Τσεκούρας Γιώργος Β΄ 3 10-10-13.  Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΕΙΡΗΝΗ Η ΑΘΗΝΑΙΑ.
Advertisements

«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
ΠΑΣΧΑ ΠΕΝΥ ΑΤΣΑΛΑΚΗ.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ 726 – 843 μ.Χ.
Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 726 ΩΣ ΤΟ 843.
Καλοτίνα Κορφιά Β2 ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.
ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΟΣΥΝΗΣ
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
5. Η Εικονομαχία ( ).
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
20. Η αποσαφήνιση της αλήθειας για τις εικόνες
Θε5: διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΧΑΜΕΝΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Εικονομαχία:μια τραγωδία που συγκλόνισε την Εκκλησία
Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Εικών= απεικόνιση, προσωπογραφία (είκω, έοικα= μοιάζω) Η εικόνα, το εικονιζόμενο, δηλ. το αρχέτυπο και ο εικονίζων βρίσκονται μεταξύ.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ. Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ Τον 8ο αι. άρχισε να συζητείται έντονα.
EIKONOMAXIA( ) Γκεντζογλάνη Μαρία 02/12/2014.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Νικόλας Δεπούντης
Η Γέννηση του Ιησού Μέσα από τον Ευαγγελιστή Ματθαίο, τη βυζαντινή τέχνη και το Δομήνικο Θεοτοκόπουλο.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
19. Οι Σύνοδοι της Εκκλησίας μεριμνούν για τη διάσωση της χριστιανικής αλήθειας  Οι Σύνοδοι αποτελούν βασικό θεσμό της δημοκρατικής οργάνωσης της Εκκλησίας.
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
Η ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΘΕ 5: Διάσπαση και αντιπαλότητα στις θρησκείες Φώτης Έξαρχος Β’1.
Η εικονομαχία Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2015
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης 2015
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
Βυζαντινή Αγιογραφία Κώστας Μπάρτζης 1 Ο Πρότυπο Πειραματικό Δμητικό Σχολείο Θεσ/νικης Ε2.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Θρησκευτικά Γ1 Νίκος Γιαννιός Δ.Ε. :7.
Διδασκαλία Ιστορίας Β΄Γ/σίου-Λυκείου Παράδειγμα:Η ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Ιωάννης Δημητρούκας Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Πρωτογενείς πηγές Textus Byzantini.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Εορτολογία Ενότητα 5: Η Εορτή της Μεταμορφώσεως Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
5.Μέρη του ναού Κυρίως ναός-Νάρθηκας-Αύλειος χώρος.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Επιμέλεια: Όλγα Κλάδη Γ2 Θρησκευτικά Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης.
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ ( ) Μεταξύ του 726 και 843 η βυζαντινή αυτοκρατορία ταράχτηκε από μια θεολογική σύγκρουση, που έμεινε γνωστή στην ιστορία με το όνομα.
Εορτολογία Ενότητα 7: Οι Εορτές του Τιμίου Σταυρού Γεώργιος Φίλιας
Τριώδιο.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ Πνευματική κίνηση που συνδέθηκε στενά με το ερώτημα: «Είναι σωστό να προσκυνούν οι χριστιανοί τις εικόνες ή όχι;» και συγκλόνισε το Βυζάντιο.
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Β΄ φαΣη τηΣ εικονομαχιαΣ
Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ
ΘΕ4 Κατακουζηνός Βασίλης Α
Τα βασικά Δόγματα της Ορθοδοξίας
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Εικονομαχία Δυναστεία Ισαύρων Δυναστεία του Αμορίου
Εικονομαχία Α’ Φάση
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
Οι 5 αρχές του Προτεσταντισμού σε συσχέτιση με την Ορθόδοξη πίστη
Νεοελληνικός Πολιτισμός
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το κήρυγμα και τα θαύματα του Χριστού μέσα από τη λατρεία
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τσεκούρας Γιώργος Β΄

 Ο όρος Εικονομαχία αναφέρεται στην θεολογική και πολιτική διαμάχη που ξέσπασε στο Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος κατά το μεγαλύτερο μέρος του 8 ου και το πρώτο ήμισυ του 9 ου αιώνα, αναφορικά με τη λατρεία των εικόνων. Η Εικονομαχία διαίρεσε τους κατοίκους της αυτοκρατορίας σε Εικονομάχους ( επίσης αναφερόμενους ως Εικονοκλάστες και Εικονολάτρες ( επίσης αναφερόμενους ως Εικονόφιλους και Εικονόδουλους ).

 Η εικονομαχία άρχισε το 726 και τελείωσε το 842, με αποκατάσταση των εικόνων και περίλαμπρες τελετές.

