ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Πατσιαούρας Αστέριος Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/ΤΕΦΑΑ
Ζαγκλιαβός Κωνσταντίνος, Πελιβανίδης Ηλίας, Πολυχρονίδης Ιάκωβος
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ (BULLYING)
Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Προσωπικές δεξιότητες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ψυχιατρικές Διαταραχές και Υ π οστηριζόμενη Εργασία.
Οι μαθητές να: 1.Επεξηγούν τη σχέση συναισθήματος και συμπεριφοράς 1.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΑΘΛΗΤΕΣ (Β!)
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Ερευνητικη εργασια: «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ εξαρτησεισ»
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Αθλητισμός και γυναίκες. Ομοιότητες ανάμεσα σε αθλητές των δύο φύλων Ισχυρά παρακινούμενοι και προσανατολισμένοι στην επίτευξη Ισχυρά παρακινούμενοι και.
Μαρία Παπαδάκη. Η αντιμετώπιση του προβλήματος πριν την εκδήλωσή του Μείωση της ζήτησης – Προαγωγή της υγείας WHO: Προαγωγή της υγείας αποτελεί η ανάπτυξη.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ – ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Χρήστος Αντωνίου Μ.Sc Άσκηση και Ποιότητα Ζωής Μ.Εd Ειδικής Αγωγής.
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Συγκεντρωθείτε, Ρεε!!! Πέρκος, Ι., Στέφανος, PhD.
Α. Χατζηπαντελή MSc. PhD. Νοερή απεικόνιση τρόπος αντιµετώπισης προβληµάτων, ή γεγονότων µε τη σκέψη προτού αντιμετωπισθεί στην πραγµατικότητα.
Καταθλιψη Λύκειο Μεσοβουνίων
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
ΤΑΞΗ:Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ 2 ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΥΚΗΣ
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
BULLYING Μάριος Κρασσάς Ειρήνη Τσατσαλμά Νίκη Κατιδενιού Σπύρος Τούμπας Αντωνία Βασιλείου Β’ τάξη Γυμνασίου.
ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗ η φυσική προετοιμασία των παικτών η ψυχοπνευματική τους προετοιμασία η εκμάθηση της βασικής τεχνικής η θεμελίωση.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ “ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ” Κίνηση, επεξεργασία και μαθησιακές προσαρμογές.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
∆ηλώσεις Η Chris Evert (σπουδαία αθλήτρια του τένις) “Πριν από κάθε αγώνα προσπαθώ να προβάρω στο µυαλό µου τι θα συμβεί και πως θα αντιδράσω σε συγκεκριμένες.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.. ΟΡΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ Προσοχή είναι η διαδικασία που κατευθύνει την πρόσληψη πληροφοριών καθώς αυτές φτάνουν στις αισθήσεις μας.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
ΑΛΚΟΟΛ: Ο «αθώος» φίλος του ανθρώπου
Δυο πράγματα χρειάζεσαι να ξέρεις, για να πετύχεις οποιοδήποτε Επίτευγμα…
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
Παίρνω τον Έλεγχο: Βρίσκω το δρόμο μου αντιμετωπίζοντας την ανεργία
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Παίρνω τον έλεγχο: Βρίσκω τον δρόμο αντιμετωπίζοντας την ανεργία
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ Σχολικό έτος : Τμήμα : Β2 ΜΑΘΗΤΕΣ: Κακαργιάς Βαγγέλης Θηραίος Γιάννης Γιαννακόδημος Ηλίας.
Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΙΚΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
ΑΓΧΟΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΕΠΕΜΒΑΣΗ
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ
Αποσυνδετικές διαταραχές
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΩΝ

ΣΥΧΝΑ ΟΙ ΑΘΛΗΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ (Rottella, Heyman, 1986) 1) Επανατραυματισμός 2) Τραυματισμός Σε Άλλο Σημείο 3) Μειωμένη Αυτοπεποίθηση Με Αποτέλεσμα Προσωρινή Μείωση Της Απόδοσης 4) Μειωμένη Απόδοση Με Αποτέλεσμα Μόνιμη Μείωση Της Απόδοσης 5) Άγχος & Φόβος Για Τον Επανατραυματισμο Με Αποτέλεσμα Την Μειωμένη Διάθεση Για Αγωνιστική Συμπεριφορά

Τι λεει η θεωρία. Καταστάσεις Τι λεει η θεωρία. Καταστάσεις αγώνας ή προπόνηση, μηχανισμοί του αθλήματος (συγκρούσεις, επαφή κλπ.) κατηγορία του αθλήματος, θέση του παίχτη, χρόνος συμμετοχής στους αγώνες.

