης» **σημειώσεις, στον αντίστοιχο φάκελο στο e-class

Ορισμός Marketing Model Ένα Επιχειρησιακό Μοντέλο (Ε.Μ.) Και Η στρατηγική Marketing της επιχείρησης (ορισμός από τον Paul Timmers στο βιβλίο του“Electronic Commerce: Strategies and Models for Business-to-Business Trading”, Wiley, 1999)

Αλυσίδες Αξιών και Ε.Μ. Αρχιτεκτονικές Ε.Μ. μπορούν να αναγνωριστούν με την επαναδημιουργία της Αλυσίδας Αξιών, δηλ. την αναγνώριση των επί μέρους στοιχείων της, των πιθανών τρόπων ενοποίησης των πληροφοριών και τη δημιουργία πιθανών η-αγορών Οι η-αγορές μπορεί να είναι πλήρως ανοικτές ή μερικώς ανοικτές

Αλυσίδες Αξιών και Ε.Μ. Ανάλυση Αλυσίδας Αξιών: λογιστικά, πωλήσεις, μάρκετινγκ, υπηρεσίες, προμήθειες, διαχείριση ανθρώπινων πόρων, εταιρική υποδομή κλπ Πρότυπα Αλληλεπίδρασης: 1-1 (π.χ. e-shop), 1-Μ (π.χ.e-auction), Μ-1 (π.χ. E-mall), Μ-Ν Επαναδημιουργία της Αλυσίδας Αξιών

Επιχειρησιακά Μοντέλα στο Διαδίκτυο Παραδείγματα E-Shops, E-Malls E-Auctions E-Procurement Third-Party Market Places Value-Chain Integrators Virtual Communities Value-Chain Service Providers Information Brokerage Trust and Other Services

Η-Κατάστημα (Ε-Shop) Ορισμός: Δικτυακό marketing μιας εταιρείας ή ενός καταστήματος για προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών παραγγελία, αγορά προϊόντων, υπηρεσιών Οφέλη: Αυξημένη ζήτηση, παγκόσμια παρουσία με χαμηλό κόστος καί μείωση εξόδων γιά διαφημίσεις καί πωλήσεις Οφέλη γιά καταναλωτές: χαμηλότερες τιμές, περισσότερες επιλογές, καλύτερη πληροφόρηση, 24ωρη διαθεσιμότητα, ευκολία στην επιλογή, αγορά, παραλαβή Πηγές εσόδων: μειωμένα έξοδα, αύξηση πωλήσεων, διαφήμιση Παραδείγματα:www.papasotiriou.gr

E-mall Ορισμός: Συλλογή από η-καταστήματα κάτω από την ίδια ομπρέλα (συνήθως πολύ γνωστό εμπορικό κατάστημα), εμπλουτισμένη από εγγυημένη μέθοδο πληρωμών Μπορεί να ειδικεύεται σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα της αγοράς καί να προσφέρει & υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας: φόρουμ συζητήσεων, κλειστές ομάδες χρηστών κλπ. Οφέλη για το e-mall: από τις προσφερόμενες υπηρεσίες, το διαφημιζόμενο χώρο, χρήση του εμπορικού σήματος, αυξημένη δικτυακή κίνηση, πελάτης επισκέπτεται γειτονικά καταστήματα. Οφέλη για πελάτες: ίδια με το η-κατάστημα και επί πλέον ευκολία πρόσβασης σε άλλα καταστήματα, ευχρηστία κοινού περιβάλλοντος αλληλεπίδρασης, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη λόγω του γνωστού εμπορικού καταστήματος. Οφέλη για τα η-καταστήματα: μείωση εξόδων και πολυπλοκότητας για δικτυακή παρουσία, αύξηση εμπορικής κίνησης. Παράδειγμα: https://www.emall.me/Frontend/Default.aspx

Η-Προμήθειες (Ε-Procurement) Ορισμός: Ηλεκτρονική προσφορά και προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών. Οι βασικές λειτουργίες περιλαμβάνουν: Παρουσίαση καταλόγων προϊόντων, διαχείριση παραγγελιών, διαχείριση πληρωμών, μηχανισμό αξιολόγησης προσφορών Οφέλη: Μεγάλη επιλογή προμηθευτών, χαμηλότερα έξοδα, καλύτερη ποιότητα, βελτιωμένη διανομή πληροφορίας και μειωμένα έξοδα προμηθειών, μείωση χρόνου. Οφέλη για προμηθευτές: μεγαλύτερη ευκαιρίες προσφορών και σε παγκόσμια κλίμακα, χαμηλότερα έξοδα (αυτοματοποιημένη διαδικασία προσφορών) Παράδειγμα: http://eprocurement.nc.gov/

H-Δημοπρασίες (E-Auctions) Πηγές εσόδων γιά τον πάροχο της δημοπρασίας: πώληση πλατφόρμας, αμοιβές συναλλαγών, διαφήμιση Οφέλη για προμηθευτές & αγοραστές: αυξημένη αποδοτικότητα, εξοικονόμηση χρόνου, πώληση μικροτέρων ποσοτήτων σε χαμηλότερες τιμές, καλύτερη χρησιμοποίηση του όγκου παραγωγής Παράδειγμα: www.ebay.com

