Ένα σχολείο σαν ζωγραφιά

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Advertisements

ΜΠΑΣΚΕΤ: ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΟΥ ΛΑΤΡΕΥΩ
BOCCIA IN ACTION! Μια σύντομη παρουσίαση του Μπότσια, για να μάθετε πως παίζεται αυτό το υπέροχο παιχνίδι!
Δημιουργικές δραστηριότητες
Δημοτικο σχολειο δροσιασ κ.α΄
Αθήνα 2009 Γεωργία Κολιοπούλου Νικόλαος Τριπόδης.
Sketchpad Χρήση του λογισμικού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ
Μαρία Σινάνη Αρ. Μητρώου: 07071
ΚΡΙΤΣΙΛΙΓΚΟΣ ΚΟΚΙΟΥΣΗΣ
Παραδοσιακά παιχνίδια
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Μαρία Κουρή Πάολα Αλυσανδράτου Ελένη Μαρτσέλου
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΒΕΝΤΣΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ SCRATCH ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ
Ο ΜΑΔΟΠΟΊΗΣΗ Αιμιλία Αριστείδου. Ά ΣΚΗΣΗ 1 Φόντο ένα παιδί που παίζει στο χαλί με το παιχνίδι ξυλάκια. Τα ξυλάκια είναι σε χρώματα: κόκκινά, κίτρινα,
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΣΧΟΛΙΚΑ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΑ ΧΕΙΡΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Κινητικα παιχνιδιΑ Εύα Ιωαννίδου.
Τα παιχνίδια στην αρχαία Ελλάδα και τα παραδοσιακά παιχνίδια
Παιχνίδια με Μπαλόνια Ευα ιωαννιδου.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Παραδοσιακά παιχνίδια
ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΙΔΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Π.Ε.
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Το παιχνίδι αποτελεί τη φυσική γλώσσα των παιδιών, το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΩΛΚΟΥ… …ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Αυτόνομοι Πράκτορες Ενισχυτική Μάθηση (Q-learning algorithm) in PONG Χανιά, 4/3/2011 Μπαμπαλής Μπάμπης.
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΛΛΙΑ ΜΑΥΡΟΚΩΣΤΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΕΝΕΣΗ. ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Το παιχνίδι και η κίνηση αποτελούν ζωτική ανάγκη για κάθε νεαρή ζωή μέσα στη φύση.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ > Μάθημα : Κίνηση – Επεξεργασία και Μαθησιακές Προσαρμογές Παρουσίαση περιστατικού: Δημιουργία θεραπευτικού.
Ομαδικά παιχνίδια που επινόησαν οι μαθητές του Ε1 Το μονοπάτι του χαμένου θησαυρού Λεξομαχίες.
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
 Παίζοντας οι ίδιοι παραδοσιακά παιχνίδια ( Μακριά γαϊδούρα, τυφλόμυγα, κυνηγητό) και διακινδυνεύοντας τα σχόλια των συμμαθητών μας!!!  Ρωτώντας.
Ονοματεπώνυμο: Καρακόλια Αναστασία ΑΕΜ: 912/2012 Κομοτηνή 2013
Τα μουσικά φθογγόσημα (τέταρτα-όγδοα-μισό) Τάξη: Γ’ Δημοτικού Ανδρέας Σκιαδάς.
Η αξία θέσης των ψηφίων στους φυσικούς αριθμούς. πόσες καρτέλες σαν αυτή;
Παραδοσιακά παιχνίδια ονομάζονται τα παιχνίδια που έπαιζαν οι παλαιότεροι και μεταφέρονται από γενιά σε γενιά με προφορική περιγραφή ή επίδειξη των μεγαλύτερων.
΄ Δ Δημοτικού «Eπεράσαμ’ Όμορφα» ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ-ΠΡΩΤΟΓΕΡΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑ,ΜΑΡΤΙΟΣ 2012 ΚΛΑΣΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.
Παραδοσιακά Παιχνίδια
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
9o ΑΝΟΙΚΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
ΣΟΦΙΑ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΤΣΟΜΟΓΛΟΥ.
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Πως φτιάχνουμε γραφική παράσταση
Κρυστα ρακαλλιδου.
Η Ιστορία του μπάσκετ ή καλαθοσφαίρισης
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Παιχνίδια από το παρελθόν
«ΠΑΛΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ» Ομαδική Εργασία στο μάθημα της Λογοτεχνίας με θέμα :
To Teach Curricular Subjects
2 ο Νηπιαγωγείο Δεμενίκων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ένα σχολείο σαν ζωγραφιά

Το παιχνίδι και το παιδί

Το 1989 τα Ηνωµένα Έθνη αναγνώρισαν το παιχνίδι ως δικαίωµα όλων των παιδιών, υπογραμμίζοντας τον θεµελιώδη του ρόλο στην παιδική ηλικία.