Heil, 1993 «Η Ικανότητα Να Παραμείνει Κανείς Άτρωτος Από Τραυματισμούς, Ή Να Επανέρχεται Γρήγορα Όταν Τραυματίζεται, Είναι Σημαντική Για Την Επιτυχία Του Κάθε Αθλητή, Καθώς Και Για Την Παραμονή Του Στην Κορυφή»

Ενδεικτικό Μοντέλο Πρόκλησης Τραυματισμών ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ Γεγονότα Ζωής, Ιστορικά, Φυσιολογικοί Παράγοντες, Καταστάσεις Αγώνων, Προπόνηση Ενδεικτικό Μοντέλο Πρόκλησης Τραυματισμών Στρες, Αυτοσυγκέντρωση, Ψυχολογικές Καταστάσεις Τρόπος Αντίδρασης ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΣ

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟΥΣ (Kerr & Minden, 1988; Smith, Stuart, Weise-Bjorntal, Gunnon, 1997) ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ ΦΥΣΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ: Α) Προηγούμενοι Τραυματισμοί Β) Μυοσκελετικές Ανωμαλίες Γ) Χρόνια Εμπειρίας Δ) Ύψος, Βάρος, Όραση Ε) Έλλειψη Τεχνικής Ζ) Κατάσταση Αγωνιστικού Χώρου Η) Μετεωρολογικές Συνθήκες

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ: Α) Αγώνας Ή Προπόνηση Β) Μηχανισμοί Αθλήματος Γ) Κατηγόρια Αθλήματος, Θέση Παίκτη Δ) Χρόνος Συμμετοχής ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ: 1) Έλλειψη Αυτοπεποίθησης 2) Στρες Ζωής 3) Χαμηλή Ψυχική Ετοιμότητα 4) Αρνητική Ψυχική Διάθεση 5) Έντονα Γεγονότα Ζωής 6) Έλλειψη Κοινωνικής Υποστήριξης

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΟ Α) ΣΤΡΕΣΟΓΟΝΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΣΠΑΤΑΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Β) ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΠΤΩΣΗ ΑΠΟΔΟΣΗΣ Γ) ΦΥΣΙΚΗ ΚΟΥΡΑΣΗ

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ (Larson, Starkley, Zaichlowsky, 1996; Smith, 1996) Α) Αλλαγές Στη Ψυχική Διάθεση, Εμπιστοσύνη Στον Εαυτό Του Β) Κατάθλιψη, Ένταση, Θυμός Γ) Προβλήματα Στην Συμμόρφωση Με Το Πρόγραμμα Θεραπείας Δ) Μείωση Αυτοσυναισθήματος Και Αυτοπεποίθησης Ε) Πρόβλημα Συγκέντρωσης Ζ) Επίδειξη Ενδιαφέροντος Και Φροντίδας Από Προπονητές Και Συναθλητές

ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΩΝ (Petipas & Danish, 1995) 1) Αντίδραση Θλίψης----αρχικό Σοκ, Άρνηση, Κατάθλιψη, Άγχος 2) Απώλεια Ταυτότητας---ταυτίζουν Το Εγώ Με Τον Αθλητισμό 3) Απομόνωση---δραστική Μείωση Της Κοινωνικής Αλληλεπίδρασης (Απομάκρυνση Από Τους Αθλητικούς Χώρους) 4) Φόβος, Άγχος---αβεβαιότητα Για Το Αθλητικό Μέλλον Τους

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΚΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ  Έντονο στρες, θυμός, κατάθλιψη, σύγχυση ή απάθεια  Εμμονή στην ερώτηση «Πότε θα μπορέσω να ξανααγωνιστώ;»  Άρνηση (Δεν τρέχει τίποτε)  Εμμονή σε ασήμαντες σωματικές ενοχλήσεις  Ενοχές για τη μη συνεισφορά στην ομάδα  Απομάκρυνση από συμπαίκτες, προπονητές και οικογένεια  Πολλές συχνές και χωρίς λόγο αλλαγές διάθεσης

Αφοσίωση Αποκατάσταση

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ Παράγοντες Σχεδιασμού Προγράμματος: Α) Αίσθηση Αθλητικής Ταυτότητας Β) Δεξιότητες Αντιμετώπισης Τραυματισμού: 1) Πρακτικές---πίστη Εφαρμογή Ιατρικού Προγράμματος 2) Συναισθηματικές---αντιμετώπιση Αρνητικών Συναισθημάτων Γ) Στρες Εκτός Αθλητισμού

