Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
Έχεις δύο επιλογές! από το
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ 1 Η ΣΥΝΕΔΡΙΑ.
Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Κείμενο Σελίδα 31. Ας φροντίσουμε, αδελφοί μου, να φυλάμε τη συνείδησή μας, όσο ακόμα βρισκόμαστε σ’ αυτόν τον κόσμο, χωρίς να την προκαλούμε να μας ελέγξει.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ, Πρώτα απ΄ όλα:. Βάλε τα δυνατά σου να τελειώνεις με επιτυχία ό,τι ξεκινάς...
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ι Ιανουάριος 2014.
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
Παγκόσμια ημέρα κατά του καπνίσματος
Πηνελοπης δελτα, O τρελαντωνης. Μυθiςτορhμα
“ Ένας 15χρονος έστειλε μήνυμα μέσω e- mail και γνωστοποιούσε ότι τον κορόιδευαν για μια συμπεριφορά που είχε και που δεν ταίριαζε με το στερεότυπο συμπεριφοράς.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΛΑΜΠΡΟΣ ΓΚΙΚΑΣ ΤΑΞΗ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΤΜΗΜΑ 1ο
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Ε στιάζοντας την προσοχή σε ό,τι δεν αποτελεί πρόβλημα ( Μαριάννα Αργυροπούλου Έλενα Παππά.
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ Νοέμβριος 2015 ΣΤ 2 τάξη Μαθητές: Ευτυχία Μουλά, Βασιλική Ρωμοσιού, Μπεσνίκ Νουρεντίνι, Νίκος Παπαευσταθίου, Περικλής Σταυρόπουλος.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Συνέντευξη με νήπια.
Μια φορά ήταν ένα κοριτσάκι….
Βιολογία Γυμνασίου.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
(Απαντήσεις σελ βιβλίου)
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο»
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
3ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής 2o Δημοτικό Σχολείο Κρύας Βρύσης Πέλλας “Η Τάξη του Μέλλοντος” Ηλεκτρονική Εφημερίδα.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Υπεύθυνη προγράμματος : Βανταράκη Χρυσάνθη
ΤΡΟΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Ένα απο τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς και οι καθηγητές είναι πως τα παιδιά απο μικρή.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Πρόγραμμα «Μικροί εκπαιδευτές για το διαδίκτυο 2.0»
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
H Εξέλιξη της Παιδείας από το στάδιο Παιδεία 1
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα Αργυροπούλου Μαρία - Ιωάννα Παππά Ελένη

Η Οικοσυστημική προσέγγιση Σύστημα: ένα ενιαίο σύνολο, κάτι περισσότερο από το απλό άθροισμα των μερών του, γιατί αποτελείται από τις διασυνδέσεις - σχέσεις των μερών του, που βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση Τα πάντα στη ζωή μας είναι οικοσυστημικά συνδεδεμένα και η μεταβολή σε ένα μέρος, θα επηρεάσει και όλα τα άλλα μέρη

Έμμεση αλλαγή Όλα τα στοιχεία του οικοσυστήματος αλληλεπιδρούν Μια μεταβολή σε ένα μη – προβληματικό μέρος του ή σε μία μη – προβληματική πλευρά τη κατάστασης είναι δυνατό να επηρεάσει την προβληματική συμπεριφορά

Τεχνική της κερκόπορτας Συχνά στις προβληματικές καταστάσεις το πρόβλημα μοιάζει με μια κλειδαμπαρωμένη πόρτα, που στέκεται ανάμεσα σε μας και σε μια πιο εποικοδομητική σχέση «πολιορκητική μηχανή» «πίσω πόρτα»

Σε ποιόν ανήκει αυτό; Η Χριστίνα ήταν μια πολύ καλή και συνεπής μαθήτρια. Το πρόβλημα ήταν ότι παρά τις ρητές οδηγίες του δασκάλου της, συστηματικά ξεχνούσε να γράψει στο γραπτό της ονοματεπώνυμο και ημερομηνία. Πρόκειται για ένα φαινομενικά απλό πρόβλημα, ωστόσο οποιαδήποτε υπενθύμιση, υπόδειξη, απειλή ή τιμωρία δεν φαίνονταν να έχει κανένα αποτέλεσμα...

Σε ποιόν ανήκει αυτό; Ο δάσκαλος λοιπόν αποφάσισε να εφαρμόσει την τεχνική της κερκόπορτας : Επέλεξε να επικεντρώσει την προσοχή του στο αυξημένο ενδιαφέρον της Χριστίνας για την εξωτερική της εμφάνιση και κάθε μέρα έβρισκε ένα σχετικό θετικό σχολείο. Από τη 2η κιόλας μέρα η Χριστίνα παρέδωσε ένα γραπτό με πλήρη στοιχεία. Υπήρχαν όμως και υποτροπές…

Βασικά στοιχεία Ανεύρεση των μη – προβληματικών στοιχείων του οικοσυστήματος Εντοπισμός μερικών πιθανών θετικών στοιχείων ή συμπεριφορών του “προβληματικού” ατόμου Επιλογής μιας θετικής πλευράς ή συμπεριφοράς του ατόμου Σχεδιασμός του τρόπου διατύπωσης ενός θετικού σχολίου Έκφραση του θετικού σχολίου

Τεχνική της κερκόπορτας Τα θετικά σχόλια ακόμα κι αν δεν αφορούν την προβληματική συμπεριφορά φαίνεται να την επηρεάζουν Είναι για πολλούς πιο εύκολο να χρησιμοποιούν αυτή τη τεχνική, που αφορά μόνο μη – προβληματικές συμπεριφορές, χαρακτηριστικά ή πλευρές ενός ατόμου, παρά άλλες που επικεντρώνονται στο πρόβλημα

