ΜΑΘΗΜΑ 3 ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΣΥΛΛΕΚΤΕΣ. Ερευνητικό ενδιαφέρον Εξελικτιστές 19 ου αιώνα «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” Πρωτόγονη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΨΑΡΙΑ ΣΤΟ ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ!!!
Advertisements

Πώς έγινε το άλμα από τον αρχικό επιταχυντή van de Graaff των 0
Επιμέλεια παρουσίασης Βασίλης Μορέλλας, Φυσικός
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
Οι Εσκιμώοι Βασίλης Δεμίρης ΣΤ’1.
1.1 Η οικογένεια- Η ελληνική οικογένεια
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
Η δυναμική της ελληνικής γλώσσας εκτός Ελλάδας σε περίοδο κρίσης Στόγιος Νικόλαος.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΥΣΜΟΣ.
ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (ΚΕΦ. 1) ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ.
1.Ιστορική αναδρομή της Οικιακής Οικονομίας
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΄Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΣΛΑΒΟΙ.
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Από την Στ‘2 την Μαρία τον Μηνά και τον Γιώργο
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΗΣΜΟΙ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ1.
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΞΥΛΑΓΑΝΗΣ Παγκόσμια ημέρα κατά της παχυσαρκίας Σχολ
Εμμέλεια!. Αυτόχθονες ή ιθαγενείς  Αυτόχθονες ή ιθαγενείς ονομάζονται στις μέρες μας οι μειονοτικοί πληθυσμοί ενός κράτους, στην περίπτωση που κατοικούσαν.
6 ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ
ΜΑΘΗΜΑ 8 ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ.
4.1 Κοινωνικοί θεσμοί 4.2 Αναγκαιότητα κοινωνικών θεσμών
Μάθημα 4 ΑΚΕΦΑΛΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ
Άτομα με ειδικές ανάγκες, άτομα με ψυχικές διαταραχές. Άτομα εξαρτημένα από ουσίες, αλκοολικοί. Άτομα που βιώνουν την φτώχεια, άστεγοι. Μετανάστες,
ΜΑΘΗΜΑ 9 Η ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΦΥΛΟ. NANCY GREEN ΚΕΦ. 5 ΑΠΟ ΤΟΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΗ ΣΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΑ.
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ
Τι ονομάζεται «κοινή γνώμη» και ποιο το κύριο χαρακτηριστικό της; 3.6 Κοινή γνώμη και Ομάδες πίεσης /συμφερόντων Τι ονομάζεται «κοινή γνώμη» και ποιο το.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΙ Πέτρος ΣΤ’1 P[y.
Αυτόχθονες Λαοί Αυτόχθονες ή ιθαγενείς ονομάζονται στις μέρες μας οι μειονοτικοί πληθυσμοί ενός κράτους, στην περίπτωση που κατοικούσαν στο έδαφός του.
Οικονομοτεχνικές Μελέτες στην Εκπαίδευση Πληθυσμός, εργασία & Υγεία.
Ηλίας και Σταύρος Λαζάρου Εσκιμώοι.  Οι Εσκιμώοι είναι άνθρωποι χαμηλού ή μέσου αναστήματος, με ελαφρά κίτρινο δέρμα και χαρακτηριστικά σχιστά μάτια.
Α ΡΧΑΪΚΑ ΧΡΟΝΙΑ Γεωμετρικά χρόνια (11 ος αιώνας – 8 ος αιώνας) (8 ος αιώνας – 5 ος αιώνας)
Αυτόχθονες λαοί- Πάπουα Όνoμα: Αντριάνα Θεοχαρίδου Tάξη: Στ΄2 Μάθημα: Νέα Ελληνικά.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Αγροτική Κοινωνιολογία
Μερικά βασικά χαρακτηριστικά της ελληνικής αγοράς εργασίας: εργατικό δυναμικό, δομή της απασχόλησης, ανεργία Συνεχής αύξηση της συμμετοχής στην αγορά εργασίας.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Μια ή περισσότερες Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ελαιόλαδο?
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
Από την Παλαιολιθική στη Νεολιθική Κοινωνία
ΥΓΙΕΙΝΗ Δημήτρης Τσιργής.
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
Ερευνητική Εργασία. Στη πόλη μας ο τουρισμός αποτελεί μία από τις σημαντικότερες οικονομικές δραστηριότητες και κατέχει κυρίαρχη θέση στον τριτογενή τομέα.
ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΜΑΣ
ΒουσμΑνοι (bushmen).
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Αρχαϊκη ρωμη (8-6ος αι. π.Χ.)
Το αγροτικό ζήτημα. Συνέπειες βιομηχανικής επανάστασης Αγροτικός τομέας: κυριαρχία μέχρι το 19 ο αιώνα Οικονομικές εξελίξεις (βιομηχανική επανάσταση)
ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ-ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Περί Αυνανισμού κ Ελέγχου
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Αυτόχθονας λαός Πάπουα
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΡΓΥΡΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ ΣΤ’
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Διδάσκουσα : Μαρία Φακίρη. Η έννοια της κατοίκησης Κατοίκηση : κατοικία Ανάγκες : Aσφάλεια Φυσιολογία Κοινωνικός χαρακτήρας Εργασία Ελεύθερος χρόνος.
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΑΘΗΜΑ 3 ΚΥΝΗΓΟΙ ΚΑΙ ΤΡΟΦΟΣΥΛΛΕΚΤΕΣ