Το παιχνίδι αποτελεί τη «φυσική» γλώσσα των παιδιών το πιο ισχυρό μέσο έκφρασής τους και αναπόσπαστη δραστηριότητα της καθημερινότητάς τους.

Το παιχνίδι είναι απαραίτητο για τη σωµατική και ψυχική υγεία του παιδιού. την ευτυχία του παιδιού.

Ξεκινά από τη χαρά και καταλήγει σ’ αυτή. Το Παιχνίδι Ξεκινά από τη χαρά και καταλήγει σ’ αυτή.

Εάν το παιδί στερηθεί το παιχνίδι είναι σα να του στερείται η ευκαιρία να απολαύσει τη ζωή.

Μέσω του παιχνιδιού, το παιδί εξωτερικεύει τα συναισθήματά του μαθαίνει πειραματίζεται ευχαριστιέται απογοητεύεται και ανακαλύπτει σιγά-σιγά τον εαυτό του και τον κόσμο που το περιβάλλει.

Το παιδί μέσα στο παιχνίδι συνειδητοποιεί το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση.

αναπτύσσει κοινωνική επίγνωση και συνείδηση

και δημιουργεί ευκαιρίες διερεύνησης εννοιών, όπως η δικαιοσύνη και η ισότητα.

Μαθαίνει να οργανώνεται, να κερδίζει και να χάνει. Αποκτά θάρρος, μαθαίνει να παρατηρεί, να υποστηρίζει, να κρίνει, να έχει πρωτοβουλία. Μαθαίνει να οργανώνεται, να κερδίζει και να χάνει. Αναπτύσσει την έκφραση και την φαντασία, την ευελιξία σε διαφορετικές καταστάσεις.

Αποκτά γνώση που πηγάζει από την ενεργό συμμετοχή του.

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Σχεδιασμός στην αυλή επιδαπέδιων παιχνιδιών Σχεδιασμός στην αυλή επιδαπέδιων παιχνιδιών

Απεικόνιση των σχεδίων στο δάπεδο με μπογιές και πινέλα. Διαδικασία Πρώτο Στάδιο Χωρισμός των παιδιών σε ομάδες και ανάθεση δραστηριοτήτων σε κάθε μία από αυτές. Κατανομή δραστηριοτήτων στα μέλη της ομάδας από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό. Κατασκευή των πατρόν των σχεδίων που θα ζωγραφιστούν στην αυλή ή  σχηματισμός τους πρωταρχικά με κιμωλία στο δάπεδο.  Απεικόνιση των σχεδίων στο δάπεδο με μπογιές και πινέλα.

Δεύτερο Στάδιο Δημιουργία του εξοπλισμού που είναι αναγκαία για να παιχτούν οι ζωγραφισμένες βάσεις των παιχνιδιών( π.χ πιόνια, ζάρια, σακουλάκια) Εκπαίδευση των παιδιών στους κανόνες των παιχνιδιών.

ΣΚΟΠΟΙ Αισθητική αναβάθμιση της αυλής Λειτουργική και παιδαγωγική αναβάθμιση της αυλής και μετατροπής της σε ελκυστικό μέσο αγωγής

Προσδοκώμενα Αποτελέσματα Αίσθημα χαράς και δημιουργίας Το παιδί μαθαίνει να κρίνει, να δημιουργεί και να σέβεται το περιβάλλον του Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος Εξάλειψη αρνητικής συμπεριφοράς και καταστροφής του σχολικού χώρου

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Ποιοτική διαχείριση του διαλείμματος Ανάπτυξη και βελτίωση της κινητικής δράσης και συμπεριφοράς των παιδιών Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος Μέσα από το παιχνίδι το παιδί μαθαίνει να συνεργάζεται και ταυτόχρονα κοινωνικοποιείται. Βιωματική προσέγγιση της έννοιας του παιχνιδιού

Αλφάβητο Παιχνίδι εκμάθησης της ορθογραφίας. Ο παίκτης ρίχνει ένα πετραδάκι χωρίς να βλέπει μέσα στο πλαίσιο. Σκοπός του παιχνιδιού είναι κάνοντας μικρά αλματάκια να σχηματίσει μία λέξη σύνθετη ή απλή ανάλογα με τις οδηγίες που θα πάρει από έναν άλλο παίκτη. Η λέξη πρέπει ν’ αρχίζει από το γράμμα στο οποίο έπεσε το πετραδάκι.