Τεχνική της κερκόπορτας Τα πάντα στη ζωή μας είναι οικοσυστημικά συνδεδεμένα και η μεταβολή σε ένα μέρος, θα επηρεάσει και όλα τα άλλα μέρη Οι αλλαγές σε ένα μέρος του οικοσυστήματος δεν επηρεάζουν όλα τα μέρη με την ίδια ισχύ Κάθε μέρος του οικοσυστήματος δεν επηρεάζεται με τον ίδιο τρόπο από μία δεδομένη αλλαγή Συνήθως στην πράξη το οικοσύστημα λειτουργεί μέσα στα όρια του περιβάλλοντος όπου εμφανίζεται το πρόβλημα

Πότε χρησιμοποιείται Όταν οι παραδοσιακές τεχνικές αντιμετώπισης της προβληματικής συμπεριφοράς (π.χ. τεχνικές θετικής ή αρνητική ενίσχυσης) δεν φαίνεται να έχουν κανένα αποτέλεσμα Στην προσπάθεια εφαρμογής των οικοσυστημικών ιδεών, στην αντιμετώπιση συμπεριφορών που δεν ανταποκρίνονται σε καμία από τις εστιασμένες στο πρόβλημα οικοσυστημικές τεχνικές

Πότε χρησιμοποιείται Σε προβλήματα συμπεριφοράς που εμφανίζει ένας συγκεκριμένος μαθητής Σε προβλήματα συμπεριφοράς που εμφανίζει μια ολόκληρη ομάδα ατόμων π.χ. μία σχολική τάξη Σε προβληματικές καταστάσεις μεταξύ συναδέλφων

“Ο άλλοτε συνεπής μαθητής” Ο Αλέξης είναι 11 χρονών και πάει στην ΣΤ’ τάξη. Ενώ δίνει την εντύπωση ότι διαβάζει, στην πραγματικότητα δεν κάνει τη δουλειά που του αναθέτει ο δάσκαλος, ούτε στο σπίτι, ούτε στην τάξη. Η συμπεριφορά αυτή έχει ανησυχήσει πολύ τον δάσκαλο και του γονείς του, οι οποίοι αποφάσισαν να εφαρμόσουν ένα αυστηρό σύστημα επιτήρησης καθημερινά η μητέρα του έστελνε στο σχολείο ένα χαρτί με τις εργασίες που έκανε ο Αλέξης. Η τακτική αυτή δεν είχε καμία επιτυχία...

“Ο άλλοτε συνεπής μαθητής” Μια μέρα που ο Αλέξης δεν είχε φέρει ούτε τις ασκήσεις, ούτε το φύλλο εργασιών, ο δάσκαλος αντί να το επιπλήξει του είπε : - Όποτε κάνεις τις εργασίες σου, μου αρέσει το πόσο τακτικά είναι γραμμένες. Και συνέχισε, - Έχεις προσέξει ότι πάντα σου δίνω το λόγο όταν σηκώνεις το χέρι σου; Αυτό το κάνω διότι ξέρω ότι θα δώσεις μια προσεκτική απάντηση. Για την υπόλοιπη μέρα ο Αλέξης εργάστηκε με επιμέλεια και την Δευτέρα παρέδωσε με περηφάνια τις περισσότερες από τις καθυστερημένες εργασίες του

“Ο έμπιστος βοηθός” Ο Πέτρος ήταν ο «κλόουν» της τάξης, έλεγε πολύ συχνά αστεία και έκανε τους άλλους να γελούν. Με αυτό τον τρόπο όμως παραμελούσε τις εργασίες του μέσα στην τάξη και κατά συνέπεια έπαιρνε κακούς βαθμούς. Μετά από αλλεπάλληλες παρατηρήσεις και τιμωρίες, που όμως δεν φαίνονταν να έχουν κανένα αποτέλεσμα, ο δάσκαλος αποφάσισε ότι κάτι έπρεπε να αλλάξει...

“Ο έμπιστος βοηθός” Παρατήρησε ότι ο Πέτρος ήταν πρόθυμος να κάνει πράγματα για την τάξη και ξεκίνησε με το αναθέτει στον Πέτρο μικρές δουλειές μέσα στην τάξη και φρόντιζε να λέει καλά λόγια για τις δουλειές που έκανε. Όταν μερικές φορές έπρεπε να λείψει από την τάξη για λίγα λεπτά, άφηνε τον Πέτρο υπεύθυνο. Τα πράγματα άρχισαν σιγά – σιγά να αλλάζουν: ο Πέτρος άρχισε να αποκτά περισσότερη αυτοπεποίθηση και να παραδίδει εγκαίρως τις εργασίες του. Πλέον, ο δάσκαλος συνεχίζει να τον επαινεί και να του αναθέτει ιδιαίτερα καθήκοντα, όχι όμως τόσο συχνά όσο στην αρχή.

Το δικό σας παράδειγμα Ποιο είναι το πρόβλημα. Τι κάνει το άτομο; Πότε το κάνει; Ποιος άλλος εμπλέκεται; Πώς αντιδράτε συνήθως και τι αποτέλεσμα έχει; Τι μη προβληματικό μπορείτε να εντοπίσετε στο οικοσύστημα; Πως θα το διατυπώνατε; (Έκφραση θετικού σχολίου)