Third Party Market Place A third-party marketplace is a web-based platform which offers a range of capabilities that connects sellers with buyers, for example wholesale companies, end customers (Ince, 2004). A third-party marketplace offers users an interface to the supplier’s product catalogues and may additionally support payment, logistics, or ordering (Tsalgatidou and Pitoura, 2001). Μοντέλο κατάλληλο για εταιρείες που επιθυμούν να παραχωρήσουν το δικτυακό τους marketing σε τρίτο φορέα. Προσφέρει ένα τουλάχιστον περιβάλλον αλληλεπίδρασης στους καταλόγους προϊόντων των προμηθευτών τους. Επιπρόσθετα χαρακτηριστικά όπως εμπορικό σήμα, πληρωμές, λογιστικά, παραγγελίες κλπ προστίθενται στα third party market places Έσοδα από: αμοιβές συμμετοχής, αμοιβές υπηρεσιών, συναλλαγών ή από ποσοστό επι της αξίας συναλλαγών Παράδειγμα: the Amazon marketplace http://www.kbmanage.com/concept/third-party-marketplaces

Eικονικές Κοινότητες (Virtual Communities) Οι πληροφορίες προέρχονται από τα μέλη Έσοδα από αμοιβές συμμετοχής καί διαφημίσεις Επιπρόσθετο εργαλείο στις υπάρχουσες τεχνικές μαρκετινγκ http://www.polyvore.com/

Value Chain Provider Ειδικεύεται σε μιά συγκεκριμένη λειτουργία της αλυσίδας αξιών, π.χ. Πληρωμές, με την πρόθεση να την καταστήσουν ξεχωριστό και ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα Π.χ. τράπεζες ή www.FedEx.com

Value Chain Integrator Ενοποίηση πολλαπλών βημάτων στην αλυσίδα αξιών με την προοπτική να εκμεταλλευτεί τη ροή πληροφορίας μεταξύ αυτών των βημάτων καθώς προστίθεται αξία. Κέρδη από αμοιβές συμβουλών και συναλλαγές http://www.ergogroup.no/en/private-sector/system-development- and-integration/related-content/value-chain-integration/

Collaboration Platform Άρχισε ως server-based λογισμικό με τοπικούς χρήστες που αγοράζουν μια άδεια για να κάνουν download το software. Μπορεί να πληρώνουν και για τον αριθμό των θέσεων, το bandwidth που χρησιμοποιούν κλπ Σήμερα είναι και υπηρεσία on online με thin client, συνήθως με κάποιον web browser over the Internet. Αυτό το μοντέλο λέγεται Software as a Service (SaaS) ή "on-demand software" . Οι χρήστες πληρώνουν συνδρομή ή usage fee. SaaS έχει καθιερωθεί ως delivery model για τις περισσότερες εφαρμογές όπως accounting, collaboration, customer relationship management (CRM), management information systems (MIS), enterprise resource planning (ERP), invoicing, human resource management (HRM), content management (CM) and service desk management. Το SaaS έχει ενσωματωθεί στη στρατηγική των περισσότερων μεγάλων εταιρειών που παράγουν επιχειρησιακό λογισμικό

Information Brokerage Προστιθέμενη αξία στα τεράστια ποσά δεδομένων που προέρχονται από ενδοεπιχειρησιακές λειτουργίες όπως είναι η αναζήτηση πληροφοριών, δημιουργία προφιλ πελατών Έσοδα από συνδρομές, διαφημίσεις κλπ www.yahoo.com

Trust Services Υπηρεσίες εμπιστοσύνης παρέχονται από ηλεκτρονικούς συμβολαιογράφους καί από έμπιστους τρίτους φορείς Έσοδα από συνδρομές, αμοιβές γιά χρήση υπηρεσιών, πωλήσεις λογισμικού ή συμβουλών http://www.globalsign.com/ παροχέας έμπιστων υπηρεσιών

Τάσεις καί Εξέλιξη στα Επιχειρησιακά Μοντέλα ΗΕ (1/2) Τάσεις καί Εξέλιξη στα Επιχειρησιακά Μοντέλα ΗΕ (1/2) Τάση για αυξανόμενη ολοκλήρωση των ροών πληροφορίας Ανάπτυξη εξειδικευμένων υπηρεσιών με μεγάλο βαθμό καινοτομίας

Τάσεις καί Εξέλιξη στα Επιχειρησιακά Μοντέλα ΗΕ (2/2) Τάσεις καί Εξέλιξη στα Επιχειρησιακά Μοντέλα ΗΕ (2/2) Βαθμός Καινοτομίας Ολοκλήρωση πολλαπλών λειτουργιών Λειτουργική Ολοκλήρωση Μια λειτουργία Χαμηλός Υψηλός

Ταξινόμηση Επιχειρηματικών Μοντέλων Ολοκλήρωση πολλαπλών λειτουργιών Value-chain integrator Third-party market place Collaboration Platform Λειτουργική Ολοκλήρωση Virtual Business Community e-mall Value-chain service provider e-procurement e-auction Trust services e-shop Μία λειτουργία Info brokerage Χαμηλός Βαθμός Καινοτομίας Υψηλός

Βιβλιογραφία Ηλεκτρονικές Σημειώσεις στο e-class Paul Timmers “Electronic Commerce: Strategies and Models for Business-to-Business Trading”, Wiley, 1999 Michael P. Papazoglou and Pieter Ribbers “e-Business: Organizational and Technical Foundations”Wiley, January 2006 Maria Fasli, “Agents Technologies for E-Commerce” Wiley, January 2007