Ιδέες για παιχνίδια (διαθεματικά με τα ελληνικά) Πέρασμα αλφαβήτου με διάφορες κινήσεις (άλματα, κουτσό, περπάτημα) λέγοντας φωναχτά το κάθε γράμμα. Φτιάχνουν με γράμματα το όνομά τους Φτιάχνουν με συλλαβές το όνομά τους κάνοντας αλματάκια (όσα και οι συλλαβές) και φωνάζοντας τις συλλαβές Ε-ΛΕ-ΝΗ, Α-ΝΤΡΕ-ΑΣ. Πηδούν μόνο σε φωνήεντα Πηδούν μόνο σε σύμφωνα Φτιάχνουν σε ζευγάρια δίψηφα φωνήεντα, δίψηφα σύμφωνα, συνδυασμούς. Βρίσκουν μεγάλες λέξεις και τις περνούν με κουτσό Βρίσκουν λέξεις που να έχουν 5 γράμματα ... και τις φτιάχνουν με άλματα ή κουτσό ή γκάλοπ. Φτιάχνει το ένα παιδί μια λέξη και τη διαβάζει το άλλο.

 Κουτσό (hopscotch)

Το κουτσό (Hopscotch) είναι ένα παιχνίδι που παίζεται με αρκετούς παίκτες ή μόνο με ένα. Παίζεται σχεδόν σε όλο τον κόσμο και κάθε χώρα έχει τη δική της ονομασία . ΚΑΝΟΝΕΣ: Το παιδί που ξεκινά το παιχνίδι πρέπει να πετάξει ένα μικρό αντικείμενο (μικρό κεραμίδι ή κέρμα ή οτιδήποτε άλλο) στο πρώτο (1) από το αριθμημένα τετράγωνα που είναι ζωγραφισμένα στο έδαφος και στη συνέχεια να πηδά μέσα από τα τετράγωνα για να ξαναπάρει το αντικείμενο και να επιστρέψει στη βάση του. Στη συνέχεια το ίδιο κάνουν και τα υπόλοιπα παιδιά που συμμετέχουν στο παιχνίδι. Μόλις τελειώσουν όλα το παιδιά ξεκινά ο δεύτερος γύρος .Το παιδί που ξεκινά πρέπει να πετάξει το αντικείμενο στο δεύτερο τετράγωνο (2) και να ξεκινήσει πάλι η ίδια διαδικασία. Στο κουτσό δεν πρέπει το αντικείμενο που πετούν τα παιδιά να βγει έξω από τα τετράγωνα ή να ακουμπήσει κάποια από τις γραμμές του τετραγώνου. Όταν συμβεί αυτό το παιδί χάνει τη σειρά του και παίζει ο επόμενος. Νικητής ανακηρύσσεται όποιος τελειώσει πρώτος όλα τα τετράγωνα.

Twister (Ανεμοστρόβιλος)

Twister (Ανεμοστρόβιλος) Είναι ένα παιχνίδι φυσικής ικανότητας. Ο κάθε παίκτης ανάλογα με τις εντολές που παίρνει πρέπει να κινείται και να ταιριάζει χέρι ή πόδι σε έναν κύκλο του σωστού χρώματος. Δεν μπορεί να υπάρχουν δύο παίκτες που μπορούν να έχουν το χέρι ή το πόδι τους στον ίδιο κύκλο. Πολλές φορές οι παίκτες θα πρέπει να βάλουν τον εαυτό τους σε απίθανη ή επισφαλή θέση με αποτέλεσμα να πέσουν. Ο παίκτης αποβάλλεται όταν πέσει ή όταν ο αγκώνας ή το γόνατο αγγίξει το πάτωμα.

Target Ball

Target Ball Το παιχνίδι παίζεται πετώντας μια μπάλα σε στόχο από συγκεκριμένη απόσταση. Μπορούν να παίζουν πολλά παιδιά περιμένοντας τη σειρά τους . Τo target ball μπορεί να διεξαχθεί υπό μορφή συναγωνισμού (ποιος θα συγκεντρώσει πρώτος έναν αριθμό πόντων) ή μπορεί απλά να είναι ένα παιχνίδι εξάσκησης στη ρίψη.