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Δ) Συστήματα Υποστήριξης: 1) Συναισθηματική Υποστήριξη Για Την Αντιμετώπιση Αρνητικών Συναισθημάτων Που Επακολουθούν Τον Τραυματισμό 2) Τεχνική Υποστήριξη 3) Κοινωνική Υποστήριξη Για Την Αντιμετώπιση Της Απομόνωσης

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΕΝΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ (Petipas & Danish, 1995) Α) ΦΑΣΗ ΧΤΙΣΙΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ---κατανόηση του τραυματισμού από την σκοπιά του αθλητή Β) ΦΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ---παροχή πληροφοριών σχετικά με την φύση του τραυματισμού, τους στόχους της θεραπείας, καθώς και λεπτομέρειες για την θεραπευτική διαδικασία Γ) ΦΑΣΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ (Gould, et al. 1996) 1) ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΟΥ ΣΤΡΕΣ 2) ΝΟΕΡΗ ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ 3) ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ 4) ΘΕΤΙΚΟΣ ΑΥΤΟΔΙΑΛΟΓΟΣ 5) ΤΕΧΝΙΚΗ ΤΩΝ ΣΤΟΧΩΝ

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) Δ) ΦΑΣΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (Granito, Hogan, Varnum, 1996) 1) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ--- ενημέρωση για την σχέση της αθλητικής ψυχολογίας και τα πιθανά οφέλη του προγράμματος 2) ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ---δημιουργία περιβάλλοντος όπου ανήκουν οι αθλητές 3) ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ---διδασκαλία ψυχολογικών τεχνικών αντιμετώπισης προβλημάτων και τεχνικών χαλάρωσης 4) ΑΤΟΜΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ 5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ--- αξιολόγηση δυνατών και αδύνατων σημείων του προγράμματος

ΑΘΛΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ Συμμορφώνονται με το πρόγραμμα αποκατάστασης Έχουν θετικές στάσεις για το πρόβλημα τους και την ζωή Παρακινούνται να δουλέψουν σκληρά για την αποκατάσταση Επιθυμούν σφοδρά να επιστρέψουν στο άθλημά τους Ρωτούν και ενημερώνονται για τον τραυματισμό και το πρόγραμμα αποκατάστασης Θέτουν στόχους

(ΣΥΝΕΧΕΙΑ) 7) Έχουν αυτοπεποίθηση 8) Μένουν με την ομάδα 9) Αποδέχονται και αντιμετωπίζουν το πρόβλημα 10) Υποστηρίζονται από τους φίλους και την οικογένεια 11) Επικοινωνούν με την ομάδα και τον προπονητή 12) Είναι καλοί μαθητές στο σχολείο 13) Είναι κοινωνικοί 14) Προγραμματίζουν σωστά 15) Αντέχουν στον πόνο

Προτάσεις Κατά την αποκατάσταση... Βλέπεις τον εαυτό σου ως υγιή, ευχάριστο, χαλαρό, δραστήριο, και εντελώς ζωντανό. Φαντάζεσαι το σώμα σου να κάνει ότι επιθυμείς και αγαπάς, πράγματα καθημερινά, και σχετικά με τον αθλητισμό. Να περπατάς στο δρόμο, να περιποιείσαι τον κήπο, να τρέχεις. Αυτές οι εικόνες οδηγούν το σώμα και το μυαλό σε θετική κατεύθυνση.

Προτάσεις Συστάσεις Επαναξιολόγησε τους στόχους σου για την καριέρα σου, τα σπορ, και τη ζωή Μάθε από τις εμπειρίες σου Κάνε κάτι ευχάριστο κάθε μέρα Κάνε κάτι χαλαρό κάθε μέρα Νοιώσε ότι ζεις και αποδίδεις πάλι καλά Περίμενε μέχρι να νοιώσεις έτοιμος πριν επιστρέψεις στην ενεργό δράση.

Προτάσεις Συστάσεις Συνέχισε να πιστεύεις στην ικανότητά να γιατρευτείς Μίλα με κάποιον που είχε παρόμοιες εμπειρίες και να αποκαταστάθηκε επιτυχώς Σχεδίασε ένα καθημερινό πρόγραμμα αποκατάστασης Χρησιμοποίησε νοερή εξάσκηση καθημερινά, για να χαλαρώνεις και να βελτιώνεσαι Σκέψου, και μίλα με αισιοδοξία για την αποκατάσταση. Πρόσεξε να καλά σημεία της αποκατάστασης