Επιχειρήματα των εικονολατρών  Ε ἰ σταυρ ὸ ν κα ὶ λόγχην κα ὶ κάλαμον κα ὶ σπόγγον, δι ' ὧ ν ο ἱ θεοκτόνοι Ἰ ουδα ῖ οι τ ὸ ν κύριόν μου ἐ νύβρισαν κα ὶ ἀ πέκτειναν, ὡ ς α ἴ τια σωτηρίας προσκυν ῶ κα ὶ σέβω, τ ὰ ς ἐ π ὶ δόξ ῃ κα ὶ μνήμ ῃ τ ῶ ν το ῦ Χριστο ῦ παθημάτων ἀ γαθ ῷ σκοπ ῷ ὑ π ὸ τ ῶ ν πιστ ῶ ν κατασκευαζομένας ε ἰ κόνας ο ὐ προσκυνήσω ; Ε ἰ σταυρο ῦ ε ἰ κόνα ἐ ξ ο ἱ ασο ῦ ν ὕ λης κατασκευασθε ῖ σαν προσκυν ῶ, το ῦ σταυρωθέντος κα ὶ τ ὸ ν σταυρ ὸ ν σωτήριον δείξαντος τ ὴ ν ε ἰ κόνα ο ὐ προσκυνήσω ; Ὅ τι δ ὲ ο ὐ τ ῇ ὕ λ ῃ προσκυν ῶ, δ ῆ λον · καταλυθέντος γ ὰ ρ το ῦ ἐ κτυπώματος το ῦ σταυρο ῦ, ε ἰ τύχοι, ἐ κ ξύλου κατεσκευασμένου, πυρ ὶ τ ὸ ξύλον παραδίδωμι, ὁ μοίως κα ὶ τ ῶ ν ε ἰ κόνων.  Εφόσον προσκυνώ και σέβομαι το σταυρό και τη λόγχη, τον κάλαμο και τον σπόγγο, με τα οποία οι θεοκτόνοι Ιουδαίοι προσέβαλαν και σκότωσαν τον Κύριό μου, γιατί όλα αυτά στάθηκαν όργανα του έργου της σωτηρίας των ανθρώπων, πώς να μην προσκυνήσω και τις εικόνες που κατασκευάζουν οι πιστοί με αγαθή προαίρεση και με σκοπό τη δοξολογία και την ανάμνηση των παθημάτων του Χριστού ; Και εφόσον προσκυνώ την εικόνα του σταυρού που κατασκευάζεται από οποιοδήποτε υλικό, πώς να μην προσκυνήσω την εικόνα του Χριστού που κατέστησε σωτήριο τον σταυρό ; Ότι δεν προσκυνώ την ύλη είναι φανερό, διότι, αν καταστραφεί το εκτύπωμα ενός σταυρού που είναι κατασκευασμένος από ξύλο, παραδίδω το ξύλο στη φωτιά. Το ίδιο συμβαίνει και με το ξύλο των εικονισμάτων, όταν αυτά καταστραφούν. Ιωάννης Δαμασκηνός, Περί εικόνων, Λόγος δεύτερος κεφ. 19

 Η Ζ ’ Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε ως αίρεση την Εικονομαχία, αποφάσισε την καταστροφή των εικονοκλαστικών συγγραμμάτων και αναστήλωσε τις εικόνες επιτρέποντας την προσκύνησή τους, σύμφωνα με τη διδασκαλία του Ιωάννη Δαμασκηνού ότι η προσκύνηση δεν αποδίδεται στην εικόνα άλλα στο εικονιζόμενο ιερό πρόσωπο και δεν έχει σχέση με τη λατρεία, που αναφέρεται αποκλειστικά και μόνο στο Θεό. Η Σύνοδος συνήλθε στη Νίκαια, όπου ο Μέγας Κωνσταντίνος είχε συγκαλέσει και την Πρώτη Οικουμενική Σύνοδο.

Ο πατριάρχης Ιωάννης ο Γραμματικός απομακρύνθηκε διά της βίας από την πόλη και συγκλήθηκε αμέσως εικονόφιλη σύνοδος που τον καθήρεσε και τον αναθεμάτισε όπως και όλους τους ομόφρονές του, ανόρθωσε το κύρος της Ζ΄Οικουμενικής Συνόδου της Νικαίας και παρέδωσε τους περισσότερους επισκοπικούς θρόνους σε μοναχούς. Νέος πατριάρχης χειροτονήθηκε ο Μεθόδιος και τελέσθηκε εορτή της ορθοδοξίας την πρώτη Κυριακή των νηστειών του 842 (19 Φεβρουαρίου ). Έκτοτε η πρώτη Κυριακή των Νηστειών γιορτάζεται ως « Κυριακή της Ορθοδοξίας ».

 CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%C E%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1 CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%C E%B1%CF%87%CE%AF%CE%B1  p&tbm=isch&source=hp&biw=1366&bih=768&q= %CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD% CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE%B9%CE %B1&oq=%CE%B5%CE%B9%CE%BA%CE%BF% CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%B1%CF%87%CE %B9%CE%B1&gs_l=img.3..0i j2j0j ac.1.27.img DjW7vkl-abw#imgdii=_