Πατητό

Πατητό Το παιχνίδι παίζεται με 8 παίκτες οι οποίοι παίρνουν τις θέσεις τους στις πατούσες του μπλε τετραγώνου. Μετά το συνθηματικό «πα-τη-τό» το παιχνίδι ξεκινά και ο ένας παίκτης προσπαθεί να πατήσει τον άλλο έχοντας τα χέρια του στο πίσω μέρος του σώματος. Όποιος παίκτης πατηθεί βγαίνει από το παιχνίδι. Όταν μείνουν 4 παίκτες παίρνουν θέση στις πατούσες του κόκκινου τετραγώνου και επιτρέπεται να παίξουν μόνο από το κόκκινο τετράγωνο και μέσα. Το παιχνίδι ξεκινά με το ίδιο συνθηματικό έως ότου μείνουν 2 παίκτες οι οποίοι παίζουν πια μόνο στο κίτρινο τετράγωνο. Οι παίκτες που πατάνε έξω από τις άσπρες γραμμές κάθε φορά βγαίνουν από το παιχνίδι…

Σαλιγκάρι

Για να παίξουμε το σαλιγκάρι χρειαζόμαστε ένα πλαστικό καπάκι μεσαίου μεγέθους. Ο παίκτης ξεκινά από το βέλος εκκίνησης και στόχος του είναι να φτάσει το καπάκι σπρώχνοντάς το με το ένα του πόδι ( κουτσό) στο κέντρο του σαλιγκαριού. Κάθε φορά που ο παίκτης καταφέρνει να διανύσει επιτυχώς, ένα κομμάτι, μπορεί να "ξεκουραστεί" πατώντας και τα δύο του πόδια πριν αρχίσει πάλι το κουτσό για το επόμενο χρωματιστό κομμάτι. Ο παίκτης χάνει όταν χάσει την ισορροπία του ή όταν το καπάκι φύγει έξω από τα όρια κάθε χρωματιστού κομματιού του σαλιγκαριού.

Aριθμόλεξο

Ιδέες για παιχνίδια (διαθεματικά με τα μαθηματικά) Πέρασμα των αριθμών με τη σειρά με πηδηματάκια ή κουτσό, άλμα από το ένα στα δύο. Μοτίβο κίνησης και πέρασμα αριθμών (2-4-6...1-3-5, με πίνακες πολλαπλασιασμού όπως 4-8-12 κλπ, τρίγωνοι-τετράγωνοι αριθμοί 1-3-6-10-15... και 1-4-16-25...). Διαλέγουν το τρόπο που θα πηγαίνουν από τον ένα αριθμό στον άλλο. Φτιάχνουν αριθμούς με συγκεκριμένο αριθμό αλμάτων.

Συνεργασία 2 παιδιών *Σταθείτε σε δύο αριθμούς που το άθροισμα, διαφορά, γινόμενο, πηλίκο είναι... *Φτιάξτε όλα τα ζευγάρια αριθμών που το γινόμενο τους είναι... 16. *Δείξτε στα άλλα παιδιά, βρείτε τους παράγοντες του αριθμού... *Σταθείτε σε δύο αριθμούς τυχαία. Βρείτε όσο πιο γρήγορα μπορείτε το άθροισμά τους ή το γινόμενό τους... Παίζουν ταυτόχρονα πολλά ζευγάρια αναλόγως το μεγέθος του κουτιού. Όταν ακουστεί ίδιος αριθμός-αποτέλεσμα από 2 ζευγάρια, τα παιδιά αλλάζουν ζευγάρια μεταξύ τους. *Το ένα παιδί κάνει 2 ή 3 ή ...5 άλματα σε αριθμούς και το άλλο πρέπει να βρει το άθροισμα των αριθμών. *Bάζουν με τη σειρά ένα αντικείμενο σε ένα σημείο και το άλλο παιδί λέει τις συντεταγμένες του. Για αρίθμηση των αξόνων μπορούν να χρησιμοποιηθούν καρτέλες με αριθμούς. *Προχωρούν με κουτσό σε ένα σημείο και καλούν το άλλο παιδί να πει τις συντεταγμένες του σημείου. Μπορεί να γίνει και το αντίστροφο: Το ένα παιδί λέει τις συντεταγμένες ενός σημείου και το άλλο παιδί πάει με κουτσό στο σημείο εκείνο.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΡΙΣΗ ΞΑΝΘΗ ΒΟΥΡΛΟΥΜΗ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΜΑΥΡΟΣ ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