Ερευνητικό ενδιαφέρον Εξελικτιστές 19 ου αιώνα «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” «παιδική ηλικία ανθρωπότητας” Πρωτόγονη «αγριότητα» Πρωτόγονη «αγριότητα» Χωρίς κοινωνική και πολιτική οργάνωση Χωρίς κοινωνική και πολιτική οργάνωση Πρώτοι μαρξιστές Ισότητα Ισότητα κοινοκτημοσύνη κοινοκτημοσύνη

Νέο ερευνητικό ενδιαφέρον 1965 – 1980 – νέα οπτική Ευέλικτη κοινωνική και πολιτική οργάνωση Ευέλικτη κοινωνική και πολιτική οργάνωση Σημαντικός ρόλος γυναικών Σημαντικός ρόλος γυναικών Ισονομική δομή Ισονομική δομή Όχι αναγκαστικά φτωχοί Όχι αναγκαστικά φτωχοί Σημαντική διαφοροποίηση Σημαντική διαφοροποίηση

Ορισμός Κοινά χαρακτηριστικά Χαμηλό επίπεδο τεχνολογίας Χαμηλό επίπεδο τεχνολογίας Έλλειψη γεωργίας, οικόσιτων ζώων Έλλειψη γεωργίας, οικόσιτων ζώων Νομαδική ζωή Νομαδική ζωή Μεγάλη εξάρτηση από το περιβάλλον Μεγάλη εξάρτηση από το περιβάλλον Ζουν σε ομάδες οργανωμένες κατά πυρηνικές οικογένειες, εξωγαμία Ζουν σε ομάδες οργανωμένες κατά πυρηνικές οικογένειες, εξωγαμία Ισονομικοί στην κοινωνική και πολιτική οργάνωση Ισονομικοί στην κοινωνική και πολιτική οργάνωση

Διαφοροποιήσεις Δεν υπάρχει ενιαία οικονομία κυνηγών/τροφοσυλλεκτών Αναζήτηση τροφής δεν είναι πάντα συνεχής απασχόληση Δεν ζουν πια σε απομόνωση Κατάρρευση του μύθου του ισχυρού άνδρα-κυνηγού

Αλλαγές από τις επαφές με λευκούς Φυσική εξόντωση Καταναγκαστική εργασία Εγκλεισμός σε ρεζέρβες Εμπόριο, διάδοση όπλων και αλκοόλ Μεταδοτικές ασθένειες Διείσδυση μεγάλων εταιρειών

Βασικά ερωτήματα Γιατί διατηρήθηκαν μέχρι τις ημέρες μας; Ποιοι είναι οι παράγοντες αλλαγής; Πιο πειστικό επιχείρημα: Εισαγωγή μισθωτής εργασίας και νέων τρόπων παραγωγής

Κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά Έλλειψη πλεονάσματος, άμεση κατανάλωση Κοινωνική ιδιοκτησία μέσων παραγωγής ΝομαδισμόςΔιασπορά/συγκέντρωση Κοινωνική διανομή τροφών Ισονομικές δομές Αμοιβαιότητα, γενναιοδωρία κεντρικές αξίες

Λεβι-Στρως Θλιβεροί Τροπικοί «Μισώ τα ταξίδια και τους περιηγητές»

Ναμπικάρα

Πτυχές πολιτικής εξουσίας Ρευστή εξουσία του αρχηγού Έλεγχος από τα κάτω Προϋποθέσεις της εξουσίας Κύρος του αρχηγού Κύρος του αρχηγού Συγκατάθεση των μελών Συγκατάθεση των μελών Νομιμοποίηση μέσω της γενναιοδωρίας Μοναδικό προνόμιο αρχηγού: πολυγαμία Κοινωνικό συμβόλαιο Αμοιβαιότητα

ΒΟΥΣΜΑΝΟΙ !KUNG Τόπος διαβίωσης: έρημος Καλαχάρη – Αφρική Πληθυσμός: 1000 άτομα Τρόπος επιβίωσης: Κυνήγι (άνδρες) Κυνήγι (άνδρες) βολβοί, καρποί (γυναίκες, 80%) βολβοί, καρποί (γυναίκες, 80%) Πολιτική δράση: υπεράσπιση εδαφών Αρχηγία: συμβολική, κληρονομική

ΙΝΟΥΙΤ Τόπος διαβίωσης: Καναδάς, Αλάσκα Τρόπος επιβίωσης: αλιεία, κυνήγι Τροπος διαβίωσης: νομαδισμός, εδραιότητα Βασική μονάδα διαβίωσης: διευρυμένη οικογένεια Συγγένεια: αμφιπλευρική – πατρογραμμική Αρχηγία: στοιχειώδης, επιρροή σαμάνου Θρησκεία: σαμανισμός